Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Beste kreidler vrienden,zijn er bij jullie mensen die ervaringen hebben met deze parmakit 5.2 pk schuine inlaat en geforceerde koeling?,heb deze cilinder nieuw,en is ongetuned en wil het eens proberen met de volgende set up:5 bak indirect,mahle 15.63.06 kop,32mm sigaaruitlaat,18mm bing en t.w.v 13-36...wat zal deze lopen op topsnelheid,trekkracht enz?ben wel wat aan de zware kant!(120kg) ...alvast bedankt!...oh ja,is 50cc.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Hallo Peter
Mooie setup voor deze cilinder.
Alleen zou ik er 12/36 mee vertanden. Ben zelf ook rond de 100kg.
Verwacht er niet teveel snelheid van: 75km/u is te doen op rechte weg.
Mooie setup voor deze cilinder.
Alleen zou ik er 12/36 mee vertanden. Ben zelf ook rond de 100kg.
Verwacht er niet teveel snelheid van: 75km/u is te doen op rechte weg.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Hoi Casper,dank voor je reactie...ga het deze week eens proberen!Caspar schreef:Hallo Peter
Mooie setup voor deze cilinder.
Alleen zou ik er 12/36 mee vertanden. Ben zelf ook rond de 100kg.
Verwacht er niet teveel snelheid van: 75km/u is te doen op rechte weg.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Mochten er meer mensen zijn met ervaringen/suggestie's laat maar weten!
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Als de wand van deze cilinders goed is dan wellicht even langs een tuner brengen. Dan loopt het meteen mooi. Of loopt dit mooi direct uit de doos?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
de cilinder is splinternieuw uit de doos.komt ook een mahle 15,63,06 hogedrukkop op.Ik moet het nog monteren.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Ja dat snap ik. Ik bedoel meer of het nicasil van parmakit bekend staat als goed.
Monteren en kijken lijkt me een goede optie. Naar de tuner brengen kan altijd nog.
Monteren en kijken lijkt me een goede optie. Naar de tuner brengen kan altijd nog.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Het nicasil van de laatste lichting parma's is volgens mij goed wat ik weet.De timingen zijn zoals vaak gezegd niet optimaal,je hoort ook wel van mensen dat het ongetuned best goed kan rijden...affijn,word even uittesten dan.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Kijk even in je inlaatpoort of er niet een gat zit richting je tapeinden, meet vervolgens even met een schuifmaat van de bovenkant van je cilinder naar de bovenkant van de uitlaatpoort en doe dit ook met je spoelers.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
je bedoeld de tapeinden van het spruitstuk?,zal morgen even opmeten.Cilinder zelf ziet er overigens mooi afgewerkt uit.Ik weet dat er bij meerdere parma's inderdaad wel eens gaten zaten bij de inlaat door het gietproces!.(heb eerlijk gezegd nog niet op gaten gelet).
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Ik heb de zelfde setup en loopt inderdaad +/- 75 bij 100 kg maar bij de tapeind gaten zit inderdaad een opening naar de inlaat (het loopt er door) is dat een probleem want ik heb ook gezien dat het z.g opzet gedeelte voor de inlaatbocht lager is dan bij een ori.
henny61
henny61
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Hoi henny61,
Bedankt voor je bericht.Het cilindertje is verder oke geen gaten bij de inlaat of tapeinden...ik ga verder het een en ander uittesten.......bedankt!
Bedankt voor je bericht.Het cilindertje is verder oke geen gaten bij de inlaat of tapeinden...ik ga verder het een en ander uittesten.......bedankt!
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:44
- Locatie: harderwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Parmakit 5.2pk schuine inlaat geforceerde koeling
Gisteren mijn parmakit getest en even mee gereden.Loopt helemaal niet verkeert!,met een 18mm bing en t.w.v 13-36 zal het zo rond de 70+ rijden,maar uiteraard eerst nog even rustig inrijden.Merkwaardig alleen dat de uitlaattuit geen 32mm is maar 31mm!,betekende dus dat de bocht er (te)los op zat.Dit heb ik tijdelijk even kunnen fixen met rondom aluminiumtape om de tuit aan te brengen...zit nu wel goed dicht.Mooiste zou zijn een verloopbusje van 31 naar 32 mm....Iemand nog tips of suggestie's of is het bij jullie ook bekent dat sommige parma's een iets smallere bocht hebben dan 32mm?..mijn uitlaatbocht is overigens wel origineel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren