Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 6:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6256
danahi schreef:
Dat ziet er allemaal weer keurig uit Maarten. Ik heb geen ervaring met magneetjes in de schijf, maar houd je dat wel goed in de gaten. Het één zal wat meer uitzetten dan het ander, en je wil niet dat het magneetje ineens naar buiten komt en tussen je remblok en je schijf vastslaat...
En het kan ook gebeuren dat er ijzer rommel blijft kleven aan de magneet wat niet bevorderlijk is voor de blokken...

Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.


Zit wel wat in. Blijft een potentieel risico.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 7:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
hou hard heb je nou gereden net die 19 pk maarten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 8:22 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
freaky_ferry schreef:
hou hard heb je nou gereden net die 19 pk maarten


Kan ik moeilijk vertellen zonder werkende snelheidsmeter en slippende koppeling. :wink: Morgen ga ik de mooi gemaakte onderdelen bij Arnold ophalen, en de GP10 olie is onderweg (online besteld).

Ik hou jullie echt wel op de hoogte, morgen weet ik weer meer en heb ik hopelijk ook tijd om te sleutelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 9:56 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2720
Woonplaats: Gelderland
danahi schreef:
Dat ziet er allemaal weer keurig uit Maarten. Ik heb geen ervaring met magneetjes in de schijf, maar houd je dat wel goed in de gaten. Het één zal wat meer uitzetten dan het ander, en je wil niet dat het magneetje ineens naar buiten komt en tussen je remblok en je schijf vastslaat...
En het kan ook gebeuren dat er ijzer rommel blijft kleven aan de magneet wat niet bevorderlijk is voor de blokken...

Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.


Het zijn Neodymium magneetjes. De remschijf zet vanaf 20 graden 2 tot 12x zo veel uit dan het magneetje (afhankelijk van de as).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 10:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
2 tot 12 keer zoveel uitzetting, dat is behoorlijk wat, wel serieus iets om in de gaten te houden dan al denk ik wel dat je hem verliest ipv dat hij vast slaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 7:51 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Vandaag gezellig bij Arnold geweest en de onderdelen opgehaald. Alles weer prachtig in orde gemaakt door de Specialist!

We beginnen maar even bij het magneetje in de remschijf, dit is niet iets nieuws, deze truc is al eens eerder vertoond. Arnold heeft er hierbij voor gekozen om het magneetje vast te lijmen met speciale locktite die bestand is tot 250 graden celsius. Dit magneetje gaat echt geen kant meer uit, althans niet zonder een stevige hamer en een doorslag.
Die schijf zal ook niet warm worden, aangezien ik de achterrem nauwelijks ooit gebruik. Ik durf er in ieder geval met een gerust hart mee te gaan rijden. Arnold moest het magneetje wel wat minder dik frezen, en de iets ruwere kant zit nu aan de binnenzijde, want de gladde zijde behoudt de meeste magnetische kracht.

Vandaag de cilinder opnieuw gemonteerd met de nieuwe tapeinden. Dit is ook weer vakwerk van Arnold, de draadeinden zaten nogal losjes in het carter en hij heeft het tapeind wat in het carter gedraaid wordt iets dikker gemaakt zodat ze er goed vast ingingen. Ingesmeerd met wat vet heb ik ze er in gedraaid, en dat werd heel erg naar mijn zin. Stevig in het carter.

Bijlage:
tapeinden-2.jpg
tapeinden-2.jpg [ 68.95 KiB | 6440 keer bekeken ]


Bijlage:
tapeinden-werk-van-arnold.jpg
tapeinden-werk-van-arnold.jpg [ 120.74 KiB | 6440 keer bekeken ]





Toen zuiger en cilinder er op, ging van een leien dakje. Me er uitgebreid van vergewist dat de borgveertjes goed op hun plek gemonteerd zaten. Met de momentsleutel de cilinder vastgedraaid, zoals dat hoort. Vorige keer had ik de boel veel te vast gedraaid, daar maakte Marinus me (terecht) op attent.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Cilinder monteren
cilinder-monteren.jpg
cilinder-monteren.jpg [ 74.01 KiB | 8174 keer bekeken ]


Carburateur weer gemonteerd, even gepast hoe het uit gaat komen met het door Claus dichtgelaste motorscherm en dat gaat ook helemaal goedkomen.

Toen de koppeling op mijn gemak gemonteerd met de gladde platen. Ik zat lekker in de huiskamer te sleutelen, toen er ook gebeld werd en een pakketje binnenkwam met flessen olie. Putoline GP10 voor het blok, Putoline HPX10 voor de voorvork (beetje dikke versie want m'n vork ging wel wat erg soepeltjes) en Castrol Power RS. Dus alles kan weer gesmeerd worden.

Het borgdraadje voor de koppeling heb ik maar hergebruikt, ondanks dat Arnold me nieuw draad en een vlechttang had meegegeven, maar ik vond het bestaande draadje nog keurig en heb het zo maar gemonteerd. Het zal niet loslopen. (in de fietsenzaak zeggen we wel eens voor de gein "het zal wel loslopen".) Daarna het koppelingsdeksel er op met een nieuwe pakking er tussen. Boutjes van de koppeling heb ik op 1 1/2 slag losgezet, in de hoop dat ze hiermee toch nog iets meer druk uitoefenen op de platen. Koppeling bedient nog prima.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Koppeling en borgdraadje
koppeling.jpg
koppeling.jpg [ 90.82 KiB | 8174 keer bekeken ]


Toen heb ik de boel weer opgeruimd, volgende keer verder aan het achterwiel en de uitlaat terugschroeven en dan eens proefrijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 8:15 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Ja, vandaag het achterwiel weer gemonteerd, ketting en uitlaat er weer op. Had nog vrij vanmiddag en het weer was goed, dus ik dacht: vandaag moet de Kreidler weer eens rijden.

Koppeling doet het nu met de gladde platen en de GP10 olie veel beter, ik heb nog geen slip gehad, terwijl ik toch behoorlijk gereden heb. Eerst over de snelweg van oprit Nootdorp naar afslag Zoetermeer Oost en weer terug, toen nog even door het tunneltracé gereden en terug over de A4 (erop bij Leidschendam en er weer af bij Delft Noord).

Toen heb ik nog een RVS bout gehaald, inbus M8 x 25 om de sensor voor de snelheidsmeter te kunnen monteren. Het magneetje zit keurig in de achterremschijf. Het bijgeleverde kabeltje is lang genoeg om zonder te hoeven te verlengen aan te kunnen sluiten van achterwiel naar cockpit. Daar ga ik de volgende keer aan verder werken. Ketting ook weer spannen, die heeft na het ritje toch weer iets te veel speling.

Foto's van de sensor heb ik net gemaakt, speciaal voor jullie ;-)


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Sensor en magneetje op achterremschijf
sensor-en-magneetje.jpg
sensor-en-magneetje.jpg [ 81.25 KiB | 6438 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Sensor op achterrem
sensor-op-achterrem.jpg
sensor-op-achterrem.jpg [ 81.96 KiB | 7973 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 9:36 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 13, 2006 10:47 pm
Berichten: 2287
Woonplaats: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Dat ziet er allemaal snaarstrak uit Maarten. Je had inderdaad ook nog geluk met het weer. Ik heb vandaag ook nog wel even met een schuin oog naar buiten gekeken. Helaas zat ik op mijn werk.

Je RS is in ieder geval even lekker uitgelaten. In 1 middag meer KM's dan de afgelopen 2 jaar ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 6:49 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Gisterochtend weer even wat gerommeld, het rechter motorscherm dat Claus heeft dichtgelast, heb ik voorzien van een gat voor de stationairschroef en even snel zwart gespoten en beide schermen gemonteerd om te kunnen rijden. Beide schermen ga wil ik voor Hoogeveen stralen en mooi glad maken en opnieuw in de matzwarte lak zetten. Cockpit moet dan ook aangesloten zijn en werken.

Toen alles weer vast zat en op zijn plek heb ik nog net voor de buien een stukje snelweg gereden, waarbij het gas lekker open ging. Haalde heel wat verkeer in. Bij Delft-Noord de weg op, via het Prins Clausplein en dan bij Nootdorp er weer af. Precies een mooi stukje als test. Koppeling houdt het goed.

Alles heel houden nu en dan ben ik al aardig op schema voor Hoogeveen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 6:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3779
Woonplaats: Harkema
Heb je een foto van het schermpje Maarten , ik ben wel benieuwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 6:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9264
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo eindelijk rijdt ie eens echt met z,n kreidler :D hij gaat wel goed dus, 130 zal je dan nog wel redelijk gemakkelijk halen denk ik zomaar :wink: :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 7:24 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9490
Woonplaats: Koog aan de Zaan
nozems schreef:
Zo eindelijk rijdt ie eens echt met z,n kreidler :D hij gaat wel goed dus, 130 zal je dan nog wel redelijk gemakkelijk halen denk ik zomaar :wink: :clap


Je mag daar nergens 130 rijden, maar er zal vast nog wel een zondag komen dat Maarten met de Piet van der Gaag en zijn clan even de snelweg zullen nemen :lol: wel veilig natuurlijk. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 7:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
Ziet er weer strak uit Maarten!
Ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, je neemt hem dus wel mee naar Hoogeveen zo te lezen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 7:29 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Niekjuh schreef:
Ziet er weer strak uit Maarten!
Ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, je neemt hem dus wel mee naar Hoogeveen zo te lezen :)


Ik kom zeker wel naar Hoogeveen, dat ik dat schreef was een por aan die figuren die alleen voor de oliebol komen, en verder al het moois er af kijken bij de concurrentie ;-)

Van het rechtermotorscherm komt een fotootje als het er netjes uitziet.

130 zit er wel in, ik zal volgende keer de Garmin navigatie uit de Corsa er op doen, dan weet ik iets meer van de snelheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 10:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7068
Woonplaats: Grunn
Maarten zo hoort het man, zo ben je een kreidlersite waardig hahaha

geweldig mooie machine geworden zal hem graag live aanschouwen in Hoogeveen.

greetz cave


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 10:51 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47051
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
caveman schreef:
Maarten zo hoort het man, zo ben je een kreidlersite waardig hahaha

geweldig mooie machine geworden zal hem graag live aanschouwen in Hoogeveen.

greetz cave
Je hebt hem toch al gezien in Lexmond :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 11:07 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Ja, maar toen was die nog zuigergestuurd he.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 1:50 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Vandaag gesleuteld aan de Koso cockpit.

Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ;-) ), snelheidsmeter doet het behalve dan dat het magneetje achterstevoren in de remschijf zit. Noordpool moet naar de sensor wijzen. Staat duidelijk in de handleiding van Koso, die ik ook hier op het forum heb geplaatst. Maar ja, helemaal vergeten en niet aan Arnold vermeld. Dus ja, toen was er 50% kans en dat pakte niet goed uit.
Temperatuurmeter werkt ook, getest door even de föhn er bij te houden :-)

Ga zo dadelijk, nu bijna, naar Arnold toe die me weer uit de brand helpt! :clap

Want dat magneetje, voor wie zich er zorgen om maakten, komt er niet zo maar uit, dat heb ik al even geprobeerd maar aan een kromme schijf heb ik ook niets.

http://www.youtube.com/watch?v=Krj2mAeYhvs



Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Koso snelheidsmeter
koso-snelheidsmeter.jpg
koso-snelheidsmeter.jpg [ 58.87 KiB | 7449 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Koso toerenteller
koso-toerenteller.jpg
koso-toerenteller.jpg [ 63.75 KiB | 7449 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 2:58 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 13, 2006 10:47 pm
Berichten: 2287
Woonplaats: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Maarten schreef:
Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ;-) ), s


:lol: you must be joking :lol:

De originele cockpit heeft mijn persoonlijke voorkeur maar ik begrijp dat alle klokken dan de schaal uitlopen bij jou :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 3:59 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2983
Woonplaats: Paramaribo
Einfach Geil!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 9:17 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
MichielJ schreef:
Maarten schreef:
Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ;-) ), s


:lol: you must be joking :lol:

De originele cockpit heeft mijn persoonlijke voorkeur maar ik begrijp dat alle klokken dan de schaal uitlopen bij jou :wink:


Ik wilde eigenlijk niet starten (alleen wat kickstarteren) maar hij sloeg nogal snel aan. Ach ja, heb ook met de dremel zitten slijpen in de huiskamer.

Maar het zit wel netjes nu. Heb de wieldiameter ingesteld op 1780 mm? Goed toch?

Huiskamer is nog een beetje een zooitje.

Het is hier een beetje Cheech & Chong (nou ja, niet die drugs haha), zie vanaf 02:10



Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Cheech en Chong - Next Movie
cheech-en-chong-next-movie.jpg
cheech-en-chong-next-movie.jpg [ 30.11 KiB | 7360 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 1:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
Met de wielomtrek kun je ook iets gaan spelen om zo de juiste snelheid weer te geven, mijne staat op 1770 volgens mij en zo kwam het precies overeen met de gps.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 12:20 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2720
Woonplaats: Gelderland
Zo heb ik het ook gedaan Niek.

Wel eerst gemeten door een streepje op de velg te zetten, op de kreidler gaan zitten en langs een rolmaat exact 1 omwenteling gemaakt (je band drukt wat in door je gewicht en daarmee wordt de omtrek iets korter).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 5:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
de omtrek inderdaad, anders wordt het wel een erg hoge kreidler met wielen die een diameter hebben van 1 meter 78 :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2011 7:13 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 6013
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Ja, "wieldiameter", daar had natuurlijk "omtrek" moeten staan. :-)

Cockpit en bedrading heb ik helemaal afgemaakt, alles werkt weer. Het blauwe grootlicht indicatie lampje, het seinlicht, groot en kleinlicht, licht aan via de contactsleutel, claxon en remlicht via de accu, temperatuur, snelheid en toerental. Hoewel, toerental moet ik nog even controleren, hij lijkt wat veel aan te geven.

Alles is 12 volt, accu zit onder het zadel, 1,2 Ah en wordt bijgeladen. Achterlicht/remlicht is het 12 volt achterlicht van Kreidlerparts. Een aanrader!

Aan de onderzijde van de cockpitbak heb ik openingen gemaakt, ruim groot genoeg om met dikke vingers de knopjes van de Koso meters te kunnen bedienen.
Alles over de Koso tellers: viewtopic.php?f=4&t=36157

Enfin, Arnold heeft een nieuw magneetje in de schijf bevestigd en heeft me dus weer uit de brand geholpen, en nu zit de noordpool wel naar de sensorzijde. Net even geprobeerd door de remschijf langs de sensor te bewegen en alles werkt. :!: Dus dan kan ik mijn wiel weer gaan monteren en dan kan ik op de standaard al een beetje zien hoe hard het nu eigenlijk gaat.

Ga dat morgen op mijn gemakkie doen, heb gewerkt vandaag en het monteren van het wiel met de schijfrem is een precisie klusje, je moet namelijk de gepolijste aluminium delen afplakken en dan met beleid de boel monteren, anders heb je zo een paar stevige krassen er bij.

Ben helemaal enthousiast.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!