Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
- kursl00
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
- Locatie: Beegden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Hallo,
Ik heb gisteren mijn cilinder laten bijwerken (15.73.85) 2,9 pk door de inlaatpoort iets groter te laten maken en het hemd (uitlaatpoort is recent ook vergroot). Effect is goed te merken maar in de 4e en 5e versnelling (top tegen de 70 km) als ik een tijd hoge toeren rij slaat hij over en houdt hij in. In de lagere versnellingen is er geen probleem.
Ik heb als ontsteking een kokusan. Voorheen had ik totaal geen problemen.
Kan dit aan het ruimen van de inlaatpoort liggen of zal de kokusan problemen geven.
Heb al een andere bougie geprobeerd en ook een andere dop.
Heb ook gelezen op het forum dat er meerdere mensen dit probleem hebben of hebben gehad maar ik lees geen oplossingen. (wel kokusan aanpassing)
Gr kursl00
Ik heb gisteren mijn cilinder laten bijwerken (15.73.85) 2,9 pk door de inlaatpoort iets groter te laten maken en het hemd (uitlaatpoort is recent ook vergroot). Effect is goed te merken maar in de 4e en 5e versnelling (top tegen de 70 km) als ik een tijd hoge toeren rij slaat hij over en houdt hij in. In de lagere versnellingen is er geen probleem.
Ik heb als ontsteking een kokusan. Voorheen had ik totaal geen problemen.
Kan dit aan het ruimen van de inlaatpoort liggen of zal de kokusan problemen geven.
Heb al een andere bougie geprobeerd en ook een andere dop.
Heb ook gelezen op het forum dat er meerdere mensen dit probleem hebben of hebben gehad maar ik lees geen oplossingen. (wel kokusan aanpassing)
Gr kursl00
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
is de cilinder wel ingekort ?...............[ aan de bovenkant ]
anders heb je weinig compressie .
squish hoogte 1,2 mm ... dat moet goed lopen .
##
anders heb je weinig compressie .
squish hoogte 1,2 mm ... dat moet goed lopen .
##
- kursl00
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
- Locatie: Beegden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Cilinderkop is afgevlakt en ontsteking staat op 1,7 mm
gr kursl00
gr kursl00
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
1,7 mm voorontsteking is dat niet een beetje aan de vroege kant. Zo gaat hij niet doorlopen in hoge toeren. Dan zal hij veel later moeten staan. Of de ontsteking heeft een goede curve.kursl00 schreef:Cilinderkop is afgevlakt en ontsteking staat op 1,7 mm
gr kursl00
Enzo
- kursl00
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
- Locatie: Beegden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Ontsteking heeft geen curve terwijl hij wel verkocht is als een kokusan EVO.
Voorontsteking 1,1 mm ?
kursl00
Voorontsteking 1,1 mm ?
kursl00
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Dat is een beter plan.kursl00 schreef:Ontsteking heeft geen curve terwijl hij wel verkocht is als een kokusan EVO.
Voorontsteking 1,1 mm ?
kursl00
- kursl00
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
- Locatie: Beegden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Gisteren de de situatie laten onderzoeken en het bleek dat hij op de top te weinig benzine kreeg, groter sproeier geplaatst en het probleem lijkt verholpen. Bij afstelling op 1.1 mm valt het vermogen weg, ontsteking staat weer ingesteld op 1.7.mm. (top is alleen niet meer zo hoog).
kursl00
kursl00
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Welke carburateur en sproeier heb je nu?
Wat is nu de top?
Enzo
Wat is nu de top?
Enzo
- kursl00
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
- Locatie: Beegden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Bing Carb 1-16-59, naaldsproeier 2.20 sproeier 80 ( hier loopt hij wel op maar stationair wil hij graag verzuipen)
Voorheen naaldsproeier 2.22 sproeier 78. (hiermee veroorzaakte de kreidler de eerder beschreven problemen)
Top nu 65 km.
Voorheen naaldsproeier 2.22 sproeier 78. (hiermee veroorzaakte de kreidler de eerder beschreven problemen)
Top nu 65 km.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
komt er op hoge snelheid wel genoeg benzine in je vlotterbakje ?
Draai het vlotterbakje er eens onderuit en houd er een pot onder , kraan open en 10 sec de benzine laten doorlopen.
Kijk maar eens of er voldoende benzine doorloopt
Draai het vlotterbakje er eens onderuit en houd er een pot onder , kraan open en 10 sec de benzine laten doorlopen.
Kijk maar eens of er voldoende benzine doorloopt
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
ist ook okCaspar schreef:komt er op hoge snelheid wel genoeg benzine in je vlotterbakje ?
Draai het vlotterbakje er eens onderuit en houd er een pot onder , kraan open en 10 sec de benzine laten doorlopen.
Kijk maar eens of er voldoende benzine doorloopt
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Cilinder gekieteld en problemen in hoge toeren
Als ik nou wat groter maak,zou ik dan ook een wat groteren sproeier moeten hebben,nou ik zou het niet weten,maar als ik een gat heb van 10mm en ik boor hem 20mm dan gaat daar meer water door heen,of zie ik dat niet goed,nee dat zie jij niet goed.nou goed dan