Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 20,4 PK!!
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
In de hoop dat niet iedereen weer over me heen valt zoals het altijd gaat door mensen die niet kunnen lezen. Ik bedoel het niet slecht, of negatief of om het af te kraken. Dit is geen aanval, en ik kan het zelf niet beter. enz enz enz
Hangt de bocht niet erg laag? Ik vind het 'm op deze foto dan misschien wel vloeiend, maar voor het oog niet mooi.
Ook moet je voor het afstellen wel rekening houden met een veranderde luchtstroom als je zijkap er weer op zit.
Hangt de bocht niet erg laag? Ik vind het 'm op deze foto dan misschien wel vloeiend, maar voor het oog niet mooi.
Ook moet je voor het afstellen wel rekening houden met een veranderde luchtstroom als je zijkap er weer op zit.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
danahi schreef:In de hoop dat niet iedereen weer over me heen valt zoals het altijd gaat door mensen die niet kunnen lezen. Ik bedoel het niet slecht, of negatief of om het af te kraken. Dit is geen aanval, en ik kan het zelf niet beter. enz enz enz
Hangt de bocht niet erg laag? Ik vind het 'm op deze foto dan misschien wel vloeiend, maar voor het oog niet mooi.
Ook moet je voor het afstellen wel rekening houden met een veranderde luchtstroom als je zijkap er weer op zit.
De bocht komt denk ik wel iets lager, maar de demper gaat ook erg omhoog, dus dan lijkt het ook of de bocht lager zit. Zal de zijkap er weer opzetten en fotograferen.
Bedoel je met het afstellen als de zijkap er weer opzit de hoofdsproeier?
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ziet er gemeen uit Maarten. Het is een hele dikke fiets geworden zo!
Jammer dat ik niet thuis was anders had ik je misschien nog voorbij horen komen.
Jammer dat ik niet thuis was anders had ik je misschien nog voorbij horen komen.
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Goed voor elkaar zo Maarten, alleen de demper vind ik niet echt wat. Zal wel een dikke sound geven!
Nog even een vraagje over de bougie, ik rij zelf met een irridium hittegraad 10, gewoon omdat ik die nog had liggen. Jij rijdt met een hittegraad 9 en jou set is ook nog wat hoogtoerige. Heeft Nico of Marinus je dat toen aangeraden of heb je dat zelf besloten, en weet je ook waarom toevallig?
Nog even een vraagje over de bougie, ik rij zelf met een irridium hittegraad 10, gewoon omdat ik die nog had liggen. Jij rijdt met een hittegraad 9 en jou set is ook nog wat hoogtoerige. Heeft Nico of Marinus je dat toen aangeraden of heb je dat zelf besloten, en weet je ook waarom toevallig?
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Danahi,.....
Eerst heel goed en mischien wat langer na denken,........deze uitlaat is gebouwd om te presteren. (kleine vingerwijzing)
Groet
Eerst heel goed en mischien wat langer na denken,........deze uitlaat is gebouwd om te presteren. (kleine vingerwijzing)
Groet
- BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
dat ziet er top uit Maarten.
een kleine 20 pk uit een blokje persen
gaan we het monster nog zien bij S&S.
gr Dick
een kleine 20 pk uit een blokje persen
gaan we het monster nog zien bij S&S.
gr Dick
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Kun je me dat misschien uitleggen, vermogenswinst door middel van een andere demper? (mag ook in een PB)marinus schreef:Nr.10.
Deze dempers geven het hoogste vermogen.
Groet
En misschien dat je ook antwoord kunt geven op de bougie vraag, is 9 in dit geval beter dan 10 en waarom?
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Maarten, ja ik bedoel de sproeierbezetting, maar ook misschien wel de naaldstand en afstelling van de luchtsproeier. Dit kan best een verschil geven als de kap wel of niet gemonteerd is.
Marinus, een (kleine) vingerwijzing is niet nodig. Zoals ik al aangaf is het geen kritiek, en ik begrijp dat het om presteren gaat. Ik denk echter dat wanneer je de pijp voor de bocht iets korter maakt en na de bocht iets langer, of misschien iets meer naar buiten ipv naar beneden je een voor het oog mooier lopende uitlaat krijgt met dezelfde prestaties.
Het oog wil tenslotte ook wat. Wat tenslotte natuurlijk weer heel persoonlijk is. Ik vind het minder mooi, en een ander vind het juist wel mooi.
Marinus, een (kleine) vingerwijzing is niet nodig. Zoals ik al aangaf is het geen kritiek, en ik begrijp dat het om presteren gaat. Ik denk echter dat wanneer je de pijp voor de bocht iets korter maakt en na de bocht iets langer, of misschien iets meer naar buiten ipv naar beneden je een voor het oog mooier lopende uitlaat krijgt met dezelfde prestaties.
Het oog wil tenslotte ook wat. Wat tenslotte natuurlijk weer heel persoonlijk is. Ik vind het minder mooi, en een ander vind het juist wel mooi.
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Vroeger heb ik altijd gedacht dat alleen de tailpijpdiameter als sluitstuk bepalend was.
Na veel testen kwam ik er achter dat er wel degelijk verschillen zijn ook als de tailpijp-doorlaat veel kleiner is als de demper doorlaat.
Verschillen tot 0,5 pk. zijn mogelijk.
Zo kwam ik tot het inzicht dat een 2-takt pijp geen uiteinde kent.
Een warmte graad 10 koelt zich zelf beter,...bij een luchtgekoelde 2-takt met deze vermogens en ook nog eens met een thermische breuk moet je elke mogelijkheid aangrijpen om warmte kwijt te raken.
Altijd zo koud mogelijk rijden,..zo lang hij zich bij lage rpm's schoon blijft branden gaat het goed.
In de cross word met veel hetere bougies gereden,...het niet direkt oppakken speelt hier een veel grotere rol. (vallen en verliezen)
Bedenk dat de optimale temp. voor een 2-takt rond de 53 graden ligt,...daar geeft hij het hoogste vermogen af, en dan te bedenken dat de temp. op de kop van de zuiger de 800 graden ver overstijgd,....die 53 graden ga je met een luchtkoeler dus nooit bereiken en geef je om die reden dan ook 10-15% vermogen weg.
groet
Na veel testen kwam ik er achter dat er wel degelijk verschillen zijn ook als de tailpijp-doorlaat veel kleiner is als de demper doorlaat.
Verschillen tot 0,5 pk. zijn mogelijk.
Zo kwam ik tot het inzicht dat een 2-takt pijp geen uiteinde kent.
Een warmte graad 10 koelt zich zelf beter,...bij een luchtgekoelde 2-takt met deze vermogens en ook nog eens met een thermische breuk moet je elke mogelijkheid aangrijpen om warmte kwijt te raken.
Altijd zo koud mogelijk rijden,..zo lang hij zich bij lage rpm's schoon blijft branden gaat het goed.
In de cross word met veel hetere bougies gereden,...het niet direkt oppakken speelt hier een veel grotere rol. (vallen en verliezen)
Bedenk dat de optimale temp. voor een 2-takt rond de 53 graden ligt,...daar geeft hij het hoogste vermogen af, en dan te bedenken dat de temp. op de kop van de zuiger de 800 graden ver overstijgd,....die 53 graden ga je met een luchtkoeler dus nooit bereiken en geef je om die reden dan ook 10-15% vermogen weg.
groet
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
De door jou voorgestelde wijziging en jou verwachting kloppen niet met de werkelijkheid.
Verder maak ik uit jou opmerking op dat je het totaal niet begrijpt.
Ook zou ik wachten tot Maarten een foto maakt van een vlak zijaanzicht.
Groet
Verder maak ik uit jou opmerking op dat je het totaal niet begrijpt.
Ook zou ik wachten tot Maarten een foto maakt van een vlak zijaanzicht.
Groet
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3053
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 248 keren
- Ontvangen waarderingen: 54 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ehhh, het was iets met een vlinder en aardbeving als ik het mij goed herinner.marinus schreef: ....
Zo kwam ik tot het inzicht dat een 2-takt pijp geen uiteinde kent.
...
Ik zou de uitlaat niet verchromen, wordt ie denk ik te dominant. Zwart of bronskleurig zou ik kiezen hoewel dit vast van invloed zal zijn op de warmtehuishouding van de pijp.
Heb geen verstand van de techniek dus beperk ik mij maar tot de kleur
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Uitgaande van een absorptie demper ben ik het daar totaal niet mee eens of de demper moet zo beroerd gemaakt zijn of buiten proporties van afmetingen zijn , doet niets af aan deze prestatie maar ik denk dat op de manier zoals jij dit meet (rol , band , ketting , bandenspanning , wieldruk op rol , temperatuur van hiervoor genoemde ) er teveel variabelen zijn om dit op een 0.5Pk te kunnen meten.Na veel testen kwam ik er achter dat er wel degelijk verschillen zijn ook als de tailpijp-doorlaat veel kleiner is als de demper doorlaat.
Verschillen tot 0,5 pk. zijn mogelijk.
Zo kwam ik tot het inzicht dat een 2-takt pijp geen uiteinde kent.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
En dan kritiek leveren op mijn reacties... Je maakt mij de pis nie lauw hoor. Je hebt gelijk en je bent de beste...marinus schreef:De door jou voorgestelde wijziging en jou verwachting kloppen niet met de werkelijkheid.
Verder maak ik uit jou opmerking op dat je het totaal niet begrijpt.
Ook zou ik wachten tot Maarten een foto maakt van een vlak zijaanzicht.
Groet
Maarten succes met de mooie machine.
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Bedankt voor je reactie,marinus schreef:Vroeger heb ik altijd gedacht dat alleen de tailpijpdiameter als sluitstuk bepalend was.
Na veel testen kwam ik er achter dat er wel degelijk verschillen zijn ook als de tailpijp-doorlaat veel kleiner is als de demper doorlaat.
Verschillen tot 0,5 pk. zijn mogelijk.
Zo kwam ik tot het inzicht dat een 2-takt pijp geen uiteinde kent.
Een warmte graad 10 koelt zich zelf beter,...bij een luchtgekoelde 2-takt met deze vermogens en ook nog eens met een thermische breuk moet je elke mogelijkheid aangrijpen om warmte kwijt te raken.
Altijd zo koud mogelijk rijden,..zo lang hij zich bij lage rpm's schoon blijft branden gaat het goed.
In de cross word met veel hetere bougies gereden,...het niet direkt oppakken speelt hier een veel grotere rol. (vallen en verliezen)
Bedenk dat de optimale temp. voor een 2-takt rond de 53 graden ligt,...daar geeft hij het hoogste vermogen af, en dan te bedenken dat de temp. op de kop van de zuiger de 800 graden ver overstijgd,....die 53 graden ga je met een luchtkoeler dus nooit bereiken en geef je om die reden dan ook 10-15% vermogen weg.
groet
Als ik een poos rustig heb gereden is m'n bougie wel een stuk vetter, ook maar eens een hittegraad 9 gaan proberen.
De temperatuur van een waterkoeler ligt volgens mij ook tussen de 50 en 60 graden, daar zit dus ook nog heel wat winst in.
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Hoi die Ed,...
Kom tot deze conclusies door 5 keer door te testen en gekruisd te wisselen dit bied een grote mate betrouwbaarheid.
Wat de kwaliteit van de andere dempers is kan ik niet beoordelen.
En het bovenstaande ook nog eens op 3 verschillende setups,...verder kan ik er niets van maken.
Controle runs liggen bij mij altijd binnen 0,1 pk.
Groet,
Marinus
Kom tot deze conclusies door 5 keer door te testen en gekruisd te wisselen dit bied een grote mate betrouwbaarheid.
Wat de kwaliteit van de andere dempers is kan ik niet beoordelen.
En het bovenstaande ook nog eens op 3 verschillende setups,...verder kan ik er niets van maken.
Controle runs liggen bij mij altijd binnen 0,1 pk.
Groet,
Marinus
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Hey Marinus,
Zoals je nu beschrijft heb je verschillende dempers getest dus goede en slechte dempers je zou zonder en met demper moeten testen om een goed beeld te krijgen van hetgene wat jij beschrijft als " dat een twee-takt pijp geen uiteinde kent"
Omdat een geperforeerde pijp meer weerstand geeft adan een gladde pijp is hij " kleiner " hierdoor moet je binnendiameter van de demper minimaal 2mm groter houden als de tailpijp , een ander veel gemaakte fout is om de geperforeerde pijp geen uitloop te geven om in de lengte uit te kunnen zetten , als er geen uitloop is knikt hij druk hij zichzelf dicht tijdens uitzetten met alle gevolgen van dien.
Zoals je nu beschrijft heb je verschillende dempers getest dus goede en slechte dempers je zou zonder en met demper moeten testen om een goed beeld te krijgen van hetgene wat jij beschrijft als " dat een twee-takt pijp geen uiteinde kent"
Omdat een geperforeerde pijp meer weerstand geeft adan een gladde pijp is hij " kleiner " hierdoor moet je binnendiameter van de demper minimaal 2mm groter houden als de tailpijp , een ander veel gemaakte fout is om de geperforeerde pijp geen uitloop te geven om in de lengte uit te kunnen zetten , als er geen uitloop is knikt hij druk hij zichzelf dicht tijdens uitzetten met alle gevolgen van dien.
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ed,...
Het is mij bekend,..ga er van uit dat veel dempers die ik tegen kom niet al te best zijn.
Groet,..
Marinus
Het is mij bekend,..ga er van uit dat veel dempers die ik tegen kom niet al te best zijn.
Groet,..
Marinus
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Bij S&S wil ik er bij zijn ja.BESTMAN schreef:dat ziet er top uit Maarten.
een kleine 20 pk uit een blokje persen
gaan we het monster nog zien bij S&S.
gr Dick
Maar voor de gezelligheid hoor, er zijn er toch wel een paar die nog meer vermogen hebben.
Pim zal er ook alles aan doen om de snelste te zijn in de 70 cc membraan klasse, al moet hij meesteppen met die rol! . Geintje Pim!
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Eén ding is zeker, eerst had de koppeling er totaal geen moeite mee, toen bij de nulmeting van 16,8 pk.marinus schreef:Hoeveel vermogen zou er bijkomen als hij niet door de koppeling heen gaat?
Groet
Gistermiddag slipte de koppeling als een automaat. Dus er is echt veel power bijgekomen.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
T, wordt vast de SNELSTE en
de mooiste is het AL .
Marinus kan ik niet altijd volgen in de tekst ....maargoed begrijp het wel .
de mooiste is het AL .
Marinus kan ik niet altijd volgen in de tekst ....maargoed begrijp het wel .
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 813 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Dank je wel Michiel, vandaag ook nog even langs je huis gereden maar ja, je zat natuurlijk op je werk.MichielJ schreef:Ziet er gemeen uit Maarten. Het is een hele dikke fiets geworden zo!
Jammer dat ik niet thuis was anders had ik je misschien nog voorbij horen komen.
Speciaal voor Danahi nog een foto van de uitlaat, en deze keer met het motorscherm gemonteerd. (scherm moet beetje opgeknapt worden nog). Misschien kun je zo beter zien hoe de uitlaat zit.
Heb vanmiddag ook proefgereden met sproeier 260 en het motorscherm er op, en ik ben zeer tevreden. In de lange Vliettunnel bij Leidschendam ging die als een beest in 6. Ook een paar stukjes snelweg gereden vanaf Zoetermeer en van Leidschendam naar Delft-Noord. Erg pittig. Overbrenging is helemaal goed zo. Voor The Boss rit zal het niet zwaar genoeg zijn... weet ook niet of ik 140 of meer zou durven op de Kreidler.... Misschien iemand laten rijden van 60 kilo. Koppeling slipt nog wel eens natuurlijk, gaan we snel ook aan werken.
Als het morgenmiddag of donderdag droog is dan probeer ik sproeier 270 eens.
Oh ja, heb een paar maal mijn hand op de cilinder gehouden om de temperatuur te peilen... valt erg mee, krijg je echt geen kipfilet op gaar.
- Bijlagen
-
- met-motorscherm.jpg (115.3 KiB) 7691 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Interesante materie wat Marinus hier met ons deelt over de eind demper.
Nou wil ik wel weten wat de merk en type het is
Andy,
Nou wil ik wel weten wat de merk en type het is
Andy,
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Hoi die Andy,...
De demper ligt niet in de winkel,...maar zoals Ed al stelde,..zo groot is het geheim niet deze is gewoon goed niets bijzonders verder.
Groet
De demper ligt niet in de winkel,...maar zoals Ed al stelde,..zo groot is het geheim niet deze is gewoon goed niets bijzonders verder.
Groet