Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Inkorten voorvork
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:47 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Wie heeft er wel eens een voorvork ingekort, wil hem 3 cm. laten zakken omdat ik achter met Hagon's rij en dat is blijvend.

marinus


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 08, 2006 7:51 pm
Berichten: 913
Woonplaats: Oosthuizen ( NH )
ik heb we eens busjes gedraait die je in de vorkpoten doet en waardoor de demperstangen minder diep door de poten zakken en dus de voorvork wat korter wordt. veer voorspanning wordt wel iets hoger daardoor.

Gr Tijmen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:50 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 29, 2007 11:13 pm
Berichten: 584
Woonplaats: zoetermeer
zou ocin toch wel moeten kunnen lijkt mij :wink: :wink:



:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:53 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Tijmen,

Kan je dat wat nader uitleggen want het kwartje valt niet.

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:59 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Voor elke maar enigzinds snelheids verhogende ingreep kom ik voor opvallend lange wachttijden te staan :shock:
Het zal komen dat we binnenkort de schapen van de bokken gaan scheiden :mrgreen:

:internetbrommer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 12, 2005 11:39 am
Berichten: 1884
Woonplaats: Ergens in Flevoland
marinus schreef:
Tijmen,

Kan je dat wat nader uitleggen want het kwartje valt niet.

Marinus


Je zuigerstang steekt door een gat onderin je vorkpoot, als je er dan voor zorgt dat de zuigerstang niet helemaal tot aan beneden komt (dus met een busje om de stang) kort je zegmaar de slag van de vork in.

Het resultaat hiervan is dat de vork in uitgeveerde toestand korter is, maar met rijden maakt dit dus niets uit, tenzij je kortere veren monteerd (van bijvoorbeeld een oud type RS)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:02 am 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Robert en Tijmen bedankt, helemaal helder.

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:04 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 08, 2006 7:51 pm
Berichten: 913
Woonplaats: Oosthuizen ( NH )
had nog snel even een schets gemaakt maar die kon ik niet uploaden. maar volgens mij is het zo helder idd.

Tijmen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:11 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Nu was er een heel minimaal probleempje. Als de brommert op de bok stond raakte beide wielen net de grond. Dat kun je natuurlijk oplossen door wat aan de standaard te doen maar ik doe het liever moeilijk

Ik heb de voorvork uit elkaar gehaald en 2 cm verlaagd. Ik moet het wel weer in elkaar zetten (heb nu geen zin meer) maar als het goed is zal er dan 1 wiel 2cm van de grond los staan als ie op de middenstandaard staat en ik vind het persoonlijk wel mooi als ie aan de voorkant ietsje lager staat. Als het weer in elkaar zit plaats ik wel weer een foto.


Citaat:
En ja hoor... het is gelukt. Het voorwiel staat 2cm los van de grond En het spatbord staat nu dus 2cm dichter bij de koplamp wat ik persoonlijk heel mooi vind staan.

Ik heb 'm ook ietsje stugger gemaakt door de gaatjes in het onderste pijpje 3mm te boren ipv 4mm.


De quote komt uit de topic Fear Of The Dark van Danahi, hij kan je wel verder helpen met advies.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:46 am 
Offline

Geregistreerd: za jan 14, 2006 6:40 pm
Berichten: 378
Woonplaats: Achterhoek
nou, gewoon langere aanslag bussen draaien

zijn ze 3cm langer dan origineel,

dan zakt je vork 3cm in ruststand.

wil je hem tijdens het rijden ook 3cm lager hebben (omdat de vork in veert wanneer je er op gaat zitten) dan kort je de bussen boven de veren ook 3cm in

dan is dus alles 3cm lager, en zal je veerspanning op de aanslag alsnog hetzelfde zijn als origineel



graag gedaan :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:53 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 12, 2005 11:39 am
Berichten: 1884
Woonplaats: Ergens in Flevoland
derk schreef:
wil je hem tijdens het rijden ook 3cm lager hebben (omdat de vork in veert wanneer je er op gaat zitten) dan kort je de bussen boven de veren ook 3cm in


Ja of als je alles origineel wil houden, dan pak je veren van een oud type voorvork:
Om mijjn oud type voorvork wat stugger te krijgen heb ik er dus de langere van het nieuwe type in gedaan :lol: .
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 12:58 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
Jeps zoals Henk al aan heeft gegeven, gewoon de zuigerstangen inkorten aan de onderkant. Schroefdraad weer even iets dieper tappen en nieuwe gaatje boren voor de oliedoorvoer (eventueel iets kleiner dan standaard om 'm wat stugger te maken). Werkt fabuleus (veerspanning blijft gelijk), als je niet begrijpt wat ik bedoel hoor ik het wel :-p


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 1:13 am 
Offline

Geregistreerd: zo jan 27, 2008 7:49 pm
Berichten: 79
Woonplaats: Eupen
Mijn vork is 6 cm ingekort door bovenste en onderste veer beide 3 cmm af te snijden. Het teflon busje moet je dan dusdanig veranderen dat de veeren er een halve omdraaing "opschroeven" omdat ze na het afsnijden niet meer vlak op het busje liggen. De vork is zo korter en stugger. Moet stugger zijn, slaat anders door.
Harry.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Inkorten voorvork
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 10:00 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
marinus schreef:
Wie heeft er wel eens een voorvork ingekort, wil hem 3 cm. laten zakken omdat ik achter met Hagon's rij en dat is blijvend.

marinus



Hé Vriend :lol:

Jij moet wat uit de kast trekken om het allemaal bij te houden .

Je mag anders wel bij mij in me zuiging blijven hangen :wink:

Gr Steef


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 11:18 am 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Ha die Stephan,

Het is een estetisch verhaal,....door die Hagon's staat ie achter een stuk lager.

Maar ik hou 'm in gedachte,.....we zullen zien wie bij wie aan moet pikken. :mrgreen:

:internetbrommer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 6:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 03, 2006 10:08 am
Berichten: 1208
Woonplaats: Leidschendam
je trekt hem dan ook minder snel op het achterwieltje Marinus :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 7:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 10:52 pm
Berichten: 3582
Woonplaats: Amsterdam
Zuigerstangen, Borst afdraaien en dan schroefdraad op snijden.

Kep ingekorte zuigerstangen liggen maar die zijn 6cm ingekort :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 8:13 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
marinus schreef:
.....
Het is een estetisch verhaal,....door die Hagon's staat ie achter een stuk lager.
.....


Marinus, ik snap het niet :shock:

De Hagon's die wij hebben zijn vrijwel 36,5 cm (net nagemeten); hetzelfde als de originele maat.

Heeft het niet met je nieuwe banden te maken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 8:23 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Naar mijn weten zijn de Hagon's 1,5 cm. korter volgens jou vriendin Theo,....dat klopt ook want ori is 38 cm.
Evaren doe ik dat ook dat hij achter lager staat.

Dat achterwiel kan me gestolen worden dat is alleen maar inefficient. :mrgreen:

:internetbrommer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 27, 2009 8:58 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... ers#298772

de ori's die ik net ook even heb gemeten zijn 36,5...

Wellicht heb jij dan toch het korte (florett = 350mm) model en ik de langere (RMC model = 370mm)....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 1:53 am 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Bedankt voor alle tips.

Maar heb toch nog een vraag, wat gebeurd er nou als ik alleen de losse bussen (pijpjes) van bovenin inkort,....kan het zelf niet anders beredeneren dat hij dan gewoon zakt omdat hij later op de veren gaat hangen,......of is deze voorstelling te simpel.
Kan er mogelijk een gevaar zijn dat hij klapperen bij het uitveren,...inhet geval van dat laatste denk ik dat dat niet snel gebeurd bij mij want door de andersoortige keeringen (2 stuks per poot van een perslucht cilinder) zuigt hij uitgaand vacuum.

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 9:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 10:52 pm
Berichten: 3582
Woonplaats: Amsterdam
Die grote lange bussen aan de bovenkant Marinus ?

Niet doen, Krijg je een slappe vork van.


Gewooon de zuigerstang afdraaien beste manier. En uiteindelijk de makkelijkste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 11:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
Veerdruk wordt minder. staat als hij op z'n wielen staat wel lager, maar als je gasgeeft of 'm op de middenstandaard zet blijft je wiel staan en komt je stuur omhoog :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 11:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Ha die Marinus, doet er ook alles aan om die xtra km's eruit te persen.

Bedenk wel als je verlaagd kun je geen scherpe bochten meer maken door het mooie brabantse land :)

Ik had mij cuppertje ook 3cm verlaagd en ook de steppies ingekort.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 11:58 am 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Voor de volhouders,

Ben dan denk ik gewoon de weg kwijt.
Heb nog eens goed naar de tekening in het werkplaatshandboek gekeken,....maar snap de opmerking slapper in die contekst niet.
Volgens mij gaat hij, als hij van de standaard af is gewoon weer op de bussen hangen met de doppen van boven die je in de binnenpoten schroeft...en als je niets aan de veren gedaan hebt dan zal het veer karakter het zelfde zijn met dienverstande dat de veer weg bekort kan worden door de ruimte tussen de koplamp en spatbord.
Wat is dan de reden om die dunne stangetjes in te korten.
Het maakt mijn inziens niet uit of je hem aan de onder,..of bovenzijde inkort.

Blijf er zo lang over zeuren om dat ik het echt niet begrijp.
Wie kan mij dat nu uitleggen wat het veschil met onder en boven is,...of waarom het een combinatie zou moeten zijn?
Het spijt me nog een keer proberen om die boer wat aan het verstand gepeuterd te krijgen. :oops:

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!