goeie cillinder

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mischa-94
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:49
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

goeie cillinder

#1 Bericht door mischa-94 » 02 mar 2011, 20:47

hallo,

Kan een van jullie mij helpen?
Ik wil een cillin mijn voor kreidler hebben.
Maar weet niet welke moet een snellere zijn dan de standaard maar we smalle tap.
brede tap vind ik ook goed alleen hoe moet ik dan het blokje ombouwen naar brede tap?
gewoon uitboren en opnieuw tappen?

alvast bedankt

Mischa

Gebruikersavatar
P.uch
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 apr 2009, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: goeie cillinder

#2 Bericht door P.uch » 02 mar 2011, 21:10

Je kan je cilinder ook laten tunen bij bijv LVS.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: goeie cillinder

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mar 2011, 21:14

mischa-94 schreef:brede tap vind ik ook goed alleen hoe moet ik dan het blokje ombouwen naar brede tap?
gewoon uitboren en opnieuw tappen?
Noem het maar gewoon. Dat is werk voor een vakman of iemand die daar veel ervaring mee heeft.

Vergeet niet dat een SB nog extra kosten met zich mee brengt.
2 andere kortere Motorschermen
1 ander kort tussenrooster
1 ander spruitstuk
1 andere kop

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: goeie cillinder

#4 Bericht door Caspar » 02 mar 2011, 21:45

Tapeinden moeten ook nog echt haaks staan t.o.v. het carter , daarbij moet je de oude gaatjes opvullen met een puntschroef , én je moet de voet van de cilinder afdraaien óf het carter uitkotteren , anders past het niet.

Ik zou ook inderdaad mijn cilinder laten bewerken door een van de forumtuners , bijv. LVS inderdaad.

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: goeie cillinder

#5 Bericht door pascal » 02 mar 2011, 21:49

Henk 3bakvoet
Berichttitel: Geplaatst: ma feb 08, 2010 10:25 pm

Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005


Geregistreerd: do jan 27, 2005 1:01 am
Berichten: 3923
Woonplaats: koog aan de zaan
Ik denk dat deze jongen vooral een beroep moet doen op forum leden in de onderdelenvoorziening.

een lijst met kleine onderdelen? bijvoorbeeld een voorvork revisie 80 euro, aan klein spul 500 euro

Verder zal één van de eerste vragen wel zijn hoe hij zijn kreidler 80 of 90 zou kunnen laten lopen.

Er is best wel wat van te maken, houd wel rekening met een behoorlijke hoeveelheid geld.



Omhoog

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: goeie cillinder

#6 Bericht door Caspar » 02 mar 2011, 21:56

:?:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: goeie cillinder

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mar 2011, 21:56

Het is zo ver :mrgreen:
(Die verschikkelijke zijtas heeft weer eens gelijk :? )

Enzo

Gebruikersavatar
Jovink
Berichten: 1029
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
Locatie: schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: goeie cillinder

#8 Bericht door Jovink » 02 mar 2011, 22:41

Dat zal een reactie van henk zeiktas zijn op een ander topic/bericht van de topicstarter, denk ik.

@topicstarter, ik zou gewoon smalle tap houden, tenzij je heuuuul graag breed wil.

er is zat voor te verzinnen...
cilinder tunen
shoarmakit/athena erop oid
er is geloof ik 50 60 en 70 cc te krijgen in dat immi spul
een al getunede cilinder aanschaffen is ook een optie
origineel of immi moet je zelf gaan bepalen

maar hard rijden is niet alleen een andere cilinder eronder zetten, komt meer bij kijken
denk aan onsteking veranderen, carburateur en of sproeier aanpassen, en eventueel uitlaat

:rs

Plaats reactie