Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 9:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Erik bedankt voor de aanvulling, dat zijn ook nog dingen om te proberen. Afstellen lukt mij doorgaans wel, ik zal eens kijken wat ik ga (laten) doen. Ik kan in ieder geval rijden, en je hebt gelijk ik ben ook nog erg verwend met de 80cc.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 4:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: echter en zonder liegen dit blok was vinniger
:arrow: Zuigerveer had ik vervangen, de oude vertoonde een behoorlijke lekkage langs de zuiger,
........... maar hij reedt er wel erg sterk mee?

--------------------------------------------------------------------------

als de zuigerveer slijt , dan zal de zuigerveergroef ook slechter worden .
kijk met een vergrootglas naar de onderkant van de groef .
aan de uitlaatzijde , komt er meestal een randje [achterin de groef ]
... de groef is dan iets breder geworden .[ dus lekkage ,onder de veer ]
.. ook eerder kans op breuk .

//// met een nieuwe veer , krijg je het volgende .
... de veer licht dieper in de groef .
... en komt dan op een klein stukje op de normale groefmaat te liggen .
.... maar de rest van de veer draagt niet meer .
.... dus nog meer ruimte onder de groef . :cry:

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 4:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Met andere woorden ,dus de hele zuiger en veer vervangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 5:59 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mach4 schreef:
Met andere woorden ,dus de hele zuiger en veer vervangen.
Eigenlijk wel. Of eerder vervangen die veren.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 6:17 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
Mach4 schreef:
Met andere woorden ,dus de hele zuiger en veer vervangen.


heeft wietse bij de mijne gedaan , ik meen zo,n barakit geval
van futloos naar vergif ( in mijn belevingswereld )
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 6:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
b.bonk schreef:
Mach4 schreef:
Met andere woorden ,dus de hele zuiger en veer vervangen.


heeft wietse bij de mijne gedaan
van futloos naar vergif ( in mijn belevingswereld )
mvg bertus

Bertus er is een verschil tussen een behoorlijk gesleten zuiger qua inbouwspeling en een goed passende zuiger die al veel km heeft en het door Claus genoemde probleem heeft.

Bij wedstrijd doeleinden gebruiken ze niet voor niets de beter afdichtende chroomveer. Die heeft natuurlijk ook weer nadelen maar bij sport minder belangrijk.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2016 6:45 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
enzo
als ik het goed begrijp
veer preventief vervangen na ettelijke km
dan blijft de zuigergroef goed
en blijft de zuiger langer heel
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 9:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Claus, dat is een goede dat ga ik controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 6:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Is een L-veer gevoeliger voor dit dan een gewone 1mm blokveer? Ik ga het zien, kwa snelheid zit het wel oke, hij mist dat vinnige wat ie ooit had.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 8:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
nozems schreef:
Is een L-veer gevoeliger voor dit dan een gewone 1mm blokveer? Ik ga het zien, kwa snelheid zit het wel oke, hij mist dat vinnige wat ie ooit had.

Tja ik ben ook niet meer zo vinnig als vroeger :cry: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 8:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik ben ook geen 65kg meer......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dit is niet iets van mn jeugd, zo lang is het niet geleden dat ik daarmee gereden had :lol: gister op de heen en terug weg haalde hij een hele hoge top in de Wijkertunnel:p der zat geen end aan zn toeren, ja naar boven toe wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2016 9:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Dat zou wel iets voor ons Kreidler rijders zijn,wegen die altijd aflopend zijn,en altijd windje in de rug. :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2016 10:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
nozems schreef:
Dit is niet iets van mn jeugd, zo lang is het niet geleden dat ik daarmee gereden had :lol: gister op de heen en terug weg haalde hij een hele hoge top in de Wijkertunnel:p der zat geen end aan zn toeren, ja naar boven toe wel.

Onderweg naar de nozemavond en paar weken terug reed ik ook 115 op de teller in de Wijkertunnel en dat was bizar. Stom genoeg wordt je dan bang terwijl de gasten met grote boringen en meer poort dan wand bij zo'n snelheid nog even gas geven.
Je oude set is toch maar tijdelijk Pascal? Ga je daar nou weer het uiterste uit willen halen? Geen set rijdt bovendien elke dag hetzelfde en wees blij met goede dagen dat temp., vochtigheid en wind jou vleugels geven.

Succes,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2016 5:36 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Geen set rijdt bovendien elke dag hetzelfde

Een mens moet eens leren om zijn Kreidler zegeningen te tellen, het altijd maar op zoek zijn 24/7 naar het ultieme is een Utopie en maakt je hobby tot een fobie.

Het in je binnenzak meenemen van zo een eikenhoutenplank met drie klokken, temp, luchtdruk en luchtvochtigheid en een assortimentdoos met sproeiers en zeefjes is voor Pascal een absolute must, de verschillen in de wijkertunnel en de A4 richting stompwijk kan zo maar een sproeiermaat schelen.

Ze zijn er in diverse uitvoeringen Pascal.


Bijlagen:
luchtdruk.jpg
luchtdruk.jpg [ 51.69 KiB | 2911 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2016 10:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Dat is een goeie tip Henk :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2016 11:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat is een goede Henk, moet een handzamer model hebben en anders maar de kippeleren tassen eronder, daar passen vast genoeg sproeiers en ander gezemel in:)

Soms vind ik het leuk zoals nu de boel te optimaliseren, maar er zijn grenzen natuurlijk. En even zonder gekheid de 80 heeft het erg lang volgehouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 11:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo van het weekend de boel opgemeten, cilinder is nog heel erg netjes en mooi rond, de zuigerspeling is ook heel mooi alsook de zuigerveer (maar die had ik ook recentelijk vervangen). De zuigerveergroef zag er goed uit.....op een essentieel ding na, hij zat vol met kool, de zuigerveer kon zich niet gemakkelijk zetten. Die ga ik dus goed schoonmaken en dan weer proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 12:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
De zuigerveer die ik bij de Barikit lever in een nicasil cilinder, vervang je pas als je de zuiger ook vervangt.
Gaat dus net zo lang mee als de zuiger...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 1:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Tja, er is trouwens gebruik gemaakt van een RSP zuiger, de veer heb ik toen op aanraden vervangen, ook was te zien dat deze gelekt had.. Die Barikit is met een hardchromen veer toch? Kan zo'n oude Mahle wand daar wel goed tegen? En heeft die Barikit dezelfde dekhoogte als RSP en of origineel??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 3:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Zelfde afmetingen, zeer goede kwaliteit en op voorraad bij WTR..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 3:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
en geen probleem voor de wand...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 5:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Goed om te weten ;) eerst maar es kijken of hij morgenochtend beter bij de les is, hij klonk wel weer feller met gasgeven, minder sloom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2016 9:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
nozems schreef:
Tja, er is trouwens gebruik gemaakt van een RSP zuiger,


-----------------------------------------------

dus je rijd met een veer ...?

de L veren zijn er met 2 diepte maten .

+- 1.65 ..........en +- 1.85

bij de rsp kan er een in van 1.85 ..mm.

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 6:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zit een Goetze veer in van ik meen die laatste maat.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!