Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#1 Bericht door kursl00 » 19 jul 2013, 19:03

Hallo,

Ik heb gisteren mijn cilinder laten bijwerken (15.73.85) 2,9 pk door de inlaatpoort iets groter te laten maken en het hemd (uitlaatpoort is recent ook vergroot). Effect is goed te merken maar in de 4e en 5e versnelling (top tegen de 70 km) als ik een tijd hoge toeren rij slaat hij over en houdt hij in. In de lagere versnellingen is er geen probleem.
Ik heb als ontsteking een kokusan. Voorheen had ik totaal geen problemen.
Kan dit aan het ruimen van de inlaatpoort liggen of zal de kokusan problemen geven.
Heb al een andere bougie geprobeerd en ook een andere dop.

Heb ook gelezen op het forum dat er meerdere mensen dit probleem hebben of hebben gehad maar ik lees geen oplossingen. (wel kokusan aanpassing)

Gr kursl00

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#2 Bericht door LVS » 19 jul 2013, 19:29

is de cilinder wel ingekort ?...............[ aan de bovenkant ]
anders heb je weinig compressie .

squish hoogte 1,2 mm ... dat moet goed lopen .

##

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#3 Bericht door kursl00 » 19 jul 2013, 20:33

Cilinderkop is afgevlakt en ontsteking staat op 1,7 mm


gr kursl00

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jul 2013, 20:38

kursl00 schreef:Cilinderkop is afgevlakt en ontsteking staat op 1,7 mm


gr kursl00
1,7 mm voorontsteking :?: is dat niet een beetje aan de vroege kant. Zo gaat hij niet doorlopen in hoge toeren. Dan zal hij veel later moeten staan. Of de ontsteking heeft een goede curve.

Enzo

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#5 Bericht door kursl00 » 19 jul 2013, 20:52

Ontsteking heeft geen curve terwijl hij wel verkocht is als een kokusan EVO.
Voorontsteking 1,1 mm ?

kursl00

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jul 2013, 21:22

kursl00 schreef:Ontsteking heeft geen curve terwijl hij wel verkocht is als een kokusan EVO.
Voorontsteking 1,1 mm ?

kursl00
Dat is een beter plan.

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#7 Bericht door kursl00 » 21 jul 2013, 10:34

Gisteren de de situatie laten onderzoeken en het bleek dat hij op de top te weinig benzine kreeg, groter sproeier geplaatst en het probleem lijkt verholpen. Bij afstelling op 1.1 mm valt het vermogen weg, ontsteking staat weer ingesteld op 1.7.mm. (top is alleen niet meer zo hoog).


kursl00

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 jul 2013, 10:40

Welke carburateur en sproeier heb je nu?
Wat is nu de top?

Enzo

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#9 Bericht door kursl00 » 21 jul 2013, 19:34

Bing Carb 1-16-59, naaldsproeier 2.20 sproeier 80 ( hier loopt hij wel op maar stationair wil hij graag verzuipen)
Voorheen naaldsproeier 2.22 sproeier 78. (hiermee veroorzaakte de kreidler de eerder beschreven problemen)
Top nu 65 km.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#10 Bericht door Caspar » 21 jul 2013, 21:05

komt er op hoge snelheid wel genoeg benzine in je vlotterbakje ?
Draai het vlotterbakje er eens onderuit en houd er een pot onder , kraan open en 10 sec de benzine laten doorlopen.
Kijk maar eens of er voldoende benzine doorloopt

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9305
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 945 keren
Ontvangen waarderingen: 778 keren

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#11 Bericht door Eifelyeti » 21 jul 2013, 21:27

Caspar schreef:komt er op hoge snelheid wel genoeg benzine in je vlotterbakje ?
Draai het vlotterbakje er eens onderuit en houd er een pot onder , kraan open en 10 sec de benzine laten doorlopen.
Kijk maar eens of er voldoende benzine doorloopt
ist ook ok

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren

#12 Bericht door pax00l » 22 jul 2013, 23:41

Als ik nou wat groter maak,zou ik dan ook een wat groteren sproeier moeten hebben,nou ik zou het niet weten,maar als ik een gat heb van 10mm en ik boor hem 20mm dan gaat daar meer water door heen,of zie ik dat niet goed,nee dat zie jij niet goed.nou goed dan

Plaats reactie