Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 5:27 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Omdat we hier speciale motorblokken verzamelen, nog even de categorie 4-takt:

De Kreidler Special met Honda 110 cc blok van Jinksy


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Jinksy 1
jinksy1.jpg
jinksy1.jpg [ 66.41 KiB | 15408 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Jinksy 2
jinksy2.jpg
jinksy2.jpg [ 68.11 KiB | 15408 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Jinksy 3
jinksy3.jpg
jinksy3.jpg [ 58.76 KiB | 19024 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 5:35 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Blader nog even terug mensen, deze topic bevat veel interessante foto's en feiten.

Wie heeft er nog meer speciale motorblokken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 5:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Maarten schreef:
Blader nog even terug mensen, deze topic bevat veel interessante foto's en feiten.

Wie heeft er nog meer speciale motorblokken?
Luc zijn project


Bijlagen:
DSCN9822 (Small).JPG
DSCN9822 (Small).JPG [ 43.7 KiB | 19012 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op zo feb 27, 2011 6:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 6:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 03, 2008 6:48 pm
Berichten: 1117
Woonplaats: Berkel
Heh :shock: Daar heb ik toch wat uitleg bij nodig... :wink:
Cilinder is 45 graden gedraaid?

Gr Pascal


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 6:05 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Lacsap schreef:
Heh :shock: Daar heb ik toch wat uitleg bij nodig... :wink:
Cilinder is 45 graden gedraaid?

Gr Pascal
viewtopic.php?f=5&t=25485&p=577391&hilit=FST#p577391


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 7:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Kreid-Yam


Bijlagen:
kreidyam1 (Small).jpg
kreidyam1 (Small).jpg [ 56.54 KiB | 18967 keer bekeken ]
kreidyam2 (Small).jpg
kreidyam2 (Small).jpg [ 63.44 KiB | 18967 keer bekeken ]
kreidyam (Small).jpg
kreidyam (Small).jpg [ 62.89 KiB | 18967 keer bekeken ]
kreidyam3 (Small).jpg
kreidyam3 (Small).jpg [ 65.63 KiB | 18967 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 7:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Bijzonder kreidlerblok


Bijlagen:
wp233e5601.jpg
wp233e5601.jpg [ 125.47 KiB | 15407 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 10:14 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 07, 2009 11:10 am
Berichten: 702
Woonplaats: In de tank van mijn dappie
2 cilinder zundapp Gemaakt door Koos helemaal zelf ontworpen en ontwikkelt,
Heeft voor zover ik weet nog niet gelopen,... wel een knap stukje techniek
Vwb het oog op detail nog 2 keer zo mooi als het blok van pierre,
Oa, Nette ontstekingsdeksel, 2 orginele 50cc wc cilinders etc :mrgreen:

(foto's 'geleend' van ks125.com)


Bijlagen:
DSC05430.JPG
DSC05430.JPG [ 61.96 KiB | 17477 keer bekeken ]
DSC05429.JPG
DSC05429.JPG [ 56.17 KiB | 17477 keer bekeken ]
DSC05428.JPG
DSC05428.JPG [ 53.49 KiB | 17477 keer bekeken ]
DSC05427.JPG
DSC05427.JPG [ 53.78 KiB | 17477 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2011 10:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 07, 2009 11:10 am
Berichten: 702
Woonplaats: In de tank van mijn dappie
Nog 2
Bijlage:
DSC05432.JPG
DSC05432.JPG [ 63.15 KiB | 17476 keer bekeken ]

Bijlage:
DSC05431.JPG
DSC05431.JPG [ 65.73 KiB | 17476 keer bekeken ]




Rob en Alex van Rossem (RvRT) hun Zundapp 50cc 5 bak met derbi cilinder en cartermembraan
Zou rond de 20pk (misschien zelfs meer) gaan leveren...

Rob zit hier ook op het forum RvRTuning, echter is hij volgens mij te bescheiden om deze foto's te plaatsen,
Men overschat mijn capaciteiten zij hij mij ooit eens.. geloof er geen hol van :mrgreen:

ik hoop dat ik hem mag plaatsen hier, op jullie buurforum (zundappforum) is hij gewoon te volgen (het gehele project)

Bijlage:
Foto=MROBSGR3.jpg
Foto=MROBSGR3.jpg [ 37.02 KiB | 17476 keer bekeken ]

Bijlage:
Foto=NXHDTGB8.jpg
Foto=NXHDTGB8.jpg [ 31.13 KiB | 17476 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 10:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
kreidler rmx schreef:
2 cilinder zundapp Gemaakt door Koos helemaal zelf ontworpen en ontwikkelt,
Heeft voor zover ik weet nog niet gelopen,... wel een knap stukje techniek
Vwb het oog op detail nog 2 keer zo mooi als het blok van pierre,
Oa, Nette ontstekingsdeksel, 2 orginele 50cc wc cilinders etc :mrgreen:

(foto's 'geleend' van ks125.com)


kijk eens bovenaan pagina 4 #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2011 7:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:29 pm
Berichten: 1236
Woonplaats: Maasland
Dit is een andere 2 cilinder Ferry, deze is 2 maal 50cc water gekoeld. Die van Pierre is 2 maal 70cc lucht gekoeld. Beide hebben hun eigen manier van bouwen. Op het Zundappforum is hier meer over te lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 8:07 pm 
Offline

Geregistreerd: zo maart 28, 2010 2:34 pm
Berichten: 24
Woonplaats: de westereen
het is wellicht geen kreidler maar toch een zeer apart ding http://www.tumotoverde.com/index.php?op ... 56&catid=8 :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 2:04 am 
Offline

Geregistreerd: za apr 15, 2006 7:14 pm
Berichten: 496
Hans15 schreef:
het is wellicht geen kreidler maar toch een zeer apart ding http://www.tumotoverde.com/index.php?op ... 56&catid=8" onclick="window.open(this.href);return false; :shock:



Hier het bijpassende filmpje.
Ook op het Puch oldtimer forum is het onbekend of dit zelfbouw is of dat het van een overijverige fabrieksmonteur is.
Op dat Spaanse forum is daar ook onenigheid over.

In Spanje zijn heel wat exotische creaties gebouwd wat betreft Puch. Zoveel dat je nauwelijks meer kunt zien en bijhouden wat er origineel is en wat niet. Spanjaarden zijn wat dat betreft net Italianen.

http://www.youtube.com/watch?v=dtXBHGYI6Mc



Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 8:33 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 30, 2010 11:28 pm
Berichten: 19
Woonplaats: den haag
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 8:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:29 pm
Berichten: 1236
Woonplaats: Maasland
Is er verder geen uitleg bij dit blok? De werking hiervan lijkt me toch wel iets moeilijker als het normale 2-takt principe. :-k


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Wat zou het voordeel van dit principe zijn :?: Zal wel niet veel voordelen hebben anders hadden we dit wel meer gezien. Ik zou het dan liever met 1 zuiger maken met de zelfde oppervlakte als van deze 2. Dan heb je volgens mij ook een betere verbranding omdat de bougie maar boven 1 zuiger staat en de kracht dan ook niet mooi verdeeld wordt over beide zuiger (maar kan het wel helemaal mis hebben). Ook de vulling van de beide ruimtes kan volgens mij zo niet optimaal zijn als ik dat zo bekijk. Goed wie weet hier meer over en kan de werking hier van uitleggen

groet Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 10:23 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4734
Woonplaats: alhier
Een voordeel wat ik kan bedenken is dat de in- en uitlaattiming onafhankelijk van elkaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Gezien de koppeling die maar 2 of 3 platen heeft zal het wel niet veel vermogen hebben gegeven. Maar goed iemand bekend met dit systeem :?:

Groet Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:11 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
Dubbel zuiger van Puch


Recht vertande koppeling :mrgreen:


Koppelings- dekplaat zie ik iets aparts aan :?


Laatst bijgewerkt door dolle aad op di jan 03, 2012 1:02 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Puch .............. klik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:26 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Ik heb er weinig verstand van maar volgens mij krijgt die achterste cilinder het heel warm (staat volgens mij ook in die link van Tonk) en de horizontale krachten op de zuiger lijken mij ook veel groter dan normaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:37 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4734
Woonplaats: alhier
Mijn vader heeft zo'n dubbelzuiger Puch gehad en als ik goed ben geïnformeerd, meerdere zuigers versleten. Maar bij hem gingen motoren of auto's sowieso niet zo lang mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:40 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
achterste cilinder (= Koel Mengsel ) transporteert naar de voorste cilinder en werken samen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 12:32 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 8:06 pm
Berichten: 80
Het is inderdaad een dubbelzuiger...maar geen Puch..dat weet ik 100% zekers.
Zou wel eens een Manet kunnen zijn, misschien dat Martijn alias 'Snel' dat kan bevestigen of ontkennen want die heeft een Manet dubbelzuiger in z'n collectie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 12:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 04, 2008 2:10 am
Berichten: 1441
Woonplaats: Where I lay my hat
Zeker geen Puch idd. Puch dubbelzuiger weet ik heeft 2 hele verschillende zuigers. De werkzuiger heeft een grotere boring dan de spoelzuiger.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!