Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 2:11 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
hallo

ik heb een kreidler florett rmc '76
50cc standaard met mahle zuiger.
standaard uitlaat, afmeting weet ik niet.
12mm bing.
als ik vol gas geef dan valt ie ongever 1/2de seconden weg en dan pas pakt ie hem op.
kan dit eraan liggen dat hij teveel benzine krijgt en te weinig lucht, en zoja zal het mij helpen om het fonde filter (dat roostertje) eruit te halen?
ook heb ik soms het probleem dat als hij warm is en ik sta stil en de motor loopt nog, (in de versnelling en in zijn vrij) dat ie ineens
uitvalt.
ook slaat hij soms een keer een vonk over heb ik het gevoel.
hij loopt op top ongeveer 55, hij trekt wel redelijk snel op.
wie kan mij helpen met de problemen die ik heb.
en dan heb ik nog een laatste vraag.
als ik de eind demper van de uitlaat eraf draai en in haal de prop eruit, en ik draai de eind demper er weer op. heeft dit nut of geeft dit alleen een iets zwaarder geluid?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 3:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3642
Je ontsteking op tijd zetten, en hoeveel versnellingen rij je 3-4-5 ?? Is het een indirekte of Direkte ?? Ook afstellen met je exenter !!
Wat voor een prop heb je het over ?? Uitlaat moet schoon en OPEN wezen.
Tussen roostertje moet in je luchtfilter blijven zitten, anders komt er VUIL in je caberateur.
Kijk alles ff goed na, ook je benzine kraan en slang-vlotter etc etc.
En stel je even voor aan het forum alhier, wie je bent ??en maak evt ff een foto van je kreidler. gr Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 3:31 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
ik rij 4 bak indirect.
uitlaat ga ik nog vervangen.
ik ben er denk ik inmiddels achter dat ik een te grote sproeier er is heb.
en ik zal in een van de dagen een foto online zetten, ik wacht nog even op mijn nieuwe telefoon scherm ;)

en 80w90 olie, ik heb gelezen dat dat heel slecht is om te gebruiken. klopt dat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 3:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3642
Gewoon sae 80 KROON-olie voor je versnellingsbak gebruiken, of een flesje EUROL voor kreidler en Zunflap.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 3:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 5:19 pm
Berichten: 223
Woonplaats: raalte
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... chrijving/
deze is voor jouw kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 4:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Raymondo kreidler schreef:
en dan heb ik nog een laatste vraag.
als ik de eind demper van de uitlaat eraf draai en in haal de prop eruit, en ik draai de eind demper er weer op. heeft dit nut of geeft dit alleen een iets zwaarder geluid?
Er hoort geen prop in de einddemper te zitten!

Maak eens een foto. Je hebt een lange fluit bij een eendelige einddemper of je hebt en twee ronde gedeeltes met pijpjes aan elkaar verbonden bij een tweedelige demper.
Je snapt dat je deze schoon moet maken voor het juiste vermogen van je set.

Enzo


Bijlagen:
DSCN0954 (Large).JPG
DSCN0954 (Large).JPG [ 42.91 KiB | 13404 keer bekeken ]
DSCN1340 (Small).JPG
DSCN1340 (Small).JPG [ 50.23 KiB | 13404 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op ma aug 29, 2011 4:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 4:03 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
wimvd schreef:
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/seg_bike/krgo/113/tweewieler/kroon-oil-transmissie-olien/transmissieolie-kreidler-za1-4ndapp/tab-omschrijving/
deze is voor jouw kreidler.
Of nog beter Bell-ray Gearsaver .80W

Niet alle types motorolie zijn geschikt voor een natte plaat koppeling :!:

Enzo


Bijlagen:
7 001 (Custom).JPG
7 001 (Custom).JPG [ 63.13 KiB | 13423 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 4:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3642
T,is maar een brommertje Enzo, geen race monster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 5:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jvr schreef:
T,is maar een brommertje Enzo, geen race monster
Dat zegt helemaal niks Jan #-o

Doe je in de brommer metalen sportplaten heb je met deze olie geen klevende platen en wel met de Kroon olie.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 7:34 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
ja ik heb die 2de van die uitlaat propjes.
en wat is het beste van olie om erin te gooien?

en hebben jullie enig iedee hoe ik het volgende doe,
ik heb gehoord van een kennis dat ik met een tussenstuk van een indirekte versnellingsbak een direkte kan maken en hierdoor beter schakeld, wie kan mij helpen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 7:48 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Raymondo kreidler schreef:
ik heb gehoord van een kennis dat ik met een tussenstuk van een indirekte versnellingsbak een direkte kan maken en hierdoor beter schakeld, wie kan mij helpen?
Vergeet het snel :!:

Een goede indirecte bak schakelt als BOTER. Maar je moet wel je maatregelen treffen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 7:55 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
oke, ja kijk het is gewoon zo, het is mijn eerste kreidler ik ben nog maar 15, ik heb hem voor een hele leuke prijs kunnen krijgen, ik kan zelf ook wel veel maar ik moet even weten hoe en wat, ik heb altijd puchjes gehad, deze voerden we ook altijd op, (zonder kentekens) een beetje mee crossen op het land en racen op de wijk.
dus ja ik kan wel veel zelf, maar ja kreidler is toch weer anders, ik zit ineens met versnellingen enzo, dus ja, en hij schakelt heel moeilijk naar zn 4, zou dit beter kunnen zijn als ik mijn nieuwe koppelingsplate erin zet?

P.S tips en tricks zijn altijd welkom! kan ik wel gebruiken :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Raymondo kreidler schreef:
oke, ja kijk het is gewoon zo, het is mijn eerste kreidler ik ben nog maar 15, ik heb hem voor een hele leuke prijs kunnen krijgen, ik kan zelf ook wel veel maar ik moet even weten hoe en wat, ik heb altijd puchjes gehad, deze voerden we ook altijd op, (zonder kentekens) een beetje mee crossen op het land en racen op de wijk.
dus ja ik kan wel veel zelf, maar ja kreidler is toch weer anders, ik zit ineens met versnellingen enzo, dus ja, en hij schakelt heel moeilijk naar zn 4, zou dit beter kunnen zijn als ik mijn nieuwe koppelingsplate erin zet?

P.S tips en tricks zijn altijd welkom! kan ik wel gebruiken :oops:
Dit is de boosdoener
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... NA:NL:1123

Er zit vaak veel ruimte op alle verbindingen en draaipunten.
Dat valt er niks meer af te stellen met de excenter.
In jou geval zul je de excenter zo moeten draaien dat je het schakelpedaal een haartje naar onder ziet bewegen.
Dan zal hij wel naar de 4 gaan.

Maar EERST overal de ruimte uit halen door delen te vernieuwen

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Post anders eens wat foto's van jouw Rmc,
dat vinden we hier wel leuk.
Mocht je tijd hebben dan kun je hier op het forum ook goed,
inlezen over hoe te sleutelen met een kreidler.
Alles is aanwezig werkplaatshandleidingen, werktekeningen , faq's noem maar op.

Groet Anne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:33 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
en mijn koppeling gaat heeeeel zwaar, iemand een oplossing?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:35 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Raymondo kreidler schreef:
en mijn koppeling gaat heeeeel zwaar, iemand een oplossing?
Vaak de kabel. Goed smeren en de buitenkabel vrij laten lopen
Begin eens met olie verversen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:37 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
heb een nieuwe koppelingskabel, heb olie door de buitenkabel laten lopen maar toch gaat hij heel zwaar, en zit net nieuwe olie in het rechte carter deel, alleen carter is waarschijnlijk gedeukt dus moet ik nog even opvullen maar ja verder nog oplossingen?
als ik aan het rijden ben krijg ik er gewoon pijn van in mn polsen zo vervelend zwaar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Koppeling zelf te zwaar aangedraaid (daarmee bedoel ik de 3 m6 boutjes )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:42 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
heb je mischien een foto van de 3 boutjes die je bedoeld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Raymondo kreidler schreef:
heb een nieuwe koppelingskabel, heb olie door de buitenkabel laten lopen maar toch gaat hij heel zwaar, en zit net nieuwe olie in het rechte carter deel, alleen carter is waarschijnlijk gedeukt dus moet ik nog even opvullen maar ja verder nog oplossingen?
als ik aan het rijden ben krijg ik er gewoon pijn van in mn polsen zo vervelend zwaar
Controleer eens de afstelling van je hevel. Moet haaks op het blok staan in rust.

En de merktekens op blok en centerpunt koperkleurige as moeten tegen over elkaar staan. (pas dan zit de platte kant in het blok haaks tegen je stift voor de beste werking)
Ook kan de platte kant zijn ingelopen. Ook negatieve werking.

Vaak is ook het gat in het carter uit gelubberd en beweegt de as eerst naar de zijkant voordat hij de draaiende beweging maakt. En daar krijg je ook een zwaar hendel door.

Kan je het nog volgen?

Enzo


Bijlagen:
IMG_0729.JPG
IMG_0729.JPG [ 73 KiB | 13213 keer bekeken ]
16.jpg
16.jpg [ 49.76 KiB | 13213 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op ma aug 29, 2011 8:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:44 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
nog even met de nadruk op ik ben 15 xD haha nee het begint een beetje moeilijk te worden.
mischien foto's van foute manier en goede manier? :oops


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Raymondo kreidler schreef:
heb je mischien een foto van de 3 boutjes die je bedoeld?


Ge eens snel hier lezen viewtopic.php?t=1744


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Raymondo kreidler schreef:
heb je mischien een foto van de 3 boutjes die je bedoeld?


Nummer 20
Bijlage:
15-17.jpg
15-17.jpg [ 20.13 KiB | 13215 keer bekeken ]


Hier live:


Bijlagen:
Herschaalde kopie van Monsma 004.jpg
Herschaalde kopie van Monsma 004.jpg [ 87.22 KiB | 13215 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van Monsma 003.jpg
Herschaalde kopie van Monsma 003.jpg [ 84.2 KiB | 13215 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van Monsma 002.jpg
Herschaalde kopie van Monsma 002.jpg [ 87.47 KiB | 13215 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:47 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 2:03 pm
Berichten: 83
als die 3 te strak staan gaat de koppeling zwaarder?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 8:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Ja.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!