***************************************************************
Zuigergestuurd
rijwindgekoeld
- 50cc - Eitank - Kriegsman - TBV 14,560; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;
- 50cc - Kreidler - Kreidler Freak - TBV 10,165; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=39" onclick="window.open(this.href);return false;
- 50cc - Kreidler - Kriegsman - TBV 10,033; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=24" onclick="window.open(this.href);return false;
- 80cc - Hercules - Frank Domanski - TBV 21,267; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=38" onclick="window.open(this.href);return false;
watergekoeld
-
geforceerde koeling
-
***************************************************************
Membraangestuurd
rijwindgekoeld
- 60.3cc - Kreidler RS - Peter Polo- TBV 21,372; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=47" onclick="window.open(this.href);return false;
- 70cc - Kreidler RS - Pim- TBV 25,491; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=46" onclick="window.open(this.href);return false;
- 77cc - Black Mamba - Emilio - TBV 26,356; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=42" onclick="window.open(this.href);return false;
watergekoeld
- 50cc - Casal - Martijn (Snel) - TBV 17,312; zie viewtopic.php?f=5&t=36208&start=22" onclick="window.open(this.href);return false;
***************************************************************
Roterend
rijwindgekoeld
-
watergekoeld
-
***************************************************************
In een ander topic heb ik er al iets over geschreven maar om dat topic zuiver te houden, open ik een nieuwe.
Even het bericht van Snel herhalen:
snel schreef:Frits Overmars heeft voor testbanken een "tunerbattle" programma geschreven.
Dat programma word in Duitsland gebruikt om daar bij testbankdagen een mooier vergelijk te kunnen hebben tussen verschillende motoren.
Daarbij word de curve op 2/3 hoogte "gekapt" en word er gekeken hoe breed het vermogen is.
Daar waar de snijlijn het toerental hoog snijdt word gedeeld door daar waar de snijlijn het toerental laag snijdt. Daaruit komt dan een faktor.
En die word verrekend met het hoogste vermogen.
Zo komt een getal tevoorschijn dat wat zegt over het hoogste vermogen ,maar ook over de rijdbaarheid.
Op basis van bovenstaand bericht heb ik een programma'tje in elkaar gesleuteld om dezelfde berekening te kunnen maken. Om het vergelijk te kunnen laten zien heb ik 2 willekeurige uitdraaien van 2009 in beschouwing genomen
Vanuit de bepalende gegevens kunnen we de volgende garfieken samenstellen waarin tevens de uitkomsten van de berekeningen worden getoond:
De verschillen zijn wel zichtbaar genoeg denk ik.
Vinden jullie het een leuk idee om de resultaten van de S&S dag om te zetten in deze waarden?
Voorwaarde is wel dat ik moet kunnen beschikken over de gegevens in bovenstaand voorbeeld dus alle meetwaarden.
Voor de verdeling in klasses stel ik voor om dezelfde te hanteren zoals Karst dat altijd doet.
Op een andere verhouding "afkappen" is ook geen probleem; schiet maar.
Ik hoor het wel.
Groet, Theo