Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 25, 2015 4:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 25, 2010 4:03 pm
Berichten: 194
Duidelijk is dat Caspar niet van half werk houdt :wink: Prachtig om te zien hoe alles zo zorgvuldig is uitgevoerd. Dat je een KTT cilinder gebruikt geeft wel aan dat het een geliefde cilinder aan het worden is die ook nog redelijk betaalbaar is. Een membraam inlaat is eigenlijk de beste optie, dan kan er ook een kleinere carbu gebruikt worden zonder in te leveren op allerlei vlakken. Veel gelezen wordt dat de 60CC KTT niet lekker loopt zonder een langere zuiger.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 25, 2015 7:39 pm 
RCD schreef:
Duidelijk is dat Caspar niet van half werk houdt :wink: Prachtig om te zien hoe alles zo zorgvuldig is uitgevoerd. Dat je een KTT cilinder gebruikt geeft wel aan dat het een geliefde cilinder aan het worden is die ook nog redelijk betaalbaar is. Een membraam inlaat is eigenlijk de beste optie, dan kan er ook een kleinere carbu gebruikt worden zonder in te leveren op allerlei vlakken. Veel gelezen wordt dat de 60CC KTT niet lekker loopt zonder een langere zuiger.


Voor membraan inlaat is een korte zuiger geen probleem, misschien zelfs gewenst.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2015 10:30 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Voor de zuigergestuurde inlaat is de korte zuiger niet fijn af te stellen.
Voor de membraan gestuurde inlaat maakt het idd weinig uit. Er moeten toch ook nog sleufgaten bij gemaakt worden.
Ik heb voor de langere zuiger gekozen ivm de duurzaamheid. Minder kantel neigingen en een betere verdeling van de leibaan krachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2015 3:30 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Om het kantelen tegen te gaan hebben we 44mm zuigers laten ontwikkelen met de pistonpen uit de midden. Dit om het gewichtsverlies van het maken van de sleuven annex gaten te compenseren. Heb ik nu alleen nog maar in 43,96mm. De andere maten volgen t.z.t..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2015 7:58 pm 
Offline

Geregistreerd: wo okt 19, 2005 3:13 pm
Berichten: 680
Woonplaats: Stompwijk
Met pen 14 Johan??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2015 10:02 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Yeb met pen 14...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 8:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Afgelopen zaterdag wat fijn-tuning gedaan .
60cc setje liep op zich mooi in het midden- en boven gebied. Maar oppakken vanaf stationair was niet optimaal.
Alle luchtfilters geprobeerd: geen verbetering. Luchtstelschroef leverde ook niet het gewenste resultaat.
Merkte wel dat als ik de luchtaanzuig deels afdekte , dat hij beter oppakte: Te arm dus.
Leerlaufduse (Stationairsproeier) nummer 40 er in ipv 35 en het euvel was verholpen :D
Pakt nu over het hele toerenbereik mooi op.
Hoofdsproeier is nog wel wat aan de ruime kant volgens mijn bougiebeeld , maar eerst maar eens inrijden.
Dan een maatje kleinere sproeier er in.

Tijdens de testrit knapte mijn mooie nieuwe "kj" tellerkabel doordat de kilometerteller vast zat #-o
Balen. Van de vierkante cockpit schijnt dat een bekend euveltje te zijn. Is al de tweede brommer met vierkante cockpit waarbij me dat gebeurt. Weet iemand of dat inwendig te fixen is ?
Heb nog wel een reserve teller liggen , maar dan klopt de tellerstand niet meer.

Ook voelde ik tijdens mijn controle rondje dat de onderste balhoofdcup wat speling heeft t.o.v. het frame :-k
Daar ook maar eens even naar kijken , heb nog een setje nieuwe liggen gelukkig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 12:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Jammer van de tellerkabel maar heb nog wel een voorraadje liggen :wink:

Overigens idd een bekend probleem, stuur eens een vastgelopen teller op naar Alfred Wolters voor een diagnose & overhaul.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 7:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Alfred doet toch alleen de kleine vdo tellers ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 8:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 302
Woonplaats: Roggel
Ik heb er laatst ook een grote vdo teller van een porsche diesel na laten kijken. Je zou het even kunnen vragen, misschien doet hij jou teller ook wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 8:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ok. Merci


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2015 6:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Vandaag pijpje gewisseld. Gewoon om weer even te proberen.
Is een Verlengde 4P met absorptie (glaswol) demper. Komt van Dick Baan.
Deze gaat wat verder door in de versnellingen dan de vorige met schottendemper.
Sproeier is nog een maatje te groot , van de week effe aanpassen.


Bijlagen:
20150821_171024 (Medium).jpg
20150821_171024 (Medium).jpg [ 160.93 KiB | 5128 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2015 9:05 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 27, 2014 1:27 pm
Berichten: 257
heel mooi, Casper waar is dat profiel voor. :thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 22, 2015 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
Caspar schreef:
Vandaag pijpje gewisseld. Gewoon om weer even te proberen.
Is een Verlengde 4P met absorptie (glaswol) demper. Komt van Dick Baan.
Deze gaat wat verder door in de versnellingen dan de vorige met schottendemper.
.


----------------------------------------------------------------------------------------

:arrow: post 1- van dit topic :arrow: Uitlaat is een verchroomde en verlengde Baan 4P met mechanische/schotten-demper en losse 32mm bocht

----------------------------------------------------------------------------

casper . het zijn 2 verschillende uitlaten ..

................. de uitlaat met losse bocht is langer ,,,,,,, maar trekt in een keer door ..

................ de uitlaat die je nu er onder hebt staan [ vaste bocht ] die is iets korter ... en heeft een klein dipje .
............... maar trekt langer door .......... en geeft normaal 1 pk meer ..

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 10:52 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Caspar,

en die Bing loopt goed met Membraan?
heb je in de Koker de Gatten naar de Frame geplaatst ?

prima Bericht :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 12:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
@Claus : dat klopt. Goed merkbaar in de praktijk.
De eerste met schottendemper loopt op top tegen een muur aan.

@Roman: is een 23mm China-Bing , nabewerkt en voorzien van wat ori Bing onderdelen.
Ook een lange 80cc Puch Gasnaald in een aangeschuinde gasschuif.
Alleen laatst een verstopping gehad in de leerlafdüse. Functioneert verder goed op membraan.
Ben wel van plan ooit nog een Mikuni VM24 Te testen. Maar volgens mij is spruitstuk maar 23mm.
Vroeger in de cross vond ik de Keihin flatslide erg fijn. Maar die past niet lekker.
Koker met 3 gaten naar het frame en tules er in. Homoet-Twinair sok er overheen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 12:40 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:

@Roman: ........................
Ook een lange 80cc Puch Gasnaald in een aangeschuinde gasschuif.
....



ok :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
sorry voor de schop. super mooie setup dit ! dit is precies wat ik ongeveer zoek / wil. rij je nog steeds met deze set ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
ja.
Tegenwoordig leveren Dick en Claus wat meer zuigergestuurde setjes heb ik begrepen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 08, 2017 10:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
heeft dit nog wat onderin ? en wat rijd je hiermee op top ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 10:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik had deze set aanvankelijk op proef als zuiger gestuurd. Liep als een kogel. Maar onderin kreeg ik hem niet naar mijn zin. Na montage van menbraan een hele grote verbetering !
Ik heb bewust gekozen voor een samenstelling die niet zo hard loopt , maar wel wat meer onderin heeft.
Met 12/36 tandwielen, de verlengde 4p schottendemper icm een dicht luchtfilter lukt dat prima.
De Hpi 2ten , aangepaste kop en menbraan doen ook nog een duit in het zakje.

Doordat ik kies voor koppel , loop ik op topsnelheid tegen een denkbeeldige muur aan.
Dan zit ik op de teller zo rond de 105kmu.
Met open Twinair , Sp60 en andere tandwielen tik ik de 120 aan.
Maar dan moet je wel blijven werken en hem in zijn powerband houden.
Niet fijn hier in het heuvellandschap. Liever wat meer koppel.
Ik vind het ook eigenlijk wel griezelig hard voor een " brommer". Heb wel e.e.a. aangepast : vork , achtervering , remmen en banden tot 150kmu , maar het blijft opletten en nadenken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 09, 2017 8:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
klinkt erg goed. dit is wel ongeveer wat ik zoek. 110 en goed rijdbaar.
hoeveel poorts is de cilinder ? 2 boosters en 2 extra spoelers ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 11:40 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:
ja.
Tegenwoordig leveren Dick en Claus wat meer zuigergestuurde setjes heb ik begrepen.


Hallo caspar,

ja? is dat so ?

ik dacht dat zuigergestuurd aan het uitsterven is... :( , en dat Membraan de toekomst is....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 10, 2017 1:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Schijnt zuigergestuurd toch veel vraag naar te zijn.
Heb ook begrepen dat er gevallen bekend zijn van haperende membranen ?
Misschien wil LVS hier iets over zeggen, die weet er wellicht meer van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 5:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
er zijn best nog wel kreidlerfans die liever zuigergestuurd willen rijden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!