Membraan setup hulp/advies gevraagd
- Dave de Vries
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Membraan setup hulp/advies gevraagd
Ik heb nu 3 weken terug een membraanspruitstuk gemonteerd op mijn kreidler in de hoop wat meer vermogen en koppel te krijgen.
Heb toen de afstelling aangepast en gestoeid met meerdere uitlaten maar ben nog steeds niet tevreden.
Heb dus maar even een opsomming van mijn setup gemaakt en vraag me af of iemand nog wat tips of advies voor mij heef heeft.
KCMN 15.43.99 met 2 extra uitlaatpoortjes
Cilinderkop met losse inzet en o-ring
Squish 0.9mm en compressie 1-13
Spoelpoorten 123 graden
Uitlaat (groot) 182 graden
Uitlaat (extra) 172 graden
Mikuni 20mm (sproeier 82) en gasnaald 2e sleuf van boven
Kokusan Evo 12V 1.3mm vbdp
Membraanspruitsuk is zelfbouw naar rion voorbeeld
Stage6 membraan en 2 sleuven in zuiger
Originele luchtfilterkoker met cross filter erin en geen tules in frame
Ik heb ook 2 booster poortjes zouden die misschien vanuit mn inlaat doorgeboord moeten worden ?
Kan als uitlaat kiezen tussen een de Jager mechanisch gedempte met korte of lange bocht of een Homoet 6P, de jager uitlaat heeft met lange bocht een hoop koppel en draait weinig toeren mar de top valt dan tegen en de homoet gaat door in toeren maar is nogal piekerig vind ik.
Ben ik nog wat vergeten aan te passen of te veranderen of kan er nog wat veranderd worden ?
Alvast bedankt
Heb toen de afstelling aangepast en gestoeid met meerdere uitlaten maar ben nog steeds niet tevreden.
Heb dus maar even een opsomming van mijn setup gemaakt en vraag me af of iemand nog wat tips of advies voor mij heef heeft.
KCMN 15.43.99 met 2 extra uitlaatpoortjes
Cilinderkop met losse inzet en o-ring
Squish 0.9mm en compressie 1-13
Spoelpoorten 123 graden
Uitlaat (groot) 182 graden
Uitlaat (extra) 172 graden
Mikuni 20mm (sproeier 82) en gasnaald 2e sleuf van boven
Kokusan Evo 12V 1.3mm vbdp
Membraanspruitsuk is zelfbouw naar rion voorbeeld
Stage6 membraan en 2 sleuven in zuiger
Originele luchtfilterkoker met cross filter erin en geen tules in frame
Ik heb ook 2 booster poortjes zouden die misschien vanuit mn inlaat doorgeboord moeten worden ?
Kan als uitlaat kiezen tussen een de Jager mechanisch gedempte met korte of lange bocht of een Homoet 6P, de jager uitlaat heeft met lange bocht een hoop koppel en draait weinig toeren mar de top valt dan tegen en de homoet gaat door in toeren maar is nogal piekerig vind ik.
Ben ik nog wat vergeten aan te passen of te veranderen of kan er nog wat veranderd worden ?
Alvast bedankt
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Ik heb vorig jaar ook geëxperimenteerd met een membraan idd een hoop koppel en niet willen doorlopen in toeren nu heb ik definitief gekozen voor membraan en dus ook de cilinder laten aanpassen zoals blinde poorten en ik dacht ook de spoelers met de inlaat verbonden en ik denk dat dit de oplossing is maar dat weet ik niet zeker.
Gr Thijs
Gr Thijs
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
als de toeren omhoog gaan .
dan gaat ook het vermogen omhoog .
en ook het koppel .
maar het zit bij hogere toeren .
en je wilt bij lage toeren al kracht ..................... dat is
met een 60 is dat makkelijker .
-------------------------------------
je zou wel de cilinder iets omhoog kunnen zetten . 188...... spoeling +- 126
en een ander binnenkopje in de cilinder laten zakken .
dan kan je kijken wat het dan doet .
en je kan zo weer terug ,,,,, als het niet loopt .
:arrow:Mikuni 20mm (sproeier 82 [ hoe kan dat ?? ]
##
dan gaat ook het vermogen omhoog .
en ook het koppel .
maar het zit bij hogere toeren .
en je wilt bij lage toeren al kracht ..................... dat is
met een 60 is dat makkelijker .
-------------------------------------
je zou wel de cilinder iets omhoog kunnen zetten . 188...... spoeling +- 126
en een ander binnenkopje in de cilinder laten zakken .
dan kan je kijken wat het dan doet .
en je kan zo weer terug ,,,,, als het niet loopt .
:arrow:Mikuni 20mm (sproeier 82 [ hoe kan dat ?? ]
##
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Luchtfilter? Ik reed ook ooit met een weliswaar zuigergestuurde 60cc 6 poorter met een 24mm uitgeboorde BING met hoofdsproeier 80 . Met zeefje in de buis ook al was deze wat uitgedund. Nu rij ik zonder zeefje met ik dacht nu een 88..... kan ook een 92 zijn. Ik zit er niet meer dagelijks aan te prutsen, die tijd heb ik wel gehad. Eerder jaarlijks nuLVS schreef: :arrow:Mikuni 20mm (sproeier 82 [ hoe kan dat ?? ]
##
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Ontsteking en uitlaat bepalen ook grotendeels hoever hij doorloopt .
Je kan eens testen met een andere ontsteking .
zoals claus al gezegd heeft kun je ook de timingen omhoog brengen , ik zou er een vulplaat van 1.0 of 1,5 m/m onder de cilinder leggen .
En een binnenkopje in de cilinder laten vallen .
Maar het piekerige gedrag zal alleen maar meer worden , maar je kan altijd nog terug .
Johan
Je kan eens testen met een andere ontsteking .
zoals claus al gezegd heeft kun je ook de timingen omhoog brengen , ik zou er een vulplaat van 1.0 of 1,5 m/m onder de cilinder leggen .
En een binnenkopje in de cilinder laten vallen .
Maar het piekerige gedrag zal alleen maar meer worden , maar je kan altijd nog terug .
Johan
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
-----------------------------------------------------Zatopek schreef:Luchtfilter? Ik reed ook ooit met een weliswaar zuigergestuurde 60cc 6 poorter met een 24mm uitgeboorde BING met hoofdsproeier 80 . Met zeefje in de buis ook al was deze wat uitgedund. Nu rij ik zonder zeefje met ik dacht nu een 88..... kan ook een 92 zijn. Ik zit er niet meer dagelijks aan te prutsen, die tijd heb ik wel gehad. Eerder jaarlijks nuLVS schreef: :arrow:Mikuni 20mm (sproeier 82 [ hoe kan dat ?? ]
##
nee jiles ,,,,,,,,,, vierkante mikuni sproeiers gaan per 5 omhoog .[ tot maat 200 ]
dus 80 - 85 - 90 -95 - 100 ----
er zijn ook ronde mikuni sproeiers [ met een ander schroefdraad ] die gaan per 2,5 omhoog [tot maat 190 ]
dus hier staat een sproeier in van een ander merk .
##
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
OK Claus............ ik dacht je reageerde omdat de maatvoering zo klein was...................bedankt voor de uitleg.LVS schreef:-----------------------------------------------------Zatopek schreef:Luchtfilter? Ik reed ook ooit met een weliswaar zuigergestuurde 60cc 6 poorter met een 24mm uitgeboorde BING met hoofdsproeier 80 . Met zeefje in de buis ook al was deze wat uitgedund. Nu rij ik zonder zeefje met ik dacht nu een 88..... kan ook een 92 zijn. Ik zit er niet meer dagelijks aan te prutsen, die tijd heb ik wel gehad. Eerder jaarlijks nuLVS schreef: :arrow:Mikuni 20mm (sproeier 82 [ hoe kan dat ?? ]
##
nee jiles ,,,,,,,,,, vierkante mikuni sproeiers gaan per 5 omhoog .[ tot maat 200 ]
dus 80 - 85 - 90 -95 - 100 ----
er zijn ook ronde mikuni sproeiers [ met een ander schroefdraad ] die gaan per 2,5 omhoog [tot maat 190 ]
dus hier staat een sproeier in van een ander merk .
##
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
zou zo maar eens kunnen
Kvraag me namelijk bedoeld met ;orginele luchtkoker met "crossfilter" erin . ( zo,n kegel Faom schuim ding )
Wat gebeurt er zonder dàt filter .
Zijn er ook extra gaatjes in de koker ?
Uitlaat is niet erg hoog in graden ,maar dat was al eerder opgemerkt
oja,
Vind t overigens wel knap dat het menbraam gedeelte zo netjes gemaakt hebt
Kvraag me namelijk bedoeld met ;orginele luchtkoker met "crossfilter" erin . ( zo,n kegel Faom schuim ding )
Wat gebeurt er zonder dàt filter .
Zijn er ook extra gaatjes in de koker ?
Uitlaat is niet erg hoog in graden ,maar dat was al eerder opgemerkt
oja,
Vind t overigens wel knap dat het menbraam gedeelte zo netjes gemaakt hebt
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Bij mijn (60cc) set was ook kortademigheid het probleem , met meer lucht ging het veeel beter.
Formule Kreidler/cross-filter heb ik ook geprobeerd ,( inderdaad een kegel vormige Twin-Air foam) prima filter voor 6 á 7pk , maar schiet te kort daarboven.
Extra gaatjes in de koker waren bij mij ook noodzaak.
Open Twin-Air wil ik niet ivm de herrie , maar liep wel beter. Alleen onderin wat lomere gasresponse.
Formule Kreidler/cross-filter heb ik ook geprobeerd ,( inderdaad een kegel vormige Twin-Air foam) prima filter voor 6 á 7pk , maar schiet te kort daarboven.
Extra gaatjes in de koker waren bij mij ook noodzaak.
Open Twin-Air wil ik niet ivm de herrie , maar liep wel beter. Alleen onderin wat lomere gasresponse.
- Dave de Vries
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Heb het filter eruit gehaald en rijd nu met alleen de koker nog en wat een verschil, trekt nu wel door en onderin ook voelbaar meer koppel erbij.
gister wel door mijn eigen fout een vastloper gehad omdat ik toch nog met een te kleine sproeier reed, gelukkig leek de schade nog mee te vallen e met een nieuwe zuiger erin gaat ie weer.
stottert alleen nog een beetje met op toeren komen dus vanavond maar weer eens verder experimenteren.
gister wel door mijn eigen fout een vastloper gehad omdat ik toch nog met een te kleine sproeier reed, gelukkig leek de schade nog mee te vallen e met een nieuwe zuiger erin gaat ie weer.
stottert alleen nog een beetje met op toeren komen dus vanavond maar weer eens verder experimenteren.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Dat is niet erg slim van je geweest, maar gelukkig ben je bedacht op de risico's van het opvoeren en valt de schade voor je mee. Maar had ik toch gelijk.
-
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
- Locatie: Drachten/Opeinde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Liep hij vast op vol gas? of bij het dicht draaien van de gas? kijk dan ook naar jou stationair sproeier ook heel belangerijk !!!!
- Dave de Vries
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
De cilinder was nog te redden, zit alleen een nieuwe mahle smeedzuiger in.
zonder filter met alleen de filterbuis gaat ie als een speer.
Met de dikke voetpakking was mn squish 2.05mm, nieuwe binnenkop erin en nog steeds een squish van 1.4mm
Dus deze week maar eens wat van de cilinder afdraaien zodat ik rond de 0.8 zit
Merk wel dat met de hogere compressie het koppel onderin ook wat is toegenomen
Doet nu met wind mee en tegen gewoon gemakkelijk 90 helemaal rechtop (en ben geen kleintje)
En zodra ik plat ga haalt ie vrij gemakkelijk de 100
Vind dat wel goed zo voor een brommertje
zonder filter met alleen de filterbuis gaat ie als een speer.
Met de dikke voetpakking was mn squish 2.05mm, nieuwe binnenkop erin en nog steeds een squish van 1.4mm
Dus deze week maar eens wat van de cilinder afdraaien zodat ik rond de 0.8 zit
Merk wel dat met de hogere compressie het koppel onderin ook wat is toegenomen
Doet nu met wind mee en tegen gewoon gemakkelijk 90 helemaal rechtop (en ben geen kleintje)
En zodra ik plat ga haalt ie vrij gemakkelijk de 100
Vind dat wel goed zo voor een brommertje
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Goed dat je cilinder nog te redden was . een nieuw zuigertje erin en gaan.
Heb je in de koker extra gaten geboord ?
Ik rij zelf met een 24mm mikuni en een twin air filter , zo een grote kegel , daar past de koker niet over.
Krijgt zo wel genoeg lucht , maar geeft ook een bak herrie als ik hem open draai.
Moet daar nog eens met mijn tuner (Johan) over hebben.
Maar eerst moet ik de cilinder in rijden en dan een keer definitief afstellen op de testbank.
Ik vind 100km/h ook hard zat , heb hem dan ook 12-35 tandwielen erop.
Trek bij wind tegen dan ook lekker door, ik ben namelijk ook niet zo klein uitgevallen
Groeten Adrie.
Heb je in de koker extra gaten geboord ?
Ik rij zelf met een 24mm mikuni en een twin air filter , zo een grote kegel , daar past de koker niet over.
Krijgt zo wel genoeg lucht , maar geeft ook een bak herrie als ik hem open draai.
Moet daar nog eens met mijn tuner (Johan) over hebben.
Maar eerst moet ik de cilinder in rijden en dan een keer definitief afstellen op de testbank.
Ik vind 100km/h ook hard zat , heb hem dan ook 12-35 tandwielen erop.
Trek bij wind tegen dan ook lekker door, ik ben namelijk ook niet zo klein uitgevallen
Groeten Adrie.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Ik had dat al een keer gelezen , maar ben bang dat hij adem nood krijgt.emilio schreef:Voor de VM24 is er ook een adapter te verkrijgen zodat het ori luchtfilter past.
Ik zal het eens met mijn tuner overleggen.
Adrie.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Membraan setup hulp/advies gevraagd
Kijk maar eens in het topic van Roman (Eifelyeti)... die heeft een 10poorter 60cc met een VM26 erachter en een aangepast ori luchtfilter. Loopt prima ..