Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:22 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
Hoe lang moet de header (bocht) zijn bij een 50cc Homoet 4P?
Heb een standaard KT super breitwand met 21 dellorto black edition.
Kokusan ontsteking en een volle krukas van KT.
Mijn RMC heeft veel trekkracht in het lage/middel toerengebied, maar wil absoluut geen toeren maken.
Ontsteking staat 1,2 mm voor en sproeier is 92.
Wie weet raad??


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
gewoon zorgen dat de bocht 2cm in de uitlaat steekt, en wat meer er in steekt afzagen,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Bocht
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:33 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
kreidler-holland schreef:
gewoon zorgen dat de bocht 2cm in de uitlaat steekt, en wat meer er in steekt afzagen,


Dat snap ik, maar vraag mij af of de homoet verder naar voren moet om hem wat hoogtoeriger te krijgen en hoeveel met een standaard super breitwand.
Heb nu beide bevestigingsbouten vsn de uitlaatsteun in de Homoet zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
daar moet het prima toeren mee kunnen draaien !,
moet je ergens anders gaan zoeken,
je kan hem wel 1 boutje naar voren zetten,
maar dat gaat neit je probleem oplossen,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Homoet
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:45 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
kreidler-holland schreef:
daar moet het prima toeren mee kunnen draaien !,
moet je ergens anders gaan zoeken,
je kan hem wel 1 boutje naar voren zetten,
maar dat gaat neit je probleem oplossen,


Waar moet ik het dan zoeken denk je?
Ding loopt in midden gebied echt super!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Poort timing :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
afstelling misschien ?,

en anders poorttiming indd,

maar wat is geen toeren willen draaien ?
( hoeveel K )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: King Tai
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 10:52 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
Enzo-tvdzijden schreef:
Poort timing :idea:


Dus de poorttiming van de king tai is bagger?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: King Tai
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 11:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
s3quattro schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Poort timing :idea:


Dus de poorttiming van de king tai is bagger?

-------------------

de timing is genoeg voor 5 tot 5,5 pk
er zit wat verschil in de cilinders .
en het is maar net hoeveel voet pakkingen er je onder de cilinder stopt .
maar 75 tot 80 km lopen ze allemaal .

met iets bewerking 90 km
en met nog wat extra bewerking , tegen de 100 .km

#


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: King Tai
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 8:33 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 02, 2004 10:32 pm
Berichten: 1278
Woonplaats: LIESHOUT
LVS schreef:
s3quattro schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Poort timing :idea:


Dus de poorttiming van de king tai is bagger?

-------------------

de timing is genoeg voor 5 tot 5,5 pk
er zit wat verschil in de cilinders .
en het is maar net hoeveel voet pakkingen er je onder de cilinder stopt .
maar 75 tot 80 km lopen ze allemaal .

met iets bewerking 90 km
en met nog wat extra bewerking , tegen de 100 .km

#
`

Het probleem niet doorlopen is in u geval de Ballans factor van de KT Krukas deze is veelste laag,hier door loopt je motor onderin erg soepel
zodra je hoger in toeren gaat houd alles op!! Zou je de cilinder verderder tunen gaat de motor enorm trillen en dat kost je weer al je vermogen!!

Dit is ook het geval bij de Rito volle krukas!! Ik heb nu zelf een aan gepast Rito krukas , de balans factor is aan gepast op het gewicht van de drijstang en al wat hier aanhangt. Aan de binnenkant van de wangen zijn wolfaam propjes geplaatst , En het resultaat is verbluffend!!! Financeel gezien wordt het minder interesant!!

Gr Rion


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: KT
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 8:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
O.k bedankt voor de antwoorden.
Dat de krukas van kT niet 100% super in balans is geloof ik best, maar ik verlang er ook geen toerentallen van een wegracer van. Dat van die voetpakkingen kan ik me goed voorstellen. De spoelpoorten komen voor driekwart open als de zuiger onderin staat.
Als ik bijv. de cilinder 2mm aan de bovenkant laat afdraaien, en de cilinder hoger zet zodat de spoelpoorten loskomen zal dat een verbetering zijn?
Ook gaat dan de uitlaat eerder open en later dicht en de inlaat omgekeerd.
Moet ik dan juist ook de zuiger nog 2mm inkorten of juist niet omdat de openingsduur gelijk blijft alleen de timing verandert.
De onderkant van de uitlaatpoort is ook plusminus 1mm hoger als de onderkant van de spoelers.
Ik hoef echt niet het beste van het beste te hebben, maar ben op zoek naar een behoorlijke verbetering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Was toch plug and play en gelijk aan Mahle zo´n KT :wink:
Dit wordt al tunen.
Hoe hard loopt het dan met de 4P :?:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
niets gaat boven mahle tjerry,
maar ik denk dat de 85 toch wel haalbaar moet zijn,
en anders zelf de uitlaat timing iets omhoog halen,..
word ie ook iets hoogtoerig en is prima te doen, :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:30 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
Enzo-tvdzijden schreef:
Was toch plug and play en gelijk aan Mahle zo´n KT :wink:
Dit wordt al tunen.
Hoe hard loopt het dan met de 4P :?:

Enzo


Heb 13 35 tandwielverhouding en haal ongeveer 70km/h, wel heb ik dan het gevoel dat ik nog wel een 6e en 7e versnelling erbij kon hebben qua trekkracht onderin de toeren. :wink:
Had met de Pharmakit 60cc (met korte zuiger) en een verlengde homoet meer lol :(
Had echt gehoopt dat de KT standaard met volle krukas, homoet en black edition 21mm een leuke set-up zou zijn, maar het lijkt wel een 70cc met toerentalbegrenzing.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:33 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
s3quattro schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Was toch plug and play en gelijk aan Mahle zo´n KT :wink:
Dit wordt al tunen.
Hoe hard loopt het dan met de 4P :?:

Enzo


Heb 13 35 tandwielverhouding en haal ongeveer 70km/h, wel heb ik dan het gevoel dat ik nog wel een 6e en 7e versnelling erbij kon hebben qua trekkracht onderin de toeren. :wink:
Had met de Pharmakit 60cc (met korte zuiger) en een verlengde homoet meer lol :(
Had echt gehoopt dat de KT standaard met volle krukas, homoet en black edition 21mm een leuke set-up zou zijn, maar het lijkt wel een 70cc met toerentalbegrenzing.
Ik rij ook 13/35 met standaard Mahle en 20mm en standaard chroompijp met vaste bocht.
80 tegenwind en 90 voor de wind.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Mahle
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:35 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
kreidler-holland schreef:
niets gaat boven mahle tjerry,
maar ik denk dat de 85 toch wel haalbaar moet zijn,
en anders zelf de uitlaat timing iets omhoog halen,..
word ie ook iets hoogtoerig en is prima te doen, :wink:


Heb wel een Mahle alleen is ie te smal ( W6 staat erop)
Superbreitwand is een must! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Timing
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:40 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
kreidler-holland schreef:
hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )


Maandagavond gaat hij eraf, zal dan eerst ff de timingen meten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Timing
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:51 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
s3quattro schreef:
kreidler-holland schreef:
hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )


Maandagavond gaat hij eraf, zal dan eerst ff de timingen meten.
Dan moet hij er juist op blijven :!:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Timing
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 9:32 am 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
Enzo-tvdzijden schreef:
s3quattro schreef:
kreidler-holland schreef:
hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )


Maandagavond gaat hij eraf, zal dan eerst ff de timingen meten.
Dan moet hij er juist op blijven :!:

Enzo


hahah lampje! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 11:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
Probeer eerst eens met je uitlaat te spelen:
Ik gebruik hiervoor een strip met gaten om de 10 mm, je begint op de stand waar hij nu staat en dan test je hem iedere keer met een gaatje verder, je voorontsteking mag wel op 1,3 of 1,4.
Dan zul je zien dat het karakter verandert, op een gegeven moment zal je een punt vinden waarin hij het fijnste rijdt.
Daarna zaag je de bocht op lengte(die steekt immers te ver in de uitlaat).
Op deze manier krijg je hem met de huidige setup optimaal.
Wil je gaan tunen dan deze aktie doen na het tunen.

Success!

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Timingen
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 3:52 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
King Tai loopt eindelijk naar behoren.

Na veel proberen zijn we op het volgende uitgekomen.

Cilinder aan de bovekant 1.75mm afgedraaid
Cilinder onder opgehoogd met alu plaatje en twee pakkingen.
RSP zuiger
Timingen aangepast:
Uitaat 185
Spoel 127
Inlaat 165
Homoet 4p met 80mm belly (had ik nog van de 60cc pharma)
De bocht is 23cm
Zal het nog zin hebben een Homoet 6P of een kortere belly te proberen?
De squish is ook nog wat te ruim, zit op 1.48mm (normale SB kop)
Ben er behoorlijk tevreden mee zo, maar als iemand nog goede ideen heeft waardoor de puntjes op de I kan zetten hoor ik het graag.

Groeten,
Marco


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 5:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: King Tai loopt eindelijk naar behoren. :mrgreen:

-------------------------------------

heb je nu de 50 of 60 cc ktt cilinder :?:

#


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: King Tai
BerichtGeplaatst: za mei 15, 2010 5:36 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 17, 2009 10:01 pm
Berichten: 46
LVS schreef:
:arrow: King Tai loopt eindelijk naar behoren. :mrgreen:

-------------------------------------

heb je nu de 50 of 60 cc ktt cilinder :?:

#


50CC KT
Standaard King Tai loopt erg goed, maar heeft dezelfde beleving als een Honda CB50 :(
Zonder aanpassingen komt ie niet in de buurt van de Mahle
Heb trouwens ook de volle krukas van KT


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 11:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 22, 2009 12:00 pm
Berichten: 120
Woonplaats: Epen (limburg)
Ik heb zelf toch ook de KT 50cc cilinder?? en bij mij loopt het gewoon zeer goed, tandwielverhouding : 13-40 , loopt 72 km/h constant (dus met wind mee en wind tegen..) bergop zo'n 68km/h . 18mm bing zit erop en met contactpunten ontsteking..

Dus ik weet niet waar je over zeurt ?? maar de KT cilinder is een prima cilinder;).

Gr Ryan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!