Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 3:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 29, 2008 3:17 pm
Berichten: 239
hmmm denk dat het wel meevalt
ik heb het idee dat je sproeier te klein is ofzo
zuiger is aardig snel uitgezet zo te zien
een bijna klemmertje lijkt het op
misschien hoonsteen er even door
anders ga er even mee naar pietje joh
kijken wat die er van zegt

wat voor smeringsverhouding heb je trouwens 1:40 ?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 3:32 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 03, 2009 8:52 am
Berichten: 19
Woonplaats: blijham
bel pietje straks als ik vrij ben van school hopen dat hij morgen middag tijd heeft honen van nicaseal is toch heel moeilijk? en moet dan zeker ook een nieuwe zuiger kopen?

mengsmering meng ik met mengbekertje van stage 6 zodat ik zeker weet dat er genoeg olie door de benzine zit beter iets te veel dan te weinig toch een nieuwe bougie kost immers niet zoveel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 3:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 29, 2008 3:17 pm
Berichten: 239
1:40 wil met goede olie prima


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 5:22 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
thomploeger schreef:
heb de zuiger en cilinder in gesmeerd met castrol rs2 voordat het alles gemonteerd werd daar kan het dus niet aan liggen en heb de cilinderkop aangetrokken op het aantal nm wat aangegeven werd in de werkplaatshandleiding? is de schade ernstigs zo op de foto te zien?

Weet wel dat een grotere boring dan 40mm een ander advies heeft voor het aantrekken van de kop.
Minder koppel dus.

viewtopic.php?f=17&t=31551

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 7:26 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 03, 2009 8:52 am
Berichten: 19
Woonplaats: blijham
hmm dan moet ik daar de volgende keer ook even opletten dus bij het aantrekken van de cilinderkop
heb piet zostraks gemaild aangezien ik lang op school zat vandaag ben benieuwt wat die ervan zegt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 7:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
thomploeger schreef:
hmm dan moet ik daar de volgende keer ook even opletten dus bij het aantrekken van de cilinderkop
heb piet zostraks gemaild aangezien ik lang op school zat vandaag ben benieuwt wat die ervan zegt

Het zal waarschijnlijk niet de directe oorzaak zijn. Maar je weet dat het vaak een samenloop (optelling) van negatieve omstandigheden is die zorgt dat het fout gaat.
Daarom moet je altijd zoveel mogelijk factoren uitsluiten.

Enzo


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op wo jan 30, 2013 7:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 7:31 pm 
Offline

Geregistreerd: za jul 10, 2010 7:49 pm
Berichten: 268
Ik heb ook doffe plekken in een oude cilinder staan, maar dat is omdat hij een keer warm gelopen is, en dit lijkt mij hier niet heel waarschijnlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 7:34 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 03, 2009 8:52 am
Berichten: 19
Woonplaats: blijham
hoe bedoel je dat dit er totaal niet op lijkt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 7:37 pm 
Offline

Geregistreerd: za jul 10, 2010 7:49 pm
Berichten: 268
thomploeger schreef:
hoe bedoel je dat dit er totaal niet op lijkt?


Ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar lijkt er mischien wel op, ik zag in een eerdere reactie ook al iemand staan die het had over een klemmertje, zit je in de stad op school?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 7:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
op de foto`s is bijna niks te zien .
het is te onduidelijk :?

nikasil geeft altyd wel wat strepen op de wand ,, [met een chroomstalen gietveer ]

als de veer compleet van gietyzer zou wezen , dan heb je bijna nooit vlekken,,, strepen ,,

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 8:04 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 18, 2003 5:33 pm
Berichten: 299
Woonplaats: wolvega
ow ja voor mensen ... die zich eraan stoorde ik stel mijn onsteking af met de lamp vandaar dat ik op een andere waarde uitkomt , als de meeste mensen hier , omdat ik het stel op hoog vermogen en niet stationair , want het maakt mij niet uit waar die begint , maar waar die op uitkomt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 03, 2009 8:52 am
Berichten: 19
Woonplaats: blijham
heb piet gebeld morgen middag gaat hij kijken wat er allemaal mis is hij dacht omdat er 4 strepen in zaten dat die waarschijnlijk te strak aangedraait was zien het morgen wel foto's zijn indd onduidelijk probeer morgen nog wel even met een andere fototoestel foto's te maken hopen dat ze dan duidelijker worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 11:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 29, 2008 3:17 pm
Berichten: 239
denk dat het allemaal wel meevalt
maar we horen het morgen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 11:42 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 03, 2009 8:52 am
Berichten: 19
Woonplaats: blijham
vandaag bij piet geweest en zoals altijd probeert hij mij goed te helpen wat ook aardig gelukt is cilinder was niks ernstigs zoals de meesten al dachten zuiger was ook echt niks aan te zien hij dacht dat het een kwestie was van te strak aan draaien en ik moest de ontsteking nog eens goed checken en de squis even goed meten zoals lvs al zij
dus heb dat gedaan squis zit net boven de 1mm met stukje tin gemeten en daarna met schuifmaat opgemeten ontsteking pvl 12 graden op 1,4 gezet en sproeiertje 98 dacht inhet begin dat de boel alleen maar slechter ging lopen naar alles nog keer na gelopen te hebben kon ik tegen 21:33 uur eindelijk de weg op buren vast niet blij mee maargoed hij doet het aardig alleen nog niet 100% dus morgen even weer verder kijken zal ook proberen een filmpje te plaatsen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 2:14 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 03, 2009 8:52 am
Berichten: 19
Woonplaats: blijham
weer wat verder naar eergisteren de kreidler uit elkaar gehad te hebben om te poetsen
kreidler loopt al weer beter maar stotterd nog wat in toeren iemans idee kijk zo even naar bougie


Bijlagen:
Afb0263.jpg
Afb0263.jpg [ 132.68 KiB | 4813 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 3:48 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 15, 2012 4:30 pm
Berichten: 55
hallo kreidlerliefhebbers

ik ben nieuw hier en heb al eerder een kreidler gerestaureerd
Heb nog een frame + wielen enz. over, en wil daar graag een cross kreidler van maken,

Maar nu is de vraag dus, wat is beter hiervoor 4 of 5 bak? en rechte of schuine inlaat?
en 70 cc kan dat het hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 11:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 29, 2008 3:17 pm
Berichten: 239
Hallo nieuwe kreidlerliefhebber

een4 bak kan
maar een 5 bak is prettiger
een 70cc zeta heeft een schuine inlaat en dat kan het wel hebben hoor
je blok,koppeling e.d. moet natuurlijk wel in goede staat zijn
als de 70cc standaard is (niet aan gerommeld) dan lukt een 4 bak op zich prima
maar is de cilinder meer op toeren gericht (aan gefreesd,vijlen) dan zijn de stappen tussen de versnellingen meestal te groot

een 4bak met een standaard 70cc zeta
en een homoet 4p glaswol gedempt eronder
met een 20mm carburateur is een van de goedkopere opties
waar je toch redelijk goed mee uit de voeten kan voor de fun dan

maar tis net wat je wil natuurlijk voor de fun of
wil je een originele crosser nabouwen
want dan word het een heel ander verhaal
zie regelementen voor de cross


Laatst bijgewerkt door fantast op wo feb 06, 2013 12:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 12:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Kreidler-RM schreef:
hallo kreidlerliefhebbers

ik ben nieuw hier en heb al eerder een kreidler gerestaureerd
Heb nog een frame + wielen enz. over, en wil daar graag een cross kreidler van maken,

Maar nu is de vraag dus, wat is beter hiervoor 4 of 5 bak? en rechte of schuine inlaat?
en 70 cc kan dat het hebben?



Hallo, misschien ff een eigen topic starten?
Wil je meerijden in clubverband houd het dan op 50cc.

Overigens...70cc met een Homoet 4P glaswol gedempt.......trek je zeker weten ongewenste aandacht mee #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2017 9:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1622
Woonplaats: onstwedde
thomploeger schreef:
vandaag bij piet geweest en zoals altijd probeert hij mij goed te helpen wat ook aardig gelukt is cilinder was niks ernstigs zoals de meesten al dachten zuiger was ook echt niks aan te zien hij dacht dat het een kwestie was van te strak aan draaien en ik moest de ontsteking nog eens goed checken en de squis even goed meten zoals lvs al zij
dus heb dat gedaan squis zit net boven de 1mm met stukje tin gemeten en daarna met schuifmaat opgemeten ontsteking pvl 12 graden op 1,4 gezet en sproeiertje 98 dacht inhet begin dat de boel alleen maar slechter ging lopen naar alles nog keer na gelopen te hebben kon ik tegen 21:33 uur eindelijk de weg op buren vast niet blij mee maargoed hij doet het aardig alleen nog niet 100% dus morgen even weer verder kijken zal ook proberen een filmpje te plaatsen




pvl 12 graden op 1.4 komt vast niet goed


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 11:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
kickje van 4 jaar ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 11:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1622
Woonplaats: onstwedde
LVS schreef:
kickje van 4 jaar ?


was aan het zoeken op hoeveel mm een 12 graden pvl moet worden gezet. vandaar.
maar je hebt een punt.beetje zinloos :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 12:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
kriegsman schreef:
LVS schreef:
kickje van 4 jaar ?


was aan het zoeken op hoeveel mm een 12 graden pvl moet worden gezet. vandaar.
maar je hebt een punt.beetje zinloos :mrgreen:

--------------------------------------

ik heb nog ergens het originele infoblad van die pvl .
--------------------------------------------------------------------------------------------

of je vraagt of deze dame je komt helpen.

https://www.youtube.com/watch?v=1-1FdXnkiQE

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 7:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1622
Woonplaats: onstwedde
LVS schreef:
kriegsman schreef:
LVS schreef:
kickje van 4 jaar ?


was aan het zoeken op hoeveel mm een 12 graden pvl moet worden gezet. vandaar.
maar je hebt een punt.beetje zinloos :mrgreen:

--------------------------------------

ik heb nog ergens het originele infoblad van die pvl .
--------------------------------------------------------------------------------------------

of je vraagt of deze dame je komt helpen.

https://www.youtube.com/watch?v=1-1FdXnkiQE

:mrgreen:




:mrgreen: of ze ook eencilinders doet ????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 11:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
http://www.pvl-zuendungen.de/cms/index. ... &Itemid=54

Hier kun je wel wat uithalen Alex.

In de praktijk kom je dan ergens tussen de 2,6 en 3 mm uit. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!