S.B cilinderkop - 50 cc S.B cilinderkop op 70 S.B?!?
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- bud
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
een 50cc-kop op een 70 cc cillinder?.constructie-technisch is het mogelijk,maar hou rekening met de volgende zaken.Het samengeperste mengsel wordt in verhouding tot de slag/boring in een te kleine ruimte geperst,resultaat:het zelfonbrandingseffect(dieselen)neemt toe,de compressie einddruk wordt te groot,de ONTbranding van het mengsel verloopt dan veel te langzaam,brandstofnevel is nauwelijks samendrukbaar vergeleken met de aanwezige lucht,-verzadiging-,(oververhitting bougie en kamer)het mengsel is dan voor het openen v/d uitlaatpoort nog bezig met branden,expanderen(verbrandingssnelheid) "resultaat is als de uitlaatpoort opent een zgn. onder/overdrukwerveling,dat betekent dat het verse mengsel afkomstig uit de spoelpoorten direct door het nabrandende mengsel de uitlaat wordt ingejaagd. Daar komt nog bij dat de zuiger bij elke verbrandingsslag op veel te grote krachten wordt getrakteerd.
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
- Locatie: Ommen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb eens ff gekeken in mijn SB, das welliswaar géén 70cc maar 65cc, maar daar wordt ook de normale SB-kop op gebruikt. De diameter van de zuiger is 33,95mm en van een 50cc net geen 40mm. Das dis 2mm aan de rand.
De kop is aan de rand al een heel stuk minder diep dan in het middem, wat m.i. het gebruik van een std kop toelaatbaar maakt.
Mijn RS heeft voor dat ik 'm koch een behoorlijk aantal KM's gemaakt met die setup en wertk nóg steeds perfect.
Theoretisch heeft Bud natuurlijk gelijk. Maar bij die kleine verschillen in diameter lijkt het me geen enkel probleem te zijn.
Je zou net als hierboven al is aangegeven na een poos zo gereden te hebben, de kop middels een powervijl wat bewerken, door het rijden is er een mooie aftekening ontstaan door het kool en roet.
Ieder moet doen wat 'm goed dunkt, binnen het toelaatbare, daarom vind ik zo'n discussie zo leuk.
Jannes
De kop is aan de rand al een heel stuk minder diep dan in het middem, wat m.i. het gebruik van een std kop toelaatbaar maakt.
Mijn RS heeft voor dat ik 'm koch een behoorlijk aantal KM's gemaakt met die setup en wertk nóg steeds perfect.
Theoretisch heeft Bud natuurlijk gelijk. Maar bij die kleine verschillen in diameter lijkt het me geen enkel probleem te zijn.
Je zou net als hierboven al is aangegeven na een poos zo gereden te hebben, de kop middels een powervijl wat bewerken, door het rijden is er een mooie aftekening ontstaan door het kool en roet.
Ieder moet doen wat 'm goed dunkt, binnen het toelaatbare, daarom vind ik zo'n discussie zo leuk.
Jannes