Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 9:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Omdat het komkommer tijd is , even een update van mijn 60cc projectje.
Het is een zogenaamde plug&play kit van Dick Baan , getuned door LVS.
-Cilinder is een 44mm KTT SB met RSP zuiger.
-Kop is een 44mm KTT SB , met squish rand aangepast op de bolling van de RSP zuiger.
-Rion membraanhuis met Tasserini membraan
-Carburateur is een gemodificeerde China-Bing uitgedraaid naar 23mm , lange Puch 80cc gasnaald , aangepaste gasschuif.
-Luchtfilterhuis uitgebreid met extra tules en Homoet Twin-Air sok er overheen.
-Uitlaat is een verchroomde en verlengde Baan 4P met mechanische/schotten-demper en losse 32mm bocht.
-Koppeling is een 6 plaats van De Jager , met gelagerde dekplaat van Arnold.
-Koppelingshevel omgebouwd , buitenom met hevel van de Mustang en beugeltje van BMP
-Ontsteking is een HPI 2Ten met 60W lichtspoel , 6V spanningsregelaar.
Op het vliegwiel heb ik een inertieschijf gemonteerd om het vliegwiel gewicht te verhogen , was eerst een beetje té giftig op het gas.
-Bougie is een NGK BR9HIX iridium.
-Blok is gemodificeerd door Arnold , met Rito drijfstang .

Deze set was eerst zuiger gestuurd met korte zuiger , maar dat bleek een compromis: hij liep erg hard maar onderin was de afstelling lastig. Nu met membraan en langere zuiger is hij onderin al véél beter bij de les.
Ben nog bezig met de afstelling en ademhaling. Nu sproeier 100 er in , lijkt te klein.
Luchtfilterhuis misschien nog vervangen voor open Twin-Air , Zuigergestuurd werd ik gek van het open aanzuiggeluid.
herrie valt nu mee met membraan. Misschien toch open filter ?
Ontsteking voorlopig op 2mm v.b.d.p. gezet , zoals geadviseerd in de handleiding.
Set zou geschat 12pk moeten doen.

Rem in het voorwiel vervangen door beter remmende zwevende 280mm schijf met remklauw van BMP.
RVS omvlochten remslang geeft wat meer feeling in de remhendel , en wat minder sponzig.
Rempomp is een 16mm plunjer ipv de standaard 13mm plunjer , net effe meer druk.
Tandwiel verhouding voorlopig 13/36. Was 12/36 maar hij bleef steigeren.
Om de boel een beetje op de weg te houden is de inhoud van de vork aangepast , en een setje Hagons achter


Bijlagen:
IMG-20140722-WA0000 (Medium).jpeg
IMG-20140722-WA0000 (Medium).jpeg [ 127.96 KiB | 11800 keer bekeken ]
gasschuif aangeschuind (Medium).jpg
gasschuif aangeschuind (Medium).jpg [ 80.43 KiB | 11800 keer bekeken ]
DSCF8557 (Medium).JPG
DSCF8557 (Medium).JPG [ 78.18 KiB | 11800 keer bekeken ]
20150418_150625 (Medium).jpg
20150418_150625 (Medium).jpg [ 129.03 KiB | 11800 keer bekeken ]
20150418_162021 (Medium).jpg
20150418_162021 (Medium).jpg [ 126.72 KiB | 11800 keer bekeken ]
20150418_161858 (Medium).jpg
20150418_161858 (Medium).jpg [ 124.01 KiB | 11800 keer bekeken ]
20150418_161840 (Medium).jpg
20150418_161840 (Medium).jpg [ 76.64 KiB | 11800 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 9:41 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat is smullen Caspar deze plaatjes.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 10:08 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 22, 2010 10:04 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Heerlen
Snelle Jelle :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2015 10:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 302
Woonplaats: Roggel
Mooi! :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 9:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 6:34 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Vlak bij Lochem
Mooie uitlaat ook,maakt die veel lawaai?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 10:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
pascal schreef:
Mooie uitlaat ook,maakt die veel lawaai?



Homoet/Baan, SPI60 piepke :) http://www.kreidlerservice.nl/?372,15.0 ... uitvoering)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 10:48 am 
Offline

Geregistreerd: di mei 10, 2005 10:24 pm
Berichten: 108
Woonplaats: wijk bij duurstede
Mooi spul Caspar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 11:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Wat heb je aangepast in de voorvork ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 1:31 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
dat ziet er mooi uit!

Met een grotere plunjer in de remcilinder bouw je trouwens minder druk op ipv meer. De slag wordt wel minder en in combinatie met de andere klauw kan het best beter remmen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 3:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Zoo Caspar dat ziet er verzorgd uit! Maar dat is jou wel toevertrouwd.
Vraagje, Wat is er nu anders aan een Tassarini membraam?

,Erik


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 3:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Casper leuk om dit zo te lezen eindelijk weer eens iets wat over tuning gaat:) maar lees dat je na wat afstelperikelen een langere zuiger hebt gemonteerd, en vervolgens een membraan, neem aan dat je de zuiger daarop weer hebt aangepast? Anders ben ik erg verbaasd dat het goed loopt. 12pk is goed voor een minimum te behalen snelheid van 115km/h :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 4:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Helmantel schreef:
dat ziet er mooi uit!

Met een grotere plunjer in de remcilinder bouw je trouwens minder druk op ipv meer. De slag wordt wel minder en in combinatie met de andere klauw kan het best beter remmen


Ik durf het bijna niet te zeggen.. Maar mijn ervaring is dat de Bite met een dubbelzuiger remklauwtje niet beter word met een standaard Kreidler remplunjer.
Heb de zelfde rem op mn LK600 80cc zitten en ik rem hem niet op het voorwiel. Zelfde verhaal als tig jaar geleden toen ik een dubbelzuiger klauwtje van Honda op mn special had gebouwd. Het beste is om een grotere diameter schijf te monteren (die ervaring heb ik ook met auto,s).
Ik ben wel benieuwd wat de ervaring is als Caspar een standaard remklauw icm die grote remschijf zou monteren ..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 7:27 pm 
Een schroefnippel op de koppelingskabel ?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 10:26 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5513
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Caspar,

Kupplungsgegenhalter van de Koppelingskabel met de M8 Motorschroef montieren... dan loopt de koppelingskabel recht...

top Bericht :clap :thumbsup


Bijlagen:
IMG-20150317-WA0009.jpeg
IMG-20150317-WA0009.jpeg [ 146.24 KiB | 11253 keer bekeken ]
IMG_0765.JPG
IMG_0765.JPG [ 168.53 KiB | 11263 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 12:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Handig systeem Roman!

Mooie post Caspwr blijf het met interesse volgen. Ben wel benieuwd wat je aangepast hebt aan je voorvork.

Groetjes Anne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 11:19 am 
Offline

Geregistreerd: vr maart 23, 2012 5:24 pm
Berichten: 32
Mooi project! Ook ik ben benieuwd naar de aanpassingen in de vork..

Verder mooi spul van BMP :D


Mike


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 4:31 pm 
Offline

Geregistreerd: di feb 12, 2013 4:21 pm
Berichten: 285
Ziet er mooi uit caspar, maar wanneer je echt goed op de weg wil liggen, leuke uitspraak, kan ik je een verstevigde achterbrug van Midde aanraden.
Dat scheelt enorm. Ik heb nu ook hagons gemonteerd en een bovengenoemde achterbrug. Als een blok. En lekker stevig.
Ik raad het een ieder aan die "wat" harder rijdt dan normaal. Super.


Groeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 8:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
zo , wat een reacties zeg ! (like :clap )
@KJ: de uitlaat van jouw link is de opvolger van mijn pijp. Zelf vind ik de oude fijner , de meesten niet.
In de voorvork zitten progressieve WP veertjes en olie mix van WP , verder alles wat slijt vernieuwd , as usual.
@Roman , bedankt voor de tip. :thumbsup
@Nozems: Er zitten inderdaad 2 sleufgaten in het zuigerhemd tbv de membraan sturing. e.e.a. volgens opgave LVS.
Heb er op de teller 105 KM/U mee gereden met 13/36. Dat vind ik meer dan zat. 80 met tegenwind was de wens.
@Fladerrak: Ja , voorlopig wel even.
@Erik de L: Rem is nog niet echt ingeremd , kan er nog geen goed oordeel over vellen , De slag is in ieder geval kleiner. Emilio zou wel kijken voor zachtere blokjes voor deze klauw. Dat ze sneller slijten vind ik niet zo erg. De schijf is trouwens al groter dan hij was.
@Joto: Die achterbrug zou ik zeker aanschaffen , ware het niet dat ik dan geen kettingkast meer kan monteren: No-Go


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 9:14 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5513
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Caspar,

so iets? http://www.ebay.de/itm/Wirth-Gabelfeder ... 51936dac30


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 11:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik dacht al, maar dat klinkt goed allemaal Casper :) Hoe zit het met het brandstof verbruik, dat is iets wat ik me altijd afvraag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 2:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
@Roman : ja die , aber dan mit WP aufkleber.
20 jahre alt schon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 5:22 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5513
Woonplaats: Kreuzau (D)
die van wirth heb ik liggen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 5:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
@Roman : ja die , aber dan mit WP aufkleber.
20 jahre alt schon.

Van Henk Thuis ( nu Intrax Suspension Technology) :thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 8:13 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 25, 2008 11:11 pm
Berichten: 213
Woonplaats: lunteren
En Wim Peters uit Opheusden die ca. 35 jaar geleden begon met WP schokbrekers

Gr
Jan G(S50)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 21, 2015 8:25 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jan gijsbertsen schreef:
En Wim Peters uit Opheusden die ca. 35 jaar geleden begon met WP schokbrekers

Gr
Jan G(S50)

Inderdaad de basis van WP

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!