Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Hi,
Al weer vele maanden word er tussen de bedrijven door gewerkt aan een frame-projekt dat qua idee eigenlijk uit de koker van Johan "Black Mamba" Emmers stamt.
Een semi-modern stevig buizenframe of rijwielgedeelte voor snelle Kreidler motoren.
Een soort van Kreidler-café-racer.
De bedoeling is om er maximaal 10 van te bouwen.
Al naar gelang hoeveel mensen er een willen hebben.
Ze worden als concept afgeleverd ,met polyesterwerk ,wielen ,remmen ,vering.
Tenminste...als de klant dat wil.
De geometrie stamt van mijn 50cc Casal racer.
Maar de rest is anders.
Hij is wat breder en hoger voor meer zitcomfort.
De achterbrug is aluminium.
De voorvork een upside down model ,en uiteraard mooie schijfremmen.
De motor komt in rubber te hangen ,ter voorkoming van gerammel en getril.
Al weer vele maanden word er tussen de bedrijven door gewerkt aan een frame-projekt dat qua idee eigenlijk uit de koker van Johan "Black Mamba" Emmers stamt.
Een semi-modern stevig buizenframe of rijwielgedeelte voor snelle Kreidler motoren.
Een soort van Kreidler-café-racer.
De bedoeling is om er maximaal 10 van te bouwen.
Al naar gelang hoeveel mensen er een willen hebben.
Ze worden als concept afgeleverd ,met polyesterwerk ,wielen ,remmen ,vering.
Tenminste...als de klant dat wil.
De geometrie stamt van mijn 50cc Casal racer.
Maar de rest is anders.
Hij is wat breder en hoger voor meer zitcomfort.
De achterbrug is aluminium.
De voorvork een upside down model ,en uiteraard mooie schijfremmen.
De motor komt in rubber te hangen ,ter voorkoming van gerammel en getril.
- Bijlagen
-
- Afbeelding 549.jpg (70.25 KiB) 12372 keer bekeken
-
- Afbeelding 548.jpg (97.19 KiB) 12372 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Dus dit gaat hem niet worden (zie foto)
- Bijlagen
-
- frame1.JPG (173.8 KiB) 12043 keer bekeken
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Nee ,niet de serie.
Dat is een voorstudie ,daar is er maar 1 van.
De huidige is op vele details toch een beetje anders.
Ook worden de wielen kleiner ,banden lager en breder en de voorvork dikker.
Dus minder "old school" als de voorstudie.
Dat is een voorstudie ,daar is er maar 1 van.
De huidige is op vele details toch een beetje anders.
Ook worden de wielen kleiner ,banden lager en breder en de voorvork dikker.
Dus minder "old school" als de voorstudie.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Ziet er interessant uit.
Kun je een indicatie geven van de kosten en hoe komt het polyesterwerk eruit te zien?
Kun je een indicatie geven van de kosten en hoe komt het polyesterwerk eruit te zien?
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Kostenindicatie is lastig ,iedereen krijgt in principe precies dat wat hij hebben wil ,voor zover de bouwdoos het toestaat.
Het frame zelf kost ca. 1000 euro kompleet met achterbrug en motorsteunensysteem.
Een tank zullen de meesten ook wel willen ,die kost krap 200 euro.
Voor de rest zullen wat keuze-opties zijn.
Een kuip bijvoorbeeld kan volledig ,tophalf ,of helemaal niks..
Zitjes passen er verschillende.
En ook met vork en wielen zijn wat opties.
Momenteel standaard gedacht een upsd voorvork met clipon stuur en CNC gefreesde handles.
Wielen gespaakt met geanodiseerde velgen (zwart?) en naven (rood/goud ?)
Banden standaard 80/80 en 90/80 x 16 ,Heidenau racing.
Zwevende schijfrem met 4 zuiger remklauwtje.
De tank is gelijk aan de afgebeelde Casal ,dus enige gelijkenis zal het eindresultaat straks wel hebben...
Het frame zelf kost ca. 1000 euro kompleet met achterbrug en motorsteunensysteem.
Een tank zullen de meesten ook wel willen ,die kost krap 200 euro.
Voor de rest zullen wat keuze-opties zijn.
Een kuip bijvoorbeeld kan volledig ,tophalf ,of helemaal niks..
Zitjes passen er verschillende.
En ook met vork en wielen zijn wat opties.
Momenteel standaard gedacht een upsd voorvork met clipon stuur en CNC gefreesde handles.
Wielen gespaakt met geanodiseerde velgen (zwart?) en naven (rood/goud ?)
Banden standaard 80/80 en 90/80 x 16 ,Heidenau racing.
Zwevende schijfrem met 4 zuiger remklauwtje.
De tank is gelijk aan de afgebeelde Casal ,dus enige gelijkenis zal het eindresultaat straks wel hebben...
- Bijlagen
-
- casal copy1.JPG (80.49 KiB) 11648 keer bekeken
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Eindelijk. Fraai!
Weliswaar off topic maar ooit was er, tegelijkertijd, ook het idee een frame aan te bieden met de voorste buizen onderlangs, voor andere type motoren dus.
De tekeningen staan nog altijd op je site.
Die komt er niet?
Weliswaar off topic maar ooit was er, tegelijkertijd, ook het idee een frame aan te bieden met de voorste buizen onderlangs, voor andere type motoren dus.
De tekeningen staan nog altijd op je site.
Die komt er niet?
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Project "Black Mamba" rijwielgedeelte ,by EMOT
Nu we al 2 jaar met een steeds grotere groep enthousiastelingen het circuit bezoeken en al veel enthousiastelingen met aangepaste Kreidlers rijden vond ik de tijd rijp om ook met een “eigen” racer te komen. Het snelle blokje dat Marinus voor me getuned had lag nog op de plank en toen maar eens in de herfst/winter van 2012 goed nagedacht hoe die racer en dan uit moest zien.
Juist omdat ik de ervaring van het racen miste en je tevens specifieke kennis nodig hebt om een “racer” samen te stellen volgens de juiste specificaties heb ik contant gezocht met Martijn. Martijn heeft een berg aan ervaring en bovendien de juiste contacten om alle benodigde onderdelen op de kop te tikken. Dit proces is nu bijna afgerond en de eerste "BM" kan worden opgebouwd. Tijdens de landelijke motordagen op 20 april 2013 in Assen ben ik bij Martijn nog op zijn Casal gaan “proefzitten” om de maten voor de juiste zithouding te verkrijgen. Ondanks mijn lengte van 190cm zat dat nog heel prima ..
Het opbouwen is nog een heel tijdrovende zaak omdat er nog veel onderdelen pas gemaakt moet worden. Martijn is zo druk bezet zodat hij daar geen tijd voor heeft. Juist daarvoor heb je dan wel een andere specialist voor nodig. Die heb ik gevonden in Nico Besseling van Creanotive die direct 2 identieke “BM” rijwielgedeeltes gaat bouwen. Het rijwielgedeelte is zo opgezet zodat er zowel lucht- als watergekoelde motoren geplaatst kunnen worden. Het motorisch gedeelte van de 2de “BM” kan dus afwijken van die van mij en is naar keuze van de aanstaande eigenaar.
Martijn heeft veel tijd en energie gestopt in het zoeken naar de juiste onderdelen die voldoen aan de hoge eisen die hij aan deze onderdelen stelt. Hij is er immers van bewust dat de racers zwaar zullen worden belast. De kuip komt uit eigen hoed. De Altrex 50cc is hierbij als voorbeeld genomen. Wat bijzonder aan de BM zal worden is dat deze voorzien zal zijn met de benodigde verlichting. Secuur werkje waar Nico wel raad mee zal weten .
Zodra Martijn zijn laatste keuzes heeft gemaakt dan zal ik van de opbouw regelmatig foto’s en of video’s laten zien. Ik ben erg blij dat het project nu in een stroomversnelling gaat komen!
Juist omdat ik de ervaring van het racen miste en je tevens specifieke kennis nodig hebt om een “racer” samen te stellen volgens de juiste specificaties heb ik contant gezocht met Martijn. Martijn heeft een berg aan ervaring en bovendien de juiste contacten om alle benodigde onderdelen op de kop te tikken. Dit proces is nu bijna afgerond en de eerste "BM" kan worden opgebouwd. Tijdens de landelijke motordagen op 20 april 2013 in Assen ben ik bij Martijn nog op zijn Casal gaan “proefzitten” om de maten voor de juiste zithouding te verkrijgen. Ondanks mijn lengte van 190cm zat dat nog heel prima ..
Het opbouwen is nog een heel tijdrovende zaak omdat er nog veel onderdelen pas gemaakt moet worden. Martijn is zo druk bezet zodat hij daar geen tijd voor heeft. Juist daarvoor heb je dan wel een andere specialist voor nodig. Die heb ik gevonden in Nico Besseling van Creanotive die direct 2 identieke “BM” rijwielgedeeltes gaat bouwen. Het rijwielgedeelte is zo opgezet zodat er zowel lucht- als watergekoelde motoren geplaatst kunnen worden. Het motorisch gedeelte van de 2de “BM” kan dus afwijken van die van mij en is naar keuze van de aanstaande eigenaar.
Martijn heeft veel tijd en energie gestopt in het zoeken naar de juiste onderdelen die voldoen aan de hoge eisen die hij aan deze onderdelen stelt. Hij is er immers van bewust dat de racers zwaar zullen worden belast. De kuip komt uit eigen hoed. De Altrex 50cc is hierbij als voorbeeld genomen. Wat bijzonder aan de BM zal worden is dat deze voorzien zal zijn met de benodigde verlichting. Secuur werkje waar Nico wel raad mee zal weten .
Zodra Martijn zijn laatste keuzes heeft gemaakt dan zal ik van de opbouw regelmatig foto’s en of video’s laten zien. Ik ben erg blij dat het project nu in een stroomversnelling gaat komen!