Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 20,4 PK!!
- Andy
- Berichten: 10331
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Dat heb je allemaal keurig gedaan Maarten
Ik ga volgend jaar ook zoiets bouwen, maar welke accu en lampjes heb je gebruikt Een foto ervan zou het helemaal duidelijk maken.
En hoe laad je de accu op
Andy,
Ik ga volgend jaar ook zoiets bouwen, maar welke accu en lampjes heb je gebruikt Een foto ervan zou het helemaal duidelijk maken.
En hoe laad je de accu op
Andy,
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Uiteraard!danahi schreef:Je bent goed bezig Maarten, maar claxon en remlicht toch wel via het contactslot heh...
Andy, ik heb de HPI 40 watt ontsteking. Voorlamp is 12 volt 35/35 Watt. Achterlicht is het 12 volt Led-achterlicht van Kreidlerparts. (zal ook wel elders verkrijgbaar zijn, weet ik verder niet)Andy schreef:Dat heb je allemaal keurig gedaan Maarten
Ik ga volgend jaar ook zoiets bouwen, maar welke accu en lampjes heb je gebruikt Een foto ervan zou het helemaal duidelijk maken.
En hoe laad je de accu op
Andy,
De cockpit is uit zichzelf zo blauw verlicht, die cockpitverlichting kan ook niet uit.
Inderdaad, komt een speciaal draadje uit waar + 12 volt op staat. Alleen is het even afwachten of er voldoende geladen wordt maar ook weer niet te veel... Ik bedoel, misschien moet er een speciale schakeling tussen om het laden goed te regelen (die schakeling heeft Theo al geplaatst). Ik wacht dat maar even af.Niekjuh schreef:Accu opladen gaat via de hpi ontsteking.
Accu is 12 volt 1,2 Ah (lood/gel helemaal gesealed) en zit onder het zadel. Daar zit ook een zekeringhouder. Accu's kosten niets.
Accu (in het midden, zo klein dat die niet opvalt haast), claxon en tellers:
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Prachtig Maarten, in één woord. Leuk te lezen allemaal en dat je helemaal je eigen ideeën en wensen volgt
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Een benadering in verbruik bij ingeschakelde verlichting:
Voorlamp 2,9A (35W)
Achterlicht 0,3A
Koso RPM 0,4A
Koso KM 0,4A
Met verlichting aan is het verbruik zo'n 4A
Voorlamp 2,9A (35W)
Achterlicht 0,3A
Koso RPM 0,4A
Koso KM 0,4A
Met verlichting aan is het verbruik zo'n 4A
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Zo, de Kreidler weer helemaal in elkaar gezet.
Wiel er in, een flinke slinger aan het achterwiel, maar geen reactie van de snelheidsmeter. Zo hard mogelijk draaien: geen reactie.... wat raar. Na een tijdje alles nagelopen te hebben zag ik dat de tripmeter wel de gereden afstand aangaf, want die stond op 0,2 km.... dus hij deed het wel.
Alles afgemonteerd, zo veel mogelijk dingen netjes gedaan. Garmin navigatie van de Corsa aan het stuur gebonden (tijdelijk uiteraard) om even te kunnen vergelijken. En alles bleek te werken!
Bé had me al gezegd: op die temperatuurmeter ga je veel kijken. Hij heeft gelijk, ik doe niet anders.
Toerenteller gaf wel veel te veel toeren aan, 3000 stationair en de schaal uit, meer dan 16000 rpm als ik gewoon reed. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan, 1-cilinder 2-takt, maar heb 'm toen ingesteld op 2-cilinder 2-takt en toen kreeg ik een normale waarde op de toerenteller van 12000 rpm bij volgas en 1500 ongeveer stationair.
Het weer was aardig, wel wat fris, behoorlijk wat wind. Ik heb weer wat kilometers (44,9 km staat de Koso teller nu op) gereden oa. de snelweg hier in de buurt (maar ik woon dan ook tussen alle snelwegen) en nog even de lange Vliettunnel om de verlichting nog te bewonderen.
Helemaal voluit heb ik nog zeker niet kunnen rijden, maar op de afslag Delft-Noord had ik even wat ruimte en heb ik me klein gemaakt, en reed daar op de Garmin GPS 129 km/uur in de 5e versnelling. De Koso teller loopt mooi gelijk met de GPS.
Kreidler is bijna helemaal klaar voor S&S Hoogeveen. Nog wel even de motorschermen opnieuw spuiten en strak maken, van de week de straalkast van buurman Fred gebruiken. Ik heb de grondlak, plamuur en zwarte lak al in huis. Uitlaat wordt hittebestendig zwart, heb ik ook al in huis. Demper blijft uiteraard mooi alu.
@Theo: Ik rij wel graag met het licht aan. Zo te zien wordt al het opgewekte vermogen aangesproken. De Koso cockpit wordt natuurlijk gevoed door de accu, nu is de vraag of de accu voldoende bijgeladen wordt nog of dat de accu langzaam maar zeker leeg raakt.
Wat zijn nou de ervaringen met de temperatuur op een luchtgekoelde? Die van mij lijkt niet al te heet te worden als je de cilinder voelt, maar was op een bepaald moment op de snelweg toch 117 graden. Bij het stoplicht liep het eerst nog wat op en ging daarna weer rustig omlaag richting 80 graden.
Iemand al ervaringen met waar de kritieke grens ongeveer ligt?
Wiel er in, een flinke slinger aan het achterwiel, maar geen reactie van de snelheidsmeter. Zo hard mogelijk draaien: geen reactie.... wat raar. Na een tijdje alles nagelopen te hebben zag ik dat de tripmeter wel de gereden afstand aangaf, want die stond op 0,2 km.... dus hij deed het wel.
Alles afgemonteerd, zo veel mogelijk dingen netjes gedaan. Garmin navigatie van de Corsa aan het stuur gebonden (tijdelijk uiteraard) om even te kunnen vergelijken. En alles bleek te werken!
Bé had me al gezegd: op die temperatuurmeter ga je veel kijken. Hij heeft gelijk, ik doe niet anders.
Toerenteller gaf wel veel te veel toeren aan, 3000 stationair en de schaal uit, meer dan 16000 rpm als ik gewoon reed. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan, 1-cilinder 2-takt, maar heb 'm toen ingesteld op 2-cilinder 2-takt en toen kreeg ik een normale waarde op de toerenteller van 12000 rpm bij volgas en 1500 ongeveer stationair.
Het weer was aardig, wel wat fris, behoorlijk wat wind. Ik heb weer wat kilometers (44,9 km staat de Koso teller nu op) gereden oa. de snelweg hier in de buurt (maar ik woon dan ook tussen alle snelwegen) en nog even de lange Vliettunnel om de verlichting nog te bewonderen.
Helemaal voluit heb ik nog zeker niet kunnen rijden, maar op de afslag Delft-Noord had ik even wat ruimte en heb ik me klein gemaakt, en reed daar op de Garmin GPS 129 km/uur in de 5e versnelling. De Koso teller loopt mooi gelijk met de GPS.
Kreidler is bijna helemaal klaar voor S&S Hoogeveen. Nog wel even de motorschermen opnieuw spuiten en strak maken, van de week de straalkast van buurman Fred gebruiken. Ik heb de grondlak, plamuur en zwarte lak al in huis. Uitlaat wordt hittebestendig zwart, heb ik ook al in huis. Demper blijft uiteraard mooi alu.
@Theo: Ik rij wel graag met het licht aan. Zo te zien wordt al het opgewekte vermogen aangesproken. De Koso cockpit wordt natuurlijk gevoed door de accu, nu is de vraag of de accu voldoende bijgeladen wordt nog of dat de accu langzaam maar zeker leeg raakt.
Wat zijn nou de ervaringen met de temperatuur op een luchtgekoelde? Die van mij lijkt niet al te heet te worden als je de cilinder voelt, maar was op een bepaald moment op de snelweg toch 117 graden. Bij het stoplicht liep het eerst nog wat op en ging daarna weer rustig omlaag richting 80 graden.
Iemand al ervaringen met waar de kritieke grens ongeveer ligt?
- Bijlagen
-
- Garmin navigatie op Kreidler Maarten
- Garmin_navigatie_op_Kreidler_Maarten.jpg (77.42 KiB) 9437 keer bekeken
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Maarten dat van de toeren heb ik al eens beschreven en uitgezocht hier op het forum.
Komt omdat een HPI heel snel 2 vonken achter elkaar geeft, vandaar dat je dan teveel toeren krijgt.
Komt omdat een HPI heel snel 2 vonken achter elkaar geeft, vandaar dat je dan teveel toeren krijgt.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Dank je wel Niek, ik heb dat destijds niet helemaal meegekregen maar ik vermoedde zo iets ook al. De Motoplatt ontsteking was op testbanken ook altijd moeilijk, om dan het juiste toerental van de bougiekabel af te lezen.Niekjuh schreef:Maarten dat van de toeren heb ik al eens beschreven en uitgezocht hier op het forum.
Komt omdat een HPI heel snel 2 vonken achter elkaar geeft, vandaar dat je dan teveel toeren krijgt.
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Netjes hoor Maarten!
Motorisch nu dus eigenlijk helemaal in orde dus (nu die van mij nog een keer)
Nou nog maar hopen dat je die tellers goed krijgt afgesteld, zien er wel mooi uit zo trouwens in dat kreidler cockpitje!
Motorisch nu dus eigenlijk helemaal in orde dus (nu die van mij nog een keer)
Nou nog maar hopen dat je die tellers goed krijgt afgesteld, zien er wel mooi uit zo trouwens in dat kreidler cockpitje!
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Markde2e schreef:Netjes hoor Maarten!
Motorisch nu dus eigenlijk helemaal in orde dus (nu die van mij nog een keer)
Nou nog maar hopen dat je die tellers goed krijgt afgesteld, zien er wel mooi uit zo trouwens in dat kreidler cockpitje!
Ja, cockpit en tellers zijn helemaal goed nu. Snelheidsmeter is geijkt met de gps, 1780 mm wielomtrek was de goede instelling.
Toerenteller pikte 2 pulsjes tegelijk op, heb 'm op 2-cilinder gezet en toen werkte dat ook.
Motorisch helemaal in orde, alleen ga ik nog een iets grotere sproeier proberen (270 ipv 260). Denk dat die dat wel mag hebben met deze temperaturen.
Theo, dat is dus zo'n 48 watt... Ontsteking moet 40 watt leveren. Nu is het dus even de vraag of de accu ontladen raakt als de verlichting aanstaat, of dat het allemaal precies uitkomt.Theove schreef:Een benadering in verbruik bij ingeschakelde verlichting:
Voorlamp 2,9A (35W)
Achterlicht 0,3A
Koso RPM 0,4A
Koso KM 0,4A
Met verlichting aan is het verbruik zo'n 4A
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ik weet niet precies hoe je eea hebt aangesloten. Loopt alles via de accu??
De voorlamp is echt een vreter, 35W..
Ik ben weer op zoek naar iets geschikter materiaal (en het is weer winter dus knutseltijd).
Ik ga experimenteren met een 10W led: Maar aangezien die dingen loeiheet worden, moet daar een flinke heatsink op: Dit alles aangestuurd door een driver. Blijft alleen nog over om eea qua lichtbeeld netjes te krijgen. Zo'n powerled heeft een stralingshoek van 160 graden, veel te groot dus. Het vinden/maken van een juiste lens wordt nog een uitdaging maar de winter is lang.
Verder stap ik over van loodaccu naar LiPo, gewichtsbesparing minimaal 60%.
De voorlamp is echt een vreter, 35W..
Ik ben weer op zoek naar iets geschikter materiaal (en het is weer winter dus knutseltijd).
Ik ga experimenteren met een 10W led: Maar aangezien die dingen loeiheet worden, moet daar een flinke heatsink op: Dit alles aangestuurd door een driver. Blijft alleen nog over om eea qua lichtbeeld netjes te krijgen. Zo'n powerled heeft een stralingshoek van 160 graden, veel te groot dus. Het vinden/maken van een juiste lens wordt nog een uitdaging maar de winter is lang.
Verder stap ik over van loodaccu naar LiPo, gewichtsbesparing minimaal 60%.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
@Theo: Voor- en achterlicht gaan rechtstreeks (op de spanningsregelaar van) de ontsteking.
Alleen de Koso tellers, het remlicht en de claxon zitten rechtstreeks op de accu. De accu zit op de rode plusdraad die uit de spanningsregelaar komt.
10 watt led, het moet niet gekker worden, hou ons op de hoogte want ik wil er ook eentje in mijn koplamp.
Alleen de Koso tellers, het remlicht en de claxon zitten rechtstreeks op de accu. De accu zit op de rode plusdraad die uit de spanningsregelaar komt.
10 watt led, het moet niet gekker worden, hou ons op de hoogte want ik wil er ook eentje in mijn koplamp.
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ik wil ook over naar een veel kleinere accu, aangezien ik hem nu ook oplaadt via de 55w HPI en ik veel minder gebruik, achter en voorlicht zijn beide led bij mij en verder alleen nog de koso's, controlelampjes en toeter/remlicht (ook led).
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Dat kan je meten met een multimeter,een accu moet minimaal op zo,n 12,6 V blijven en de laadspanning moet zo,n 13,8V zijn,laad het systeem minder bij dan zal de accu onder de 12v zakken.Maarten schreef:Markde2e schreef:Netjes hoor Maarten!
Motorisch nu dus eigenlijk helemaal in orde dus (nu die van mij nog een keer)
Nou nog maar hopen dat je die tellers goed krijgt afgesteld, zien er wel mooi uit zo trouwens in dat kreidler cockpitje!
Ja, cockpit en tellers zijn helemaal goed nu. Snelheidsmeter is geijkt met de gps, 1780 mm wielomtrek was de goede instelling.
Toerenteller pikte 2 pulsjes tegelijk op, heb 'm op 2-cilinder gezet en toen werkte dat ook.
Motorisch helemaal in orde, alleen ga ik nog een iets grotere sproeier proberen (270 ipv 260). Denk dat die dat wel mag hebben met deze temperaturen.
Theo, dat is dus zo'n 48 watt... Ontsteking moet 40 watt leveren. Nu is het dus even de vraag of de accu ontladen raakt als de verlichting aanstaat, of dat het allemaal precies uitkomt.Theove schreef:Een benadering in verbruik bij ingeschakelde verlichting:
Voorlamp 2,9A (35W)
Achterlicht 0,3A
Koso RPM 0,4A
Koso KM 0,4A
Met verlichting aan is het verbruik zo'n 4A
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Probleem is dat die laadspanning waarschijnlijk geen 13,8v is, bij mij was het stukken minder, stationair 8 a 9 volt dacht ik en bij normaal gas geven ging het richting de 12.
Toch gaat de accu al weer een hele poos mee zonder bij te laden... lijkt wel goed te gaan dus.
Toch gaat de accu al weer een hele poos mee zonder bij te laden... lijkt wel goed te gaan dus.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Het zal best wel een tijd goed gaan omdat je wel iets bijlaad,en dus niet de accuNiekjuh schreef:Probleem is dat die laadspanning waarschijnlijk geen 13,8v is, bij mij was het stukken minder, stationair 8 a 9 volt dacht ik en bij normaal gas geven ging het richting de 12.
Toch gaat de accu al weer een hele poos mee zonder bij te laden... lijkt wel goed te gaan dus.
helemaal leeg trekt,een nieuwe accu hersteld z,n eigen weer vrij vlot,zolang daar geen zware verbruikers aan gehangen word blijft het vrij lang goed gaan,maar zal minder lang meegaan dan een accu die goed op spanning gehouden word.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ok, gisterochtend/vroeg in de middag voor het laatst gereden. Al die tijd dat ik gereden heb, hebben de Koso tellers gewerkt. (en claxon en remlicht zo af en toe).Mach4 schreef:Dat kan je meten met een multimeter,een accu moet minimaal op zo,n 12,6 V blijven en de laadspanning moet zo,n 13,8V zijn,laad het systeem minder bij dan zal de accu onder de 12v zakken.
Als ik nu de spanning meet van de accu dan is die 12,60 volt... ik zou zo zeggen een goede spanning voor een accu in rust. Dus hij wordt denk ik wel behoorlijk bijgeladen.
De laadspanning meten is moeilijk, dan moet ik nu eigenlijk starten en behoorlijk gas geven. Misschien sluit ik de multimeter een keer aan en kijk ik naar de spanning tijdens het rijden.
Maar ik heb er een goed gevoel over, anders had dat 1,2 Ah accuutje al lang onder de 12 volt gestaan. Ook claxon werkt heel krachtig in de huiskamer, terwijl een claxon altijd behoorlijk wat stroom vraagt.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
12,6 is goed,bijladen kan je ook gewoon in stilstand meten ,de multimeter op de accu aansluiten en
gasgeven,als het goed is geeft de multimeter zo rond de 13,8 aan,ligt eraan wat voor spannings
regelaar je heb,niet vergeten de multimeter op gelijkstroom te zetten
gasgeven,als het goed is geeft de multimeter zo rond de 13,8 aan,ligt eraan wat voor spannings
regelaar je heb,niet vergeten de multimeter op gelijkstroom te zetten
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Mijn ervaring is dat ik dan meestal flink moet gasgeven om de laadspanning te meten:
A. De Kreidler staat in de huiskamer
B. Als ik buiten ga staan nu is het donker en gaan de buren boos kijken als ik flink ga staan gassen (al zijn ze hier wel wat gewend).
A. De Kreidler staat in de huiskamer
B. Als ik buiten ga staan nu is het donker en gaan de buren boos kijken als ik flink ga staan gassen (al zijn ze hier wel wat gewend).
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Dat is bij iedere motor zo,mijn buren zijn inmiddels wel wat gewend,als ik in de zomer m,n GT750 startMaarten schreef:Mijn ervaring is dat ik dan meestal flink moet gasgeven om de laadspanning te meten:
A. De Kreidler staat in de huiskamer
B. Als ik buiten ga staan nu is het donker en gaan de buren boos kijken als ik flink ga staan gassen (al zijn ze hier wel wat gewend).
dan zet die de hele buurt blauw,zitten m,n buren dan toevallig in de tuin dat rennen ze naar binnen ,gelukkig heeft m,n buurman vroeger ook zo,n GT gehad en weet dus wat hem
te wachten staat als ik weer eens wil gaan rijden ,er staan wel een aantal huizen bij mij in de buurt te koop,ik weet alleen niet of dat aan mij ligt
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Jij hebt waarschijnlijk hetzelfde als ik. Ik vraag me af of die ontstekingen niet te weinig geven.Maarten schreef:Mijn ervaring is dat ik dan meestal flink moet gasgeven om de laadspanning te meten:
A. De Kreidler staat in de huiskamer
B. Als ik buiten ga staan nu is het donker en gaan de buren boos kijken als ik flink ga staan gassen (al zijn ze hier wel wat gewend).
Zal het ook is meten rechtstreeks op de accu, gasgeven moet je inderdaad wel.
Ach zo lang alles het blijft doen vind ik het best.
Theo heb jij nog tips voor een klein mooi accutje?
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Vandaag weer bij Marinus geweest.
Luchtdruk was 996 mbar, veel lager dan de vorige keer. Iedereen weet dat dat slecht weer is om prestaties te meten, de meeste cracks gaan dan helemaal geen testbank op. Maar ja, Hoogeveen komt er aan en er waren nog wat dingetje te doen en te verbeteren....
Maaaarrrrr, goed nieuws, het vermogen ondanks de lage luchtdruk, is gestegen van 19,4 pk naar 20,4 pk, met een koppel van 12 Nm. Jaja, we hebben het hier over een 70 cc'tje...
Luchtdruk was 996 mbar, veel lager dan de vorige keer. Iedereen weet dat dat slecht weer is om prestaties te meten, de meeste cracks gaan dan helemaal geen testbank op. Maar ja, Hoogeveen komt er aan en er waren nog wat dingetje te doen en te verbeteren....
Maaaarrrrr, goed nieuws, het vermogen ondanks de lage luchtdruk, is gestegen van 19,4 pk naar 20,4 pk, met een koppel van 12 Nm. Jaja, we hebben het hier over een 70 cc'tje...
- Bijlagen
-
- Vermogensdiagram Kreidler Maarten testbank Marinus 15-12-2011 - 20,4 Pk!
- vermogensdiagram-kreidler-maarten-testbank-marinus-15-12-2011.jpg (134.72 KiB) 8186 keer bekeken
-
- Kreidler in Chevy Van - Zo kun je ook je Kreidler vervoeren.
- kreidler-in-chevy-van.jpg (73.07 KiB) 8932 keer bekeken
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 20,4 PK
Gefeliciteerd Maarten, weer een PK gevonden en de magische 20 PK grens voorbij !