Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 9:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Heren ik zit te brainstormen, ik rijdt nu weer met een standaard RS en dus met een 50cc motorblok (80cc is in de remise, probleem nog onbekend). Maar er mist wat, gek genoeg heeft dit blok wel eens heel goed gelopen maar nu is het erg tammetjes allemaal en hij is niet zo fel meer, top ligt nog rond of tegen de 90km/h en wind tegen is het met hangen en wurgen net aan 80 en soms nog eerder 75km/h in z'n 5 hij houdt het dan wel redelijk goed vast terug naar 4 komt hij tegenwind niet verder dan 70km/h tandwielverhouding is 13/35.
Ik vind dat hij wel wat meer bij de les mag zijn, hoeft niet harder maar moet vooral een stuk sterker te lopen, zodat hij ook met tegenwind 85km/h kan halen en vasthouden niet alleen met een zomerbriesje maar ook bij wat meer wind natuurlijk :wink:

Dus wat kan ik doen om hem meer kracht te geven?

1. boosterpoortjes plaatsen?
2. een opmaat binnenkop?
3. de uitlaatpoort breder maken?
4. een dunnere uitlaatbocht gebruiken, dus een 28mm ipv een 32mm bocht?
5. meer spoelpoorten erin maken?


Wat zou eventueel in samenspel goed zijn om toe te passen? Let wel, ik wil wel de standaard uitlaat behouden!!
Hogere timingen geloof ik niet zo in, daar word het alleen maar een toerenbakker van, en is de standaard uitlaat niet meer te behouden.

Gr Pascal


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 11:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:14 pm
Berichten: 822
Je woont toch dicht bij Winkel?

Paul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 12:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ja, maar aan een membraan set zat ik voor deze 50cc niet te denken. Dit is mn back to basic blok, die dus wel wat beter mag lopen. Testbankwerk kan een standaard RS toch nooit zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 8:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Prestaties zijn helemaal niet verkeerd voor een standaard RS setting.
Zelf zou ik hem alleen ietsjes lichter vertanden.

Als je meer wil is het geen back-to-basics blok meer. Dan eindigt het weer bij 80cc..

Een 28mm bocht met opmaat kop vind ik omkeerbaar en zinvol.
Ik verbaas me nu nog over mijn experiment met de KTT SB: 26mm uitlaat , opmaat kopje , 12/36 en een 14mm carburateur : makkelijk 75km/u. En zeer allert op het gas.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Bij 12 -35 komt hij tegenwind makkelijker aan zijn toeren en zal dan ook beter doorlopen .
Een opmaat Binnenkop is altijd aan te bevelen ,en wat caspar al aan haalde het eerste stuk van de uitlaat bocht 26 m/m maken geeft ook wat meer kracht.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 10:10 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik heb een standaard RS met 13/35 en die trekt als een beer. Voor en tegenwind bijna gelijk.
Als ik daar een 12 op zou zetten komt het niet goed met de top.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 10:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Jij weet toch wel waar Abraham de mosterd haalt? Kin op de tank en aan die koppeling scheuren! Wat jij wilt is een niet standaard RS en wat daarbij komt kijken is bekend. Mijne is beter gaan lopen met een zwaarder voortandwiel. Blijft toch zoeken naar waar de kracht ligt. Opmaat kopje rijdt bij mij ook beter dan de standaard of jockey-pet. Alle beetjes helpen.
Succes,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 12:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou hij rijdt ook niet verkeerd en hij doet zo ongeveer wel wat hij moet doen, echter en zonder liegen dit blok was vinniger! ik reed jaren terug met 13/34 en zelfs met een matige bries op de kop liep hij gemakkelijk naar de 80/85km/h toe...nu blijft ie hangen tegen de 80km/h als er zo als nu amper wind staat. Tjerry heeft wel gelijk een goede en fitte standaard RS moet 13/35 redelijk makkelijk kunnen trekken.

Misschien zoek ik ook te ver, het is niet de bedoeling hier weer mee op een 60cc of meer daaromtrent te komen, wellicht moet de vraag ook anders gelezen worden namelijk hoe maak ik een standaard RS vinniger en sterker zonder dat hij harder gaat en of een knetterpijp nodig heeft?

Moet zeggen dat na jaren van bigbore geweld ik het geluid weer erg fijn vind klinken! Nu de prestaties nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 12:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Als hij vroeger beter liep dan zal het aan je ontstekingsafstelling liggen of de zuiger cq veren zijn aan vervanging toe.
Of de uitlaat zit vol kool.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 1:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
heb je niet te veel chocolade gegeten ,op je werk . :?:
zodat je nu een airbag mee neemt, op je tank :mrgreen:

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 1:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
haha nee slechts enkele kilo's zwaarder, dus dat kan het niet wezen. Zuigerveer had ik vervangen, de oude vertoonde een behoorlijke lekkage langs de zuiger, maar hij reedt er wel erg sterk mee? Ontstekingstijdstip een paar weken terug met de lamp gecheckt. De uitlaat heeft onder de 80cc gehangen en geloof me die is bijna geheel brandschoon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 4:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Niet de eindoverbrenging veranderd vergeleken met vroegâh?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 6:22 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Pascal,

een mooi membraan erin.... :wink:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 6:56 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
wat heb je met mijn kncm cilinder gedaan die tijmen had getund :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 7:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3639
Probeer eens 13 - 33 ?? gr Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 7:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
13-33 is nog zwaarder dan hij nu al heeft. Lijkt me in dit geval geen strak plan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 8:38 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jvr schreef:
Probeer eens 13 - 33 ?? gr Jan.

Dat is een indirecte vertanding die origineel veel te zwaar is. 13/34 rij ik met standaard setup op de fluor.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:02 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
dijk schreef:
wat heb je met mijn kncm cilinder gedaan die tijmen had getund :?:


prullenbak :lol: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:06 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 22, 2012 9:51 pm
Berichten: 51
Squish al gemeten? Misschien een dikkere voetpakking gebruikt.
Kan je ook wat kracht schelen natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nee die had ik verkocht, daar baal ik nu wel van. Maar wellicht pak ik ergens een versleten ongetunde 2.9pk cilinder vandaan en laat Tijmen er weer wat moois van maken.. Roman mijn back to basic blok moet wel echt Kreidler blijven, dus 50cc zuigergestuurd met standaard uitlaat en carburateur, als een 4 kanaals cilinder beter is of een bredere lage uitlaatpoort beter is, net zoals een opmaatkop wil ik dat best toepassen, maar niet aan de originele cilinder, daar wil ik niet aan prutsen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:13 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
tunen is wel niet standard :wink:

ens kijken wat je weer maakt :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je kunt dit topic ook anders interperteren, hoe krijg ik meer vermogen uit een standaard 50cc rs cilinder zonder het toerental omhoog te halen en met behoud van de standaard uitlaat. Dat vind ik wel een uitdaging. Als je al 1 a 1.5pk kunt winnen bij een gelijk blijvend toerental dan standaard krijg je ineens wel een rs die met een normale tegenwind goed en vlot op gang komt... Vergelijken met de 80cc gaat niet daar schakelde ik bij de 80km/h nog vrolijk 2 keer op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:30 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
Eifelyeti schreef:
dijk schreef:
wat heb je met mijn kncm cilinder gedaan die tijmen had getund :?:


prullenbak :lol: :wink:

:cry: :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Banden goed op spanning houden, scheelt best veel :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2016 11:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Mijn recept van de rode Rs ,
14/36
1.5 voorontsteking
2mm zuigerhemd ingekort
Loopt erg goed met de laatste type SBWcilinder. Heb er boven mee op de Gross Clockner gestaan.
Later nog een 23mm gemonteerd , met standaard zeef en koker. Probleem van trekken 4 naar 5 weg.
Maar het blijft een standaard RS dus verwacht geen wonderen. Je bent gewoon verwent met de 80cc!

Ik wil hem wel voor je afstellen op mijn manier dan kan je kijken of je het wat vind


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!