Kreidler met injectie systeem

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler met injectie systeem

#276 Bericht door Niekjuh » 10 mar 2011, 13:15

pluisje schreef:
Lacsap schreef:Gaaf, wat zijn nu de volgende stappen, waar zit je ongeveer met het project?
project staat in de garage, de bedrading is vrij dik en star aangelegd (ziet er niet netjes uit)
en door vocht-problemen (bedrading bobine driver naast de 12v+ pen), is de bobine weer opgeblazen.
dit zou weer 50 euro gaan kosten voor een nieuwe bobine,
plus weet ik nu al dat het dan nog meer gaat kosten omdat de gasklep lekt en er algemeen nog veel
moet gebeuren.

maar het werkt, dus hoef ik verder eigenlijk niet te investeren in ontwikkeling,
dus kunnen we gelijk voor een definitieve opzet gaan.

helaas heb ik wel van de winter een nieuwe auto moeten kopen, dus het geld
is een beetje weg..
en dan krijg je dus dat ik nu gelijk diep moet gaan investeren;
500 euro voor een membraam, zuiger, cilinder (60cc)
500 euro voor een nieuwe injectie computer + professionele bedrading
500 euro voor poedercoating van het RS frame en andere dingen (bobine, electra, onderdelen)

de planning is dus nu om dit jaar te gaan verzamelen voor de volgende winter;
membraan, zuiger en cilinder op een goeie gasklep aan sluiten
het frame en spatboard laten poedercoaten en klaat zetten
5 bak RS ombouwen op electronische injectie

en dan kijken we wel weer verder..
Jammer dat je niet verder kunt maar we blijven het volgen.
Als je een update hebt lezen we het vast wel weer :)

Succes!

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Kreidler met injectie systeem

#277 Bericht door nozems » 10 mar 2011, 13:22

Het is wel jammer, vond/vindt dit stiekem leuker dan die 14k rpm gillende kettingzagen, waar het vooral om een berg vermogen draait, jou project heeft als uitgangspunt een betrouwbaar en zeer bruikbaar vermogen, maar ik blijf em in de gaten houden :D

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Kreidler met injectie systeem

#278 Bericht door bertRS » 27 sep 2011, 16:37

He Pluisje, Hoe staat het er voor? heb je alle onderdelen kunnen verzamelen en al wat dingen gereed kunnen maken zodat je er weer mee verder kunt? Was wel benieuwd hoe het er voor stond.

Gr. Bert

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler met injectie systeem

#279 Bericht door gebben » 30 sep 2011, 23:49

dit moet ik toch even kwijt,gezien er sinds 27 sept jongstleden niet is gereageerd [-X
dit is helemaal vastgelopen bert :mrgreen:
ik zal trouwens morgenvroeg even voor je kijken en je mail beantwoorden.

gezien op mijn eerste post al geen antwoord werd gegeven,want die blijven echt NIET op hun plek zitten,het allemaal betaalbaar moest blijven en het gegeven FEIT dat een tweetakt zo niet gaat knallen is onze techneut pluisje ,,vermoed,, ik afgehaakt [-X
moderators,als dit niet kan moet het maar verwijderd worden,maar een kritikus ( ja............................... ik weet het,is verkeerd geschreven ) kan vanaf het begin lezen de woorden..........
- als......
- kan........................
- en dan nog diverse verwijzingen naar kleppen en viertakt wist ik het al wel :roll:

blijkbaar loopt dit vast op onderdelen die niet of moeilijk te krijgen zijn,of veel te duur :shock: :D :wink:
lees nou eens goed waar steeds naar terug word verwezen door de auteur en wees allemaal eens heel eerlijk :?:
kan dit nou in serie en betaalbaar,naast goed funktionerend worden gemaakt :?:

beloofd is beloofd,had ik geschreven,dit is interesant en dit ga ik volgen :D :wink:
dat heb ik ook gedaan.
liever had ik gezien dat er wat nuchterder werd gereageerd op dit soort zaken,als dit HET was geweest :?:
was een goede fabrikant daar allang mee gekomen :?:
in de produktie dan he :?: ................... geen eenmalig collectors item :roll:

desondanks vind ik bernard een technische knobbel,dat is ook eerlijk vanaf mijn kant :!:
maak dit eens af en bewijs mijn ongelijk :?:

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidler met injectie systeem

#280 Bericht door hermanp » 01 okt 2011, 02:30

Pluisje gaf in één van zijn laatste reacties aan dat hij komende winter weer verder zou knutselen.
Op zich een interessant idee, injectie op je Kreidler.
Eén van de weinige tweetakt-scooters met injectie, Aprilia ditech, is verre van probleemloos en wordt regelmatig omgebouwd naar carburateur, waarna de problemen verdwenen zijn.
Aan de andere kant is de techniek in de buitenboordmotoren dusdanig ver ontwikkeld dat ze net zo schoon en efficiënt zijn, zo niet schoner en efficiënter, als moderne viertakten.

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Kreidler met injectie systeem

#281 Bericht door bertRS » 01 okt 2011, 08:14

gebben schreef:dit moet ik toch even kwijt,gezien er sinds 27 sept jongstleden niet is gereageerd [-X
dit is helemaal vastgelopen bert :mrgreen:
ik zal trouwens morgenvroeg even voor je kijken en je mail beantwoorden.
Hoi Gebben,

Ja ik zal het straks wel lezen wat je voor me hebt.

Ja wel raar dat Pluisje niet even de stand van zaken door geeft want hij zou toch wel door gaan met onderdelen verzamelen al had hij ook andere prioriteiten.
Dat hij dit winter er weer mee door wilde heeft hij ook gezegd maar was wel benieuwd hoe ver hij nu was ( of is hij nog helemaal niet verder gegaan met het project?).
Ik zal het wel lezen.

Gr. Bert

Plaats reactie