#36
Bericht
door nozems » 15 jul 2015, 09:56
Thijs je leest bij mij dus een sceptische ondertoon, ik probeer je alleen je goed te laten overdenken wat je wenst, want zoals ik je ken ben je ook redelijk competitief ingesteld, dus graag voorop rijden e.d...want stel je besluit het te gaan doen heb je straks een Kreidler die fijn, soepel en sterk 90/95km/h loopt, dan wens te toch gauw dat hij liever 10km sneller was....en dan begint de ellende, toch maar weer verder tunen, bochtlengte inkorten, nog meer gaten in je koker, of toch maar weer de twinair erop, bing 20mm eraf en weer de mikuni 26mm erop...en ja hoor je hebt krap 10km/h extra gevonden.....maar eigenlijk ben je weer terug bij af, een zooi pokkeherrie in je helm van het varkensgeluid wat je twinair maakt en je moet weer met veel koppelingsslip en veel toeren wegrijden bij het stoplicht, en hij liep met die expansie toch weer net ff beter.....
Dus denk er goed over na, en bedenk dat de meeste rs rijders alleen af en toe gezamenlijke snelle ritten rijden, tja wat heb je dan aan 'kracht' onderin en weinig herrie in je helm? en daarbij is het rijden met oordopjes op de motor eigenlijk ten alle tijden een must, is het niet vanwege de herrie die je kreidler bv maakt, maar vergeet de rijwind ook niet!
Lees dat je ook een 2de aan het opbouwen bent? dan ben je makkelijker af, een snelle herrie brommer en die ander maak je een rustige toerbrommer van.