Wereld speedrecord verbeteren

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#176 Bericht door Maarten » 18 nov 2010, 18:56

Ik had het er op het werk ook over. Het kwam ter sprake omdat nog een paar mannen in de regio Den Haag het plan hebben om iets te gaan bouwen. Niet met een Kreidlerblok overigens.

Eén van mijn collega's is fervent ligfietser in een Quest, waarvan hij de stroomlijn zelf gebouwd heeft (hij kon wel de mallen gebruiken). In ieder geval is een dergelijke fiets geschikt voor iemand van bijna 50 jaar oud om 34 km heen en 34 km terug te fietsen voor woon/werk verkeer, in een gemiddelde van zo'n 30 km/uur.

Hij zei over de stroomlijn (Budfab plaatjes had hij even bekeken): De wielen zijn niet dicht, dat scheelt al luchtweerstand. De stroomlijnvorm is belangrijk. Je moet een druppelvorm hebben, met de ronde/dikke kant van de druppel aan de voorzijde. Voorover liggend op je buik, met je voeten naar achteren, zou dan misschien het beste passen.
Bijlagen
Quest
Quest
quest_velomobile.jpg (23.19 KiB) 5305 keer bekeken

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#177 Bericht door snel » 18 nov 2010, 19:11

Goeie tip..
In de ligfietsenbouw zit vast kennis op dit gebied.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#178 Bericht door Maarten » 18 nov 2010, 20:52

snel schreef:Goeie tip..
In de ligfietsenbouw zit vast kennis op dit gebied.
Reken maar dat die jongens er fanatiek mee bezig zijn, hoewel er daar bij lange na natuurlijk niet met formule 1 budgetten gewerkt kan worden. Eén van die mannen bij http://www.velomobiel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is ook bezig met het stroomlijnen van motorfietsen (meer uit zuinigheidsoverwegingen dan voor de snelheid) en heeft zo de landelijke pers gehaald. Is bijvoorbeeld door de politie van de weg gehaald (veel indianenverhalen in de pers) maar bleek later toch niet strafbaar. En schijnt binnenkort weer eens in Blik op de Weg te komen.

Als je niet bent opgegroeid met dit soort ligfietsen (zoals ik en zoals zo veel onder ons) dan kun je werkelijk niet begrijpen dat een soort van trapautootje een serieus vervoermiddel is (met bagageruimte), dat dankzij de stroomlijn veel makkelijker hoge snelheden haalt en dat dergelijke afstanden (34 km) in de drukke Randstad soms nog sneller zijn af te leggen dan een auto. Ondanks een vrij hoog gewicht van dit voertuig van meer dan 30 kilo. Nou is mijn collega wel een fitte, maar geen racefiets houdt hem bij (dan trapt hij zichzelf natuurlijk ook wel zwaar in het zweet, als een goede racefietser echt een stuk lang 50 km/u rijdt)

Een rondje IJsselmeer op 1 dag, vertrekkende vanuit zijn woonplaats bij Alphen aan de Rijn, is dan ook haalbaar (voor hem althans, toch een dikke 400 km). Doet hij dan wel eens op de langste dag van het jaar.

Maar ja, mijn collega is ook heel milieubewust, hij komt wel eens de Kreidlers tegen en echt enthousiast is hij niet over het lawaai, de rook en de stank. Ja, zo is hij ook, maar hij zou heel waardevol zijn als hij zou willen helpen met het ontwerpen of bouwen van een stroomlijn.

http://www.velomobiel.nl/quest/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#179 Bericht door AndreH » 20 nov 2010, 12:13

Leuk dat je er over begint Maarten!
Een collega van mij heeft ook zon ligfiets, ik wou het net vragen of zoiets niet goed is als uitgangsbasis.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#180 Bericht door Gps » 20 nov 2010, 17:18

Ik denk even mee, en denk dat we minimaal wat hebben aan die stroomlijn vorm.

Ik zelf heb ik de volgende aanbieding.
Een vriend van mij en ik, beide van beroep tekenaar constructeur (mts werkuigbouw) willen wel een hele serieuze poging doen om de cad tekeningen te verzorgen. ( 3d en de 2d productie tekeningen)

Een cnc programma schrijven lukt mij eventueel misschien ook wel.
Ik heb dat ooit gehad, dus de basis weet ik nog.

start motor, links of rechtsom
toerental
voeding.
x1,y1,z1
x2,y2,z2
x3,y3,z3 :P

Die vriend van mij weegt 62 kilo ! en heeft vroeger geraced, (yamaha 125cc 2 takt)
Omdat we even overlegt hebben, weet ik dat hij is wel zo gek te krijgen is, als de record houder niet wil, er zelf in te kruipen.

Ik wil ook wel, maar dan redden we het net met 50 cc :wink:

ps ik ben 1.73 en me vriend is nog iets minder lang.

Misschien moeten we Luc (of Frits?) lief aankijken en dan een 2 takt met symmetrisch spoeling in de sigaar hangen ? :D
Ik verdenk luc en Frits er ook van, wel een relatief gewoon blokje snel genoeg te kunnen krijgen.

Of meneer homoet ? We hebben hier in Nederland, en op dit forum, zoveel 2 takt goeroes, dat mag het probleem niet zijn.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#181 Bericht door Gps » 20 nov 2010, 17:36

Luc schreef:Leuk artikel weer!! Na verloop van enige tijd komt het weer terug en telkens is de belangstelling weer aardig groot. Ook is er vaak de neiging om het gezamelijk te doen. Maar als het erop aankomt dan wordt zoiets meestal niets. Of er mensen zijn die het aan zouden kunnen weet ik niet. Als ik mensen over mijn sprinter hoor, dan begrijpen ze niet dat ik erop durf te rijden. Met zo'n absolute recordmachine leg je die lat echt nog een stuk hoger, want het is geen zondagsritje, dat verzeker ik je.

Ik zou zeggen, leg die lat iets lager en begin eerst eens aan een sprintrecord. Dat blijkt meestal al moeilijk genoeg. Als je dat niet aan kunt, vergeet dan een dergelijk record, want het gaat je zeker niet lukken.

Maar wat blijkt een paar jaar geleden heb ik ingeschreven voor een sprintrecordpoging in Elvington (UK). Men wilde het daar net als in het verleden, weer een keer proberen. Een paar maanden later kreeg ik te horen dat er onvoldoende belangstelling was en het werd dus afgelast.

Als er nu genoeg mensen zijn die laten zien dat ze het kunnen, dan is er wel iets te regelen op de sprintstrip in Drachten. Als je dat lukt, dan kun je misschien de volgende stap maken.

Lees dit eerst eens, dan weet je een stukje van wat belangrijk is: viewtopic.php?f=5&t=28152" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,
Luc
Ik vraag me alleen af, als we eerst een sprint motor bouwen, worden de kosten dan niet nog hoger ?

Als ik zo brutaal mag zijn, wil jij ons motorblok regelen, als we met een concreet plan komen ?
Met concreet bedoel ik tekeningen en een budget.
( en misschien een model? )

Denk ik te simpel als ik denk dat vooral de stroomlijn en het motorblok de moeilijke punten zijn ?
Het rijwiel gedeelte lijkt mij relatief eenvoudig. We willen "alleen" maar heel hard rechtuit ?

groet Guus

rikus
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2010, 01:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#182 Bericht door rikus » 03 dec 2010, 05:33

de storm voor het bouwen van een record racer is behoorlijk geluwd. Nu ik er over nadenk snap ik ook wel
waarom.
Dit is een forum voor gelijk geinteresseerden, niet een vaste groep vrienden/collega's. Dus mensen willen
wel, maar stel het wordt een succes, wie krijgt de credits voor de techniek, het chassis, etc? Velen maken
hun brood met het tunen van 2takters, dus een record zou goed zijn voor hun bisniss.Maar om die info te delen
met concurenten, dat zal niemand willen.

Maar het blijft een leuk onderwerp dat ook weer allerlij idee-en op laat borrelen.

Zo dacht ik, wat als je de uitlaat schuifbaar maakt, zoals een schuiftrompet.Als bv de achter cone dmv een constructie een
aantal cm naar binnen/buiten kan worden bewogen, dan zou je de vulpuls bij lage en hoge toeren aankunnen passen.
Je zou dat met je linker hand kunnen regelen tijdens het rijden, soort 2de gas handel.Lage toeren in, hoge toeren uit.
Of zit ik nou helemaal in dromenland?

Rikus

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#183 Bericht door Maarten » 03 dec 2010, 06:57

Het probleem is nog niet eens zo zeer van "wie krijgt de credits".
Er moeten mensen zijn die echt enthousiast zijn om hier mee te gaan starten, die de tijd hebben, de kennis en de vaardigheden, en de spullen.

Men zou kunnen beginnen met schetsen maken en daar over gaan disussieren wat de beste mogelijkheden zijn.

Maar, in plaats van een beetje fantasie van achter de computer, zal iemand, of een groepje, ook echt aan de slag moeten gaan. En je ziet op dit forum (en andere ook trouwens), dat het vaak bij dromen blijft.

Iemand moet ook leiding geven aan het project, de boel overzien. En, zoals je al zegt, niet alleen technisch moet er een plan komen, maar ook zakelijk gezien.

Kijk Rikus, niet onaardig bedoeld ofzo, maar je komt zelf ook met allerlei bijzondere fantasie ideeën die nog beproefd moeten worden.

Ik zou zelf zeggen, als ik een beetje praktisch denk, dat we moeten voortborduren op de records van 1977 en 1981. Met die 8 versnellingsbak. En dan een goede stroomlijn er om heen. In die stroomlijn valt winst te behalen.

Maar het is niet allemaal zo'n sprookje als in die Disney film van de worlds fastest Indian.

fokko
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:42
Locatie: ermelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#184 Bericht door fokko » 03 dec 2010, 09:48

rikus schreef: Zo dacht ik, wat als je de uitlaat schuifbaar maakt, zoals een schuiftrompet.Als bv de achter cone dmv een constructie een
aantal cm naar binnen/buiten kan worden bewogen, dan zou je de vulpuls bij lage en hoge toeren aankunnen passen.
Je zou dat met je linker hand kunnen regelen tijdens het rijden, soort 2de gas handel.Lage toeren in, hoge toeren uit.
Of zit ik nou helemaal in dromenland?

Rikus
Dit systeem gebruik ik zelf ook op een automaat-sprinter; daarmee kun je het vermogen behoorlijk verbreden.
Maar als je voldoende versnellingen hebt, zou je het in principe niet nodig hebben.
Filmpje waarop het systeem te zien is (bij 40 sec) http://www.youtube.com/watch?v=NnNbJ2cYLzA" onclick="window.open(this.href);return false;
en de uitwerking op het vermogen onderin http://www.youtube.com/watch?v=lzeiAro9jM0" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch is het in het geval van langdurig vollast wel zo dat een hete motor zijn koppel deels terugkrijgt met een paar mm extra uitlaatlengte.
Er moet uiteraard veel aandacht naar de koeling van het blok gaan, en op de testbank zou je kunnen nagaan of je na verloop van tijd voordeel hebt van iets meer lengte; de afdichting is trouwens probleemloos te regelen met een viton o-ring.

M3GTDRIVER
Berichten: 284
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:24
Locatie: Gemert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#185 Bericht door M3GTDRIVER » 03 dec 2010, 11:03

Maarten schreef:Maar het is niet allemaal zo'n sprookje als in die Disney film van de World's Fastest Indian.
Maarten, je hebt gelijk maar de meesten van ons moeten ook nog werken....................................Luc?? 8)

Het is natuurlijk allemaal behoorlijk geromantiseerd maar hij reisde wel de wereld over en zette een record neer en
zijn record staat er nog steeds ! ! ! :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#186 Bericht door caveman » 03 dec 2010, 12:33

disney's dream lag hier in oldenburg.....


[youtube]aba5qMbx9HU[/youtube] :mrgreen:

sidecarracing
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#187 Bericht door sidecarracing » 03 dec 2010, 14:58

M3GTDRIVER schreef:
Maarten schreef:Maar het is niet allemaal zo'n sprookje als in die Disney film van de World's Fastest Indian.
Maarten, je hebt gelijk maar de meesten van ons moeten ook nog werken....................................Luc?? 8)

Het is natuurlijk allemaal behoorlijk geromantiseerd maar hij reisde wel de wereld over en zette een record neer en
zijn record staat er nog steeds ! ! ! :clap :clap :clap
Dat valt wel mee hoor, ik heb me behoorlijk verdiept in Burt Munro, diverse boeken er over gelezen en ben ook in Invercargill Nieuw Zeeland geweest, bij de huidige eigenaar van de record Indian en Velocette (die had Burt ook nog) thuis geweest etc.
Het overgrote deel van wat je in de film ziet is ook echt gebeurd!

rikus
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 okt 2010, 01:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#188 Bericht door rikus » 06 dec 2010, 04:54

fokko schreef:
Dit systeem gebruik ik zelf ook op een automaat-sprinter; daarmee kun je het vermogen behoorlijk verbreden.
Maar als je voldoende versnellingen hebt, zou je het in principe niet nodig hebben.
Filmpje waarop het systeem te zien is (bij 40 sec) http://www.youtube.com/watch?v=NnNbJ2cYLzA" onclick="window.open(this.href);return false;
en de uitwerking op het vermogen onderin http://www.youtube.com/watch?v=lzeiAro9jM0" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik heb de filmpjes bekeken en de voetverstelbare uitlaat ziet er geweldig goed uit, beter dan in mijn droom.
En is dat werkelijk alleen maar 50cc die sprinter van je? Hij gaat er als een raket vandoor, ongelovelijk.Is dat
te danken aan je uitlaat of heeft dat maar een kleine invloed daarop?

Ik weet dat ik veel fantasie idee-en heb die nog niet bewezen/ nuttig zijn. Maar soms heb je een gekke gedachten
kronkel nodig om tot iets nieuws te komen.Voortboorduren op bestaande technieken en die helemaal tot het laatste detail
uit te pluizen, dat heeft ook z'n einde tot verbetering in prestatie vermogen.

Ik heb tijdje geleden hier in dit forum een paar foto's gezien van iemand die in de jaren 70tig een roterende inlaatschijf
in z'n cilinderkop had gebouwd.Heb al lang lopen zoeken maar kan gek genoeg niet meer vinden.
Zou graag meer willen weten over dat project.

Rikus

fokko
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:42
Locatie: ermelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#189 Bericht door fokko » 06 dec 2010, 07:22

Nee Rikus, de sprinter heeft een cilinderinhoud van 80cc; meer info stuur ik je wel via pb.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#190 Bericht door Maarten » 21 dec 2010, 18:42

rikus schreef:Ik weet dat ik veel fantasie idee-en heb die nog niet bewezen/ nuttig zijn. Maar soms heb je een gekke gedachten
kronkel nodig om tot iets nieuws te komen.Voortboorduren op bestaande technieken en die helemaal tot het laatste detail
uit te pluizen, dat heeft ook z'n einde tot verbetering in prestatie vermogen.
Rikus
Als je het record wilt verbeteren, en je hebt nog helemaal niets: geen rijwielgedeelte, geen stroomlijn, geen motor, geen rijder, geen lokatie enzovoorts, dan maak je het jezelf wel heel moeilijk als je eerst ook nog een nieuw, experimenteel, niet doorontwikkeld motortype wilt gaan gebruiken. Honderden tuners all over the world zoeken of hebben gezocht naar een revolutionaire, nieuwe (50cc) motor, en het is niet eenvoudig. Daar kunnen jaren in gaan zitten en je weet vantevoren niet of het een succes gaat worden. Neem het FTT systeem van Luc, het kan een doorbraak worden maar zo ver is het nog niet.

Te veel gekke gedachtekronkels leiden tot niets (ik bedoel niet het systeem van Luc, ik bedoel in het algemeen), je moet ook praktisch denken.

Kijk eens hier: met ongeveer een halve PK van een mensenlichaam komen deze mannen aan een topsnelheid op de fiets van 133 km/uur. Zonder eerst op gang gesleept te worden, zonder uit de wind te hangen achter een auto met een enorme windvanger. Dus waarom zou optimalisatie van bepaalde zaken niet tot een goede prestatie kunnen leiden?

Aanval wereldsnelheidsrecord fietsen

http://www.vandehakopdetak.nl/hakblok/?p=3587" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
wereldsnelheidsrecord-fiets.jpg
wereldsnelheidsrecord-fiets.jpg (11.88 KiB) 7012 keer bekeken

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#191 Bericht door snel » 21 dec 2010, 19:55

Gewoon een roterende inlaat blok met 8 versnellingen.
Dat werkt goed. Die extra versnellingen zijn de beste aanpassing aan recordrijden.
Zoals reeds diverse malen aangeboden ,ik wil het blok wel bouwen.
En wie denkt dat ik dat niet kan (die indruk zou ik haast krijgen als ik bepaalde reacties lees) die heeft er bar weinig kijk op....
Maar veel belangrijker is een optimale stroomlijn in het voertuig.
En wie maakt dat voertuig ?
En wie gaat de hele boel regelen ? Een goede teamchef is nodig.
Een heleboel mensen moeten een heleboel vrije tijd opofferen.
Dat is niet iets om licht over te denken.
Eigenlijk zou het projekt deels via een hogeschool of technische opleiding moeten lopen.

De credits...de enige credits die voor mij wat opbrengen zijn die "binnen het wereldje".
En die mensen "in het wereldje" weten toch wel wie er aan een projekt hebben gewerkt ,of de naam er nu groot opstaat ,of niet.
Voorbeeld:
Wij weten toch ook allemaal dat er een Minarelli AM6 in die Buddfab zat ? Er is toch niemand hier die in de schuilnaam "Aprilia motor" trapt ? (Waarschijnlijk gedaan omdat Minarelli niet wilde sponsoren ,die hebben non-motorsport beleid)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#192 Bericht door Caspar » 21 dec 2010, 20:11

Misschien kunnen we eens vragen of onze frame-goeroe Nico Bakker eens wil kijken naar een voorlopig frame ontwerp.
Hij weet alles over balhoofdhoeken , naloop , framegeometrie en zwaartepunt.
Misschien wil hij wat tips geven ?
Een compleet frame ontwerpen of modificeren zal teveel tijd van hem opslokken , maar er eens naar kijken wil hij misschien wel ?

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#193 Bericht door maloud » 21 dec 2010, 20:12

Kijk, dat is mannentaal ! :D :clap

Nu nog op zoek naar een framebouwer, een 'plasticman'.

Pas in een later stadium gaan we op zoek naar financiën, transport etc.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#194 Bericht door Caspar » 21 dec 2010, 20:17

lichte frames zijn meestal met Reynolds buis gebouwd en worden niet gelast maar met zilver AGOP30 hard gesoldeerd.
En hardsolderen , dát kan ik wel vrij aardig. Is mijn werk. Als het nodig is hoor ik het wel.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#195 Bericht door Niekjuh » 22 dec 2010, 00:50

snel schreef: Eigenlijk zou het projekt deels via een hogeschool of technische opleiding moeten lopen.
Ik denk dat dat de enige hoop is, daar zitten de mensen met tijd :mrgreen:

Gebruikersavatar
Carre
Berichten: 2041
Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#196 Bericht door Carre » 22 dec 2010, 00:55

Maarten schreef:
Aanval wereldsnelheidsrecord fietsen

http://www.vandehakopdetak.nl/hakblok/?p=3587" onclick="window.open(this.href);return false;
vorige week nog met deze jongens staan praten in de werkplaats :mrgreen:

alleen tijd hebben we hier niet, al lijkt het me wel een leuk afstudeer project, ben helaas nog niet zo ver :wink:

PD
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2009, 00:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#197 Bericht door PD » 22 dec 2010, 13:45

zie jullie op bonneville! :clap

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 985 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#198 Bericht door Gps » 07 jan 2011, 20:25

Caspar schreef:lichte frames zijn meestal met Reynolds buis gebouwd en worden niet gelast maar met zilver AGOP30 hard gesoldeerd.
En hardsolderen , dát kan ik wel vrij aardig. Is mijn werk. Als het nodig is hoor ik het wel.
Is dat ook die Reyolds buis die in het midden minder dik is ?

Moet je dat dan per lengte bestellen ?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#199 Bericht door Caspar » 07 jan 2011, 21:04

Reynolds maakt inderdaad ook die buis.
Maar ook voor Ralleigh fietsen etc.
In principe bestel je per lengte , dat klopt.
En als je betaald , maken ze ook buis naar iedere gewenste specificatie

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wereld speedrecord verbeteren

#200 Bericht door Chrismetzwarteletters » 21 jan 2011, 20:58

Carre schreef:alleen tijd hebben we hier niet, al lijkt het me wel een leuk afstudeer project, ben helaas nog niet zo ver :wink:
Even als hierzo, ik zit pas in mijn eerste jaartje. :mrgreen:

Maar momenteel ben ik op school nog druk bezig met mijn 80cc waterkoeler. Ik zou het eens aan een leraar voor kunnen stellen. Ik weet alleen niet of de praktijk leraren zo positief zullen reageren; er is namelijk 1 leraar die vroeger Kreidler heeft gereden (en nu nog steeds doet) en 2 leraren die vroeger op Zundapps door het land gingen, een 2 tegen 1 situatie dus. Ach, vragen kan nooit kwaad.

Plaats reactie