60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Omdat het komkommer tijd is , even een update van mijn 60cc projectje.
Het is een zogenaamde plug&play kit van Dick Baan , getuned door LVS.
-Cilinder is een 44mm KTT SB met RSP zuiger.
-Kop is een 44mm KTT SB , met squish rand aangepast op de bolling van de RSP zuiger.
-Rion membraanhuis met Tasserini membraan
-Carburateur is een gemodificeerde China-Bing uitgedraaid naar 23mm , lange Puch 80cc gasnaald , aangepaste gasschuif.
-Luchtfilterhuis uitgebreid met extra tules en Homoet Twin-Air sok er overheen.
-Uitlaat is een verchroomde en verlengde Baan 4P met mechanische/schotten-demper en losse 32mm bocht.
-Koppeling is een 6 plaats van De Jager , met gelagerde dekplaat van Arnold.
-Koppelingshevel omgebouwd , buitenom met hevel van de Mustang en beugeltje van BMP
-Ontsteking is een HPI 2Ten met 60W lichtspoel , 6V spanningsregelaar.
Op het vliegwiel heb ik een inertieschijf gemonteerd om het vliegwiel gewicht te verhogen , was eerst een beetje té giftig op het gas.
-Bougie is een NGK BR9HIX iridium.
-Blok is gemodificeerd door Arnold , met Rito drijfstang .
Deze set was eerst zuiger gestuurd met korte zuiger , maar dat bleek een compromis: hij liep erg hard maar onderin was de afstelling lastig. Nu met membraan en langere zuiger is hij onderin al véél beter bij de les.
Ben nog bezig met de afstelling en ademhaling. Nu sproeier 100 er in , lijkt te klein.
Luchtfilterhuis misschien nog vervangen voor open Twin-Air , Zuigergestuurd werd ik gek van het open aanzuiggeluid.
herrie valt nu mee met membraan. Misschien toch open filter ?
Ontsteking voorlopig op 2mm v.b.d.p. gezet , zoals geadviseerd in de handleiding.
Set zou geschat 12pk moeten doen.
Rem in het voorwiel vervangen door beter remmende zwevende 280mm schijf met remklauw van BMP.
RVS omvlochten remslang geeft wat meer feeling in de remhendel , en wat minder sponzig.
Rempomp is een 16mm plunjer ipv de standaard 13mm plunjer , net effe meer druk.
Tandwiel verhouding voorlopig 13/36. Was 12/36 maar hij bleef steigeren.
Om de boel een beetje op de weg te houden is de inhoud van de vork aangepast , en een setje Hagons achter
Het is een zogenaamde plug&play kit van Dick Baan , getuned door LVS.
-Cilinder is een 44mm KTT SB met RSP zuiger.
-Kop is een 44mm KTT SB , met squish rand aangepast op de bolling van de RSP zuiger.
-Rion membraanhuis met Tasserini membraan
-Carburateur is een gemodificeerde China-Bing uitgedraaid naar 23mm , lange Puch 80cc gasnaald , aangepaste gasschuif.
-Luchtfilterhuis uitgebreid met extra tules en Homoet Twin-Air sok er overheen.
-Uitlaat is een verchroomde en verlengde Baan 4P met mechanische/schotten-demper en losse 32mm bocht.
-Koppeling is een 6 plaats van De Jager , met gelagerde dekplaat van Arnold.
-Koppelingshevel omgebouwd , buitenom met hevel van de Mustang en beugeltje van BMP
-Ontsteking is een HPI 2Ten met 60W lichtspoel , 6V spanningsregelaar.
Op het vliegwiel heb ik een inertieschijf gemonteerd om het vliegwiel gewicht te verhogen , was eerst een beetje té giftig op het gas.
-Bougie is een NGK BR9HIX iridium.
-Blok is gemodificeerd door Arnold , met Rito drijfstang .
Deze set was eerst zuiger gestuurd met korte zuiger , maar dat bleek een compromis: hij liep erg hard maar onderin was de afstelling lastig. Nu met membraan en langere zuiger is hij onderin al véél beter bij de les.
Ben nog bezig met de afstelling en ademhaling. Nu sproeier 100 er in , lijkt te klein.
Luchtfilterhuis misschien nog vervangen voor open Twin-Air , Zuigergestuurd werd ik gek van het open aanzuiggeluid.
herrie valt nu mee met membraan. Misschien toch open filter ?
Ontsteking voorlopig op 2mm v.b.d.p. gezet , zoals geadviseerd in de handleiding.
Set zou geschat 12pk moeten doen.
Rem in het voorwiel vervangen door beter remmende zwevende 280mm schijf met remklauw van BMP.
RVS omvlochten remslang geeft wat meer feeling in de remhendel , en wat minder sponzig.
Rempomp is een 16mm plunjer ipv de standaard 13mm plunjer , net effe meer druk.
Tandwiel verhouding voorlopig 13/36. Was 12/36 maar hij bleef steigeren.
Om de boel een beetje op de weg te houden is de inhoud van de vork aangepast , en een setje Hagons achter
- Bijlagen
-
- IMG-20140722-WA0000 (Medium).jpeg (127.96 KiB) 24312 keer bekeken
-
- gasschuif aangeschuind (Medium).jpg (80.43 KiB) 24312 keer bekeken
-
- DSCF8557 (Medium).JPG (78.18 KiB) 24312 keer bekeken
-
- 20150418_150625 (Medium).jpg (129.03 KiB) 24312 keer bekeken
-
- 20150418_162021 (Medium).jpg (126.72 KiB) 24312 keer bekeken
-
- 20150418_161858 (Medium).jpg (124.01 KiB) 24312 keer bekeken
-
- 20150418_161840 (Medium).jpg (76.64 KiB) 24312 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
pascal schreef:Mooie uitlaat ook,maakt die veel lawaai?
Homoet/Baan, SPI60 piepke http://www.kreidlerservice.nl/?372,15.0 ... itvoering)
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
dat ziet er mooi uit!
Met een grotere plunjer in de remcilinder bouw je trouwens minder druk op ipv meer. De slag wordt wel minder en in combinatie met de andere klauw kan het best beter remmen
Met een grotere plunjer in de remcilinder bouw je trouwens minder druk op ipv meer. De slag wordt wel minder en in combinatie met de andere klauw kan het best beter remmen
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Zoo Caspar dat ziet er verzorgd uit! Maar dat is jou wel toevertrouwd.
Vraagje, Wat is er nu anders aan een Tassarini membraam?
,Erik
Vraagje, Wat is er nu anders aan een Tassarini membraam?
,Erik
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Casper leuk om dit zo te lezen eindelijk weer eens iets wat over tuning gaat:) maar lees dat je na wat afstelperikelen een langere zuiger hebt gemonteerd, en vervolgens een membraan, neem aan dat je de zuiger daarop weer hebt aangepast? Anders ben ik erg verbaasd dat het goed loopt. 12pk is goed voor een minimum te behalen snelheid van 115km/h
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Ik durf het bijna niet te zeggen.. Maar mijn ervaring is dat de Bite met een dubbelzuiger remklauwtje niet beter word met een standaard Kreidler remplunjer.Helmantel schreef:dat ziet er mooi uit!
Met een grotere plunjer in de remcilinder bouw je trouwens minder druk op ipv meer. De slag wordt wel minder en in combinatie met de andere klauw kan het best beter remmen
Heb de zelfde rem op mn LK600 80cc zitten en ik rem hem niet op het voorwiel. Zelfde verhaal als tig jaar geleden toen ik een dubbelzuiger klauwtje van Honda op mn special had gebouwd. Het beste is om een grotere diameter schijf te monteren (die ervaring heb ik ook met auto,s).
Ik ben wel benieuwd wat de ervaring is als Caspar een standaard remklauw icm die grote remschijf zou monteren ..
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Hallo Caspar,
Kupplungsgegenhalter van de Koppelingskabel met de M8 Motorschroef montieren... dan loopt de koppelingskabel recht...
top Bericht
Kupplungsgegenhalter van de Koppelingskabel met de M8 Motorschroef montieren... dan loopt de koppelingskabel recht...
top Bericht
- Bijlagen
-
- IMG-20150317-WA0009.jpeg (146.24 KiB) 23765 keer bekeken
-
- IMG_0765.JPG (168.53 KiB) 23775 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 700 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Handig systeem Roman!
Mooie post Caspwr blijf het met interesse volgen. Ben wel benieuwd wat je aangepast hebt aan je voorvork.
Groetjes Anne
Mooie post Caspwr blijf het met interesse volgen. Ben wel benieuwd wat je aangepast hebt aan je voorvork.
Groetjes Anne
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 mar 2012, 16:24
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Mooi project! Ook ik ben benieuwd naar de aanpassingen in de vork..
Verder mooi spul van BMP
Mike
Verder mooi spul van BMP
Mike
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Ziet er mooi uit caspar, maar wanneer je echt goed op de weg wil liggen, leuke uitspraak, kan ik je een verstevigde achterbrug van Midde aanraden.
Dat scheelt enorm. Ik heb nu ook hagons gemonteerd en een bovengenoemde achterbrug. Als een blok. En lekker stevig.
Ik raad het een ieder aan die "wat" harder rijdt dan normaal. Super.
Groeten.
Dat scheelt enorm. Ik heb nu ook hagons gemonteerd en een bovengenoemde achterbrug. Als een blok. En lekker stevig.
Ik raad het een ieder aan die "wat" harder rijdt dan normaal. Super.
Groeten.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
zo , wat een reacties zeg ! (like )
@KJ: de uitlaat van jouw link is de opvolger van mijn pijp. Zelf vind ik de oude fijner , de meesten niet.
In de voorvork zitten progressieve WP veertjes en olie mix van WP , verder alles wat slijt vernieuwd , as usual.
@Roman , bedankt voor de tip.
@Nozems: Er zitten inderdaad 2 sleufgaten in het zuigerhemd tbv de membraan sturing. e.e.a. volgens opgave LVS.
Heb er op de teller 105 KM/U mee gereden met 13/36. Dat vind ik meer dan zat. 80 met tegenwind was de wens.
@Fladerrak: Ja , voorlopig wel even.
@Erik de L: Rem is nog niet echt ingeremd , kan er nog geen goed oordeel over vellen , De slag is in ieder geval kleiner. Emilio zou wel kijken voor zachtere blokjes voor deze klauw. Dat ze sneller slijten vind ik niet zo erg. De schijf is trouwens al groter dan hij was.
@Joto: Die achterbrug zou ik zeker aanschaffen , ware het niet dat ik dan geen kettingkast meer kan monteren: No-Go
@KJ: de uitlaat van jouw link is de opvolger van mijn pijp. Zelf vind ik de oude fijner , de meesten niet.
In de voorvork zitten progressieve WP veertjes en olie mix van WP , verder alles wat slijt vernieuwd , as usual.
@Roman , bedankt voor de tip.
@Nozems: Er zitten inderdaad 2 sleufgaten in het zuigerhemd tbv de membraan sturing. e.e.a. volgens opgave LVS.
Heb er op de teller 105 KM/U mee gereden met 13/36. Dat vind ik meer dan zat. 80 met tegenwind was de wens.
@Fladerrak: Ja , voorlopig wel even.
@Erik de L: Rem is nog niet echt ingeremd , kan er nog geen goed oordeel over vellen , De slag is in ieder geval kleiner. Emilio zou wel kijken voor zachtere blokjes voor deze klauw. Dat ze sneller slijten vind ik niet zo erg. De schijf is trouwens al groter dan hij was.
@Joto: Die achterbrug zou ik zeker aanschaffen , ware het niet dat ik dan geen kettingkast meer kan monteren: No-Go
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Ik dacht al, maar dat klinkt goed allemaal Casper Hoe zit het met het brandstof verbruik, dat is iets wat ik me altijd afvraag.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Van Henk Thuis ( nu Intrax Suspension Technology)Caspar schreef:@Roman : ja die , aber dan mit WP aufkleber.
20 jahre alt schon.
-
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
- Locatie: lunteren
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
En Wim Peters uit Opheusden die ca. 35 jaar geleden begon met WP schokbrekers
Gr
Jan G(S50)
Gr
Jan G(S50)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: 60cc KTT kit voor RS gemonteerd.
Inderdaad de basis van WPjan gijsbertsen schreef:En Wim Peters uit Opheusden die ca. 35 jaar geleden begon met WP schokbrekers
Gr
Jan G(S50)
Enzo