kreidler eitank 1961 wat sneller maken
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 11:54
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Op welke manier kan ik mijn kreidler eitankje van 61 wat sneller maken.Heeft nu standaaropstelling en klein carbutje en loopt amper 45.
Graag wat tips
Graag wat tips
- berryjansen
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:12
- Locatie: uden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi,
dat kan op meerdere manieren.
Maar wat voor een cilinder heb je er op zitten?
En wat is wat sneller?
Je cilinder begint met een
15.en dan nog 4 cijfers.
Je kan bijv. je cilinder laten tunen.
Andere tandwiel verhouding.
En stel je eens voor.
Graag met foto van je eitje.
Groet Berry.
dat kan op meerdere manieren.
Maar wat voor een cilinder heb je er op zitten?
En wat is wat sneller?
Je cilinder begint met een
15.en dan nog 4 cijfers.
Je kan bijv. je cilinder laten tunen.
Andere tandwiel verhouding.
En stel je eens voor.
Graag met foto van je eitje.
Groet Berry.
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Welkom.
Carburateur is groot genoeg. Uitlaat en tandwielverhouding veranderen moet voldoende zijn om hem 50-55 km/h te laten lopen.
Carburateur is groot genoeg. Uitlaat en tandwielverhouding veranderen moet voldoende zijn om hem 50-55 km/h te laten lopen.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Sorry voor mijn off topic maar we kunnen merken dat het voorjaar begint , er is namelijk een heel blik nieuw publiek open getrokken op het forum wat direct maar begint te vragen. Ik zou mijzelf even voorstellen met eventueel een fotootje van je brommer erbij. Ik zou ook wat duidelijker zijn. Wat voor een cilinder heb je nu ( nummer ) , welke carburateur ( nummer ) , uitlaat enz. Hoe hard rijd hij nu ? Wat is iets harder ? Van 50 naar 60 of 70 of 120 ?
Al vast welkom op het forum.
Gr Thijs
Al vast welkom op het forum.
Gr Thijs
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 11:54
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi, hier een fotootje van mijn kreidlertje.Ik weet goed dat ie verre van perfect is maar ik ben der blij mee.Een km of 70 is genoeg voor mij.Wat er allemaal op zit moet ik eens kijken maar ik denk dat alles nog standaard is.
- Bijlagen
-
- DSCN2424 (Small).JPG (141.93 KiB) 15811 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Voor 70 km/h zal je op zoek moeten gaan voor een complete 4,2 pk setup.
Enzo
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi Tjeuke, Op zich vind ik het geen onaardig Eitankje. Als ik het goed zie is het een 3 hand bakje.Dan is naar mijn idee een 4.2 te hoogtjeuke65 schreef:Hoi, hier een fotootje van mijn kreidlertje.Ik weet goed dat ie verre van perfect is maar ik ben der blij mee.Een km of 70 is genoeg voor mij.Wat er allemaal op zit moet ik eens kijken maar ik denk dat alles nog standaard is.
gegrepen gezien de stappen tussen je versnellingen. Ik denk dat je meer gebaat bent bij een 3.6.
Gijs v Z
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
van 45 naar 70kmh????
ik ga proberen je aan de hand van mijn eigen ervaringen uit je droom te helpen.
ook ik had deze toen ik mijn eerste eitje 1961 kocht.
45kmh was wel erg langzaam,dacht ik.
op advies van een goede kennis ging ik op zoek naar een prima 3,6 cilindertje.
dit was zo gevonden,je werd er mee doodgegooid.een prima 14mm bing erbij,en ik zou mijn doel wel bereiken.65kmh moest wel kunnen.
na montage begon de ellende.een rammelend,en nooit lekker lopend geheel was het geworden.
een nieuwe zuiger in laten meten en het werd al iets beter.de 14mm bing voorzien van een kompleet set nieuwe ingewanden,plus en nieuwe bijpassende jammarcol uitlaat,en het varkentje was gewassen,dacht ik.nee,de tandwielverhouding was ik vergeten.nieuwe ketting plus de juiste tandwielen erop,en ja hoor,doel bereikt,dacht ik.een dikke 60 liep hij nu.leuke snelheid voor zo'n bromfietsuitvoering eitje.maar toen begon het eigenlijk pas.zoals gijs al aangeeft loopt dit allemaal niet super in combinatie met een 3 handbakkie,dit kan ik beamen.
wat bij verder meteen al opviel,was dat hij met 60kmh stuurde als een natte dweil,met de 45km.setup nooit opgevallen.dus komplete voorvorkrevisie.
ook de voorrem moest flink aangepakt worden,want deze remmen doorgaans voor geen meter.
maar ja,eind goed al goed,zo'n 750 euro lichter en een jaar klooien was mijn doel bereikt.
na een zomertje toeren weer alles eraf,want het liep nooit zo mooi als de originele setup.
nu rijd ik al weer 5 jaar origineel,naar volle tevredenheid met voortandwiel 1 tandje te groot,lekker 50kh.
voor deze snelheid is een brommereitje gebouwd.
wil je echt 70???stap dan over naar een super4!!!!!!
ik ga proberen je aan de hand van mijn eigen ervaringen uit je droom te helpen.
ook ik had deze toen ik mijn eerste eitje 1961 kocht.
45kmh was wel erg langzaam,dacht ik.
op advies van een goede kennis ging ik op zoek naar een prima 3,6 cilindertje.
dit was zo gevonden,je werd er mee doodgegooid.een prima 14mm bing erbij,en ik zou mijn doel wel bereiken.65kmh moest wel kunnen.
na montage begon de ellende.een rammelend,en nooit lekker lopend geheel was het geworden.
een nieuwe zuiger in laten meten en het werd al iets beter.de 14mm bing voorzien van een kompleet set nieuwe ingewanden,plus en nieuwe bijpassende jammarcol uitlaat,en het varkentje was gewassen,dacht ik.nee,de tandwielverhouding was ik vergeten.nieuwe ketting plus de juiste tandwielen erop,en ja hoor,doel bereikt,dacht ik.een dikke 60 liep hij nu.leuke snelheid voor zo'n bromfietsuitvoering eitje.maar toen begon het eigenlijk pas.zoals gijs al aangeeft loopt dit allemaal niet super in combinatie met een 3 handbakkie,dit kan ik beamen.
wat bij verder meteen al opviel,was dat hij met 60kmh stuurde als een natte dweil,met de 45km.setup nooit opgevallen.dus komplete voorvorkrevisie.
ook de voorrem moest flink aangepakt worden,want deze remmen doorgaans voor geen meter.
maar ja,eind goed al goed,zo'n 750 euro lichter en een jaar klooien was mijn doel bereikt.
na een zomertje toeren weer alles eraf,want het liep nooit zo mooi als de originele setup.
nu rijd ik al weer 5 jaar origineel,naar volle tevredenheid met voortandwiel 1 tandje te groot,lekker 50kh.
voor deze snelheid is een brommereitje gebouwd.
wil je echt 70???stap dan over naar een super4!!!!!!
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Toon heeft wel een punt.
Zelf een 4.2pk op een 3 voetbak buffeltank.
Dat bevalt prima maar die heeft wel een heel andere vork. Dat merk je goed.
Met 11/36 tandwielen en en 14mm carburateur rijdt dat net 55km / u. Precies de bedoeling.
Zelf een 4.2pk op een 3 voetbak buffeltank.
Dat bevalt prima maar die heeft wel een heel andere vork. Dat merk je goed.
Met 11/36 tandwielen en en 14mm carburateur rijdt dat net 55km / u. Precies de bedoeling.
- berryjansen
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:12
- Locatie: uden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi tjeuke,
mooi eitje heb je.
Ik rijd met een buffel met een 4.2 (15.53.90) met een 15.63.06 cilinderkop en 1/16/59 bing.
Tandwiel verhouding 13/33.
De top ligt op 72/73 op gps.
Dus het is mogelijk.
Ik ga binnenkort andere tandwielen uit proberen. Het gaat me net te snel.
Groet Berry.
mooi eitje heb je.
Ik rijd met een buffel met een 4.2 (15.53.90) met een 15.63.06 cilinderkop en 1/16/59 bing.
Tandwiel verhouding 13/33.
De top ligt op 72/73 op gps.
Dus het is mogelijk.
Ik ga binnenkort andere tandwielen uit proberen. Het gaat me net te snel.
Groet Berry.
- janzand
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
- Locatie: rhoon
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi, had vroeger ook een '65 er eitank met 13-36 tandwielen een 4,2 mahle met 28 mm uitlaat en 17 mm bing carburateur liep ook 70 km deed het prima nooit iets aan gehad.
Gr. Jan
Gr. Jan
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Dat bedoel ik ook nou, Jan weet ook dat het heel goed kan.
Het is totaal geen probleem een Eitank 70 km p/u te laten lopen, het kost alleen geld.
Zelf rij ik al bijna 20 jaar met een prima setup, 4,2 cilinder - 17 bing kroondop - 28 mm uitlaat en 12x36 tandwielen.
Een setje dat top loopt en dat kunnen velen beamen en Enzo wellicht ook nog wel.
Een goede kroondop 80 tot 100 euro - 4,2 cilinder afhankelijk van de staat - tandwielen/uitlaat/boch/klemmen/W7 bougie - zie Kreidler Parts.
Met sommige onderdelen is het, zoek en gij zult vinden en let goed op wat je koop.
Stoor je niet aan bange verhalen dat het niet verstandig of lastig is, om een 3 handbak 70 km p/u te laten lopen.
Nicolaas.
Het is totaal geen probleem een Eitank 70 km p/u te laten lopen, het kost alleen geld.
Zelf rij ik al bijna 20 jaar met een prima setup, 4,2 cilinder - 17 bing kroondop - 28 mm uitlaat en 12x36 tandwielen.
Een setje dat top loopt en dat kunnen velen beamen en Enzo wellicht ook nog wel.
Een goede kroondop 80 tot 100 euro - 4,2 cilinder afhankelijk van de staat - tandwielen/uitlaat/boch/klemmen/W7 bougie - zie Kreidler Parts.
Met sommige onderdelen is het, zoek en gij zult vinden en let goed op wat je koop.
Stoor je niet aan bange verhalen dat het niet verstandig of lastig is, om een 3 handbak 70 km p/u te laten lopen.
Nicolaas.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
70km/u kan zeker , zonder problemen.
Zaak is wel dat alles nog fris is.
Vaak worden versleten spullen op een blok gemonteerd dat al een flinke boodschap heeft gedaan.
Tja , dan rammelt en ratelt er wel eens iets en is de afstelling soms moeilijk te verwezenlijken.
Zaak is wel dat alles nog fris is.
Vaak worden versleten spullen op een blok gemonteerd dat al een flinke boodschap heeft gedaan.
Tja , dan rammelt en ratelt er wel eens iets en is de afstelling soms moeilijk te verwezenlijken.
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
over wat voor eitankmodel heb je het Nicolaas.Nicolaas schreef:Dat bedoel ik ook nou, Jan weet ook dat het heel goed kan.
Het is totaal geen probleem een Eitank 70 km p/u te laten lopen, het kost alleen geld.
Zelf rij ik al bijna 20 jaar met een prima setup, 4,2 cilinder - 17 bing kroondop - 28 mm uitlaat en 12x36 tandwielen.
Een setje dat top loopt en dat kunnen velen beamen en Enzo wellicht ook nog wel.
Een goede kroondop 80 tot 100 euro - 4,2 cilinder afhankelijk van de staat - tandwielen/uitlaat/boch/klemmen/W7 bougie - zie Kreidler Parts.
Met sommige onderdelen is het, zoek en gij zult vinden en let goed op wat je koop.
Stoor je niet aan bange verhalen dat het niet verstandig of lastig is, om een 3 handbak 70 km p/u te laten lopen.
Nicolaas.
brommer?super?17 of 19 inch wielen???????
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2015, 11:54
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
ja, ik hoor het al, ik kan em beter laten zoals ie is. Als ik dan wat harder wil pak ik wel zijn broertje hieronder op foto. Deze loopt vlot 80
- Bijlagen
-
- DSCN2416 (Small).JPG (130.89 KiB) 15503 keer bekeken
- Nico Ha
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
- Locatie: Hazerswoude dorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
A.v.d.Els schreef:over wat voor eitankmodel heb je het Nicolaas.Nicolaas schreef:Dat bedoel ik ook nou, Jan weet ook dat het heel goed kan.
Het is totaal geen probleem een Eitank 70 km p/u te laten lopen, het kost alleen geld.
Zelf rij ik al bijna 20 jaar met een prima setup, 4,2 cilinder - 17 bing kroondop - 28 mm uitlaat en 12x36 tandwielen.
Een setje dat top loopt en dat kunnen velen beamen en Enzo wellicht ook nog wel.
Een goede kroondop 80 tot 100 euro - 4,2 cilinder afhankelijk van de staat - tandwielen/uitlaat/boch/klemmen/W7 bougie - zie Kreidler Parts.
Met sommige onderdelen is het, zoek en gij zult vinden en let goed op wat je koop.
Stoor je niet aan bange verhalen dat het niet verstandig of lastig is, om een 3 handbak 70 km p/u te laten lopen.
Nicolaas.
brommer?super?17 of 19 inch wielen???????
Zie voor alle gegevens : Site map, Restauraties, De Kreidlerhobby van Nicolaas v/d Heuvel.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi tjeuke65,
Op de foto zie ik een prachtige Kreidler Florett, je hebt hem als de luxe variant opgebouwd, heel mooi.
Wat ik dan weer jammer vind is dat je de generaal van de brommer (de tank) de meest kaal gekloven uitvoering hebt gebruikt.
Wellicht ga je dat nog veranderen in de toekomst, er staat dan wel gelijk een andere brommer.
De snelheid van een eitank is niet zo. belangrijk, de lol vind de één bij 70 km/u en een ander bij 100 plus, een ieder heeft zo zijn eigen beleving.
Iets harder rijden als wat men wenst gaat tegenwoordig in de papieren lopen, 20 jaar geleden was dit nog geen probleem, alles was toen nog vrij makkelijk te verkrijgen en betaalbaar.
Voor die 300 kilometer die de gemiddelde eitank rijder rijdt per jaar zou het mij een biet zijn, een mooie tank met kniepads en messing emblemen, daar zou ik op in zetten.
Op de foto zie ik een prachtige Kreidler Florett, je hebt hem als de luxe variant opgebouwd, heel mooi.
Wat ik dan weer jammer vind is dat je de generaal van de brommer (de tank) de meest kaal gekloven uitvoering hebt gebruikt.
Wellicht ga je dat nog veranderen in de toekomst, er staat dan wel gelijk een andere brommer.
De snelheid van een eitank is niet zo. belangrijk, de lol vind de één bij 70 km/u en een ander bij 100 plus, een ieder heeft zo zijn eigen beleving.
Iets harder rijden als wat men wenst gaat tegenwoordig in de papieren lopen, 20 jaar geleden was dit nog geen probleem, alles was toen nog vrij makkelijk te verkrijgen en betaalbaar.
Voor die 300 kilometer die de gemiddelde eitank rijder rijdt per jaar zou het mij een biet zijn, een mooie tank met kniepads en messing emblemen, daar zou ik op in zetten.
- janzand
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 feb 2005, 21:15
- Locatie: rhoon
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Hoi hoi Tsjeuke 65 , wat Nicolaas schrijft klopt precies heb hem wel eens gesproken in Alblasserdam hij heeft een kroondop en ik een normale Bing 17 mm.
Heb nu voor mijn ei een normaal setje maar de buffel heeft een getunde cilinder (Klein tuned staat erin)met een 1/14/99 en loopt wel ruim 70 vind alleen het opnemen waardeloos komt niet snel weg probeer nu een 17 mm anders ga ik naar een kleiner voortandwiel om te proberen hoe ie het dan doet.
Gr. Jan
Heb nu voor mijn ei een normaal setje maar de buffel heeft een getunde cilinder (Klein tuned staat erin)met een 1/14/99 en loopt wel ruim 70 vind alleen het opnemen waardeloos komt niet snel weg probeer nu een 17 mm anders ga ik naar een kleiner voortandwiel om te proberen hoe ie het dan doet.
Gr. Jan
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Het mooste wat loopt op een 3bak is een 2.6 of een latere 2.9 cilinder, kun je met een 12bing rijden en haalt makkelijk de 65km.
Hoef je de uitlaat ook niet te veranderen. Is geen toeren cilinder maar wel met meer pit dan de NL 2.0 cilinder.
Is ff geduld hebben met het vinden van een gave exemplaar.
succes.
Andy,
Hoef je de uitlaat ook niet te veranderen. Is geen toeren cilinder maar wel met meer pit dan de NL 2.0 cilinder.
Is ff geduld hebben met het vinden van een gave exemplaar.
succes.
Andy,
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Originele Hollandse brommer Eitank model 1965 19 inch wielenA.v.d.Els schreef:over wat voor eitankmodel heb je het Nicolaas.Nicolaas schreef:Dat bedoel ik ook nou, Jan weet ook dat het heel goed kan.
Het is totaal geen probleem een Eitank 70 km p/u te laten lopen, het kost alleen geld.
Zelf rij ik al bijna 20 jaar met een prima setup, 4,2 cilinder - 17 bing kroondop - 28 mm uitlaat en 12x36 tandwielen.
Een setje dat top loopt en dat kunnen velen beamen en Enzo wellicht ook nog wel.
Een goede kroondop 80 tot 100 euro - 4,2 cilinder afhankelijk van de staat - tandwielen/uitlaat/boch/klemmen/W7 bougie - zie Kreidler Parts.
Met sommige onderdelen is het, zoek en gij zult vinden en let goed op wat je koop.
Stoor je niet aan bange verhalen dat het niet verstandig of lastig is, om een 3 handbak 70 km p/u te laten lopen.
Nicolaas.
brommer?super?17 of 19 inch wielen???????
Zie onder restauraties.
De Hobby van Nicolaas van den Heuvel
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Dat zou heel goe kunnen, maar heb je het ooit met de door mij genoemde setup geprobeerd.Andy schreef:Het mooste wat loopt op een 3bak is een 2.6 of een latere 2.9 cilinder, kun je met een 12bing rijden en haalt makkelijk de 65km.
Hoef je de uitlaat ook niet te veranderen. Is geen toeren cilinder maar wel met meer pit dan de NL 2.0 cilinder.
Is ff geduld hebben met het vinden van een gave exemplaar.
succes.
Andy,
Gewoon met een 28 of 32 mm uitlaat (onbewerkt) van Kreidler Parts zonder die lelijke lasnaad natuurlijk.
Als je rustig rijd snort hij mooi origineel tot je het gas open draaid en loopt prima stadioneer.
Maar jij bent tevreden met jou setup en daar gaat het om.
Gr Nicolaas
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: kreidler eitank 1961 wat sneller maken
Caspar schreef:32mm uitlaat gauw vergeten , gaat hem niet worden. Word hij alleen maar slomer van
Ben toch bang dat je voor je beurd spreekt want mijn 32 mm was een originele uitlaat die onder een super 4 vandaan kwam en jaren lang prima zijn dienst deed tot ik m' door verkocht in prima staat en dat voor een uitlaat van 50 jaar oud. Zijn nieuwe baas woont in Denemarken.
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer: