snelle 50 - wat kost dat
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 23:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hallo allemaal,
ik had weer eens een vraag aan jullie. wat kost een snelle 50cc, dan bedoel ik dus alleen de kop(niet een hele brommer)
of een goeie gebruikte. en wat scheelt dat eigenlijk. ik wil dan wel een breitwant want dat heb ik nu ook. en wat voor een carberateur heb je daarbij nodig?/ o ja ik heb een zeta(standaart cilinder) cilinder. Ik zat dan te denken om mijn cilinder te laten tunen, snelle 50 d'r op en een 14 mm carberateur. wat gaat dat kosten en hoe hard loopt ie dan??
groetjes bernard.
p.s ik wil niet boven de 1,8 kw uitkomen. dat kost te veel!!
groetjes bernard
ik had weer eens een vraag aan jullie. wat kost een snelle 50cc, dan bedoel ik dus alleen de kop(niet een hele brommer)
of een goeie gebruikte. en wat scheelt dat eigenlijk. ik wil dan wel een breitwant want dat heb ik nu ook. en wat voor een carberateur heb je daarbij nodig?/ o ja ik heb een zeta(standaart cilinder) cilinder. Ik zat dan te denken om mijn cilinder te laten tunen, snelle 50 d'r op en een 14 mm carberateur. wat gaat dat kosten en hoe hard loopt ie dan??
groetjes bernard.
p.s ik wil niet boven de 1,8 kw uitkomen. dat kost te veel!!
groetjes bernard
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
1,8kw ... mhhhzzz
een athena 50cc , moet je wel een mahle of KS zuiger erbij kopen is perfekt , rij je misschien 80km/uur , en tunen? dat zou ik niet met een zeta doen.. dat gaat neit zo heel lang mee.
met een 18mm rijdt dat het beste , ik weet alleen niet hoeveel KW dat geeft ligt er maar net aan hoe bedreven je bent in het afstellen van zo`n ding..
trouwens als je 2x of meer op de rollerbank gaat dan ben je hem toch kwijt??
een athena 50cc , moet je wel een mahle of KS zuiger erbij kopen is perfekt , rij je misschien 80km/uur , en tunen? dat zou ik niet met een zeta doen.. dat gaat neit zo heel lang mee.
met een 18mm rijdt dat het beste , ik weet alleen niet hoeveel KW dat geeft ligt er maar net aan hoe bedreven je bent in het afstellen van zo`n ding..
trouwens als je 2x of meer op de rollerbank gaat dan ben je hem toch kwijt??
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Mario's oordeel over Zeta cylinders zijn waarschijnlijk niet gebaseerd op ervaring, maar op meningen die hier vroeger wel eens op het forum werden rondgesmeten ???
Ik had zelf een gebruikte zeta van het laatste model (betrouwbaar, goede wand) van onze plaatselijke fietsenmaker (Kloppenburg) overgenomen voor slechts 50,- gulden samen met een hoop andere onderdelen. aan de spoelpoorten was geklooid dus dat heeft een kennis van mij rechtgetrokken, hij heeft tevens de spoelpoorten omhooggehaald en een paar boosterpoortjes in de bovenwand gefreesd.hij liep 85/90. 't was een echte toerenbakker. je moet er wel rekening mee houden dat hij veel vermogen boven in heeft en wat minder onderin. maar ook dit is te verhelpen als je hem op een juiste laat bewerken.
oja, ik had het 6.3tje-met-schuine-inlaat-model :D
suc6 ermee...
Ik had zelf een gebruikte zeta van het laatste model (betrouwbaar, goede wand) van onze plaatselijke fietsenmaker (Kloppenburg) overgenomen voor slechts 50,- gulden samen met een hoop andere onderdelen. aan de spoelpoorten was geklooid dus dat heeft een kennis van mij rechtgetrokken, hij heeft tevens de spoelpoorten omhooggehaald en een paar boosterpoortjes in de bovenwand gefreesd.hij liep 85/90. 't was een echte toerenbakker. je moet er wel rekening mee houden dat hij veel vermogen boven in heeft en wat minder onderin. maar ook dit is te verhelpen als je hem op een juiste laat bewerken.
oja, ik had het 6.3tje-met-schuine-inlaat-model :D
suc6 ermee...
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
He Bernard, met een 4,2 cilinder kom je zeker niet aan de 2KW.
Zelf met een 5,3 waarschijnlijk nog niet. Met een 4,2 zal ie 75 lopen. De 4,2 was origineel op het Florett motorrad en de Florett Super 4 gemonteerd in combinatie met een 16mm Bing en een 28mm uitlaat. Je originele uitlaat kun je dus gewoon houden. Goed afgesteld en in combinatie met een 17-18 Bing en een kortere uitlaatbocht voor iets meer toeren kun je in gunstige omstandigheden denk ik wel 80 halen.
Je kunt natuurlijk ook overwegen de cilinder vakkundig te laten bewerken door MR.
Zelf met een 5,3 waarschijnlijk nog niet. Met een 4,2 zal ie 75 lopen. De 4,2 was origineel op het Florett motorrad en de Florett Super 4 gemonteerd in combinatie met een 16mm Bing en een 28mm uitlaat. Je originele uitlaat kun je dus gewoon houden. Goed afgesteld en in combinatie met een 17-18 Bing en een kortere uitlaatbocht voor iets meer toeren kun je in gunstige omstandigheden denk ik wel 80 halen.
Je kunt natuurlijk ook overwegen de cilinder vakkundig te laten bewerken door MR.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 23:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hallo sjorst,
bedankt voor de reactie!!! ik dacht al, hoe kunnen jullie allemaal je kreidler niet in beslag laten nemen. maar goed.
kan ik op een 4,2 cilinder een 14 mm carberateur gebruiken?
ik had gehoort dat 16 mm zeg maar buiten de kap steekt.
(erg goed zichtbaar) van mijn vader mag ik 'm niet opvoeren
dus vandaar. ik heb trouwens toen ik hem kocht een bos uitlaat erbij gekregen. is dit een snelle? hij loopt eerst een stuk recht en daarna met een knik omhoog. ik heb hem van binnen eens bekeken, maar tot de helft is ie helemaal open
en daarna zit er iets voor denk ik de tegendruk?
paul hendriks zei dat dit een zeldzame uitlaat was en dat ik er maar zuinig op moest wezen. ik laat hem nu ontkolen bij mijn fietsenmaker en daarna laat ik 'm opnieuw verchromen.
ik wil het liefst 80 gaan. wat is dan een mooie setup?
groetjes bernard
bedankt voor de reactie!!! ik dacht al, hoe kunnen jullie allemaal je kreidler niet in beslag laten nemen. maar goed.
kan ik op een 4,2 cilinder een 14 mm carberateur gebruiken?
ik had gehoort dat 16 mm zeg maar buiten de kap steekt.
(erg goed zichtbaar) van mijn vader mag ik 'm niet opvoeren
dus vandaar. ik heb trouwens toen ik hem kocht een bos uitlaat erbij gekregen. is dit een snelle? hij loopt eerst een stuk recht en daarna met een knik omhoog. ik heb hem van binnen eens bekeken, maar tot de helft is ie helemaal open
en daarna zit er iets voor denk ik de tegendruk?
paul hendriks zei dat dit een zeldzame uitlaat was en dat ik er maar zuinig op moest wezen. ik laat hem nu ontkolen bij mijn fietsenmaker en daarna laat ik 'm opnieuw verchromen.
ik wil het liefst 80 gaan. wat is dan een mooie setup?
groetjes bernard
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Bernard als je 80 wil gaan en je wil optisch niet te veel opvallen is een kleine 5,3 of 6,25Pk RS cilinder (het model van voor '72, dat past zo op je blok) met een 16mm Carb. (Steekt NIET ver boven je kap uit en heeft ook een ovaal dekseltje net als origineel. Een 18 of 20mm steekt hoog boven je kap uit en heeft een ronde dop). Je moet dan wel naar een andere uitlaat. Een met 32mm bocht en met een klem-bevestiging voor op de cilinder.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 23:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hallo allemaal,
met zo', 5,2 pk cilinder zit je toch aan de 2 kw??? of ben ik weer fout aan het rekenen geweest? sjortst zei dat je dan wel een andere uitlaat moest maar ik heb nu een bos uitlaat. is dat ook goed?? volgens mij is het een snelle. hij is bijna helemaal hol van binnen, en p de helft zit er iets voor de tegendruk denk ik. wat zie je eigenlijk aan zo'n cilinder als ie 5,2 pk heeft inplaats van 1,8?????? en wat gaat alles kosten??
alvast bedankt! groetjes bernard
met zo', 5,2 pk cilinder zit je toch aan de 2 kw??? of ben ik weer fout aan het rekenen geweest? sjortst zei dat je dan wel een andere uitlaat moest maar ik heb nu een bos uitlaat. is dat ook goed?? volgens mij is het een snelle. hij is bijna helemaal hol van binnen, en p de helft zit er iets voor de tegendruk denk ik. wat zie je eigenlijk aan zo'n cilinder als ie 5,2 pk heeft inplaats van 1,8?????? en wat gaat alles kosten??
alvast bedankt! groetjes bernard
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
een 1,8 heeft een rechte inlaat en een 12mm carb (die achter je kap zit) en een 5,2 heeft een schuine inlaat en een 18mm (steekt een kroontje boven je kap uit , maar niet echt opvallend)
dat is het verschil extern , je kan dan wel dezelfde uitlaat houden , een verloopbocht van 32mm naar 28mm .. , het stilste is wel een fluisterpijp , als je dat hebt en een 12:36 vertanding , dan loopt ie wel 65-70km/uur , een imitatie cilinder dus.. je kan hem dan altijd nog wel begrensen als het moet door een soort van membraamplaatje maken tussen je spruitstuk en je cilinder.
dat is het verschil extern , je kan dan wel dezelfde uitlaat houden , een verloopbocht van 32mm naar 28mm .. , het stilste is wel een fluisterpijp , als je dat hebt en een 12:36 vertanding , dan loopt ie wel 65-70km/uur , een imitatie cilinder dus.. je kan hem dan altijd nog wel begrensen als het moet door een soort van membraamplaatje maken tussen je spruitstuk en je cilinder.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Bernard, in een andere topic heb ik je al eens laten weten dje met een 5,3 netto(aan het achterwiel) geen 2KW overhoud. Trouwens Mario, een 18er valt toch wel op. Bernard die uitlaat is die voor een 28mm bocht? Zo ja, verloopbocht nemen zoals Mario zegt want deze cilinder heeft een tuitje voor klemaansluiting van een 32mm bocht. Dus verloopbocht die vanaf de cilinder gerekend van 32 naar 28 verloopt. Met klemaansluiting voor op de cilinder. Hoe die uitlaat er verder uit zien is niet van belang. Je moet dus alleen op de hoogte zijn van de aansluitingen. Een ander inlaatspruitstuk moet je uiteraard ook hebben vanwege de schuine inlaat. Wat het allemaal kost hangt af van hoeveel geluk je heb met het zoeken van de onderdelen.
Trouwens je kan Je al het gedoe met cilinders, carburateurs en uitlaatbochten besparen door een 15.73.85 cilindertje aan te schaffen (2,9PK). Deze cilindertjes zijn zeer makkelijk naar 4-4,5Pk bij ca.6500 toeren te brengen en je kunt dan met de originele uitlaat en 14mm carb rijden.Het is de Duitse standaard bromfiets cilinder, ze zijn nog veel te vinden. Ik heb zelf lang zo rond gereden en het loopt mooi 70-75. Zelf heb ik 2 van deze cilinders zo bewerkt.
Trouwens je kan Je al het gedoe met cilinders, carburateurs en uitlaatbochten besparen door een 15.73.85 cilindertje aan te schaffen (2,9PK). Deze cilindertjes zijn zeer makkelijk naar 4-4,5Pk bij ca.6500 toeren te brengen en je kunt dan met de originele uitlaat en 14mm carb rijden.Het is de Duitse standaard bromfiets cilinder, ze zijn nog veel te vinden. Ik heb zelf lang zo rond gereden en het loopt mooi 70-75. Zelf heb ik 2 van deze cilinders zo bewerkt.
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ik heb hier een plaatje van de gol-zuiger waar ik mee reed in mijn Sb 6.25 afgelopen zomervakantie...de hoeveelheid reststukken van het bijbehorende naaldlager was te groot om op de foto te zetten  :p
volgens mij is de kwaliteit wel te vergelijken. ik heb nu een KS zuiger...nog geen problemen mee gehad... :;):
Edited By "Johnny" on 1036614239
volgens mij is de kwaliteit wel te vergelijken. ik heb nu een KS zuiger...nog geen problemen mee gehad... :;):
Edited By "Johnny" on 1036614239
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0