schokerig - Ontsteking of iets anders

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1 Bericht door ErnstJan » 04 nov 2002, 22:56

Het probleem:!!:??
Van de week reedt ik naar school en in eenkeer onderweg begon hij te schokken. Ten eerste dagt ik dat het aan de carburateur lag, dat er smeer in de sproeier zat of in de zeefjes. Niet dus.
Thuis aangekomen heb ik s'middags het vliegwiel na getject en er een andere ontsteking op gezet omdat het begon te schokken toen de motor warm was en ik dus wou bekijken of de condensator niet kapot was.
Het geen blijkt dus niet kapot te zijn want ook nu nog steeds begint ie te schokken als die goed warm is.

Er zit op:
17mm carburateur met 80 sproeier
15-36 tandwiel verhouding
Athena 63cc
Hogedruk-kop
Bougie bosch 3 (ac)?? van platina
Yamacol uitlaat, 28mm bocht van 32-28

Ik heb met deze verhoudingen 1,5 week gereden, vandaar dat ik niet aan de sproeier's wil zitten.

Zou het kunnen dat er vals lucht in het spel is??
De carburateur zit namenlijk niet erg stevig op het spruitstuk alluwel ik er teflon tussen heb gedaan en het ziender ogen beter is geworden.

Waar zou het nu nog kunnen liggen.????

Gr ErnstJan

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Mario TT » 05 nov 2002, 09:17

ik zou toch de sproeier vervangen , en naar een 85 gaan. dat is namelijk de juiste maat. en verders is je vertanding erg zwaar ... 13:36 is wat beter lijkt mij.

tom spoolder
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2002, 16:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door tom spoolder » 05 nov 2002, 16:38

lijkt me niet ik ken ernst jan
ik rij ook met een 63cc athena en een homoet uitlaat
een 18mm carburateur en een vertanding van 13-36

maar ik kan hem niet bij houden  met optrekken

en lange afstanden ook niet

maar kreidler loopt toch nooit dus erg vind ik het niet
klere ding

groeten tom

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door -Johnny- » 05 nov 2002, 17:11

als het geschok eenmalig was: waarschijnlijk zat er even een pareltje tussen de contactpunten van je bougie, door slechte olie/verkeerde olie...

bosch bougie??? heb zelf hele slechte ervaringen met bosch...direct wegflikkeren...gewoon een NGK B8 HS kopen, altijd goed...of B9 HS want jij heb een 63cc'er die zullen wel wat heter worden...

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door ErnstJan » 05 nov 2002, 18:10

Dat van de contactpunten kan nhet niet zijn geweest, ik heb er namenlijk een compleet andere ontsteking op gezet.
Nog steeds het zelfte, vooral bij vol gas.
Eerder had ik er geen last van, ook niet met deze sproeier, vind het heel vreemd.
Verder is mijn tandwielverhouding niet te zwaar, heb eerder nog zwaardere vertanding nodig, als ik te ver achterop zit trek ik hem op een wiel.
Maakt 8000/9000 toeren vol gas. wordt anders ook te veel voor de normale ontsteking.

Gr ErnstJan

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door ErnstJan » 05 nov 2002, 18:14

Als die zo optrekt met zo'n tandwielverhouding, zou er dan wat in het blok veranderd zijn??
Of zijn er ook andere verhoudingen gebruikt in de loop van de tijd???
Er zit namenlijk een groot verschil tussen mijn bijde kreidler's.

85 sproeier voor een 17mm vind ik wel groot ??????
Het is er een met een ovaale dop en niet zo als die 18mm maar zo als die van de 14mm en de 12mm kwa vorm  dan.

Gr ErnstJan

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Mario TT » 05 nov 2002, 18:30

als hij zo hard optrekt met 15:36 vertanding dan is er zeker wat in je blok verandert ! ik heb zelf een zeta 63cc gehad , dat is bijna gelijk aan een athena , qua vermogen , ik had daar een setup van 18mm bing , homoetpijp 85 sproeier , 13:36 vertanding , liep 80km/uur , met 14:36 kwam ik echt niet vooruit in z`n 4, ja alleen als ik windkracht 9 meehad.

maar heb jij je tandjes geteld?? voor??

en heb jij contactpunten? hoe stel jij die af? met een voelermaat? ik zou in ieder geval wel ff je pakkingen nakijken of die goed zijn .. ik heb met die 63cc ook het probleem gehad dat hele dunne pakkingen verkoolde, dat vond ik niet echt fijn en bevoordelijk voor het aantal pk`s was het ook niet . dus dat gewoon ff vervangen anders , en een hoge drukkop? ik ben weleens naar homoet geweest en heb het aan hem gevraagt en die zei dat je beter geen HDkop erop kon hebben omdat die 63cc al heel veel compressie leveren , dus misschien toch beter een gewone kop?? misschien dat je daarom wel 15:36 kan rijden.

en Tom wat is er mis met je kreidler??

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door ErnstJan » 05 nov 2002, 22:25

Ik klok de ontsteking met een micrometer, en de kontactpunten stel ik met de voelermaat af ja. dat is toch volgens de regels, op 35.
De ontsteking op 1,8-1,6 vdp

Gr ErnstJan

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door ErnstJan » 05 nov 2002, 22:32

O, ja bedoel je de tandjes van de versnellingsbak of van het voortandwiel??
Die van het voortandwiel heb ik geteld en er ook zelf op gezet in verband dat er anders te veel toeren zouden zijn.
15 tands voor en 36 achter.
Die van het blok zal ik wel een keer na tellen als dat een keer een revizie beurt nodiig heeft. Nu nog lang niet dus.
(afkloppen)
:cool:  :cool:

Heb de pakkingen nog niet nagekeken, heb geen last van lekkages dus haal ik het spul ook niet onnodig los toch??

bedankt voor de tip Mario, ik zal het in het achter hooft onthouden.

Gr ErnstJan
Gr ErnstJan

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door ErnstJan » 07 nov 2002, 18:19

hoe moet de ontsteking bij deze cilinder afgesteld worden???????????????????????????????????

Gr ErnstJan

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door -Johnny- » 10 nov 2002, 11:19

Erstjan ik had het niet over de contactpunten van je ontsteking :!: maar van de bougie < dat stond er ook?>

Plaats reactie