Maarten schreef:
Maar op die foto's ontgaat mij toch even de clue. De sensor bij de tandjes van het vliegwiel is beter gepositioneerd, is dat het?
juist, de sensor is beter gepositioneerd
- 02112010176a.jpg (36.47 KiB) 8320 keer bekeken
de afstand A is kleiner geworden
(wat dus makkelijk te zien is, dacht ik zo..)
- 05112010178a.jpg (38.74 KiB) 8320 keer bekeken
hierdoor komt het midden B beter onder het wiel
en gaan de hoofdlijnen van het magnetisch veld door de tandjes,
ipv er naast.
ik heb gewoon net zo veel aan het blokje zitten vijlen, zodat het veel dieper in het blok komt te zitten.
Maarten schreef:
Ik spreek maar even voor de gemiddelde bezoeker die nog met zijn Bing carburateurtje werkt en met de traditionele componenten, en voor wie deze techniek allemaal nog nieuw is.
voor mij was het ook allemaal nieuw, tot ik 4 jaar geleden de onderdelen van mijn Spitfire af begon te slopen..
een dubbele carburateur, hop op de pank..
maar de simpelheid van de computer maakt het snel duidelijk,
de VR-sensor laat direct de toeren van het blokje zien,
de temperatuur meter laten gewoon zien hoe warm dingen zijn,
de MAP sensor laat zien hoeveel lucht-vacuum er tussen de gasklep en de motor wordt gezogen
en dat is het..
hiermee kan een computer berekenen hoeveel benzine er nodig is
en zal de motor de juiste hoeveelheid krijgen.
het is wel, dat het heeeel veel dingen in 1 keer is,
maar als je het spelletje weet, wil je niet meer terug naar een Bing,
of een SU..