Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Hoi mijn naam is Menno en ik heb 2 Buffels. Een daarvan is een special met een setup die hetzelfde moet worden als een eitank Super 4. Op het forum is men gek op foto's dus ik dacht wellicht is het wel een leuk topic. Ik hoop dat de foto's goed doorkomen.
Hoe die nu is:
hoe die was:
Zgan 1/16/59 Bing:
0.8 pk cilinder 15.23.90 oorspronkelijk uit Denemarken:
tot 4.2 pk getuned door Claus. Wat een vakman!
Gat achter inlaatpoort dichtgelast en afgedraaid. Was erin gemaakt om tuning te voorkomen.
Cilinder was een tip van Henk3bv. Wand nog helemaal perfect en Mahle zuiger zgan.
Zodra de lente komt lekker rijden!
Hoe die nu is:
hoe die was:
Zgan 1/16/59 Bing:
0.8 pk cilinder 15.23.90 oorspronkelijk uit Denemarken:
tot 4.2 pk getuned door Claus. Wat een vakman!
Gat achter inlaatpoort dichtgelast en afgedraaid. Was erin gemaakt om tuning te voorkomen.
Cilinder was een tip van Henk3bv. Wand nog helemaal perfect en Mahle zuiger zgan.
Zodra de lente komt lekker rijden!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Graag geen (wat kleine) foto's op een fotoserver plaatsen. Over enige tijd hebben we dode links
Op forum plaatsen kan tot 200 kb 8 stuks(zie voorbeeld)
Op forum plaatsen kan tot 200 kb 8 stuks(zie voorbeeld)
- Bijlagen
-
- 5913f071538f0231b445c1ab423d58e0.jpg (6.96 KiB) 13335 keer bekeken
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Dit was vanaf mijn telefoon. Zal kijken of ik het vanaf mijn laptop beter kan.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Nu zijn nog twee zaken belangrijk Menno.
1. de zeef in de koker met de messing kleur is altijd een imitatie en geeft te weinig lucht, oplossing is om met beleid er drie te verwijderen, de bovenste en de onderste fijn van structuur komen weer terug, maar dat zie je wel als het filter uit elkaar ligt.
2. de uitlaat, maar is afhankelijk van jou voorkeur.
1. de zeef in de koker met de messing kleur is altijd een imitatie en geeft te weinig lucht, oplossing is om met beleid er drie te verwijderen, de bovenste en de onderste fijn van structuur komen weer terug, maar dat zie je wel als het filter uit elkaar ligt.
2. de uitlaat, maar is afhankelijk van jou voorkeur.
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Dank voor de tip. Inderdaad 3 zeefjes moeten eruit en dan moet ik hem in het midden vastzetten met een spanband oid.
uitlaat wordt voorlopig een Jamarcol die ik 4-7 cm naar achteren ga plaatsen middels een plaatje. En dan een beetje spelen daarmee om te kijken wat het lekkerste loopt.
Dan zijn er nog mensen die de ontsteking op 1.1 1.2 zetten vs 0.95 alleen als dat niet hoeft dan laat ik het liever zo.
even off topic maar waar ik nog wel mee zit is hoe ik kan voorkomen dat in de chromen velgen (Radealli) er aan de binnenkant (dus waar de binnenband zit) er roest ontstaat. Zit nu te denken aan inspuiten met Tectyl
uitlaat wordt voorlopig een Jamarcol die ik 4-7 cm naar achteren ga plaatsen middels een plaatje. En dan een beetje spelen daarmee om te kijken wat het lekkerste loopt.
Dan zijn er nog mensen die de ontsteking op 1.1 1.2 zetten vs 0.95 alleen als dat niet hoeft dan laat ik het liever zo.
even off topic maar waar ik nog wel mee zit is hoe ik kan voorkomen dat in de chromen velgen (Radealli) er aan de binnenkant (dus waar de binnenband zit) er roest ontstaat. Zit nu te denken aan inspuiten met Tectyl
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Ok. Alleen invetten? En met wat, kruipolie? Zuurvrije vaseline? Wd40?
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Zuurvrije vaseline is een optie. Ik heb ook wel eens gezien dat er domweg lak op gespoten werd of, wat ik zelf ook wel eens gedaan heb, een beetje zinkspray erop.
Olie kan rubber aantasten, wat WD40 doet weet ik niet, maar lijkt me niet gewenst in een band.
Olie kan rubber aantasten, wat WD40 doet weet ik niet, maar lijkt me niet gewenst in een band.
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
ik zet de binnenkanten in de ijzermenie.
de velgen in mijn rmc zitten er 5 jaar in.
pas de banden eraf gehad,en nog geen spatje roest te bekennen.
de velgen in mijn rmc zitten er 5 jaar in.
pas de banden eraf gehad,en nog geen spatje roest te bekennen.
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
ik spuit de velgen aan de binnenkant altijd in met blanke tectyl.
een roestwerende lak is nog beter > sterkere laag..
,Erik
een roestwerende lak is nog beter > sterkere laag..
,Erik
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
alu zink spray is goed tegen roest , maar veeg je er weer vrij makkelijk vanaf.
Blanke lak van Motip werkt bij mij prima , ijzermenie doet het ook.
Goed laten drogen voordat je het velglint en de banden monteerd
Blanke lak van Motip werkt bij mij prima , ijzermenie doet het ook.
Goed laten drogen voordat je het velglint en de banden monteerd
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
volgens mij is alles wat met lak te maken heeft ok.
alles wat met vet te maken heeft is minder,je veglint,binnen en buitenband+velg worden immers glad,kunnen verschuiven en je binnenband bij het ventiel kapot trekken.ook hebben bijna alle vetten een negatieve invloed op rubber.
ik ken dit uit het fietsenwereldje.
Toon.
alles wat met vet te maken heeft is minder,je veglint,binnen en buitenband+velg worden immers glad,kunnen verschuiven en je binnenband bij het ventiel kapot trekken.ook hebben bijna alle vetten een negatieve invloed op rubber.
ik ken dit uit het fietsenwereldje.
Toon.
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Vandaag mijn velgen gedemonteerd. Onder het velglint roest en ook komt er roest uit de holle ruimtes. Ik begrijp uit de reacties dat ik ijzermenie er op kan smeren of blanke nadat ik de roest verwijderd heb, maar hoe behandel je dan de holle ruimtes? Toch met Tectyl voor holle ruimtes of is het een kwestie van ijzermenie heel dik smeren zodat het onder de rand door kruipt? Of blanke lak met een slangetje in de gaatjes van de velg spuiten? Of toch gewoon tectyl ML voor holle ruimtes?
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Menno, tis een beetje het begin van het einde. Bij de velgen van mij zat ori ijzermenie. Nippels waren blank dus nadien geplaatst. Zou in holle ruimtes gewoon blanke tectyl spuiten. Rest ijzermenie, kijk maar in mijn draadje.
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Hartelijk dank. Ik was sowieso van plan jouw parel artikel nog eens opnieuw te lezen
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Ik heb inmiddels alle roest verwijderd aan de binnenkant van de velgen. Daarna zinkspray gedaan en een paar lagen blanke lak. In de holle ruimtes Tectyl ML en zuurvrije vaseline aan de buitenkant. Kijken of dat gaat werken. Zo niet dan rotten ze maar door en dan flikker ik ze weg en monteer ik aluminium velgen.
Heb nog even gekeken bij mijn ori 19" velgen van mijn destijds Beige Buffel. Daar zat een grijze lak op. Deed men daar vroeger origineel ijzermenie op of loodmenie?
Foto's staan op mijn Facebook site VintageMopeds.
Heb nog even gekeken bij mijn ori 19" velgen van mijn destijds Beige Buffel. Daar zat een grijze lak op. Deed men daar vroeger origineel ijzermenie op of loodmenie?
Foto's staan op mijn Facebook site VintageMopeds.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Aan de hand van de kleur is het Ijzermenie.Buffel6869 schreef:Ik heb inmiddels alle roest verwijderd aan de binnenkant van de velgen. Daarna zinkspray gedaan en een paar lagen blanke lak. In de holle ruimtes Tectyl ML en zuurvrije vaseline aan de buitenkant. Kijken of dat gaat werken. Zo niet dan rotten ze maar door en dan flikker ik ze weg en monteer ik aluminium velgen.
Heb nog even gekeken bij mijn ori 19" velgen van mijn destijds Beige Buffel. Daar zat een grijze lak op. Deed men daar vroeger origineel ijzermenie op of loodmenie?
Foto's staan op mijn Facebook site VintageMopeds.
Loodmenie is echt veel meer oranje.
Enzo
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 349 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Met een paar oude velgen heb ik het opgelost door met een staalborstel de zichtbare roest weg te halen. Het restant heb ik overgekwast met een Hammerite achtig spul. Naar mijn idee doet het niets meer. Vet leek me geen goed plan want het is toch wel fijn als een binnen en buitenband op hun plek blijven
Eric
Eric
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Nog even een update op dit draadje. Afgelopen week naar Opende geweest naar Wietse. Blok zweette bij de pakkingen. Onder garantie keurig netjes opgelost door Wietse. Gisteren een paar km gereden zodat blok warm werd en uitlaatpasta hard.
Tot nu toe is het blok kurkdroog. Heel erg blij mee! Blok met LVS cilinder en nos kroondop en Kokusan loopt nog steeds erg mooi.
Ook heeft Wietse mijn voorwiel opnieuw gespaakt. Zat een behoorlijke hoogte slag in.
Ik kan alleen maar zeer tevreden zijn over de service van Wietse die heel veel kennis heeft van Kreidlers en als geen ander de fijnafstemming van blokjes beheerst. Top en hartelijk dank!
Tot nu toe is het blok kurkdroog. Heel erg blij mee! Blok met LVS cilinder en nos kroondop en Kokusan loopt nog steeds erg mooi.
Ook heeft Wietse mijn voorwiel opnieuw gespaakt. Zat een behoorlijke hoogte slag in.
Ik kan alleen maar zeer tevreden zijn over de service van Wietse die heel veel kennis heeft van Kreidlers en als geen ander de fijnafstemming van blokjes beheerst. Top en hartelijk dank!
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Buffel 'Super 4' van 0.8 naar 4.2 pk
Wietse heeft destijds ook mijn blokje en cilinder gedaan.
Daar komt niemand anders meer aan!gewoon goed werk van Wietse..
Pascal
Daar komt niemand anders meer aan!gewoon goed werk van Wietse..
Pascal