cilinder 6.25 tuned
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:05
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
cilinder 6.25 tuned
Hallo allemaal,
Bij het zien van al die mooie projecten plaats ik ook maar eens een paar foto's van mijn nieuwe 50cc cilinder.
Heb hem net terug van Powerseal.
Ben nu aan het inrijden. Loopt alvast super... met veel trekkracht onderin.
Nu nog wachten op lekker weer..
Groetjes Stephan
Bij het zien van al die mooie projecten plaats ik ook maar eens een paar foto's van mijn nieuwe 50cc cilinder.
Heb hem net terug van Powerseal.
Ben nu aan het inrijden. Loopt alvast super... met veel trekkracht onderin.
Nu nog wachten op lekker weer..
Groetjes Stephan
- Bijlagen
-
- DSCN6752.JPG (69.03 KiB) 6603 keer bekeken
-
- DSCN6760.JPG (81.05 KiB) 6604 keer bekeken
-
- DSCN6747.JPG (79 KiB) 6604 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: cilinder 6.25 tuned
Als ik zulke poorten zie ben ik verbaasd dat er nog sprake van trekkracht onderin , dus wat zijn de toerentallen en wat zijn de timingen? Wie heeft hem gemaakt eigenlijk, ziet er wel leuk uit, de layout/verhouding van de poorten heb ik zo nog niet eerder gezien.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: cilinder 6.25 tuned
Ik ben ook erg benieuwd naar je zuiger wat voor merk heb je en hoe ziet 'ie er uit?
En heb je ook een foto vanaf de bovenkant met de zuiger in odp zodat we positie van het zuigerveerslotje kunnen zien?
En heb je ook een foto vanaf de bovenkant met de zuiger in odp zodat we positie van het zuigerveerslotje kunnen zien?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:05
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: cilinder 6.25 tuned
Dat de extra uitlaat poorten beetje hoog zitten en groot zijn is geen probleem.
Voordeel is wel dat de brug tussen hoofdpoort en extra poorten groter is en de warmte beter geleid.
Minder kans op vastlopers op de spijl
Heb op dit moment een zuiger van Emot pe139 met zuigerslot in het midden.
Deze zuiger heeft een 12mm pistonpen en gebruik small end verloop lager van Samarin 12*18*15 special.
Pistonpen komt dan net niet over de extra uitlaatpoorten.
Voordat deze cilinder een nieuwe wand kreeg reed ik met orginele 14 mm pen , heb overigens nooit gemerkt dat dit slecht loopt...
http://www.youtube.com/watch?v=xazV_K_YuPE" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit was met 14mm pen zelfde cilinder
Voordeel is wel dat de brug tussen hoofdpoort en extra poorten groter is en de warmte beter geleid.
Minder kans op vastlopers op de spijl
Heb op dit moment een zuiger van Emot pe139 met zuigerslot in het midden.
Deze zuiger heeft een 12mm pistonpen en gebruik small end verloop lager van Samarin 12*18*15 special.
Pistonpen komt dan net niet over de extra uitlaatpoorten.
Voordat deze cilinder een nieuwe wand kreeg reed ik met orginele 14 mm pen , heb overigens nooit gemerkt dat dit slecht loopt...
http://www.youtube.com/watch?v=xazV_K_YuPE" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit was met 14mm pen zelfde cilinder
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: cilinder 6.25 tuned
Als ik het filmpje zie en luister krijg ik het idee dat hij bovenin wat meer sprit kan gebruiken.
Misschien eens een gemodificeerde BING 23mm of Dell'Orto Black Edition monteren ?
Misschien eens een gemodificeerde BING 23mm of Dell'Orto Black Edition monteren ?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: cilinder 6.25 tuned
Ik heb het filmpje bekeken, maar trekkracht onderin??? Mijn vermoeden is bevestigd in deze, het is dus een zeer relatief begrip.
Maar zonder omhaal, hij gaat er wel lekker vandoor!Hoe hard gaat ie op het filmpje? Wellicht dat je tandwielverhouding wat te zwaar gekozen is, omdat ie niet meteen lekker op toeren komt in de hogere versnellingen, maar aan de andere kant komt dat met gezamenlijke ritjes wel eens helemaal goedkomen
Maar zonder omhaal, hij gaat er wel lekker vandoor!Hoe hard gaat ie op het filmpje? Wellicht dat je tandwielverhouding wat te zwaar gekozen is, omdat ie niet meteen lekker op toeren komt in de hogere versnellingen, maar aan de andere kant komt dat met gezamenlijke ritjes wel eens helemaal goedkomen
Re: cilinder 6.25 tuned
mooi filmpje,ziet er goed uit ook een lekker geluidje.
wat doet ie op topsnelheid?
grt Wim
wat doet ie op topsnelheid?
grt Wim
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: cilinder 6.25 tuned
ha busa.
als ik zo naaar deze poorten kijk , dan moet hier een bus in de cilinder zitten .
want de hoofdspoelers zijn klein ,, en daardoor is er meer ruimte voor de extra spoelers.
klopt het wat ik denk ?
##
als ik zo naaar deze poorten kijk , dan moet hier een bus in de cilinder zitten .
want de hoofdspoelers zijn klein ,, en daardoor is er meer ruimte voor de extra spoelers.
klopt het wat ik denk ?
##
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:05
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: cilinder 6.25 tuned
haha goed gezien lvs.
Er zit toch geen bus in.
De hoofd en extra spoelers waren eerst een poort.
Zat qua breedte voorheen op 69,5% van de boring.
Mijn zuigerveer vond dit niet zo fijn en was op na een kleine 1000 km.
Heb bij powerseal een brug laten lassen in de poort voor extra steun.
Zodoende de iets kleinere hoofd spoelers.
Loopt rond de 110 op top.
Ligt aan de wind richting...
Er zit toch geen bus in.
De hoofd en extra spoelers waren eerst een poort.
Zat qua breedte voorheen op 69,5% van de boring.
Mijn zuigerveer vond dit niet zo fijn en was op na een kleine 1000 km.
Heb bij powerseal een brug laten lassen in de poort voor extra steun.
Zodoende de iets kleinere hoofd spoelers.
Loopt rond de 110 op top.
Ligt aan de wind richting...