Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
cobra_gerard
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 mei 2014, 00:20
Locatie: Zundert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#1 Bericht door cobra_gerard » 04 jul 2015, 22:46

Ik heb nu zelf een Mahle 50 cc cilinder op mijn kreidler lf maar op mijn special moet ook een andere komen en ben benieuwd wat jullie aanraden.
het blok is een 4 cilinder gereviseerd en ik zit te twijfelen tussen een 50 cc of 70 cc.
wat zijn jullie meningen hierover?

Cilinders


50CC Cilinder Athena Kreidler
50CC Cilinder Parmakit Kreidler Gef.Koeling schuine inlaat
50CC Cilinder Voskamp Kreidler\
60CC Cilinder Kreidler Smalle Tap
60CC Cilinder KTT Kreidler Super
60CC Cilinder Parmakit Kreidler Gef.Koeling rechte inlaat
70CC Cilinder Athena Kreidler
70CC Cilinder Voskamp Kreidler

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#2 Bericht door kreidler844 » 04 jul 2015, 23:15

70 cc Athena en 70 cc Voskamp bestaan niet....

Gebruikersavatar
cobra_gerard
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 mei 2014, 00:20
Locatie: Zundert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#3 Bericht door cobra_gerard » 04 jul 2015, 23:34

waarom worden ze dan wel aangeboden op de webshops?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 jul 2015, 23:48

cobra_gerard schreef:waarom worden ze dan wel aangeboden op de webshops?
Omdat ze vroeger alles 70 cc noemde wat gewoon 60 cc was !

Enzo

Gebruikersavatar
cobra_gerard
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 mei 2014, 00:20
Locatie: Zundert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#5 Bericht door cobra_gerard » 04 jul 2015, 23:51

dus dat is 60 cc, maar wat is nu van alles het beste Enzo?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 jul 2015, 23:59

cobra_gerard schreef:dus dat is 60 cc, maar wat is nu van alles het beste Enzo?
Staat er niet bij Gerard.
Voor mij is er maar 1 merk cilinder het beste nl. Mahle.

Enzo

Gebruikersavatar
cobra_gerard
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 mei 2014, 00:20
Locatie: Zundert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#7 Bericht door cobra_gerard » 05 jul 2015, 00:25

die heb ik nu maar is daar nog aan te komen Enzo?

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#8 Bericht door hermanp » 05 jul 2015, 00:29

Als je (heel veel) wilt en kunt uitgeven, is ook een Mahle wel te vinden.
Mijn persoonlijke mening is dat Kreidler 50cc is, dus zou ik voor een 50cc cilinder gaan. Ik heb zelf goede ervaringen met een kt 50 cc cilinder, maar in de te koop sectie werd (zeer) onlangs een .97 cilinder aangeboden.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#9 Bericht door Zatopek » 05 jul 2015, 10:01

Vroeger werd een 70cctje hoofdzakelijk als ZETA verkocht. Dat was trouwens geen 60 maar een 63cc, boring 45mm.

Mahle is geweldig maar zeer kostbaar. Ik ben ook geen fan van imi zooi maar ik heb nu een 60cc KT SB eronder zitten en dat is echt perfect. Goeie Nikasil wand en alles past ook met monteren. Geen *&#$%&@*@* ge-etter met andere imi zooi dat bijvoorbeeld je spruitstuk niet past en dat je daarom de gaatjes moet uitvijlen. En heb je dat eindelijk voor elkaar dan blijkt weer dat je carburateur richting Uranus en verder wijst....

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#10 Bericht door Caspar » 05 jul 2015, 11:18

Gerard , je moet eerst zelf beslissen welke kant je op wil:
- blokmodel RMC cilinder
- geforceerde koeling
- kleine breitwand
- super breidwand.

KTT maakt idd goed spul voor een nette prijs , maar geen geforceerde koeling en geen blok cilinders.
Athena is qua timing vrij extreem.
Parmakit is goed maar duur. matig gietwerk.
Zeta word niet meer gemaakt. Is nog wel nieuw te vinden als je goed zoekt. Leuk spul.
Mahle is het origineel. Duur en het ligt niet voor het oprapen.

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#11 Bericht door mvl » 05 jul 2015, 11:29

Of Mahle met een nieuw wandje. Volgens mij heeft Wietse (kreidler844) net weer een aantal cilinders laten doen met nieuwe wand.

Gebruikersavatar
kreidler rmc florret
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#12 Bericht door kreidler rmc florret » 05 jul 2015, 12:02

Ik krijg er nu een 60cc Mahle onder, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Je kan ook voor de 63cc Parmakit gaan, ik heb deze 2 keer gehad en was er zeer tevreden over. Liep met de goede natuning en afstelling een goede 95 kmh met een Zeer sterk karakter. Alleen laat de afwerking van de cilinder zelf iets te wensen over

Gr dirk

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#13 Bericht door Zatopek » 05 jul 2015, 12:17

kreidler rmc florret schreef:Ik krijg er nu een 60cc Mahle onder, ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Je kan ook voor de 63cc Parmakit gaan, ik heb deze 2 keer gehad en was er zeer tevreden over. Liep met de goede natuning en afstelling een goede 95 kmh met een Zeer sterk karakter. Alleen laat de afwerking van de cilinder zelf iets te wensen over

Gr dirk
Sorry Dirk, je bedoelt een 60cc Parmakit neem ik aan met een 44mm zuiger?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#14 Bericht door kreidler844 » 05 jul 2015, 12:47

Een KT 60 cc uit de doos loopt zeer acceptabel.overige cilinders moeten vaak eerst even langs een tuner.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#15 Bericht door kreidler844 » 05 jul 2015, 12:48

Ik heb ook nog wel een Zeta, zowel blokcilinder als SB zijn goed.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#16 Bericht door Caspar » 05 jul 2015, 13:30

Dat zijn idd fijne cilinders. Veel lol mee gehad.
Alleen af fabriek niet voorzien van een duurzame wand.
Maar met een nikasil wand is dat opgelost.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Kan iemand mij de verschillen uitleggen?

#17 Bericht door Zatopek » 06 jul 2015, 14:54

kreidler844 schreef:Een KT 60 cc uit de doos loopt zeer acceptabel.overige cilinders moeten vaak eerst even langs een tuner.
Loopt gewoon goed. Net een 50cc SB maar dan net ietsje meer ook al is dat marginaal.

Plaats reactie