Hallo,
Ik ben nieuw binnen het segment van Kreidler en heb enkele vraagjes.
ik rijd met een 3 handbak met geforceerde koeling. Nu is mijn cilinder versleten en zou ik graag een grotere zetten. Hierbij dacht ik aan de Pharmakit 60cc (44mm zuiger). Wanneer ik deze kit tot zijn recht wil laten komen waar moet ik dan best nog rekening mee houden?
-inlaatspruitstuk
-carbu
-vertanding
-uitlaat
-...
ik moet nu toch terug de zundappjes kunnen bij houden met hun 60cc ( wat vroeger makkelijk ging met de 50cc )
cillinder versleten, nieuwe wordt een grotere
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: cillinder versleten, nieuwe wordt een grotere
Een wat uitgebreider introductie wordt hier wel gewaardeerd en daar is een speciaal topic voor. Voor alsnog welkom hier.
Mijn eerste vraag is hoe snel gaan de zundappjes ? Op een 3 bak heb je vooral koppel nodig denk ik , dit ivm de relatief grote stap tussen de 2e en 3e versnelling. Er is best vlot te rijden met een 3 bak maar het heeft een beperking.
Mvg Thijs
Mijn eerste vraag is hoe snel gaan de zundappjes ? Op een 3 bak heb je vooral koppel nodig denk ik , dit ivm de relatief grote stap tussen de 2e en 3e versnelling. Er is best vlot te rijden met een 3 bak maar het heeft een beperking.
Mvg Thijs
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: cillinder versleten, nieuwe wordt een grotere
Beste Jay,
Welkom op dit forum!,voor jouw blokje is een parmakit 44mm 60cc geen beste keuze i.v.m het grote gat tussen de 2e en 3e versnelling.Voor een 3 bak zou een mahle 3.6/4.2 pk een goede keuze zijn ,alleen om een goed exemplaar te kunnen vinden is lastig.Andere optie zou kunnen zijn een gave 15.13.90 cilinder zoeken,en deze laten tunen,dan kom je afhankelijk van je verdere set up makkelijk op zo'n 65/70 km/u.14 of 16/17mm carburateur zou goed zijn achter zo'n cilinder...tip!:leertouwer in soest heeft deze cilinder getuned liggen op voorraad....succes
Gr,Peter
Welkom op dit forum!,voor jouw blokje is een parmakit 44mm 60cc geen beste keuze i.v.m het grote gat tussen de 2e en 3e versnelling.Voor een 3 bak zou een mahle 3.6/4.2 pk een goede keuze zijn ,alleen om een goed exemplaar te kunnen vinden is lastig.Andere optie zou kunnen zijn een gave 15.13.90 cilinder zoeken,en deze laten tunen,dan kom je afhankelijk van je verdere set up makkelijk op zo'n 65/70 km/u.14 of 16/17mm carburateur zou goed zijn achter zo'n cilinder...tip!:leertouwer in soest heeft deze cilinder getuned liggen op voorraad....succes
Gr,Peter
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: cillinder versleten, nieuwe wordt een grotere
Wanneer ik deze kit tot zijn recht wil laten komen waar moet ik dan best nog rekening mee houden
------------------------------------------------------------------------
kreidler 3 bak hand.............
is meestal een drijfstang ,met bronzen bus .
dus 2 keer rond de kerk , zal die het nog wel uithouden,met de 60 cc ..
dus........ een goede drijfstang moet er als eerste in komen
##
------------------------------------------------------------------------
kreidler 3 bak hand.............
is meestal een drijfstang ,met bronzen bus .
dus 2 keer rond de kerk , zal die het nog wel uithouden,met de 60 cc ..
dus........ een goede drijfstang moet er als eerste in komen
##