Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 8:45 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Hierbij wat foto's van mijn nieuwste knutsel.

Een gewone PWK-kloon lijkt het ,maar dat is het niet. [-X

Want deze heeft geen sproeiers meer.
Als je goed kijkt zie je dat de luchtkanalen in de kelk dicht zijn.
Ik heb hem omgebouwd op Lectron systeem.
Dat blijkt best goed te lukken.
De enige sproeier die hij nog heeft is de powerjetsproeier.
De rest stel je met de speciaal gevormde naald af.
Dit werkt op mijn racer met de originele 30mm Lectron fantastisch.
Die was in een half uurtje afgesteld.
Simpel is toch vaak beter.

Nu moet er getest worden.
Toevallig niet een van de lezers hier woont in de buurt en rijdt nu met een gewone PWK 24 ?
En heeft een middagje tijd voor wat probeerwerk op de testbank ?
Dat zou het mooiste zijn ,in vergelijking testen.

Achja leuke quizz voor de kenners.
Welk merk PWK kopie heb ik ervoor gebruikt ?


Bijlagen:
Picture 736.jpg
Picture 736.jpg [ 64.53 KiB | 14198 keer bekeken ]
Picture 734.jpg
Picture 734.jpg [ 58.91 KiB | 14198 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 8:49 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Uit de Lectron gebruiksaanwijzing...
Zo werkt het met die naald:


Bijlagen:
lectroninfo klein.JPG
lectroninfo klein.JPG [ 39.88 KiB | 14182 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 9:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4346
Woonplaats: Onder steen 13
er wordt heel wat afgeknutseld ien 't Hoge Noord'n :mrgreen:

Ben beniewd Martijn, iig veel succes ermee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 9:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
Ben benieuwd of dit ook echt winst geeft.

Ik zou je graag willen helpen met testen Martijn maar ik heb deze carburateur helaas niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 21, 2005 9:05 pm
Berichten: 40
Denk de stage6 uitvoering, die heeft namelijk een powerjet.

Waarom heb je voor dit systeem gekozen, de originele keihin 28mm pwk behoeft bijna geen afstel werk, die zou je eventueel kunnen verbussen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:05 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
@Niekjuh..
Hoeft geen winst te geven.
Als hij het net zo goed doet is het OK.

De winst zit hem er namelijk in dat je met het Lectron systeem veel eenvoudiger afstelt.
Omdat je niet zoveel verwarrende en elkaar beinvloedende keuzemogelijkheden hebt.

Zelfs zonder testbank ,als je een paar uurtjes met een Lectron hebt geprutst heb je alle voor jouw motor nuttige mogelijkheden gehad.
En daar zit er vast eentje bij waarbij hij van laag tot hoog goed loopt.
Dat lukt je met een gewone carburateur nooit.
Daar zitten oneindig veel combinaties in ,en als je er in de praktijk geen geluk mee hebt word het nooit wat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:09 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
ChrisR schreef:
Denk de stage6 uitvoering, die heeft namelijk een powerjet.

Waarom heb je voor dit systeem gekozen, de originele keihin 28mm pwk behoeft bijna geen afstel werk, die zou je eventueel kunnen verbussen.


Nee ,is geen Stage6

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik de schoonheid van eenvoud waardeer.


Bijlagen:
Picture 731.jpg
Picture 731.jpg [ 64.15 KiB | 14054 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9237
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Hey daar heb ik wel oren naar!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
snel schreef:
@Niekjuh..
Hoeft geen winst te geven.
Als hij het net zo goed doet is het OK.

De winst zit hem er namelijk in dat je met het Lectron systeem veel eenvoudiger afstelt.
Omdat je niet zoveel verwarrende en elkaar beinvloedende keuzemogelijkheden hebt.

Zelfs zonder testbank ,als je een paar uurtjes met een Lectron hebt geprutst heb je alle voor jouw motor nuttige mogelijkheden gehad.
En daar zit er vast eentje bij waarbij hij van laag tot hoog goed loopt.
Dat lukt je met een gewone carburateur nooit.
Daar zitten oneindig veel combinaties in ,en als je er in de praktijk geen geluk mee hebt word het nooit wat.


Wel voor mensen die dus geen testbank hebben.
Lijkt me een prima oplossing zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:27 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
nozems schreef:
Hey daar heb ik wel oren naar!


Als het werkt he...
De originele Lectrons met 30 of meer doorlaat werken perfect ,weet ik nu uit ervaring.
Maar die zijn een beetje groot voor de meeste gebruikers.
Vandaar deze poging het goede idee te verkleinen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 10:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9237
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Als ik het zo lees werkt dat dus goed,als je het kunt verkleinen naar 24mm,is dan een stap naar 20/21mm ook te doen,ik zou zeggen van wel...?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 11:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2552
Woonplaats: naaldwijk
nozems schreef:
Als ik het zo lees werkt dat dus goed,als je het kunt verkleinen naar 24mm,is dan een stap naar 20/21mm ook te doen,ik zou zeggen van wel...?

--------------------------

er zijn al 24 en 21mm vlakschuif te koop [ oko of dmp ? ]
#


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 11:21 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Ja ,als dit werkt is nog kleiner het volgende probeersel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 11:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:04 pm
Berichten: 347
Leuk gedaan!!

Gebruik je wel de Lectron naalden?? Of maak je die ook zelf?

Heb ook nog zo'n carburateur hier liggen, je zult behoorlijk aan die inlaatkelk moeten gaan sleutelen om er goed vermogen uit te krijgen....

Ik kreeg hem in ieder geval niet zo snel 'op niveau', en dat lag niet aan de sproeierbezetting etc..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 12:03 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
De originele Lectron-powerjet 30 zelf staat buiten verdenking.
Ik heb er dit hele jaar mee geracet ,en ik hoef voorlopig niets anders meer.
Superding.
En de pk's zijn er echt.
Zowel op de Kreidler ,met ingekorte kelk ,als op de Casal met standaard kelk.
Heb hem ook regelmatig geprobeerd op klantenracers die een testbankbezoekje deden ,en het was steeds OK.
Wel allemaal met roterende inlaat.
En met zeer lage naaldnummers.

Ik gebruik echte Lectron naalden ,dat luister zo nauw ,zelfmaken waag ik mij niet aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 8:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 06, 2003 10:08 pm
Berichten: 269
Hmmm, jammer ik grasbaan met een hele oude PHBH28 (alu bak en alu deksel).

Vind ik toch mooier als de nieuwe carbs, misschien kun je (ooit) het systeem in een 'oud model' inbouwen?
Ronde schuif, in een UB jasje, of nog mooier: een (betaalbare) SSI met moderne techniek :D

Performance gaat hier voor, snap ik, maar het is om authentiek te blijven moeilijk spullen vinden.
De replica 50cc racers zie je meestal met moderne carburateur, tja het rijdt dan wel beter en is natuurlijk ook beter dan een zoveelste hands uitgelubberd oude glorie.
"Vroegah hadde we geen kuile, en geen vlakschuive!"
Ik mis dus nog mooie echte dikke klassieke carburateurs op de markt.

Of je moet een Jikov voor de looks gaan inzetten (de 2926 of 2928), die zijn er nog wel nieuw maar of dat het nu is?

Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 11:21 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5970
Woonplaats: Kreuzau (D)
is het het zelfde princip als een kart cab? die hebben ook geen sproiers...???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 11:28 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
@BO17
Oud..? een PHBH vind ik een moderne carburateur.
Die hoeft voor zo'n PWK ding ook echt niet onder te doen.

Ik denk dat de Lectron misschien wel ouder is dan de PHBH (vanaf 1973 gemaakt)

Volgens mij hebben alleen slechte replica racers een moderne carburateur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 11:30 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Eifelyeti schreef:
is het het zelfde princip als een kart cab? die hebben ook geen sproiers...???


Nee ,want die hebben wel sproeiers ,maar die zijn meestal verstelbaar.
En ze hebben geen vlottersysteem met drijvers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 11:37 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5970
Woonplaats: Kreuzau (D)
snel schreef:
Eifelyeti schreef:
is het het zelfde princip als een kart cab? die hebben ook geen sproiers...???


Nee ,want die hebben wel sproeiers ,maar die zijn meestal verstelbaar.
En ze hebben geen vlottersysteem met drijvers.


ah oke...bedank :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 12:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 06, 2003 10:08 pm
Berichten: 269
@snel: Inderdeed, de PHBH lijn heeft er dus al heel wat dienstjaren opzitten. Met die van mij kan ik op de grasbanen ook wel meekomen tussen de flatsides en de D-slides etc.

"...slechte racers..." :P
Van wanneer zijn de Lectrons en (mss offtopic) wat is een authentiek eind jaren 60-begin 70 alternatief voor de racers als je echt een goede carburateur zoekt?

http://www.francescobazzani.com/en/carburatori.htm

Maar ben benieuwd en blijf dit volgen, succes :thumbleft

Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 1:47 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Bo17 schreef:

Van wanneer zijn de Lectrons en (mss offtopic) wat is een authentiek eind jaren 60-begin 70 alternatief voor de racers als je echt een goede carburateur zoekt?

Gr.


De Lectrons zijn gemaakt va 1973 (zie boven)
Nadeel is dat hij nogal groot is. (USA...much bigger)

Meest populair in de classic 50 racing scene is de Mikuni VM.
Gevolgd door de Dell Orto PHBH en Bing type 84.
Verder zie je nog wel eens een verdwaalde Dell Orto SSI ,Lectron ,BVF ,Keihin of ouder Bing type.
Zelf heb ik jarenlang PHBH gereden.
Op een van mijn racers zit een BVF ,een andere heeft nog steeds een PHBH
De werkpaarden hebben nu beide een Lectron.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 5:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 06, 2003 10:08 pm
Berichten: 269
Ich bin ein Berliner...
Ook mooi spul, met die vlotterbak met die mooie rondingen. Bestaat die fabriek nog? Of is dat nu "Far East"? Met de kleintjes wordt je op de Duitse Simson sites doodgegooid voor weggeefprijzen.
BVF's voor de MZ150? Jawa twin carbs (=Jikov, hebben die ook iets race 'achtig'?) en wat zat er op je 50cc racers uit Wit Rusland?

En weer ontopic:
Heeft de Ø van de naaldhouder (waar bij een 'normale' carb de hoofdsproier zit) bij deze "Lectron" ook nog invloed?
En hoe begin je als de carburateur uit de doos komt, normaal heb je wel zo'n idee wat voor maat waar moet.

Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 7:28 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Bo17 schreef:
Ich bin ein Berliner...
Ook mooi spul, met die vlotterbak met die mooie rondingen. Bestaat die fabriek nog? Of is dat nu "Far East"? Met de kleintjes wordt je op de Duitse Simson sites doodgegooid voor weggeefprijzen.
BVF's voor de MZ150? Jawa twin carbs (=Jikov, hebben die ook iets race 'achtig'?) en wat zat er op je 50cc racers uit Wit Rusland?

:arrow: BVF heeft racecarburateurs gemaakt uit magnesium...zeldzaam en duur.
Op mijn Simson zit een gewone MZ BVF ,maar stevig omgebouwd.
Mij 50cc racer komt uit Letland (Riga). Die hebben origineel een LenKarZ (Leningrad Karburator Zavod) Deze werd door elke zichzelf respecterende rijder eraf gehaald en vervangen voor wat men krijgen kon.
De fabriek zelf reed meestal Dell Orto ,ik ook.

En weer ontopic:
Heeft de Ø van de naaldhouder (waar bij een 'normale' carb de hoofdsproier zit) bij deze "Lectron" ook nog invloed?
En hoe begin je als de carburateur uit de doos komt, normaal heb je wel zo'n idee wat voor maat waar moet.

:arrow: De naaldhouder is bij Lectron vast.
Ja ,er bestaan een paar naalden waarop ik steeds weer terug kom.
Met enige ervaring is de goede naald van te voren al te kiezen.



Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 8:33 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Hij doet 't...
Vandaag heel kort geprobeerd.
Start in een klap.
Middengebied beetje krap ,even een rijkere naald mee van huis nemen.
Maar het lijkt erop dat hij prima kan werken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!