Standaard RS meer kracht geven

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Standaard RS meer kracht geven

#76 Bericht door Mach4 » 09 sep 2016, 15:32

Ja dat doet hij zeker ongeveer 11000,1500 minder dan de vorige cilinder die kapot gegaan is.
Ik heb expres de uitlaatpoort niet zo groot gemaakt als bij de vorige zo is er makkelijker mee weg te rijden en
heeft wat meer trekkracht in het middengebied.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Standaard RS meer kracht geven

#77 Bericht door nozems » 16 sep 2016, 16:51

Zo afgelopen maandag ben ik langs Wietse geweest om het een en ander te testen, proberen en uit te sluiten. Eerst als referentie op de dondersgoed rijdende standaard RS van Hugo gereden, en inderdaad wat rijdt hij goed en vooral opvallend sterk! We hebben daarop de standaard uitlaat van Hugo onder de mijne geschroefd het gaf een iets ander geluid maar de prestaties waren gelijk... beide uitlaten komen kwa (bocht) lengte nagenoeg exact overeen. Wietse vond mijn RS ook niet slecht rijden, een vooral wat 'laag'toerig karakter, het ontbreekt vooral aan het doorlopen. Ik reed met een 90 hoofdsproeier, erg groot, maar ik rijdt daarintegen ook met een aangepast zeefje, het idee was dat dat weleens te groot kon zijn, dus een 82er erin iets feller op het gas maar verder weinig verschil. We hebben ook de ontsteking gecontroleerd op het tijdstip, maar die had ik dus wel goed staan, wel vond Wietse de ontsteking erg heet geworden, zeker voor die korte teststukjes (maar het was ook niet koud tijdens het testen 28a29gr) het idee omdat de spoelen ook verkleurd zijn dat deze doorgeslagen kon zijn.... Maar toen was de tijd op en dit is ook iets wat ik thuis kon doen... en zo gezegd zo gedaan, andere (MHKZ) ontsteking geprobeerd maar hetzelfde resultaat, de motor reed en reageerde hetzelfde, ik had daarbij expres er geen verbruikers aan gekoppeld. Ook deze werd zoals ik het wel vaker met de oude Bosch heb ervaren vrij snel warm/heet...


Vandaag een stukje gereden en hij reed warempel ietjes beter?? Een matige wind op de kop en hij zwoegt stug door in 5 met 75a80km/h wind mee plat erop en positieve verkeersdruk en ik zag dat hij even tegen de 95km/h aanzat..ik reed zonder ontstekingsdeksel, zou dat een reden kunnen zijn dat hij sterker reedt vandaag?? Wat is de reden dat er met deksel gereden word, puur en alleen water? De geforceerde Kreidlers rijden ook met de boel halfopen en dat geeft ook geen problemen met stof en water, of zie ik iets verkeerd?

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Standaard RS meer kracht geven

#78 Bericht door Mach4 » 16 sep 2016, 17:31

Zal niets uitmaken,het koelere weer wel,ik merk dat bij die van mij ook goed.
Als ik met dat warme weer rij dan voelt hij minder sterk aan dan met koeler weer.
Ik merk het al als ik door een bosgebied rij waar het meestal enkele graden koeler is.
Ik rij met een 80 sproeier in mijn Delortho 21mm en met een doorgezaagde filterbuis met een enkel gaasje.
Ik had eerst ook een 90,daar stond hij veel te rijk mee.

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

Re: Standaard RS meer kracht geven

#79 Bericht door Leopold Hogenhuis » 16 sep 2016, 20:11

Pascal , ik weet wel een uitlaat voor jouw probleem .
Vraag maar eens aan Roman .
Ik ben nu zéér tevreden over mijn originele RS .
Ik kan hier goed testen in het heuvelland .
Leopold .

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Standaard RS meer kracht geven

#80 Bericht door kreidler-holland » 11 aug 2017, 20:44

hoe is dit afgelopen pascal ?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Standaard RS meer kracht geven

#81 Bericht door nozems » 12 aug 2017, 07:34

Dit heb ik nog niet uitgevoerd, maar ik ga dit tzt nog weleens proberen, gezien jouw doelstelling 110km/h en veel kracht zou ik eerder aan een 80cc denken, of een wat hoegtoerige (11000) 60cc en die 100 laten lopen, blijft heel en is goed rijdbaar. Verwacht er niet teveel van, meestal valt het tegen is mijn ervaring.

Plaats reactie