Lengte uitlaatbocht Homoet 4P

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

#26 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 mei 2010, 09:54

ploemmen schreef:Ik heb zelf toch ook de KT 50cc cilinder?? en bij mij loopt het gewoon zeer goed, tandwielverhouding : 13-40 , loopt 72 km/h constant (dus met wind mee en wind tegen..) bergop zo'n 68km/h . 18mm bing zit erop en met contactpunten ontsteking..

Dus ik weet niet waar je over zeurt ?? maar de KT cilinder is een prima cilinder;).

Gr Ryan
Als je bv 100Km/h wilt rijden zal er toch wat aan moeten gebeuren.

Enzo

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#27 Bericht door dijk » 24 mei 2010, 10:12

met 13 om 40 zal de topsnelheid zeker niet hoog zijn :!:

Gebruikersavatar
ploemmen
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:00
Locatie: Epen (limburg)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#28 Bericht door ploemmen » 24 mei 2010, 10:23

13-40 is mijn top 72, daarom snap ik niet waarom hij maar een top kan halen met een twv van 13/35??? dat vind ik zo raar..
want met de kt is niks aan de hand, je zal er zeker wat aan moeten doen om de 100km/h te halen. maar voor de 80/85 te halen met een normale tandwielverhouding is niet zo moeilijk.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 mei 2010, 10:36

ploemmen schreef:13-40 is mijn top 72, daarom snap ik niet waarom hij maar een top kan halen met een twv van 13/35??? dat vind ik zo raar..
want met de kt is niks aan de hand, je zal er zeker wat aan moeten doen om de 100km/h te halen. maar voor de 80/85 te halen met een normale tandwielverhouding is niet zo moeilijk.
Ik denk dat hij 100+ wil

Gebruikersavatar
ploemmen
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:00
Locatie: Epen (limburg)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#30 Bericht door ploemmen » 24 mei 2010, 10:54

100+ kun je ook niet met een originele mahle 15.43.99 halen;).

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 mei 2010, 10:58

ploemmen schreef:100+ kun je ook niet met een originele mahle 15.43.99 halen;).
Je snapt mijn reactie niet. DE KT loopt eindelijk goed !!! zoals S3quatro zegt. Maar na aanpassen net zoals je een Mahle moet aanpassen voor 100+.
Je leest en snapt de topic niet goed.

Enzo

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#32 Bericht door freaky_ferry » 24 mei 2010, 11:35

rustig tjer.......... denk aan je hart

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

KT

#33 Bericht door s3quattro » 24 mei 2010, 11:42

ploemmen schreef:Ik heb zelf toch ook de KT 50cc cilinder?? en bij mij loopt het gewoon zeer goed, tandwielverhouding : 13-40 , loopt 72 km/h constant (dus met wind mee en wind tegen..) bergop zo'n 68km/h . 18mm bing zit erop en met contactpunten ontsteking..

Dus ik weet niet waar je over zeurt ?? maar de KT cilinder is een prima cilinder;).

Gr Ryan
Wat moet ik hier nu mee????
72km/h met 13-40 wow :shock:
De KT word verkocht als kopie van de 15-43-99, maar komt qua timingen en vermogen niet in de buurt, daar baal ik van!
Denk ook dat 99 van de 100 mensen welke hun standaard mahle in zouden moeten ruilen voor een standaard KT er niet blij van worden.
Als je bijv. met een RS niet eens op een 80km/h weg met het verkeer kunt meekomen, dan werd ik daar niet blij van.
Misschien zie ik het dan allemaal verkeerd of is de een gewoon veel sneller tevreden dan de ander?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#34 Bericht door nozems » 24 mei 2010, 11:54

nee dat zie je helemaal goed :wink: ..maar ik ben der niet blij mee,wat een lichtelijke aangepaste originele 99er kan ik nou aan de straatstenen niet kwijt,ja voor 2euro50!en dan vinden ze je nog een oplichter :?

maar voor de ander een zege,zo kun je relatief goedkoop tunen,plug and play is dus duiidelijk niet :?

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#35 Bericht door dijk » 24 mei 2010, 12:00

dus tunen met een kt cilinder,en niet te vergeten een goede zuiger er in :!: kost de cilinder ook al weer wat meer :!:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#36 Bericht door dijk » 24 mei 2010, 12:01

nozems schreef:nee dat zie je helemaal goed :wink: ..maar ik ben der niet blij mee,wat een lichtelijke aangepaste originele 99er kan ik nou aan de straatstenen niet kwijt,ja voor 2euro50!en dan vinden ze je nog een oplichter :?

maar voor de ander een zege,zo kun je relatief goedkoop tunen,plug and play is dus duiidelijk niet :?
lekker houden pascal de 99,er :!:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#37 Bericht door nozems » 24 mei 2010, 12:01

ja maar je weet men kijkt niet verder dan hun neus lang is :wink: en ik blijf ermee zitten,maar ach het vreet geen brood :D

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: KT

#38 Bericht door kreidler844 » 24 mei 2010, 12:04

s3quattro schreef:
ploemmen schreef:Ik heb zelf toch ook de KT 50cc cilinder?? en bij mij loopt het gewoon zeer goed, tandwielverhouding : 13-40 , loopt 72 km/h constant (dus met wind mee en wind tegen..) bergop zo'n 68km/h . 18mm bing zit erop en met contactpunten ontsteking..

Dus ik weet niet waar je over zeurt ?? maar de KT cilinder is een prima cilinder;).

Gr Ryan
Wat moet ik hier nu mee????
72km/h met 13-40 wow :shock:
De KT word verkocht als kopie van de 15-43-99, maar komt qua timingen en vermogen niet in de buurt, daar baal ik van!
Denk ook dat 99 van de 100 mensen welke hun standaard mahle in zouden moeten ruilen voor een standaard KT er niet blij van worden.
Als je bijv. met een RS niet eens op een 80km/h weg met het verkeer kunt meekomen, dan werd ik daar niet blij van.
Misschien zie ik het dan allemaal verkeerd of is de een gewoon veel sneller tevreden dan de ander?
Je KT heeft zonder aanpassen de potentie om netjes 80 te lopen.
De misgedachte is dat je met een goede cilinder meteen hard gaat.
Er spelen veel meer faktoren mee dan alleen een cilinder.
Rond de 5 pk kun je mits goed afgesteld zeker 85 halen.
Mahle timingen (origineel) zijn ook niet altijd gelijk, vroeger bleek een immitatie Zeta SB veel beter te lopen dan een Mahle.
Al zijn er mensen die dit niet leuk vinden.

De mahle cilinders zijn gemaakt op de vroegere Duitse wetgeving die 6,25 PK als grens stelde.
Mijn brommer heeft 4,5 PK op de testbank aan het achterwiel en loopt met gemak 80.
Koppel is het devies, probeer eens een 28 mm bocht met een Jamarcol van 18,95 of een Immi RS-uitlaat met een 32 mm bocht.
1,4 mm voorontsteking is ook geen straf hoor, dit soort zaken is uitzoeken naar een ideale combinatie.
Een 4p heb jij in deze omstandigheid niet nodig en is verre van ideaal in jouw situatie.
Zoek een tuner geef die een paar centen om de zaak fatsoenlijk af te stellen, dan ben je zo uit de brand.
Hier ben je ook welkom.

Wietse

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: King Tai

#39 Bericht door s3quattro » 08 jun 2010, 20:12

rion schreef:
LVS schreef:
s3quattro schreef:
Dus de poorttiming van de king tai is bagger?
-------------------

de timing is genoeg voor 5 tot 5,5 pk
er zit wat verschil in de cilinders .
en het is maar net hoeveel voet pakkingen er je onder de cilinder stopt .
maar 75 tot 80 km lopen ze allemaal .

met iets bewerking 90 km
en met nog wat extra bewerking , tegen de 100 .km

#
`

Het probleem niet doorlopen is in u geval de Ballans factor van de KT Krukas deze is veelste laag,hier door loopt je motor onderin erg soepel
zodra je hoger in toeren gaat houd alles op!! Zou je de cilinder verderder tunen gaat de motor enorm trillen en dat kost je weer al je vermogen!!

Dit is ook het geval bij de Rito volle krukas!! Ik heb nu zelf een aan gepast Rito krukas , de balans factor is aan gepast op het gewicht van de drijstang en al wat hier aanhangt. Aan de binnenkant van de wangen zijn wolfaam propjes geplaatst , En het resultaat is verbluffend!!! Financeel gezien wordt het minder interesant!!

Gr Rion
Beste Rion,

Heb het motorblok er gister maar weer eens onder weggehaald, nadat we al het mogelijke geprobeerd hebben.
Dat de KT geen toeren wilde maken, lag idd voor een gedeelte aan de onbalans in de krukas. Uiteraard hebben we behoorlijk wat meer toeren/power gekregen doordat we de poorttiming etc aangepast hebben, maar 100% was het niet. Komt nu een orginele krukas in met Rito drijstang en zilverkooi.

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 729
Lid geworden op: 26 nov 2008, 22:02
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#40 Bericht door sjaak » 10 jun 2010, 21:02

maak een plaatje waarover je de uitlaat kan verschuiven. heb ik ook gedaan. Schuif je uitlaat +- 6 cm naar voren en kort je bocht in tot 2 cm in je uitlaat

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

KT Krukas

#41 Bericht door s3quattro » 12 jun 2010, 10:00

Gisteravond even de KT krukas gemeten met de meetklok.
De slingering was met het blote oog al te zien
iets meer als twee tienden slingering, lijkt me iets teveel van het goede.
Weet niet of dit er standaard al in zat of dat dit gekomen is door het aandraaien van de vliegwielbout met de blokkeerpen.

Gebruikersavatar
RCD
Berichten: 190
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lengte uitlaatbocht Homoet 4P

#42 Bericht door RCD » 01 mei 2015, 20:20

Mijn ervaring met de 50cc KTT super Breidwant is dat deze nog geen eens aanslaat zonder uitlaat. De geplaatste DeJager expansie 32mm doet het goed/zeer goed met een bijna op het radius van de bocht ingekorte uitlaatpijp. Vooral bij langere stukken volgas begint de KTT een soort turbine-achtige werking te genereren; doortrekken zonder nare trillingen enz. 90kilo en een top van 90 km/u.

De DeJager expansie is een breed inzetbare mooie uitlaat. De ook aanwezige Homoet 6P,die ook getest is op de 40mm KTT is naar mening aan het wachten op nog meer flow door de uitlaatpoort heen. een flinke 60cc getuned komt met deze uitlaat meer tot zijn recht.
Mijn mening is dat de 50cc KTT Super Breidwant gebaat is met een Expansie pijp van een goede kwaliteit met een korte felle drukgolf.

Plaats reactie