Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Ga naar mobiele versie


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 7:47 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
Hallo, ik ben rikus en nieuw lid van deze geweldige club.Helaas moet ik toegeven dat ik niet zo'n technische kenner ben van kreidlers, ken ze natuurlijk wel van model.
In mijn bromfiets jaren ( jaren 80) was zo'n kreidler gewoon te duur voor mij, ik bleef bij een yamaha fs2 hangen.
Nu woon ik in bandung,indonesie, en wil toch graag iets doen met het 50cc snelheids record.
In dit techniek forum vindt ik geweldig veel technische info bij elkaar dat ik verder op het net nog niet ben tegen gekomen.

Ik heb wat vragen/idee-en om mogelijk tot een groter vermogen te komen.Ik zou graag willen weten wat je met een tweetakt motor in de praktijk zou willen hebben met betrekking tot de vullingsgraad van het carter en daarmee de vullingsgraad van de cilinder.

Bv 100% cartervulling doordat alle loze ruimtes opgevuld zijn.Is dit wenselijk of geeft het vacuum die er dan onder de zuiger gecreeerd wordt, teveel tegenwerking en neemt daardoor teveel energie weg?

Heeft er iemand wel eens geprobeerd om met een intercooler meer vermogen uit een blok te peuteren? Door de inkomende lucht te koelen krijg je meer zuurstof in je cilinder waardoor je meer brandstof kunt verbranden.

Hieronder heb ik 2 patenten uit de oude doos opgedoken die misschien hulpzaam zijn om een grotere vullingsgraad van de cilinder te krijgen.
Mijn vraag is bij de Stepped piston of zoiets zou mogen of dat je dan toch in een hoger cc klasse wordt geplaatst.
Het andere patent is gewoon om de loze ruimte onder de zuiger te verkleinen, en hierdoor het vacuum in het carter te verhogen.

Stepped piston: http://www.freepatentsonline.com/4522163.pdf

Stuffer: http://www.freepatentsonline.com/3604403.pdf

Ik hoop dat dit mogelijk wat idee-en zijn om een nog sterkere machine te kunnen bouwen en het record in de toekomst weer in nederlandse handen te krijgen.

groeten Rikus

Had nog een gek idee om met 16 nitro motortjes een hoog vermogen,laag gewicht racer te bouwen:


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: 16 nitro engine blok, 70cc, 62 PK.
17.JPG
17.JPG [ 46.01 KiB | 10905 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:27 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn
zie hier kom je wel verder mee denk ik

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... dler+turbo

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... dler+turbo





Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 21, 2005 3:25 pm
Berichten: 1838
Woonplaats: Den Haag
dan moet je in ieder geval een manier verzinnen om de oliekeerringen bij de krukas op zijn plek te houden, de druk kan ze eruit doen ploppen,

dat is een hoog doel, landspeedrecord :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 12:00 pm 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
Hallo carre,

misschien niet direct duidelijk in het plaatje: elke blauwe cylinder is een compleet nitro blokje dat je zo in de winkel kunt kopen.Ik heb er 16 stuks van in een X-vorm gepositioneerd rond een centrale as.
Omdat ik zelf geen ervaring heb in nitro rc autotjes, heb ik mijn heil gezocht bij een RC website.Daar vertelde ze me dat het erg moeilijk is om ze allemaal tegelijk en op hetzelfde toerental te krijgen.
Ik heb dit idee dus maar achter in de vriezer geplaatst.

Wil me richten op 1 cil 50cc en deze website is the place to be.

Rikus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 12:48 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
Er zijn wel Volle krukassen te verkrijgen voor n kreidler
Ook in n straatKreidler zijn die ingezet (Huip)
Het verschil in prestaties ,"Zo begreep ik uit zijn schrijven ", waren matig of amper beter o.i.d .

andere Tunners van het Forum laten de carterruimte zoals die is ,(of zijn er zelfs tegen )

dusja ,wel een leuk thema ,maar verbeterde prestaties heb ik er nog niet gelezen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 6:28 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Het thema "carter volproppen" is een achterhaald thema ,iets uit de jaren '60.
Het is veel effectiever een goede uitlaat te hebben die het mengsel omhoog zuigt.
Ipv. dat je druk aan het pompen gaat om het mengsel naar boven te persen.

Betr. kleine carters ook deze opmerking: "als het er niet in past ,kun je het het ook niet gebruiken". Denk hierbij aan de hoeveelheid aangezogen mengsel.

Veel carterdruk kan wel een bruikbaar truukje zijn bij motoren waarop je geen expansiepijp wilt plaatsen en die hard onderuit moeten trekken.

Mijn "volle krukas" is alleen zo vol vanwege het gewenste extra gewicht.

M.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 6:49 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Betr. de speed record sigaar van Buddfab.

De moeilijkheid is eerder het hebben van een goede streamline racer als een beter motorblok.
Dat motortje wat ze gebruiken 20pk met turbo stelt weinig voor.
Er zijn er hier in Nederland genoeg die dat soort vermogens ook zonder turbo halen.

M.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 8:47 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 8:26 pm
Berichten: 627
Woonplaats: koudekerk aan den rijn
rikus schreef:
Hallo carre,

misschien niet direct duidelijk in het plaatje: elke blauwe cylinder is een compleet nitro blokje dat je zo in de winkel kunt kopen.Ik heb er 16 stuks van in een X-vorm gepositioneerd rond een centrale as.
Omdat ik zelf geen ervaring heb in nitro rc autotjes, heb ik mijn heil gezocht bij een RC website.Daar vertelde ze me dat het erg moeilijk is om ze allemaal tegelijk en op hetzelfde toerental te krijgen.
Ik heb dit idee dus maar achter in de vriezer geplaatst.

Wil me richten op 1 cil 50cc en deze website is the place to be.

Rikus.


wanneer alle motortjes mechanisch gekoppeld zijn dan draaien ze allemaal het zelfde toerental!
daarna synchroon stellen net als bij een motorfiets.
moeilijker is om ze allemaal hetzelfde vermogen te laten leveren (binnen een bepaalde marge) en daarmee de slijtage en het rendement onder controlle te houden (zodat het lang genoeg heel blijft)

succes, ik blijf het volgen.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 9:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Eerst wil ik zeggen dat ik het te prijzen vind dat je over zoiets nadenkt :thumbleft
Het zijn allemaal ideeën waar iedere freak al eens mee heeft zitten stoeien.
Was het een succes geweest, dan was het nu wel op iedere 2takt toegepast, toch ?

Over die intercooler: Die wordt normaal gebruikt na een warme turbo of compressor om de zojuist opgewarmde gassen weer af te koelen. Bij een normale 2-takt zijn je inlaatgassen gelijk aan de rijwind temperatuur, wat wil je dan nog verder afkoelen ?

Het nadeel van 16 kleine nitro motortjes is dat ze ook 16 x meer wrijving hebben dan een één-cilinder.
Dit gaat geen records breken. Waarom denk je anders dat ze met de huidige downsize trend allemaal weer terugstappen op 3 cilinders (V.W. , Opel, Toyota etc) en zelfs 2 cilinders ( Fiat) ? Allemaal minder interne wrijving.
Daarnaast moet je al die 16 uitgaande assen weer koppelen op een centrale as die ook weer gewicht en wrijving met zich meebrengt. Daarnaast willen de gloeipluggen aan de onderkant nogal eens vet slaan.

Opvullen van carterruimte is al gezegd: Als je de netto inhoud van je carter kleiner maakt, past er ook minder mengsel in.....

Ik wens je veel succes met het streven om het 50cc record te verbeteren: Go for it !

P.S. Ik had als knul van 12 ook een idee: Monteer een fietsdynamo op het wiel van je brommer, voed daarmee een accu die weer een electromotortje aandrijft. Ik heb het geprobeerd, en het werkte voor geen meter. Ik heb het destijds aan mijn natuurkunde leraar voorgelegd, die vertelde mij dat dit niet ging werken. Maar hij kon me niet uitleggen waarom niet.
Nu begrijp ik waarom niet.........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 02, 2008 6:10 pm
Berichten: 194
Woonplaats: Bilthoven
Als je lucht afkoelt wordt het volume lager, dus heb je meer ruimte voor benzine > meer vermogen. Wat verder de nadelen zijn van ijskoude lucht de cilinder in weet ik niet. Misschien mindere verneveling/verdamping van de benzine?

P.s. Bmw is ook al bezig met 2 cilinders voor zijn kleinere modellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 10:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 25, 2004 3:11 pm
Berichten: 1573
Woonplaats: Monster
marijnflipse schreef:
P.s. Bmw is ook al bezig met 2 cilinders voor zijn kleinere modellen.


Afbeelding

wanneer je dit plaatje ziet, begrijp je het idee achter de 2 cilinder.

door de toegankelijkheid van de krukas (weinig complex)
kan deze uitgebouwd worden (zeer complex)
zodat de big-end draaibaar kan worden.

dit draaien van het big-end zorg dat bij de uitgaande slag de cilinder
verder omhoog komt
en de motor dus meer lucht uit ademt.

dit kan niet zo ver omhoog bij compressie, dan zou je detonatie krijgen,
maar het leeg gooien van de cilinder is zo nog beter geregeld.

hierdoor wordt je motortje nog schoner
en dat is waar ze naar op zoek zijn;
geen extra vermogen ofzo, gewoon paniek-voetbal om het schoner te krijgen..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 12:52 am 
Offline

Geregistreerd: wo dec 28, 2005 10:05 pm
Berichten: 325
Woonplaats: 52°43'15.36"N 4°56'26.49"O
Citaat:
Ik heb het destijds aan mijn natuurkunde leraar voorgelegd, die vertelde mij dat dit niet ging werken. Maar hij kon me niet uitleggen waarom niet.


slechte leraar dan :mrgreen:

Bovenstaande idee is briljant zeg, Saab heeft ook lopen klieren met variabele compressieverhoudingen, alleen daarvoor werd de hele cilinderbank door een kruk aangestuurd. Maar met dit systeem zou je een variabele daar ook nog in kunnen verwerken. Gaat dit systeem ook toegepast worden? Is dat al definitief? ?door bmw?

Wil je dat snelheid record moet er naar mijn mening meer druk op die ketel. Dat snapten ze toen, dat snappen ze nu (buddfab). Alleen toen en nu zijn de resultaten niet wereldschokkend kwa vermogen. En dat gaat met deze 2t configuratie ook niet lukken met een blazer erop. Doch moet het mogelijk zijn. Zou mooi zijn als er kennis gebundeld word om van die vervelende Amerikanen de records terug te pakken. Maar een wijs man zei mij ooit "sommige goede ideeén kunnen het best gewoon goede ideeén blijven" :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 2:32 am 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
pluisje schreef:
.. gewoon paniek-voetbal om het schoner te krijgen..


Schoner is een bijkomstigheid. Autofabrikanten hebben veel meer financieel nadeel van de Amerikaanse Corporate Average Fuel Economy (CAFE) regelgeving.

Daarom krijg je bij een Aston Martin een gratis verbouwde Smart mee. Nu komt de Aston Martin Cygnet op de markt, een Toyota iQ verbouwsel. Dat drukt het gemiddelde brandstofverbruik van de fabrikant en dus minder boete.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 3:10 am 
Offline

Geregistreerd: za dec 23, 2006 9:24 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Gemert
Heel mooi idee om het rekord terug te pakken van de Amerikanen. Toen ik vorig jaar op de zoutvlakte stond kreeg ik ook zo'n ingeving. Het grootste probleem is de tijd die je ervoor nodig hebt en de financiën.

Dan zijn enkele andere problemen nog om een goed tijdstip te vinden, 's morgens is het er vaak aardig koud (goede vulling dus) maar je weet nooit wanneer je kunt rijden. Om 7uur klaar staan in het startvak wil niet altijd zeggen dat je om 8uur van start kunt, misschien ben je pas om 12uur aan de beurt en dan is het al weer warmer.
Een ander punt is dat de zoutvlakte bijna 1290m boven de zeespiegel ligt, dat is dus niet goed voor het vermogen!
Je kunt ook niet zomaar beginnen aan een rekord run, je moet eerst een aantal "qualifying runs" maken voordat je je op de lange baan mag begeven. Denk eraan, je haalt zo'n rekord niet op 1 of 2 kilometer.

Verder is volgens mij het 50cc rekord gezet met de 50cc zónder turbo.

In ieder geval wel veel succes gewenst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 3:26 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
snel:

Het thema "carter volproppen" is een achterhaald thema ,iets uit de jaren '60.
Het is veel effectiever een goede uitlaat te hebben die het mengsel omhoog zuigt.
Ipv. dat je druk aan het pompen gaat om het mengsel naar boven te persen.

Betr. kleine carters ook deze opmerking: "als het er niet in past ,kun je het het ook niet gebruiken". Denk hierbij aan de hoeveelheid aangezogen mengsel.


Is het niet zo dat de uitlaat alleen kan aanzuigen wat er in het carter zit? En dan alleen voor een beperkt aantal krukas graden?

Stel de zuiger gaat omhoog in een carter dat 100% opgevuld is, dan kan hij toch maar maximaal 50cc mengel aanzuigen?En als het carter "leger" is, wordt de aanzuigkracht van de zuiger alleen maar minder en dus het nieuwe verse mengel dat omhoog gezogen/geperst kan worden, alleen maar minder?

Denk maar eens aan een injectiespuit.Als je je vinger op het gaatje houd en de zuiger naar beneden trekt, voel je een
sterke tegenkracht.Laat je hem los dan knalt hij helemaal terug.
Zet je de zuiger halverwege voordat je je vinger op het gaatje doet, is de tegenkracht vele malen lager, en schiet langzamer
terug.


Met de oude DKW racers van voor de oorlog hadden ze tenslotte ook een extra aanzuig zuiger om de vullingsgraad te verbeteren.En daarmee wisten ze veel wedstrijden te winnen.Dat had ik in gedachten met de getrapte zuiger.


Natuurlijk is met de komst van de expansie uitlaat de vullingsgraad duidelijk gestegen, maar wat er niet in het carter zit kan hij er naar mijn mening ook niet uitzuigen.


Rikus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 3:27 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
pluisje schreef:
wanneer je dit plaatje ziet, begrijp je het idee achter de 2 cilinder.


Gomecsys ....... klik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 3:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
M3GTDRIVER schreef:
Verder is volgens mij het 50cc rekord gezet met de 50cc zónder turbo.


Met turbo .......... klik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 4:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
rikus schreef:
Natuurlijk is met de komst van de expansie uitlaat de vullingsgraad duidelijk gestegen, maar wat er niet in het carter zit kan hij er naar mijn mening ook niet uitzuigen.

Rikus


Met het lezen van dit verhaal word e.e.a. beter inzichtelijk ............. klik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 8:00 am 
Offline

Geregistreerd: za feb 17, 2007 7:42 pm
Berichten: 136
Woonplaats: ermelo
TonK schreef:
M3GTDRIVER schreef:
Verder is volgens mij het 50cc rekord gezet met de 50cc zónder turbo.


Met turbo .......... klik.


Inderdaad laten foto's van ná de run zien dat er geen turbo meer op zit (even zoeken).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 9:25 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
rikus schreef:
Natuurlijk is met de komst van de expansie uitlaat de vullingsgraad duidelijk gestegen, maar wat er niet in het carter zit kan hij er naar mijn mening ook niet uitzuigen.

Rikus


Met het lezen van dit verhaal word e.e.a. beter inzichtelijk ............. klik
.



Bedankt voor de link.Mijn ogen staan wel even te klapperen van zoveel info ineens, maar ik krijg nu wel een beter beeld wat er binnenin allemaal gebeurd.Zal het nog wel een paar keer door moeten nemen om voor mezelf een beeld te kunnen vormen over het proces.


Is er ook al ergens op het forum gediscusieerd over friktie verliezen, bv door zuiger of zuigerveren tegen de cilinderwand?Heeft de lengte van de drijfstang daar enige invloed op? Ik heb nl gelezen op een amerikaans website over V8 tuning, dat met langere drijfstangen de wrijving lager werd en ook dat de tijd dat de zuiger bovenin ( bijna) stilstaat ( dwell time) langer werd.
Volgens hun test ging het vermogen hierdoor vooruit.


Rikus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 10:52 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
fokko schreef:
TonK schreef:
M3GTDRIVER schreef:
Verder is volgens mij het 50cc rekord gezet met de 50cc zónder turbo.


Met turbo .......... klik.


Inderdaad laten foto's van ná de run zien dat er geen turbo meer op zit (even zoeken).


Is dat misschien de bigbore ?
Volgens mij hebben ze ook nog een meer-cc rekord aangevallen met de zelfde machine en een ander motortje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 10:54 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
rikus schreef:
rikus schreef:
Natuurlijk is met de komst van de expansie uitlaat de vullingsgraad duidelijk gestegen, maar wat er niet in het carter zit kan hij er naar mijn mening ook niet uitzuigen.

Rikus


Met het lezen van dit verhaal word e.e.a. beter inzichtelijk ............. klik
.



Bedankt voor de link.Mijn ogen staan wel even te klapperen van zoveel info ineens, maar ik krijg nu wel een beter beeld wat er binnenin allemaal gebeurd.Zal het nog wel een paar keer door moeten nemen om voor mezelf een beeld te kunnen vormen over het proces.


Is er ook al ergens op het forum gediscusieerd over friktie verliezen, bv door zuiger of zuigerveren tegen de cilinderwand?Heeft de lengte van de drijfstang daar enige invloed op? Ik heb nl gelezen op een amerikaans website over V8 tuning, dat met langere drijfstangen de wrijving lager werd en ook dat de tijd dat de zuiger bovenin ( bijna) stilstaat ( dwell time) langer werd.
Volgens hun test ging het vermogen hierdoor vooruit.


Rikus



Ja de drijfstanglengte veranderd het karakter van de motor.
Daarmee word volop geexperimenteerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 10:59 am 
Offline

Geregistreerd: za dec 23, 2006 9:24 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Gemert
Met een langere drijfstang heb je minder Kt (tangentiaal komponent) dat is de kracht die de zuiger tegen de zuigerwand drukt. Ja dat scheelt dus weerstand. Daarin tegen heb je meer gewicht (wat misschien met Titanium of Koolstof op te vangen is. Titanium is makkelijk tegenwoordig, Koolstof (Carbon dus) is nog moeilijk.
De dwell time is inderdaad groter vergeleken met een korte, de poorten staan dus langer maximaal open. Je zult wel merken dat de powerband opschuift naar een hoger toerental en dat er onderin (onder de powerband dus) veel minder vermogen aanwezig is.
Ik gebruik graag een wat langere drijfstang omdat je zo het cartervolume dmv eem ophoogplaatje onder de cilinder, makkelijker kunt vergroten.

Verder is het zo dat enkel de zuigerveren in een 350 V8 bij 5500rpm al goed zijn voor 50Pk, verlies dus.


Laatst bijgewerkt door M3GTDRIVER op ma nov 01, 2010 11:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 11:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
snel schreef:
Is dat misschien de bigbore ?
Volgens mij hebben ze ook nog een meer-cc rekord aangevallen met de zelfde machine en een ander motortje.


Honda CR85 voor de 100cc klasse en Honda RS125 voor de 125cc klasse.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 01, 2010 3:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9035
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik had laatst iets gelezen over een Duitser die een hele speciale motorfiets had gebouwd,een diesel,maar wat voor een :!:
Nou gaat er nu niet even om de diesel waarop ie loopt,maar de krukasconstructie was wel zeer bijzonder!,2 drijfstangen aan 1 zuiger,die contra van elkaar bewogen, direct gevolg was de trillingsvrije motorloop en de wrijvingsverliezen waren een heel stuk kleiner (hoger rendement)....en daarbij kon de inlaatslag groter gemaakt worden als de compressieslag,het hoe of wat en waarom precies weet ik niet meer,maar als je dit verkleind zou kunnen toepassen op een 2tact kon het weleens leuk werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!