Cilinderkop met losse inzet

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Cilinderkop met losse inzet

#1 Bericht door kreidlertwin » 19 okt 2015, 09:33

Beste Kreidlervrienden,

Voor mijn project heb ik een nieuwe 70cc(eigenlijk 63cc!)karl schmidt cilinder geforceerde koeling en zuiger op de kop kunnen tikken met 45mm zuiger,de oude 70cc term dus.Deze wil ik voorzien van een CNC gefreesde cilinderkop met losse inzet welke geschikt is voor verbrandingskamers van 40 tot 52mm(kiesler racing product).Zal deze kop goed geschikt zijn voor mijn set-up en moet deze zonder koppakking gemonteerd worden? :?:,ik heb:5 bak indirect,bing 17mm ovale deksel,t.w.v 13x36,ori uitlaat 2 delig(deze ligt nog bij galviron in vaassen),en kokusan ontsteking met tijdstip 1,2mm VBDP.

Wat zal deze set up zo'n beetje lopen :?,en hoe zit het met trekkracht enz :?,er zit een 28mm uitlaattuit op.ben wel wat aan de zware kant(118kg :oops: ).Ik hoor graag jullie reactie's...alvast bedankt....zojuist nog wat foto's geplaatst van de cilinder.

Gr,Peter
Laatst gewijzigd door kreidlertwin op 20 okt 2015, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Cilinderkop met losse inzet

#2 Bericht door nozems » 19 okt 2015, 10:48

Peter je moet je doel iets beter omschrijven, wat wil je, veel snelheid of alleen veel trekkracht, of iets ertussenin? Wat verwacht je er zelf dus van? je gewicht zal je kwa snelheid niet veel schelen, maar met optrekken kost het je wel tijd, het is en blijft maar een heel klein motortje.

Dus wat is je doel?

kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Cilinderkop met losse inzet

#3 Bericht door kreidlertwin » 19 okt 2015, 11:08

Ik bedoel eigenlijk snelheid,maar ook trekkracht en zoals jij het omschrijft iets er tussenin?.Mijn vraag was dus wat de totale prestatie's zijn met genoemde set up.Ik zou een topsnelheid van minimaal 70 km/u wel verwachten,verder ben ik zelf ook benieuwd hoe dit verder zal lopen?...de karl schmidt cilinders zijn wat ik op het forum heb gelezen niet verkeerd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Cilinderkop met losse inzet

#4 Bericht door nozems » 19 okt 2015, 13:51

Ik weet de timingen niet van de betreffende cilinder, als deze niet te hoog gekozen zijn en met een goede verbrandingskamer (hoeft in jouw geval nog geen losse binnenkop te zijn) moet dat vrij gemakkelijk 70km/h lopen met een goede trekkracht... maar nogmaals met goede (lage) timingen, zodra er bv 180gr of meer voor de uitlaat is aangehouden word het al snel een setup die je op 'toeren' moet houden.

kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Cilinderkop met losse inzet

#5 Bericht door kreidlertwin » 19 okt 2015, 14:36

Ik weet de timingen nu ook niet direct,wordt even uitproberen...tips zijn bij mij altijd welkom!

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3751
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Cilinderkop met losse inzet

#6 Bericht door jamojamo » 19 okt 2015, 15:13

Een binnenkop heeft pas zin als deze exact op maat is. De vorm van de zuigerkop moet gelijk zijn aan de squish ruimte in de binnenkop. Dan is het van vele factoren afhankelijk hoe groot de squish moet zijn (anders heeft deze totaal geen zin) die je crëeert met de pakkingen. Je begint aan een afsteltraject waar je geen zin in hebt met de relatief eenvoudige opvoerspullen die je wilt gebruiken. Beter is het te experimenteren met verschillende originele en imi kopjes (en pakkingen) die op een beurs voor de oudijzerprijs te koop zijn. Op mijn KT60cc (44mm boring) deed een standaard brommerkopje (40mm) het nog het beste.
Succes,
Eric
Ps. wil je eens een linkje posten naar dat Kiesler binnenkopje?

kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Cilinderkop met losse inzet

#7 Bericht door kreidlertwin » 19 okt 2015, 15:28

De link is: http://www.scooter-racing.de.Eric,ik dank je alvast.

Gr,Peter
Laatst gewijzigd door kreidlertwin op 19 okt 2015, 20:32, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Cilinderkop met losse inzet

#8 Bericht door LVS » 19 okt 2015, 17:37

deze link ...


http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... uge-detail



---------------------------------------------------------------------------

om een 60 cc cylinder een beetje aan het lopen te krijgen,moet er wel wat gebeuren .

maar als je 70 km wil halen , dan moet dat wel te doen zijn .[ met een standaard uitlaat ]

die ,,karl schmidt ,,cilinder heeft toch een zuiger, met 2 dikke zuigerveren ?

##

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinderkop met losse inzet

#9 Bericht door fladderak » 19 okt 2015, 19:22

Kun je zelf de verbrandingskamer berekenen en maken, want de losse inzet is blind ?

kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Cilinderkop met losse inzet

#10 Bericht door kreidlertwin » 19 okt 2015, 20:36

de losse inzet is inderdaad blind...hmm,denk dat ik toch maar een standaardkopje geforceerde koeling die ik nog heb maar laat aanpassen naar 45mm,want berekenen op dit gebied ben ik niet zo in thuis!(nog niet ha.ha!).

Gebruikersavatar
Niek78
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Cilinderkop met losse inzet

#11 Bericht door Niek78 » 19 okt 2015, 21:18

Hoi Peter,
woon jij in de buurt van Vaassen? Misschien kan ik je verder helpen met die cilinderkop. Ik werk voor een machinefabriek in Vaassen en heb er al meerdere SB 50, 60cc cilinderkoppen voorzien van losse binnenkop.
gr. Niek

kreidlertwin
Berichten: 295
Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Cilinderkop met losse inzet

#12 Bericht door kreidlertwin » 20 okt 2015, 15:44

Is overigens een zuiger met blok en L veer,plus een hapje uit de inlaatkant....zal morgen wat foto's plaatsen van deze karl schmidt cilinder 70cc :lol: .

Plaats reactie