In de vierde versnelling - geen kracht
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik lees hier op het forum meerdere gevallen dat ze in de 4de versnelling geen kracht hebben met een Zeta of Athena cilinder. Ik heb dit zelf ook en heb dus ook weinig kracht in de 4de versnelling. Is dit een eigenschap van deze cilinders?
Is er iets om dit op te lossen? Wat voor uitlaat en carburateur is het geschikst voor deze cilinder?
Ik heb een 50 cc met 2 spoelpoorten en een schuine inlaat(5.3 of 6.3 pk?). Ik heb een meteor zuiger er in met een L-veer en een gewone veer(hoorde meteor bij Mahle?).
Is er iets om dit op te lossen? Wat voor uitlaat en carburateur is het geschikst voor deze cilinder?
Ik heb een 50 cc met 2 spoelpoorten en een schuine inlaat(5.3 of 6.3 pk?). Ik heb een meteor zuiger er in met een L-veer en een gewone veer(hoorde meteor bij Mahle?).
- Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
IK heb ook athena, maar die van trekt gewoon bruut in zijn 4...heb wel vertanding 11:36
Verder hoort meteor bij thena...dit zijn goedkope zuigertjes...bij athena raden ze steeds aan om een mahle zuiger te kopen (moet ik ook nog steeds doen, maar denk er niet aan)
Misschien dat athena bij een grotere tandwiel voor en een 18mm carb ofzo op de top iets minder is, maar bij ij ligt die piek waar hij het meeste vermogen geeft bij de 7000 toeren.....
Verder hoort meteor bij thena...dit zijn goedkope zuigertjes...bij athena raden ze steeds aan om een mahle zuiger te kopen (moet ik ook nog steeds doen, maar denk er niet aan)
Misschien dat athena bij een grotere tandwiel voor en een 18mm carb ofzo op de top iets minder is, maar bij ij ligt die piek waar hij het meeste vermogen geeft bij de 7000 toeren.....
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb een (schrik niet) 14-33 vertanding met een 16 mm carburateur. Hij trekt in de 3de mooi door tot de 70-75 en in de 4de trekt hij dit niet. Nu zullen de meeste zeggen dat ik een lichtere vertanding moet gaan voeren, maar ik heb met 13-36 gereden, en dan wou het ook niet in de 4de en haalde ik maar een top van 60-65. Ik rij meestal ik de 3de versnelling als ik snel wil, en voor het rustige in de 4de, maar zijn er mensen die ook last van dit probleem hebben?
En Danoontje, ik moet ook nog steeds een Mahle er in zetten.
Welke Mahle kan ik trouwens het beste hebben?
En Danoontje, ik moet ook nog steeds een Mahle er in zetten.
Welke Mahle kan ik trouwens het beste hebben?
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
uitgaande van een goede motorische staat (dus geen zuigerveren/zuigers versleten, genoeg compressie<!!>) is het waarschijnlijk de ontsteking die niet helemaal goed staat. hoe precies op tijd je de ontsteking hebt afgesteld telt met name als de motor echt vermogen moet leveren (kracht onderin), in zijn 4e versnelling dus...daarnaast; bij opgevoerde kreidler met een cylinder die zijn powerband met name bovenin heeft (zoals een zeta-cylinder) zou ik zelf een lichtere vertanding hanteren, 13-36 is dan mooi.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb 1 probleem met het tandwiel voor.
Dat is de hoofdreden waarom ik geen kleiner voortandwiel heb.
Ik heb een uitgaande as met 11 mm tussen de vlakke kanten. Een 'normale' Nederlandse kreidler heeft 12 mm tussen de vlakke kanten. Ik heb een Mokick. Het 13 tands tandwiel waar ik het over had was een 'verkeerde' en dan krijg je elke keer zo klap omdat hij er zo ruim omheen zit. En toevallig als ik zo'n tandwiel tegen kwam was het een 14 tands :p . Heeft iemand een adres waar je deze tandwielen kan krijgen zodat ik meer mogelijkheden heb. ???
Dat is de hoofdreden waarom ik geen kleiner voortandwiel heb.
Ik heb een uitgaande as met 11 mm tussen de vlakke kanten. Een 'normale' Nederlandse kreidler heeft 12 mm tussen de vlakke kanten. Ik heb een Mokick. Het 13 tands tandwiel waar ik het over had was een 'verkeerde' en dan krijg je elke keer zo klap omdat hij er zo ruim omheen zit. En toevallig als ik zo'n tandwiel tegen kwam was het een 14 tands :p . Heeft iemand een adres waar je deze tandwielen kan krijgen zodat ik meer mogelijkheden heb. ???
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bel of ga even naar Homoet , ik weet niet waar je woont , maar dat is iemand die alles weet van kreidler.
en in een athena kan je het best eeen mahle zuiger nemen , neem je cilinder mee naar homoet en die meet je cilinder ff op voor de juiste zuigermaat , overigens je kan ook een KS zuiger (kohlenschmidt of zoiets) die zijn ook goed. en hoe stel jij je ontsteking af? heb je weleens je contactpunten vervangen? en 13:36 is de goeie vertanding waarschijnlijk , tandwielen kan je ook halen bij homoet , moet je idd wel vermelden dat je een mokick hebt :;):
en in een athena kan je het best eeen mahle zuiger nemen , neem je cilinder mee naar homoet en die meet je cilinder ff op voor de juiste zuigermaat , overigens je kan ook een KS zuiger (kohlenschmidt of zoiets) die zijn ook goed. en hoe stel jij je ontsteking af? heb je weleens je contactpunten vervangen? en 13:36 is de goeie vertanding waarschijnlijk , tandwielen kan je ook halen bij homoet , moet je idd wel vermelden dat je een mokick hebt :;):
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
- Locatie: Delden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hoe moet de ontsteking staan bij een 63cc cilinder van athena????
Op 1,8 BDP of vroeger????
Bij mij reed hij altijd goed alleen van af van de week rijdt hij in de 4 niet goed vol gas, begint enorm te stotteren en te stoten. Verder heb ik een enorme knal in de uitlaat. De ontsteking staat dus verkeerd, maar hoe moet ie nu wel staan.
Gr ErnstJan
Op 1,8 BDP of vroeger????
Bij mij reed hij altijd goed alleen van af van de week rijdt hij in de 4 niet goed vol gas, begint enorm te stotteren en te stoten. Verder heb ik een enorme knal in de uitlaat. De ontsteking staat dus verkeerd, maar hoe moet ie nu wel staan.
Gr ErnstJan
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hey Ernst Jan ,
met de ontsteking hou ik gewoon aan wat er op de site ook vermeld word , 0,4mm contactpunt afstand , en ik gebruik altijd de merktegens op het carter en vliegwiel , ik weet niet of die er bij jouw ook staan.. ? ik heb even opgezocht op hoeveel mm voor het bdp de ontsteking moet staan volgens de fabrieksgegevens ... dat is voor een RS 0,95mm en een bromfiets 1,25mm . Maar ik gebruik merktekens dus misschien dat iemand iets daarover kan zeggen in de praktijk want dat verschilt soms nog weleens. Verders zal het waarschijnlijk niet aan de sproeier liggen , ik heb zelf een 80 sproeier , en met een 72 gaat hij alleen maar een beetje sputteren en komt hij gewoon niet op gang , ik had met mijn 63cc zeta het probleem dat de sproeier erg kritisch afgesteld moest worden , bedoel daarmee dat 2 maatjes te groot dat ik dat al merkte in de snelheid en vermogen (ik had digitale snelheidsmeter dus erg nauwkeurig) maar heb jij een homoetpijp of een 32mm uitlaat? of een 28mm??? dat maakt ook veel uit , en gebruik jij een filter element in je carb? ik heb dat ooit eens uit mijn fitlerhuis gehaald en bij mij zorgde dat ervoor dat hij een stuk beter ging rijden. Als je wilt kan je me anders ook even emailen , misschien dat dat wat beter werkt.
met de ontsteking hou ik gewoon aan wat er op de site ook vermeld word , 0,4mm contactpunt afstand , en ik gebruik altijd de merktegens op het carter en vliegwiel , ik weet niet of die er bij jouw ook staan.. ? ik heb even opgezocht op hoeveel mm voor het bdp de ontsteking moet staan volgens de fabrieksgegevens ... dat is voor een RS 0,95mm en een bromfiets 1,25mm . Maar ik gebruik merktekens dus misschien dat iemand iets daarover kan zeggen in de praktijk want dat verschilt soms nog weleens. Verders zal het waarschijnlijk niet aan de sproeier liggen , ik heb zelf een 80 sproeier , en met een 72 gaat hij alleen maar een beetje sputteren en komt hij gewoon niet op gang , ik had met mijn 63cc zeta het probleem dat de sproeier erg kritisch afgesteld moest worden , bedoel daarmee dat 2 maatjes te groot dat ik dat al merkte in de snelheid en vermogen (ik had digitale snelheidsmeter dus erg nauwkeurig) maar heb jij een homoetpijp of een 32mm uitlaat? of een 28mm??? dat maakt ook veel uit , en gebruik jij een filter element in je carb? ik heb dat ooit eens uit mijn fitlerhuis gehaald en bij mij zorgde dat ervoor dat hij een stuk beter ging rijden. Als je wilt kan je me anders ook even emailen , misschien dat dat wat beter werkt.