Gaat dit nog door?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10341
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: Gaat dit nog door?

#26 Bericht door Andy » 03 mei 2014, 23:53

Ook ik ben een aantal keren door de cops aangehouden, kan alleen maar positief zijn over onze beschermheren.
Heb zelfs één keer op de kreid op de A9 motorbegeleiding gehad omdat me koplamp het begaf, geen verkeerd woord gesproken en geen prent.

Misschien in de spiegel kijken ...

Andy,

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 566
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Gaat dit nog door?

#27 Bericht door bud » 04 mei 2014, 09:30

Zoals de meeste besluiten welke gedecoreerd worden met stoere spierballentaal,blijft er waarschijnlijk niets over van de rigoureuze plannen, zoals altijd. In gevallen van extreme overschrijding, met wat voor voertuig dan ook, is het te rechtvaardigen dat de papierwinkel in beslag wordt genomen. Maar met deze plannen is het rendabeler en goedkoper om zonder rijbewijs en verzekering tegen de lamp te lopen bij een staande houding.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#28 Bericht door Theove » 04 mei 2014, 11:46

bud schreef:.... Maar met deze plannen is het rendabeler en goedkoper om zonder rijbewijs en verzekering tegen de lamp te lopen bij een staande houding.
Ja, bizar he. Wat een land..

Het zelfde geldt voor diefstal. Als je voor 40 euro steelt pleeg je een misdrijf en krijg je een boete van 210 euro.
Rij je 18 km te hard bij een afzetting dan is het een overtreding en die wordt zwaarder bestraft...
Dus een misdrijf plegen heeft minder gevolgen dan een overtreding..

Gebruikersavatar
hendrik68
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mei 2012, 15:23
Locatie: Gemeente Haaglanden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gaat dit nog door?

#29 Bericht door hendrik68 » 04 mei 2014, 12:28

De meeste agenten kunnen de oldtimers wel waarderen, en als je dan je helm afzet en ze zien dat je geen puistekop bent maar een vent van tussen de 35 en 65 dan geloven ze het vaak helemaal wel.
In Scheveningen weleens met een paar motoragenten( net als ik veertigers gok ik) in gesperk geweest die heren hadden donders goed in de gaten dat het snel spul was waar we meer rijden........., domweg omdat het voor hun een feest van herkenning was ,ze hadden het zelf vroeger ook zelf gereden

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#30 Bericht door Parlotti » 04 mei 2014, 23:09

Theove schreef:Het zelfde geldt voor diefstal. Als je voor 40 euro steelt pleeg je een misdrijf en krijg je een boete van 210 euro.
Rij je 18 km te hard bij een afzetting dan is het een overtreding en die wordt zwaarder bestraft...
Dus een misdrijf plegen heeft minder gevolgen dan een overtreding..
Nou, dat is wel erg kort door de bocht Theo. Er zijn inderdaad (overlappende) grensgebieden bij de door Justitie gehanteerde strafmaat. Gelukkig maar, want als je met bijna 20 km. te hard langs een stel wegwerkers scheurt kunnen de consequenties voor onze samenleving ernstiger zijn dan wanneer je een boek pikt. Dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen, want het doet niets af aan het feit dat een misdrijf zwaarder weegt dan een overtreding. Om over de gevolgen (strafblad e.d.) maar te zwijgen. Volgens mij weet jij dat ook wel, maar is het meer de irritatie die spreekt. :wink: Onlangs een prent gehad?

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#31 Bericht door Theove » 04 mei 2014, 23:18

Mhhh, ik heb het over een afzetting. Die zijn er vaak zonder dat er gewerkt wordt (tijdelijk verkeerssysteem met een net woord).

En ja, vorige week bij meneer de kantonrechter geweest voor een boete die m.i. onterecht was.
Een bos jurisprudentie mee en dat was blijkbaar verwarrend genoeg om de uitspraak uit te stellen (2 jaar na dato en weer uitstellen).

En natuurlijk gefrustreerd over dit overgeregelde land :)

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#32 Bericht door Parlotti » 04 mei 2014, 23:23

Theove schreef:Mhhh, ik heb het over een afzetting. Die zijn er vaak zonder dat er gewerkt wordt (tijdelijk verkeerssysteem met een net woord).

En ja, vorige week bij meneer de kantonrechter geweest voor een boete die m.i. onterecht was.
Een bos jurisprudentie mee en dat was blijkbaar verwarrend genoeg om de uitspraak uit te stellen (2 jaar na dato en weer uitstellen).

En natuurlijk gefrustreerd over dit overgeregelde land :)
:lol: dat vermoedde ik al en ja: dat gevoel heb ik ook wel eens
maar dan kijk ik naar het Journaal en dan zie ik Oekraine :(

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#33 Bericht door Theove » 04 mei 2014, 23:29

En ik zie bussen vol Bulgaren die een toeslag komen aanvragen.
Vervolgens een krullebol die vertelt dat we die miljoenen voor een flink deel kwijt zijn.
Moet jij je MRB eens een dag te laat betalen...

Ach, blijven lachen :)



Maar we gaan OT.

Ik ga er, gezien de correspondentie richting de 2e kamer, vanuit dat het doorgaat.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#34 Bericht door Parlotti » 04 mei 2014, 23:43

Mhhh [-X mr. moderator: uit frustratie een boude stelling op het forum spugen en dan zeggen dat we OT gaan;
dat zou je machtsmisbruik kunnen noemen :mrgreen:
en inderdaad: blijven lachen :wink:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Gaat dit nog door?

#35 Bericht door Zatopek » 05 mei 2014, 11:51

Heb niet alles gelezen maar wel veel in dit topic. Ben het met Andy eens, wij zijn niet de doelgroep en als je je gewoon netjes gedraagt is er weinig aan de hand als je TE snel rijdt en word aangehouden. Ik ben zeker niet van plan om mijn brommer terug af te voeren naar 50 km, hij heeft een top van ca. 72 echte kilometers en je ziet er verder niets aan dat ie is opgevoerd. Nu rij ik ook zelden dergelijke snelheden met de brommert. Meestal rij ik iets van tussen de 50 en 60. Wat ik wil zegen, geen paniek en rij in de bebouwde kom rustig en beheerst en geef alleen gas als je zeker bent (relatief begrip) dat het kan. Dus bijvoorbeeld niet op de Zeeweg op de hoofdrijbaan tussen Overveen en Bloemendaal aan Zee.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Gaat dit nog door?

#36 Bericht door hermanp » 05 mei 2014, 14:19

Theove schreef:En ik zie bussen vol Bulgaren die een toeslag komen aanvragen.
Vervolgens een krullebol die vertelt dat we die miljoenen voor een flink deel kwijt zijn.
Moet jij je MRB eens een dag te laat betalen...

Ach, blijven lachen :)



Maar we gaan OT.

Ik ga er, gezien de correspondentie richting de 2e kamer, vanuit dat het doorgaat.
Mijn buurman was vorig jaar één dag te laat met het betalen van de WOZ, de week daarop kreeg hij een briefje van de gemeente dat ze over konden gaan tot inbeslagneming van het onroerende goed als hij niet zeer snel het bedrag, wat ondertussen al was overgemaakt, ging betalen.
Uiteindelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#37 Bericht door Parlotti » 07 mei 2014, 20:59

hermanp schreef:
Mijn buurman was vorig jaar één dag te laat met het betalen van de WOZ, de week daarop kreeg hij een briefje van de gemeente dat ze over konden gaan tot inbeslagneming van het onroerende goed als hij niet zeer snel het bedrag, wat ondertussen al was overgemaakt, ging betalen.
Uiteindelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Ik vind dit altijd van die Broodje Aap verhalen: meestal is het een buurman, vaak een neef, soms een kennis en heel soms een buurman van de neef van een kennis. Je krijgt eerst een herinnering, dan een aanmaning en tot slot nog een laatste kans. Pas dan begint in de regel het incassotraject, maar dan zijn we al een flinke tijd verder.

Zo gaan we weer OT...

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Gaat dit nog door?

#38 Bericht door hermanp » 07 mei 2014, 21:45

Parlotti schreef:
hermanp schreef:
Mijn buurman was vorig jaar één dag te laat met het betalen van de WOZ, de week daarop kreeg hij een briefje van de gemeente dat ze over konden gaan tot inbeslagneming van het onroerende goed als hij niet zeer snel het bedrag, wat ondertussen al was overgemaakt, ging betalen.
Uiteindelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Ik vind dit altijd van die Broodje Aap verhalen: meestal is het een buurman, vaak een neef, soms een kennis en heel soms een buurman van de neef van een kennis. Je krijgt eerst een herinnering, dan een aanmaning en tot slot nog een laatste kans. Pas dan begint in de regel het incassotraject, maar dan zijn we al een flinke tijd verder.

Zo gaan we weer OT...

Geen broodje aap, hoe kom je erbij?
Zelf meegemaakt; uit protest een bekeuring niet betaald, kreeg meteen een dagvaarding. Niks verhoging, aanmaning of wat dan ook, het eerste wat ik van justitie kreeg was een uitnodiging om bij mevrouw de rechter te verschijnen.

Buffel6869
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gaat dit nog door?

#39 Bericht door Buffel6869 » 07 mei 2014, 22:02

On topic zou zijn het onderwerp of opgevoerde bromfietsen veel harder en strafrechtelijk aangepakt gaan worden in de toekomst. Volgens mij gaat de discussie met name om snorscooters die te hard op het fietspad rijden en dat het merendeel van de verkeersdoden in Amsterdam snorscooters zijn. Het is de vraag of ze dat oplossen door snorscooters naar de rijbaan te weren met helmplicht of dat men het in de handhaving zoekt. En of men zich dan beperkt tot snorscooters of dat (oldtimer) bromfietsen in de slipstream hierin meegenomen worden. Volgens mij is het afwachten wat een g4 gemeentes doen want volgens mij ziet Den Haag dat toch als een lokaal probleem.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#40 Bericht door Parlotti » 08 mei 2014, 13:25

hermanp schreef: Zelf meegemaakt; uit protest een bekeuring niet betaald, kreeg meteen een dagvaarding. Niks verhoging, aanmaning of wat dan ook, het eerste wat ik van justitie kreeg was een uitnodiging om bij mevrouw de rechter te verschijnen.
Ja, dat kan inderdaad heel goed als het om een prent gaat, Herman. Maar hier ging het om een woz aanslag en dan is het buitengewoon ongeloofwaardig. Ik zeg ook niet dat jij het verzint, maar je buurman. En dan is er vast wel weer iemand die gaat roepen dat het allemaal 1 pot nat is, maar zo ontstaan de misverstanden. Komt overigens heeel vaak voor dat je leest over iets heel ergs en als je zo'n story helemaal uitloopt dan blijft er weinig tot niets van over. En dat was nu net de strekking van mijn commentaar waarmee we weer on topic komen :wink:

Gebruikersavatar
cdraaisma
Berichten: 439
Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
Locatie: harlingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Gaat dit nog door?

#41 Bericht door cdraaisma » 08 mei 2014, 20:54

Goedenavond.
Was vanmiddag in Harlingen een brommer controle compleet met rollenbank.Heb even met de dienders geproken en gevraagt wanneer je een boete krijgt,dat is dus met 57 km,maar oude grijze mannen lieten ze wel door rijden.Dat is toch aardig van ze.
Gr-Kees.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

Re: Gaat dit nog door?

#42 Bericht door jamojamo » 09 mei 2014, 13:46

cdraaisma schreef:Goedenavond.
Was vanmiddag in Harlingen een brommer controle compleet met rollenbank.Heb even met de dienders geproken en gevraagt wanneer je een boete krijgt,dat is dus met 57 km,maar oude grijze mannen lieten ze wel door rijden.Dat is toch aardig van ze.
Gr-Kees.
Leeftijdsdicriminatie :evil: Ik wil ook mijn rijbewijs inleveren :^o

Wel aardig van de dienders. Het is namelijk veel logischer het gedrag te bestraffen net als bij auto's.

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
cdraaisma
Berichten: 439
Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
Locatie: harlingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Gaat dit nog door?

#43 Bericht door cdraaisma » 10 mei 2014, 21:16

jamojamo schreef:
cdraaisma schreef:Goedenavond.
Was vanmiddag in Harlingen een brommer controle compleet met rollenbank.Heb even met de dienders geproken en gevraagt wanneer je een boete krijgt,dat is dus met 57 km,maar oude grijze mannen lieten ze wel door rijden.Dat is toch aardig van ze.
Gr-Kees.
Leeftijdsdicriminatie :evil: Ik wil ook mijn rijbewijs inleveren :^o

Wel aardig van de dienders. Het is namelijk veel logischer het gedrag te bestraffen net als bij auto's.

Mvg,
Eric
Dit was ik nog vergeten,snelheid gemeten op rollenbank gaat nog een correctie van 8 km vanaf.
Gr-Kees.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Gaat dit nog door?

#44 Bericht door Parlotti » 11 mei 2014, 15:52

Dan vind je dit wellicht ook een leuk speeltje http://www.boeteberekenen.nl/

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gaat dit nog door?

#45 Bericht door michael67 » 11 mei 2014, 22:03

Je kan een keer mazzel hebben dat ze dingen door de vingers zien omdat je niet tot een doelgroep behoort.
Uiteindelijk zijn de bekeuringen een bron van inkomsten.
Heb toch al meerdere mensen hun rijbewijs kwijt zien raken omdat ze te hard reden met hun zundapp of kreidler.
Waar ik woon gaat alles over 1 kam.
Gelukkig heb ik nu het meeste op motorplaat,daar ben ik vanaf.
Houd er rekening mee dat er onder tussen ook wel een paar lichtingen agenten zijn die niks met een klassieke brommer hebben.
Die gaan je echt niet matsen.

Buffel6869
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Gaat dit nog door?

#46 Bericht door Buffel6869 » 14 mei 2014, 14:40

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2262 ... rs___.html

En hier komt de volgende: het weren van tweetakt brommers in steden is een kwestie van tijd...

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Gaat dit nog door?

#47 Bericht door hermanngas » 14 mei 2014, 21:33

Heb ik even mazzel Dronten is een Dorp ;-)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Gaat dit nog door?

#48 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 mei 2014, 21:37

Buffel6869 schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2262 ... rs___.html

En hier komt de volgende: het weren van tweetakt brommers in steden is een kwestie van tijd...
Hoe vaak is dat al naar voren geschoven.

Enzo

Plaats reactie