S.B cilinderkop - 50 cc S.B cilinderkop op 70 S.B?!?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fox
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2002, 15:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1 Bericht door fox » 21 okt 2002, 15:22

hallo weet iemand of het mogelijk is om een standaard S.B cilinderkop op een 70 cc S.B te zetten?
mischien met meerde koppakkingen ofzo??
ik hoop dat iemand hiero ervaring mee heeft gehad.
alvast bedankt
groeten fox

thomas
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 sep 2002, 21:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door thomas » 21 okt 2002, 15:48

dacht dat het wel kon!

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Mario TT » 21 okt 2002, 16:02

je cilinderkop laten bijwerken van 50cc naar 70cc..  maja dat is wel zonde ...

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door jan-willem » 21 okt 2002, 17:52

Heb je een Sb laten op boren naar 70 CC dan ??

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door RMC groen » 21 okt 2002, 17:58

met meerdere pakkingen ertussen lijkt me dat dat geen zin heeft, is alleen maar compressie verlies (je verbrandingskamer word groter) ik denk dat de beste oplossing is dat je je cilinderkop moet bewerken naar 70cc (binnen-diameter)
of een 70cc zeta oid cilinderkop kopen en die monteren.

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door jan-willem » 21 okt 2002, 18:03

heb je nou een SB (dus brede tapcilinder ) grote koelribben ...

of heb je nou een standaart grote 70 cc......???????

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Bolle Aad » 21 okt 2002, 19:07

Let op GEEN 50cc koppakking monteren.

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door RMC groen » 21 okt 2002, 22:26

goh  :p

fox
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2002, 15:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door fox » 24 okt 2002, 19:29

iedereen bedankt voor het reageren,maar ik heb toch maar gewoon een 70cc besteld bij john bos leek me wel het slimst! :)

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door franksuper » 24 okt 2002, 20:46

je kan met een powervijl je verbrandingsruimte aanpassen van 50 tot 70 cc , ik heb het ook wel eens gedaan en het werkte prima

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Steven » 24 okt 2002, 21:07

veel vrienden van me rijden 4-takt honda's. die rijden ook gewoon met 50 kop op 70 cilinders. dus voor kreidler zou t ook wel kunnen lijkt me?

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door franksuper » 24 okt 2002, 21:58

ik denk dat je verbrandingruimte kleiner is dus dat lykt me niet verstandig.

SjorsT
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door SjorsT » 25 okt 2002, 09:49

De verbrandingsruimte moet juist klein zijn.

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door ErnstJan » 25 okt 2002, 14:27

Dat past gewoon, heb het zelfte gedaan en is me goed bevallen.
Niets geen slijtage plekken te zien, bij mij was het wel es waar een kleine cilinder en geen sb, maar dat maakt kwa uit voering niet uit.

Gr ErnstJan

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door franksuper » 25 okt 2002, 19:43

hee sjors waarom is die verbrandingsruimte dan groter bij een 70cc kop , leg me dat eens uit?

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 556
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door bud » 25 okt 2002, 21:08

een 50cc-kop op een 70 cc cillinder?.constructie-technisch is het mogelijk,maar hou rekening met de volgende zaken.Het samengeperste mengsel wordt in verhouding tot de slag/boring in een te kleine ruimte geperst,resultaat:het zelfonbrandingseffect(dieselen)neemt toe,de compressie einddruk wordt te groot,de ONTbranding van het mengsel verloopt dan veel te langzaam,brandstofnevel is nauwelijks samendrukbaar vergeleken met de aanwezige lucht,-verzadiging-,(oververhitting bougie en kamer)het mengsel is dan voor het openen v/d uitlaatpoort nog bezig met branden,expanderen(verbrandingssnelheid) "resultaat is als de uitlaatpoort opent een zgn. onder/overdrukwerveling,dat betekent dat het verse mengsel afkomstig uit de spoelpoorten direct door het nabrandende mengsel de uitlaat wordt ingejaagd. Daar komt nog bij dat de zuiger bij elke verbrandingsslag op veel te grote krachten wordt getrakteerd.

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door franksuper » 26 okt 2002, 03:07

juist bud we bergrijpen elkaar het is niet voor niks dat zo,n kop en grotere verbrandingruimte heeft .

Jans
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
Locatie: Ommen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Jans » 26 okt 2002, 11:26

Ik heb eens ff gekeken in mijn SB, das welliswaar géén 70cc maar 65cc, maar daar wordt ook de normale SB-kop op gebruikt. De diameter van de zuiger is 33,95mm en van een 50cc net geen 40mm. Das dis 2mm aan de rand.
De kop is aan de rand al een heel stuk minder diep dan in het middem, wat m.i. het gebruik van een std kop toelaatbaar maakt.

Mijn RS heeft voor dat ik 'm koch een behoorlijk aantal KM's gemaakt met die setup en wertk nóg steeds perfect.

Theoretisch heeft Bud natuurlijk gelijk. Maar bij die kleine verschillen in diameter lijkt het me geen enkel probleem te zijn.
Je zou net als hierboven al is aangegeven na een poos zo gereden te hebben, de kop middels een powervijl wat bewerken, door het rijden is er een mooie aftekening ontstaan door het kool en roet.

Ieder moet doen wat 'm goed dunkt, binnen het toelaatbare, daarom vind ik zo'n discussie zo leuk.

Jannes

Plaats reactie