Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 24, 2002 10:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:04 pm
Berichten: 350
hallo,

heeft er misschien iemand foto's van 'exotische' 50cc blokken zoals deze tweecilinder. Heb je misschien foto's van erg aparte en misschien zeldzame 50cc blokken zet dan je foto hieronder:

Bijlage:
Suzuki_twin[1].jpg
Suzuki_twin[1].jpg [ 55.28 KiB | 41293 keer bekeken ]



Trefwoorden: motorblok tweecylinder tweecilinder bijzonder byzonder 2-cilinder 2-cylinder


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:02 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:39 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Borne
met twee cilnders heb je toch veel meer vermogen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 12:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:04 pm
Berichten: 350
Op de foto zie je een suzuki 2x25cc blok (50cc dus) het is ook watergekoeld en heeft twee roterende inlaten en 12 versnellingen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 12:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 5:24 pm
Berichten: 2695
Woonplaats: Zwolle
tof! :laugh:

is 2x 25cc nou sneller dan 1x 50cc ?

ik zie namelijk wel 2 spuitstukjes (volgens mij) voor 2 carbrateurs :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 4:41 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:29 pm
Berichten: 130
Tegen de 2 cilinders kon geen 1 cilinder tegen op. Zelfs de  Kreidlers toendertijd. Later werd het regelement zo aangepast dat de 2 cilinders niet meer meer konden rijden en vanaf toen deed Van Veen succesvol mee aan de races.
Honda deed er met dat 2 cilinder gebeuren trouwens nog een schepje bovenop: 2 cilinder, 4 klepjes per cilinder en draaide makkelijk 20.000 toeren.   Een 2 cilinder 4-takt dus i.p.v een 2 cilinder 2-takt.  Yamaha had ook een 2 cilinder klaar staan, maar die is nooit op het circuit gekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 4:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 5:24 pm
Berichten: 2695
Woonplaats: Zwolle
20 000 toeren?!?! jezus da's best veel :O

hoeveel pk haalt zoiets wel niet? dan hoop je echt wel dat je geen rollerbank tegenkomt :cool:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 7:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:04 pm
Berichten: 350
met de huidige technieken zou zo'n tweecilinder een berg vermogen leveren, deze twee cilinders hadden geen extreem vermogen omdat de kennis er toen nog gewoon nog niet was, men kon wel een 2cilinder blok maken, maar nog niet 'optimaal' tunen.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 7:23 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 11, 2002 7:16 pm
Berichten: 16
ej ik heb fotos van een 50cc  2 cilinder 4 takt blok met 4 kleppen per cilinder.En draait 21000rpm super vet.

oud honda race blok das pas cool 8 kleppen in totaal en 2 nokkenassen kun je na gaan hoe klein 25cc en 4 kleppen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 5:55 pm
Berichten: 1698
Woonplaats: Amstelveen
De motor met 2 cilinder 50 cc is een seizoen bereden door ...... Hans Georg Anscheidt, jawel de fabriekscoureur van Kreidler. Toen hij wereldkampioen was geworden (met Kreidler) heeft hij één seizoen voor Suzuki gereden. Daarna was hij weer snel terug op het "oude honk", maar heeft daarna nooit meer een wereldkampioenschap behaalt voor Kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 5:55 pm
Berichten: 1698
Woonplaats: Amstelveen
Trouwens wat te denken van deze?


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Opengewerkt motorblok Florett RS 1974
opengewerkt-motorblok-florett.jpg
opengewerkt-motorblok-florett.jpg [ 124.41 KiB | 19137 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 5:55 pm
Berichten: 1698
Woonplaats: Amstelveen
Was al eens eerder vertoond

TonK op 28-09-2008 schreef:
Even de tweepitter van Francois Moissen uit de digitale doos geplukt, deze was in 1969 te zien tijdens de Belgische GP op Spa-Francorchamps in de 125cc klasse.

De Kreidler raceafdeling in Kornwestheim heeft ook ooit een experimentele tweecilinder gebouwd, tot de direktie dat in de gaten kreeg, die was daar niet blij mee omdat het niets met het standaard produkt te maken had. Een overbekende Nederlandse coureur heeft daar foto's van. :wink:


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Tweecilinder Kreidlerblok Linkerzijde
tweecilinder-kreidlerblok-linkerzijde.jpg
tweecilinder-kreidlerblok-linkerzijde.jpg [ 93.03 KiB | 39421 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Tweecilinder Kreidlerblok Rechterzijde
tweecilinder-kreidlerblok.jpg
tweecilinder-kreidlerblok.jpg [ 50.76 KiB | 39430 keer bekeken ]
kreidler_2_2.jpg
kreidler_2_2.jpg [ 0 Bytes | 44301 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 5:55 pm
Berichten: 1698
Woonplaats: Amstelveen
Het bekende raceblok


Bijlagen:
Kreidler_motor__64.jpg
Kreidler_motor__64.jpg [ 0 Bytes | 44283 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 5:24 pm
Berichten: 2695
Woonplaats: Zwolle
hey maloud, dat exploded view blokje is supertof!! had em al wel eens eerder ergens gezien op internet :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2002 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:04 pm
Berichten: 350
Deze fotos heb ik allemaal al eens eerder gezien, ook die "v-twin kreidler" maar dat is geen 50cc'er. Ook mooie eencilinder foto's zijn natuurlijk welkom. Geen standaard blok met roterende inlaat, maar misschien heeft er iemand foto's van 50cc'ers met bijzondere constructies of leuke expirimenten die misschien nooit gereden hebben, oftewel: 'gewoon iets bijzonders'


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 15, 2002 6:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 2:33 am
Berichten: 676
maloud schreef:
De motor met 2 cilinder 50 cc is een seizoen bereden door ...... Hans Georg Anscheidt, jawel de fabriekscoureur van Kreidler. Toen hij wereldkampioen was geworden (met Kreidler) heeft hij één seizoen voor Suzuki gereden. Daarna was hij weer snel terug op het "oude honk", maar heeft daarna nooit meer een wereldkampioenschap behaalt voor Kreidler.

mmmm... Maloud ! Je hebt niet helemaal gelijk, denk ik.
Anscheidt werd in 1966, 1967, 1968 wereldkampioen 50cc op de Suzuki Twin.... Alhoewel hij er op Assen in 1968 wel aan moest geloven en het aflegde tegen de Jamathi, bereden door Paul Lodewijkx.

Ik geloof dat het zo is, dat H-G Anscheidt één jaar voor het Suzuki fabrieksteam heeft gereden. Later heeft hij de machine zelf overgenomen omdat Suzuki uit de 50cc stapte. (correct me if i'm wrong)

Wel knap, dat je met het wegvallen van een volledig technisch raceteam van Suzuki een complexe motor nog zo goed kan laten lopen.

hier trouwens nog een fotootje van een bekend 2cilinder kreidlerblokje: (dit is geen photo-shop kunst, maar een heleboel werk & creativiteit !!)


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Tweecilinder Kreidlerblok
tweecilinder-kreidlerblok-2.jpg
tweecilinder-kreidlerblok-2.jpg [ 28.16 KiB | 39428 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 15, 2002 9:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 12:13 pm
Berichten: 663
Woonplaats: Hengelo
geen kunst........weet je dat zeker ???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 15, 2002 11:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 2:33 am
Berichten: 676
Deze is ook al een paar keer voorbijgekomen, maar is wel erg bezienswaardig vind ik.. Een omgekeerd kreidler-blok, met droge koppeling.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: omgekeerd blok
blok.jpg
blok.jpg [ 0 Bytes | 44250 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 17, 2002 10:41 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:29 pm
Berichten: 130
Speciale 8-versnellings trekspie versnellingbak voor Kreidler  

(Foto's van de site van Thorsten Stroh http://www.kreidler-van-veen.de/ )


Bijlagen:
Getriebe%201.jpg
Getriebe%201.jpg [ 28.2 KiB | 41281 keer bekeken ]
Nr-8.jpg
Nr-8.jpg [ 32.51 KiB | 41281 keer bekeken ]
Nr-7.jpg
Nr-7.jpg [ 30.96 KiB | 41281 keer bekeken ]
Nr-10.jpg
Nr-10.jpg [ 25.85 KiB | 41281 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 17, 2002 7:06 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:29 pm
Berichten: 130
het 1965 wereldrecord motorblok:


Bijlagen:
Rekord-2.jpg
Rekord-2.jpg [ 21.31 KiB | 41284 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 17, 2002 7:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Hallo Joost,
2 jaar reed HG Anscheidt voor de Suzuki fabriek. In 1968 trokken alle Japanse fabrieken zich terug uit de wegracesprort.
Anscheidt kreeg de 50cc twin mee voor de GP's in 1968 en werd ook toen voor de 3e keer WK.
De Kreidler 12V is helaas nooit WK geworden. Dat heeft het merk te danken aan Jan Huberts die in 1962 de Franse GP inpikte en ook in Assen voor Anscheidt eindigde op de 2e plaats (geen fabrieks stalorders). Kreidler was aanvankelijk dat jaar bijna niet te kloppen in 1962, maar daar kwam verandering in toen Ernst Degner tijdens de TT op het eiland Man eens goed aan die Suzuki cylinders ging werken, vanaf dat moment werden deze ook voor Kreidler te snel.
Suzuki had al in 1968 een 50cc 3 cylinder, boring 28mm en slag 27 mm de RM-68, ca 19 pk 20.000rpm en 14 versnellingen. Deze heeft echter nooit 1 GP gereden, door het hiervoor al genoemde gezamelijk terugtrekken van de Japanse fabrieken.
Honda had in 1966 de RC 116 met 2 cylinders 4 kleppen per cylinder en 16pk bij 21.500rpm er ging in 1967 geruchten dat er aan een 3 cylinder gewerkt werd, maar die hebben we nooit gezien.
Yamaha was van plan om in 1969 te starten met 50cc racen onder de nieuwe FIM regelementen 1 cylinder max 6 versnellingen, ook deze heeft nooit een GP gezien maar was voor het eerst tijdens de Centenial in 1998 in Assen te zien. Ook in het blad bromfiets heeft een uitgebreide reportage gestaan.
Tohatsu had in 1963 de eerste 50cc 2 cyl., maar met zuigergestuurde inlaten. Ook deze zijn nooit ingezet op de GP's. De gehele fabrieksvloot werd eind 1964 door Jan Meyerdrees naar Nederland gehaald en Piet van den Goorbergh (vader van Jurgen) reed in 1965 hiermee voor het NL kampioenschap. Voor foto's zie Drivers gallery van den Goorbergh http://fullspeed.to/50cc-racing
Ook de Jamathi waren zeer bijzondere 50cc racers, aanvankelijk uitgerust met 9 versnellingen. Ik weet bijna wel zeker dat als de FIM de regels niet gewijzigd had dat er ook een Jamathi 2 cylinder geweest zou zijn.

Groeten Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2004 8:38 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Afbeelding

Kreidler V2 Engine

Picture sent by Wilbert from Germany.
Wilbert wrote: (06/04/2001)

Hoi Maarten,

wat ik nou zie heb ik nog nooit gezien een V2 Kreidler 100 cc. Ken je zoiets??wordt aangeboden voor minimaal 4000,- DM op ebay.de onder artikelnummer 575798818ben benieuwd naar je reactie!
Met vriendelijke groeten,

Wilbert van den Hengel.
Luebben, Duitsland


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Tweeclinder Kreidlerblok
tweecilinder-kreidlerblok-3.jpg
tweecilinder-kreidlerblok-3.jpg [ 13.69 KiB | 39426 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Maarten op zo sep 28, 2008 8:29 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2004 8:40 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Afbeelding

Afbeelding

Kreidler 2 cylinder engines

Pictures sent by Joost from Holland.
Joost wrote: (12/04/2001)

Hallo !

Een tijdje geleden las ik dit berichtje, dat gepost werd op de kreidler mailinglist over eenKreidler V2 motorblok (zie boven).Ik heb het bekeken en het kwam me zeer bekend voor. Ik ben ffe wat gaan speuren in oude motorbladenen vond ook nog de volgende afbeeldingen: Allebei heel strak werk, als je bedenkt hoeveel werkhet met zich mee brengt 2 blokken aan elkaar te verbinden.Ik vraag me af: Is de motor op het onderste plaatje dezelfde als dat bovenste motorblok?
Gegroet,

Joost.

--------------------------------------------------------------------------------
1 van de reakties op de motorblokken:

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Joost,
Twee schitterende 2 cylinder blokken. Die naast elkaar liggende zien er voor het oog toch wat beter uit.Er is echter ook een blok met 3 naast elkaar, dus 150cc , dat is gebouwd door Nico Kuiper,ik heb er echter geen foto van. Het blok lag in het 50 cc museum van Lexmond, maar ik hebhet de laatste keer niet gezien. Dat zag er ook zeer fraai uit. Overigens liggen daar veelmeer mooie Kreidler en half Kreidler werkstukken. Veel racecylinders open en bloot en de bouwselsvan Herman Meyer die je echt gezien moet hebben.Ook heeft Peter van Dalen in Leidschendam nog een V-twin blok, maar die is nog steeds niet afgemaaktmisschien als hij dat nog eens doet. Zelf vind ik zo'n twin ook 'n leuke uitdaging maar heb er nogsteeds geen tijd voor, ze zouden dan wel roterend moeten worden.
Groeten Luc Foekema.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2004 8:42 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Afbeelding
Kreidler 2 cylinder engine

Picture sent by Hans from Holland.
Hans wrote: (13/04/2001)

Ik weet niet wat nu op eens die ophef is maar ik rij al twee jaar met me 2-T special.100 cc goed voor 17 pk top 145 km.Voor de juiste prijs is wil ik hem wel verkopen.
Gegroet,

Hans.


--------------------------------------------------------------------------------

Okay, leuk gedaan Hans, die fotobewerking


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Tweecilinder Kreidlerblok (Photoshop)
tweecilinder-kreidlerblok-photoshop.jpg
tweecilinder-kreidlerblok-photoshop.jpg [ 20.25 KiB | 39423 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Maarten op zo sep 28, 2008 8:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2008 9:58 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
http://link.marktplaats.nl/140013280 wat voor blok is dit. :!: :!:


Dit is een zeer apart watergekoelde staande 2 cylinder 100CC Kreidlerblok met membraaninlaat.
:D


Bijlagen:
marktplaats-2-cylinder-kreidlerblok-1.jpg
marktplaats-2-cylinder-kreidlerblok-1.jpg [ 48.19 KiB | 41279 keer bekeken ]
marktplaats-2-cylinder-kreidlerblok-2.jpg
marktplaats-2-cylinder-kreidlerblok-2.jpg [ 46.58 KiB | 41279 keer bekeken ]
marktplaats-2-cylinder-kreidlerblok-3.jpg
marktplaats-2-cylinder-kreidlerblok-3.jpg [ 58.12 KiB | 41279 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2008 9:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
Wow :P
ik vraag me af wat er alleen nog kreidler aan is? Alleen de versnellingsbak waarschijnlijk :P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!