Heb een getunede franse breitwand met 2 extra spoelpoorten boven inlaat en de bijhorende openingen in zuiger. De cilinder heeft echter een hogere inlaatpoort dan de standaard super breitwand, waardoor de openingen in de zuiger bij het onderste dode punt deels in de inlaatopening komen te liggen. Heeft dit veel invloed op het vermogen van de motor? Alternatief is een nieuwe zuiger met minder hoge poortjes in. Welk effect heeft dit op het vermogen?
Dank voor jullie advies.
spoelpoortjes in zuiger openen in inlaat
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
TKan haast niet anders dan dat dat een Negatief effekt heeft , hij blaast dan immers de karterspoeling kortstondig terug in de Carborateur.
Minder hoge poortjes dus( in de zuiger)
Minder hoge poortjes dus( in de zuiger)
Laatst gewijzigd door Bolle Aad op 08 dec 2004, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
heeft een negatief effect...
loop ie wel??
als de zuiger in odp is dan spoelt hij maximaal, als dan opeens de inlaat geopend word kun je wel min of meer voorstellen wat er gebeurt!
daarom bij een cilinder tunen nóóit de inlaat omhoog halen. dus de gene die jou cilinder heeft bewerkt is niet echt slim te werk gegaan...
loop ie wel??
als de zuiger in odp is dan spoelt hij maximaal, als dan opeens de inlaat geopend word kun je wel min of meer voorstellen wat er gebeurt!
daarom bij een cilinder tunen nóóit de inlaat omhoog halen. dus de gene die jou cilinder heeft bewerkt is niet echt slim te werk gegaan...
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 03 okt 2002, 19:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Uitlaat en spoelpoorten liggen inderdaad laag, heb daarom cilinder 1mm opgehoogd, spoelpoorten en uitlaat kunnen zo volledig openen. Inlaat komt zo echter ook hoger te liggen. Zo werd het probleem van de poortjes in de zuiger wel iets duidelijker.
Zal andere zuiger moeten kopen. Heeft iemand ervaring met die zuigers van EMOT - Barikit? RSP zuigers zijn me toch iets te duur.
Zal andere zuiger moeten kopen. Heeft iemand ervaring met die zuigers van EMOT - Barikit? RSP zuigers zijn me toch iets te duur.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
-----------------------------------------------------------------------------simon schreef:Uitlaat en spoelpoorten liggen inderdaad laag, heb daarom cilinder 1mm opgehoogd, spoelpoorten en uitlaat kunnen zo volledig openen. Inlaat komt zo echter ook hoger te liggen. Zo werd het probleem van de poortjes in de zuiger wel iets duidelijker.
Zal andere zuiger moeten kopen. Heeft iemand ervaring met die zuigers van EMOT - Barikit? RSP zuigers zijn me toch iets te duur.
simon.. de meeste snappen jou tekst niet. ik wel
de inlaat is standaard al 1mm hoger als de andere supers
en door dat plaatje nog eens 1mm ...
dan moeten er wel erg kleine sleufjes in de zuiger.
maar is de cilinder al afgedraaid aan de boven kant
normaal gaat daar 1mm vanaf ,, bij jou zou dat nu 2mm moeten zijn.
als dat nog niet gebeurt is , zou ik de cilinder weer laten zakken , en de timing aanpassen.
elke redelijke tuner kan dat doen.
kijk maar op de lijst.
en ik heb wel eens een barikit zuiger geprobeert , en vond het toen goed werken.
let wel , het is met pen 12mm + een opvulbus.