spoelpoortjes in zuiger openen in inlaat

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
simon
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2002, 19:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

spoelpoortjes in zuiger openen in inlaat

#1 Bericht door simon » 08 dec 2004, 11:45

Heb een getunede franse breitwand met 2 extra spoelpoorten boven inlaat en de bijhorende openingen in zuiger. De cilinder heeft echter een hogere inlaatpoort dan de standaard super breitwand, waardoor de openingen in de zuiger bij het onderste dode punt deels in de inlaatopening komen te liggen. Heeft dit veel invloed op het vermogen van de motor? Alternatief is een nieuwe zuiger met minder hoge poortjes in. Welk effect heeft dit op het vermogen?
Dank voor jullie advies.

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Bolle Aad » 08 dec 2004, 12:22

TKan haast niet anders dan dat dat een Negatief effekt heeft , hij blaast dan immers de karterspoeling kortstondig terug in de Carborateur.

Minder hoge poortjes dus( in de zuiger)
Laatst gewijzigd door Bolle Aad op 08 dec 2004, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Steven » 08 dec 2004, 12:42

heeft een negatief effect...

loop ie wel??

als de zuiger in odp is dan spoelt hij maximaal, als dan opeens de inlaat geopend word kun je wel min of meer voorstellen wat er gebeurt!

daarom bij een cilinder tunen nóóit de inlaat omhoog halen. dus de gene die jou cilinder heeft bewerkt is niet echt slim te werk gegaan... :roll: #-o

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Bolle Aad » 08 dec 2004, 14:18

:roll: N, Franse(donker grijze) Super is anders qua poorttiming. :roll:

Heeft dacht ik ook n, pietsie minder vermogen

zuiger met 1(EEN) L veer is noodzakelijk .

simon
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2002, 19:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door simon » 08 dec 2004, 16:38

Uitlaat en spoelpoorten liggen inderdaad laag, heb daarom cilinder 1mm opgehoogd, spoelpoorten en uitlaat kunnen zo volledig openen. Inlaat komt zo echter ook hoger te liggen. Zo werd het probleem van de poortjes in de zuiger wel iets duidelijker.
Zal andere zuiger moeten kopen. Heeft iemand ervaring met die zuigers van EMOT - Barikit? RSP zuigers zijn me toch iets te duur.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#6 Bericht door LVS » 08 dec 2004, 16:59

simon schreef:Uitlaat en spoelpoorten liggen inderdaad laag, heb daarom cilinder 1mm opgehoogd, spoelpoorten en uitlaat kunnen zo volledig openen. Inlaat komt zo echter ook hoger te liggen. Zo werd het probleem van de poortjes in de zuiger wel iets duidelijker.
Zal andere zuiger moeten kopen. Heeft iemand ervaring met die zuigers van EMOT - Barikit? RSP zuigers zijn me toch iets te duur.
-----------------------------------------------------------------------------

simon.. de meeste snappen jou tekst niet. :cry: ik wel :P


de inlaat is standaard al 1mm hoger als de andere supers :!:

en door dat plaatje nog eens 1mm ...


dan moeten er wel erg kleine sleufjes in de zuiger.


maar is de cilinder al afgedraaid aan de boven kant :?:


normaal gaat daar 1mm vanaf ,, bij jou zou dat nu 2mm moeten zijn.



als dat nog niet gebeurt is , zou ik de cilinder weer laten zakken , en de timing aanpassen.


elke redelijke tuner kan dat doen. :mrgreen:


kijk maar op de lijst.



en ik heb wel eens een barikit zuiger geprobeert , en vond het toen goed werken.


let wel , het is met pen 12mm + een opvulbus.



:rs

simon
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2002, 19:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door simon » 08 dec 2004, 17:17

Cilinder is al afgedraaid, no way back. Zuiger met platte sleufjes lijkt mij enige oplossing.

Gebruikersavatar
Leks
Berichten: 728
Lid geworden op: 01 aug 2004, 17:20
Locatie: Wog de la mar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Leks » 08 dec 2004, 19:55

Dat worden dus 2 kleine stootjes met de plasmasnijder :mrgreen:

Plaats reactie