Kreidler probleempje

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
willem146
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 17:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kreidler probleempje

#1 Bericht door willem146 » 27 jul 2016, 11:31

Hallo,

Sinds kort heb ik een kreidler crosser in bezit zelf gemaakt.
Ik heb veel problemen met het afstellen. Ik heb zelf al veel geprobeerd andere cab eerst een 28mm keihin nu 24mm keihin ik kon wel merken dat die hem daardoor beter door trok maar na wat gereden te hebben (buren niet blij) bleek de boogie toch mooi koffie bruin te zijn. Maar ik bleef er maar mee zitten met het probleem dat hij bij redelijk hoog stationaire en dan volgas houden soort van 4 takt houd maar zodra ik de kraan dicht draai en ff wacht SCHIET die omhoog iemand een idee wat dat kan beteken. Denk kleinere sproeier

Groetjes Willem

Gebruikersavatar
jehannes
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 okt 2012, 19:04
Locatie: twijzel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler probleempje

#2 Bericht door jehannes » 27 jul 2016, 11:41

misschien een dikkere gasnaald proberen, is het een zuigergestuurde cilinder? meestal zitten er in een keihin een mebraamgestuurde gasnaald, deze zijn dunner.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Kreidler probleempje

#3 Bericht door lazy rider » 27 jul 2016, 13:12

willem146 schreef:Hallo,

Sinds kort heb ik een kreidler crosser in bezit zelf gemaakt.
Ik heb veel problemen met het afstellen. Ik heb zelf al veel geprobeerd andere cab eerst een 28mm keihin nu 24mm keihin ik kon wel merken dat die hem daardoor beter door trok maar na wat gereden te hebben (buren niet blij) bleek de boogie toch mooi koffie bruin te zijn. Maar ik bleef er maar mee zitten met het probleem dat hij bij redelijk hoog stationaire en dan volgas houden soort van 4 takt houd maar zodra ik de kraan dicht draai en ff wacht SCHIET die omhoog iemand een idee wat dat kan beteken. Denk kleinere sproeier

Groetjes Willem

Stationair sproeier vergroten met 5 maten en hoofdsproeier verkleinen als hij viertakt op zijn top .
Welk luchtfilter gebruik je ?

Johan

willem146
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 17:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler probleempje

#4 Bericht door willem146 » 27 jul 2016, 15:22

Ik gebruik een zelfgemaakte lucht filter bak met daarin een twinair lucht filter. Het is meer met optrekken in laag toeren of in de vrij op stationair volgas dat hij doet je moet echt flink toeren houden om hem nie te laten verzuipen ofzo

Maar ik ga ff kijken alvast bedankt

willem146
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 17:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler probleempje

#5 Bericht door willem146 » 27 jul 2016, 15:24

Oh ja en op de top trekt die hem niet volledig door ik had laatst 4km aleen maar rechtdoor en opeens gaat die van 64 naar 77 naar 2/3 km

willem146
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mar 2016, 17:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler probleempje

#6 Bericht door willem146 » 27 jul 2016, 16:12

jehannes schreef:misschien een dikkere gasnaald proberen, is het een zuigergestuurde cilinder? meestal zitten er in een keihin een mebraamgestuurde gasnaald, deze zijn dunner.
Zuiger gestuurd maar is al een redelijk dikke naald

Plaats reactie