Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 994 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 1:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
Genoeg topic vervuild met mijn bullshit dus nu een eigen topic waar vooral flink gebluft mag worden door mede big bore eigenaren, let wel geen verhaaltjes onder de 70cc want daar zijn andere topics voor, dus hier alleen lekker fantaseren over hoe goed en snel en weet ik veel wat betreft big bore,s want da,s mijn ding......... 8)
De afgelopen weken alleen maar bezig met het verbeteren van mijn rs betreft wegligging e.d , voorvork is nu van boven met zeker 80% verbeterd door mijn aangepaste bovenplaat die nu 1 geheel is met de voorvork, tevens zal ik vd week een stabi ontwerpen en monteren om de onderpoten met elkander te verbinden hierover meer de aan komende week incl foto,s.
nu alvast een voor proefje van de bovenplaat en een foto van de machine die een nachtmerrie is voor de(vette) haagse bluffers.............. :mrgreen:
Kijk ff goed willy want de voorkant zal je nooit zien............ :whistle
Bijlage:
IMG0356A.jpg
IMG0356A.jpg [ 79.68 KiB | 13801 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG0355A.jpg
IMG0355A.jpg [ 75.64 KiB | 13801 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG0354A.jpg
IMG0354A.jpg [ 79.85 KiB | 13801 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door oz op ma dec 19, 2011 8:50 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 9:05 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Mooie werkplaats Oz! Ga je ook nog andere achterveren plaatsen? De standaard veren komen de stabiliteit niet echt ten goede. Vraag Wilco maar eens. Die heeft er nu ook andere op liggen als ik me niet vergis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 9:11 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Mag ik niet meebluffen met m'n 70 cc?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 9:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:33 am
Berichten: 1811
Woonplaats: AMERSFOORT
bekend werkplaatsje

wat heb je precies veranderd aan de voorvork?
staat het in een ander toppic?

@ maarten jij bluft toch nooit 8-[


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 10:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
emilio schreef:
Mooie werkplaats Oz! Ga je ook nog andere achterveren plaatsen? De standaard veren komen de stabiliteit niet echt ten goede. Vraag Wilco maar eens. Die heeft er nu ook andere op liggen als ik me niet vergis.

emilio/ Die van wilco komen van mij........ :wink: andere schokker zijn niet nodig, wel de rubbers waar ze mee vast zitten...... :-k
Maarten/ gewoon bluffen dat je meer cc hebt dan mag het......... :mrgreen:
Parid/ goed kijken naar 1 vd foto,s............. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 11:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:33 am
Berichten: 1811
Woonplaats: AMERSFOORT
Had het gezien maar zocht de tekst uitleg erbij.
Heb wel een keer een discussie gezien op deze site, maar dat niet echt goed gevolgd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 11:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
parid001 schreef:
Had het gezien maar zocht de tekst uitleg erbij.
Heb wel een keer een discussie gezien op deze site, maar dat niet echt goed gevolgd.

Het concept is de simpelheid zelf, pak een boven/stuurplaat men neme 2 glijbussen van een zundapp voorvork, de korte (ja ja je leest het goed :mrgreen: ) las daar 2 pijpjes aan met half schroefdraad , slijp ze doormidden en je last vervolgens de pijpjes aan je bovenplaat, monteer de boel zoals het origineel zit en als laatste draai je de klemboutjes aan en viola je bovenplaat is nu 1 geheel met je voorvork, en da,s goed te merken......... :wink:


Bijlagen:
IMG0348A.jpg
IMG0348A.jpg [ 55.07 KiB | 13620 keer bekeken ]
IMG0350A.jpg
IMG0350A.jpg [ 75.1 KiB | 13620 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 12:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
Het ziet er mooi uit maar ik snap het alleen niet echt.
Het zal misschien heel iets verdraaiing oplossen, wat je volgens mij niet eens ziet met het blote oog en in vergelijking met de verdraaiing aan de onderkant (as tot aan onderkant balhoofd) veel groter zal zijn, of heb ik dat totaal mis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 1:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Hahah, Oz leuke topic ;)

Leuke mod ook, kan nooit kwaad maar denk dat je meer winst haalt met andere mods zoals ; hagons achter.. ,omdat die korter zijn de voorvork daarop aanpassen door hem te verlagen (heb ik 15 jaar geleden al eens gedaan op mn special toen)
door dat de vork verder in elkaar glijd zal ie steviger zijn. (als je bij 120 flink remt komt er wel wat kracht op) ook zou ik een stabi maken die de onderpoten met elkaar verbind en de vork afveren (heb ik toen ook gedaan mbv White Power instrukties) ; veervoorspanning aanpassen en experimenteren met de olie). Verder zou ik de verbinding achtervork-frame verstevigen.
Maargoed ik ga het volgen......
Greetz en suc6 Erik


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 1:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik snap het probleem van de kortere Hagon's niet helemaal: Mijn Hagons heb ik gewoon 1 cm langer besteld als standaard.
Daardoor staat hij meer op zijn neus , hetgeen goed te merken is in de bochten: hij valt veel makelijker naar binnen en is minder zoekerig.
In de voorvork gebruik ik SAE 10W van WP , nergens meer last van


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 1:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
Niekjuh schreef:
Het ziet er mooi uit maar ik snap het alleen niet echt.
Het zal misschien heel iets verdraaiing oplossen, wat je volgens mij niet eens ziet met het blote oog en in vergelijking met de verdraaiing aan de onderkant (as tot aan onderkant balhoofd) veel groter zal zijn, of heb ik dat totaal mis.

Inderdaad bijna niet zichtbaar met het oog, maar bijna betekent dus dat er wel degelijk torsie inzit en dat is nu niet meer het geval, het zijn kleine beetjes maar alles helpt en ach het is in een half uurtje gemaakt en kost niets dus waarom niet.......... :wink:
Zundapp had daar een goede oplossing voor bedacht, de poten hebben aan de bovenkant 2 opstaande randjes die vervolgens in de bovenplaat vallen alleen hebben ze daar de spijker mis geslagen door het t.stuk vast te bouten wat dan weer veel torsie teweeg brengt, en je moet het ook een beetje zien als bezigheid terapie ................ :whistle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 1:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Caspar,
Welke Hagons dan achter op mn Kreidler? ?
Zijn ze iets korter.. Geen probleem! Maak ik mn voorvork wat lager, Heb ik een verlaagde Kreidler :)
btw, Kon het toen goed merken bij mn special dat ie meer op zn neus stond en afgeveerd was. Duidelijk sportiever dan een standaard RS!

Greetz Erik


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 2:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
oz schreef:
Niekjuh schreef:
Het ziet er mooi uit maar ik snap het alleen niet echt.
Het zal misschien heel iets verdraaiing oplossen, wat je volgens mij niet eens ziet met het blote oog en in vergelijking met de verdraaiing aan de onderkant (as tot aan onderkant balhoofd) veel groter zal zijn, of heb ik dat totaal mis.

Inderdaad bijna niet zichtbaar met het oog, maar bijna betekent dus dat er wel degelijk torsie inzit en dat is nu niet meer het geval, het zijn kleine beetjes maar alles helpt en ach het is in een half uurtje gemaakt en kost niets dus waarom niet.......... :wink:
Zundapp had daar een goede oplossing voor bedacht, de poten hebben aan de bovenkant 2 opstaande randjes die vervolgens in de bovenplaat vallen alleen hebben ze daar de spijker mis geslagen door het t.stuk vast te bouten wat dan weer veel torsie teweeg brengt, en je moet het ook een beetje zien als bezigheid terapie ................ :whistle


En het is iets aparts :lol:
Ben benieuwd wat je nog meer allemaal gaat aanpassen, blijf het wel volgen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 3:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Heb nog een krukas en een cilinder liggen van een CR 125, zou dat ook aan een Kreidler blokkie passen?

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 3:18 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 13, 2006 10:47 pm
Berichten: 2287
Woonplaats: Leidschenveen / 's-Gravenhage
kreidler844 schreef:
Heb nog een krukas en een cilinder liggen van een CR 125, zou dat ook aan een Kreidler blokkie passen?

Wietse


Als jij het op een Kreidlerblok krijgt, goed lopend krijgt en 160 op een Kreidler durft te rijden..dan ben je de koning :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 3:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
MichielJ schreef:
kreidler844 schreef:
Heb nog een krukas en een cilinder liggen van een CR 125, zou dat ook aan een Kreidler blokkie passen?

Wietse


Als jij het op een Kreidlerblok krijgt, goed lopend krijgt en 160 op een Kreidler durft te rijden..dan ben je de koning :wink:


Dood of de gladiolen.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 3:48 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Netjes gemaakt Oz. Je uitleg was al duidelijk, ik had wel verwacht dat het er ongeveer zo uit zou gaan zien.

Als het bijdraagt aan de stijfheid van de vork is het zeker een winstpuntje.

PS. Als de topic puur is voor de echte bigbores van boven de 75 cc dan zal ik me er niet tussen wringen, ergens moet er een grens liggen. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 4:04 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 06, 2007 5:56 pm
Berichten: 477
Woonplaats: denhaag
:clap gaat net zo hart als die mooie 90 cc zeker hahahahahahahaha nauw ik kijk wel uit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 4:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
willykreidler schreef:
:clap gaat net zo hart als die mooie 90 cc zeker hahahahahahahaha nauw ik kijk wel uit

Probeer jij nou eerst maar een mijn ouwe trouwe caramac eruit te rijden............. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 3:48 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:19 pm
Berichten: 1233
oz schreef:
willykreidler schreef:
:clap gaat net zo hart als die mooie 90 cc zeker hahahahahahahaha nauw ik kijk wel uit

Probeer jij nou eerst maar een mijn ouwe trouwe caramac eruit te rijden............. :mrgreen:




go ozz.go willy :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 8:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
Oz ,Is dat nog wel wat trommelrem voor bij zulke snelheden.
Wel mooie machine :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 8:39 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Op dit youtube kanaal binnenkort te verwachten: in de reeks "aansprekende Kreidler tuners in Nederland" het eerste interview.

http://www.youtube.com/user/TheKreidlerBossRace


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 8:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
Rommats schreef:
Oz ,Is dat nog wel wat trommelrem voor bij zulke snelheden.
Wel mooie machine :clap


Niet echt eigenlijk, weliswaar remmen ze vreselijk goed maar ik had al besloten dat ik van dit trommelset een schijfset gemaakt zal worden ik heb daarover al kontakt gehad met nico simpel omdat ik 6 spaaks schijf het mooiste vind, een nos magura handle heb ik al liggen........... :wink:
Set word hetzelfde als mijn reserve machine en junioz zijn klapper.........


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: junioz zijn klapper
IMG0189A.jpg
IMG0189A.jpg [ 92.14 KiB | 12898 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: reserve machine( ex marcel o)
IMG0267A.jpg
IMG0267A.jpg [ 92.46 KiB | 12898 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: nos magura
IMG0268A.jpg
IMG0268A.jpg [ 58.14 KiB | 12898 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 5:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Prachtig topic OZ!
Mooie spullen hebben jullie daar!
Ook een mooie uitvinding voor de voorvork.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 6:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
Monsma schreef:
Prachtig topic OZ!
Mooie spullen hebben jullie daar!
Ook een mooie uitvinding voor de voorvork.


Dankje, is inderdaad een fijn plekkie mijn vrouw heeft al voorgesteld om mijn bed daar neer te zetten want ik "woon" zo,n beetje in mijn fabrikoz............. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 994 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!