Wereld speedrecord verbeteren

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#151 Bericht door kriegsman » 11 nov 2010, 23:18

snel schreef:Met dit geouwe**** komen we niet verder.
Als je alles in je leven zo opvat zul je wel veel bereiken.

Vroeger reed men "voor de hobby" Grandprix op zelfgebouwde machines.
Dat kon ook...
En toen was er nog geen CAD en geen internet en geen CNC machines.

indd martijn

volgens mij willen hun eerst een voorzitter(liefst met dikke leasebak ten tijde het voorzitterschap)
daarnaast een goed bestuur(uiteraad met riante onkostenvergoeding) om te beoordelen of de vrijwilligers die uiteraad gratis al hun vrije uren in dit superidee stoppen wel de nodige kennis van zaken hebben
verder dus nog constructie kosten, maar ook de catering, transport, huur, transport middelen enz enz
om vervolgens de nodige sponsors te gaan zoeken om dit voledige bestuur te gaan financieren
om er daarna achter te komen dat er niet voldoende geld meer over is om het project tot een succes te leiden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bekend liedje #-o


ik mis trouwens luc op dit onderwerp,dat vind ik vreemd???

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#152 Bericht door tet » 11 nov 2010, 23:37

Het gaat weer precies zoals verwacht,hoop geblaat en weinig concreets.
Vervoer,catering en technische ondersteuning kan ik voor zorgen.......gratis!
Stroomlijn moet geen probleem zijn,op mallen van MDF en dun triplex(kost weinig)kan bijv.Uleke Hoogeveen een stroomlijn van epoxy maken,dit is licht genoeg......je zit toch aan een minimum gewicht.
Velgen heb ik ook nog wel..........
René

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#153 Bericht door maloud » 11 nov 2010, 23:38

kriegsman schreef:
snel schreef:Met dit geouwe**** komen we niet verder.
Als je alles in je leven zo opvat zul je wel veel bereiken.

Vroeger reed men "voor de hobby" Grandprix op zelfgebouwde machines.
Dat kon ook...
En toen was er nog geen CAD en geen internet en geen CNC machines.

indd martijn

volgens mij willen hun eerst een voorzitter(liefst met dikke leasebak ten tijde het voorzitterschap)
daarnaast een goed bestuur(uiteraad met riante onkostenvergoeding) om te beoordelen of de vrijwilligers die uiteraad gratis al hun vrije uren in dit superidee stoppen wel de nodige kennis van zaken hebben
verder dus nog constructie kosten, maar ook de catering, transport, huur, transport middelen enz enz
om vervolgens de nodige sponsors te gaan zoeken om dit voledige bestuur te gaan financieren
om er daarna achter te komen dat er niet voldoende geld meer over is om het project tot een succes te leiden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bekend liedje #-o


ik mis trouwens luc op dit onderwerp,dat vind ik vreemd???
Geklets, :!: :!: :!:

Voor mij is het net zo goed een hobby, maar als een aantal mensen hard aan het werk is aan een blok, of aan een stroomlijn of een frame, hebben ze naar mijn idee wel recht op een kop koffie MET gevulde koek !!!

Het transport van de uiteindelijke machine dient volgens jou mening voorzien te zijn van een extra grote achterband, zodat je 'm blijkbaar achter je auto kan haken. :D

Hoe dacht je de tijdwaarneming te doen, op je horloge ???
Google maar eens wat de kosten zijn van een dagje (gecertificeerde) tijdwaarneming :oops:

Je kunt natuurlijk een beetje de draak steken met alle opsommingen, maar ik denk dat tijdens de bouw de sponsors RECHT hebben om regelmatig te komen kijken (wat we met hun centen doen) en dan (neem ik aan) nemen ze geen genoegen met een kop koffie en een gevulde koek.

Ik blijf erbij, in een vroeg stadium een begroting - business plan opzetten zodat iedereen die mee doet weet hoe de vlag erbij hangt.

Even geleend van het MKB

Code: Selecteer alles

Door een aantal gegevens en verwachtingen op een rij te zetten, kun je goed inschatten of jouw plan haalbaar is. In je business plan beschrijf je kort wie je bent, wat je wilt met je bedrijf en hoe je dat gaat realiseren.
Nogmaals ik help graag. Ga er maar vanuit dat ik niets kan, kan het alleen maar meevallen.
En omdat ik niets kan hoef ik ook geen leasebak :D

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#154 Bericht door Henk 3bakvoet » 11 nov 2010, 23:52

Nou jongens veel succes verder. :thumbsup

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#155 Bericht door Jan. K » 12 nov 2010, 00:44

:lol: we zijn er weer. :lol:

Inderdaad met 'zevenmijls laarsen' door het proces heen, verder weinig concreets, behalve dan het mogelijke blok van 'Snel' (ik verdenk hem er ernstig van dat ie het voor elkaar krijgt) en het in de watten leggen van sponsoren. Toe maar.

Verder ploft m'n kop zowat uit elkaar van concreet materiaal en productie proces vwb een bijzonder essentieël onderwerp, maar ik kijk wel uit om hiero iets te zeggen.
Ik heb alleen maar een zwemdiploma, dus is kennis en kennissen van onder geschikt belang.

Amen.

'PB rules'

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 982 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#156 Bericht door Gps » 12 nov 2010, 05:11

snel schreef:Met dit geouwe**** komen we niet verder.
Als je alles in je leven zo opvat zul je wel veel bereiken.

Vroeger reed men "voor de hobby" Grandprix op zelfgebouwde machines.
Dat kon ook...
En toen was er nog geen CAD en geen internet en geen CNC machines.
Ik wil hier toch weven op inhaken.

Vroeger hadden ze geen cad en moesten ze dus meerdere modellen maken.

Een cnc machine is denk ik niet nodig, maar met een 5 asser kan je wel een dubbel gekromd oppervlak fraisen.
Dat is met een gewone fraisbank volgens mij onmogelijk.

Maar ik ben wel met je eens dat we zo niet verder komen.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#157 Bericht door Luc » 12 nov 2010, 20:53

Leuk artikel weer!! Na verloop van enige tijd komt het weer terug en telkens is de belangstelling weer aardig groot. Ook is er vaak de neiging om het gezamelijk te doen. Maar als het erop aankomt dan wordt zoiets meestal niets. Of er mensen zijn die het aan zouden kunnen weet ik niet. Als ik mensen over mijn sprinter hoor, dan begrijpen ze niet dat ik erop durf te rijden. Met zo'n absolute recordmachine leg je die lat echt nog een stuk hoger, want het is geen zondagsritje, dat verzeker ik je.

Ik zou zeggen, leg die lat iets lager en begin eerst eens aan een sprintrecord. Dat blijkt meestal al moeilijk genoeg. Als je dat niet aan kunt, vergeet dan een dergelijk record, want het gaat je zeker niet lukken.

Maar wat blijkt een paar jaar geleden heb ik ingeschreven voor een sprintrecordpoging in Elvington (UK). Men wilde het daar net als in het verleden, weer een keer proberen. Een paar maanden later kreeg ik te horen dat er onvoldoende belangstelling was en het werd dus afgelast.

Als er nu genoeg mensen zijn die laten zien dat ze het kunnen, dan is er wel iets te regelen op de sprintstrip in Drachten. Als je dat lukt, dan kun je misschien de volgende stap maken.

Lees dit eerst eens, dan weet je een stukje van wat belangrijk is: viewtopic.php?f=5&t=28152" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,
Luc

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#158 Bericht door snel » 12 nov 2010, 21:06

Hallo Luc,
Ja ,er is hier op het forum zeker enthousiasme voorhanden voor een dergelijk projekt.
Maar een paar belangrijke onderdelen van zo'n onderneming blijken nog niet op te vullen.

Sprinten is ook interessant ,maar in mijn opinie zou ik daar even niets mee doen als het om een wereldrecordpoging gaat.
Volgens mij is het rijden van een wereldrecordsigaar 30% sprintervaring ,30%wegrace-ervaring en 40% het onbekende.
Ik denk dat er mensen zijn die kunnen dat gewoon ,zo'n ding besturen.
Als het voertuig goed ontworpen is ,tenminste.
Niks voor jou ???

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#159 Bericht door nozems » 12 nov 2010, 21:12

Dat zou toch wel mooi wezen, Luc die ook nog even het wereldrecord voor de 50cc weer een treed(tje) hoger legt!Ik volg het met belangstelling, eigenlijk is het eerste belangrijke om te kijken wie wat kan en welk tema je wilt gaan vormen,en natuiurlijk een kostenraming maken van het rijwielgedeelte e.d.

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#160 Bericht door tet » 12 nov 2010, 21:41

Hallo Luc,volgens mij is sprinten toch een geheel andere dicipline dan een snelheidsrecord rijden,je kan het ook niet met elkaar vergelijken.
Natuurlijk weet ik ook dat er diverse records zijn gezet waarbij de acceleratie wel van belang was,de records met staande start over een bepaalde afstand dus.(Elvington)
Dat is hier echter niet aan de orde,dit gaat om het absolute topsnelheidsrecord met vliegende start gemeten over een vooraf bepaalde afstand.......en nog in 2 richtingen ook.
Een sprintrecord is m.i.ook veel moeilijker te zetten,hier hangt ook veel van de coureur af.............
Bij een snelheidsrecord moet de coureur aan een paar kwaliteiten voldoen:
A.Een heel groot hart hebben.
B.Niet al te slim zijn.
C.Heel licht zijn.
D.aardig rechtuit kunnen rijden.
Ik voldoe aan 3 van deze eisen.............
René

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#161 Bericht door snel » 12 nov 2010, 22:17

:lol:

sidecarracing
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#162 Bericht door sidecarracing » 12 nov 2010, 23:16

snel schreef:Hallo Luc,
Ja ,er is hier op het forum zeker enthousiasme voorhanden voor een dergelijk projekt.
Maar een paar belangrijke onderdelen van zo'n onderneming blijken nog niet op te vullen.

Sprinten is ook interessant ,maar in mijn opinie zou ik daar even niets mee doen als het om een wereldrecordpoging gaat.
Volgens mij is het rijden van een wereldrecordsigaar 30% sprintervaring ,30%wegrace-ervaring en 40% het onbekende.
Ik denk dat er mensen zijn die kunnen dat gewoon ,zo'n ding besturen.
Als het voertuig goed ontworpen is ,tenminste.
Niks voor jou ???
Ja hoor die zijn er zeker, bijvoorbeeld een oosterbuur van ons, Hartmut Weidelich, die al een paar jaar 'chauffeur' is van een Vincent Streamliner op Bonneville, hier kun je er meer over lezen: http://www.britishclassicbikes.de/HPVer ... Itemid=116" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaruhh, in je eigen dorp woont toch ook iemand die ervaring heeft met wereldsnelheidsrecords?

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#163 Bericht door Ed.P » 13 nov 2010, 00:00

7 pagina,s gedroom...wie zit er te wachten op een 50cc snelheidsrecord :?:

sidecarracing
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#164 Bericht door sidecarracing » 13 nov 2010, 00:05

Ed.P schreef:7 pagina,s gedroom...wie zit er te wachten op een 50cc snelheidsrecord :?:
Niemand, idem voor het absolute wereldsnelheidsrecord op twee wielen?
Toch is het recentelijk (weer eens) verbeterd...speedjunkies...

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#165 Bericht door Ed.P » 13 nov 2010, 00:18

sidecarracing schreef:
Ed.P schreef:7 pagina,s gedroom...wie zit er te wachten op een 50cc snelheidsrecord :?:
Niemand, idem voor het absolute wereldsnelheidsrecord op twee wielen?
Toch is het recentelijk (weer eens) verbeterd...speedjunkies...
Zoek dan eens een paar sponsoren ?

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#166 Bericht door Luc » 13 nov 2010, 01:14

snel schreef:Hallo Luc,
Ja ,er is hier op het forum zeker enthousiasme voorhanden voor een dergelijk projekt.
Maar een paar belangrijke onderdelen van zo'n onderneming blijken nog niet op te vullen.

Sprinten is ook interessant ,maar in mijn opinie zou ik daar even niets mee doen als het om een wereldrecordpoging gaat.
Volgens mij is het rijden van een wereldrecordsigaar 30% sprintervaring ,30%wegrace-ervaring en 40% het onbekende.
Ik denk dat er mensen zijn die kunnen dat gewoon ,zo'n ding besturen.
Als het voertuig goed ontworpen is ,tenminste.
Niks voor jou ???
Zoiets blijft wel trekken, maar ik leg de lat wat minder hoog. Als er goede mogelijkheden komen om het bestaande record te verpletteren dan zou het zomaar kunnen veranderen.
In 2005 was ik klaar voor een verbetering van het 50cc sprintrecord, maar door gebrek aan belangstelling ben in 2006 op 90cc overgestapt voor de 150 meter. Het luchtgekoelde 50cc sprintblok heeft daarna niet meer gelopen.

Het is natuurlijk niet vergelijkbaar met een wereldsnelheidsrecord, maar dat is voor de meesten te hoog te gegrepen, vandaar de voorzet om het eerst wat eenvoudiger te doen. Dan kun je vast wennen aan de spanningen rond het moment van het moeten presteren.

In USA zijn de mogelijkheden om zoiets te doen veel beter. Meerdere keren per jaar worden daar dergelijke evenementen gehouden, zodat je telkens weer een nieuwe poging kunt doen. Maar ook daar ben je niet zeker of de omstandigheden wel ideaal zijn. De zoutvlakte is niet altijd in goede conditie, dus misschien vlieg je er wel voor niets heen.

Groeten,
Luc

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#167 Bericht door snel » 13 nov 2010, 09:16

Ed.P schreef:
Zoek dan eens een paar sponsoren ?
Jij niet ,Ed ?? :mrgreen:
Is niet allemaal gedroom hoor ,dat motorblok in ieder geval niet.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#168 Bericht door Luc » 13 nov 2010, 10:46

snel schreef:
Ed.P schreef:
Zoek dan eens een paar sponsoren ?
Jij niet ,Ed ?? :mrgreen:
Is niet allemaal gedroom hoor ,dat motorblok in ieder geval niet.
Martijn, je hebt gelijk Ed is een van de weinigen die het zeker aan kan.
Over het blok hoeft hij voor een verbetering van het record zich nog het minste druk te maken.
Zijn huidige raceblok zou het al kunnen.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#169 Bericht door Rommats » 13 nov 2010, 17:59

Ja ,Ed bouw zoon ding, dan wordt Dijk direkteur sponsoring en public relations,Bagger direkteur finacieen,Leks direkteur voor ammusement en vermaak en ik zelf direkteur catering(zakje chips en een kratje bier). :beer

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#170 Bericht door Ed.P » 13 nov 2010, 23:36

Rommats schreef:Ja ,Ed bouw zoon ding, dan wordt Dijk direkteur sponsoring en public relations,Bagger direkteur finacieen,Leks direkteur voor ammusement en vermaak en ik zelf direkteur catering(zakje chips en een kratje bier). :beer

Dat zou wat zijn , er zouden wel records verbroken worden !

Even serieus , als je dit professioneel aan wilt pakken buiten de techniek om heeft dit toch wel iets meer voeten in aarde wil het kans van slagen hebben.
Het gaat echt wel een beetje kosten en als het sponsoren moet trekken zal je volgens mij naar Bonneville moeten , zet de hele handel maar eens in een vliegtuig , boek eens een paar kamers (zijnj duur in de buurt van Bonneville) etc. etc , daar heb je mensen voor nodig met de juiste babbel en relaties....en ja ik weet dat het een vies woord is in de 50cc wereld maar die kosten wat.
Als je een echt record wilt neerzetten en dus niet 0.2Km boven het oude record gaan zitten zal je het anders moeten aanpakken en niet lopen dagdromen op een forum.

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#171 Bericht door tet » 14 nov 2010, 00:03

Ik denk dat je eerst eens met een ontwerp moet komen.
Daarna het ding bouwen en testen,dat is gewoon in Nederland allemaal te doen.
Sponsors krijg je niet omdat je opeens het lumineuze idee hebt om het 50cc snelheidsrecord te vermorzelen,sponsors willen concrete dingen zien voor ze de knip trekken,geen geblaat op een forum.
Ik zeg: bouw een blok,pruts het in een frame en zet het op de testbank...........
René

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#172 Bericht door snel » 14 nov 2010, 00:27

Ed.P schreef:

Dat zou wat zijn , er zouden wel records verbroken worden !

Even serieus , als je dit professioneel aan wilt pakken buiten de techniek om heeft dit toch wel iets meer voeten in aarde wil het kans van slagen hebben.
Het gaat echt wel een beetje kosten en als het sponsoren moet trekken zal je volgens mij naar Bonneville moeten , zet de hele handel maar eens in een vliegtuig , boek eens een paar kamers (zijnj duur in de buurt van Bonneville) etc. etc , daar heb je mensen voor nodig met de juiste babbel en relaties....en ja ik weet dat het een vies woord is in de 50cc wereld maar die kosten wat.
Als je een echt record wilt neerzetten en dus niet 0.2Km boven het oude record gaan zitten zal je het anders moeten aanpakken en niet lopen dagdromen op een forum.
Wijze woorden.
Hoewel het in mijn optiek onnodig zou zijn naar Amerika te gaan anders dan voor "het effekt"
Ik weet alleen dat het motortechnisch absoluut mogelijk is.
De rest = :?:

Gebruikersavatar
Carre
Berichten: 2041
Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#173 Bericht door Carre » 14 nov 2010, 01:00

ik denk dat het met de romp, en een hoop schuurpapier, ook wel goedkomt :), gaat alleen heel veel tijd inzitten :wink:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#174 Bericht door Luc » 15 nov 2010, 16:03

tet schreef:Ik denk dat je eerst eens met een ontwerp moet komen.
Daarna het ding bouwen en testen,dat is gewoon in Nederland allemaal te doen.
Sponsors krijg je niet omdat je opeens het lumineuze idee hebt om het 50cc snelheidsrecord te vermorzelen,sponsors willen concrete dingen zien voor ze de knip trekken,geen geblaat op een forum.
Ik zeg: bouw een blok,pruts het in een frame en zet het op de testbank...........
René
Ja zo hoort het!!
Als je ervan overtuigd bent dat je het kan, dan gewoon beginnen, zoals René schrijft!!
Neem voldoende tijd voor de ontwerpfase en gok niet op een paar km/h winst.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#175 Bericht door AndreH » 15 nov 2010, 18:31

Dus, wanneer is de eerste vergadering?

Plaats reactie