Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 9:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
nozems schreef:
Zit een Goetze veer in van ik meen die laatste maat.


waar heb je die nog gevonden...


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 10:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Oude voorraad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2016 10:05 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Heemskerk
Bij de Jager (een van onze adverteerders) in de webshop.


Bijlagen:
2.jpg
2.jpg [ 6.27 KiB | 3133 keer bekeken ]
1.jpg
1.jpg [ 6.76 KiB | 3133 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 7:18 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat is de 40mm versie.
We hebben het nu over de 44mm versie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 8:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nee 40mm Casper, het is een standaard 50cc setup.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 4:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Paar keer gereden, hij lijkt marginaal beter te lopen nadat ik de zuigerveer groef heb schoongemaakt. 80km/h rechtop tegen deze weinige wind in, wind mee net iets over de 80km/h heen en als ik een vrachtwagen nader schiet ie over de 85km/h heen. Ook opvallend is dat het bij iets meer dan 70km/h in in 4 ophoudt, hij pakt dan wel goed op in 5.... kan me van mijn oude RS toch zeker herinneren dat je hem gemakkelijk naar de 75km/h tot tegen de 80km/h kon doortrekken in 4.... vind dat wel vreemd allemaal. Hij rijdt verder best oke en ik kijk het nog een tijdje aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 6:36 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9230
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Dag Pacal,

Op 16 november 2003 schreef je het volgende over jou 50cc op het forum.

Citaat:
ik heb nog wel 35tnds achter liggen ik zal deze gewoon proberen . had er iemand ook nog en antwoord op dat type carb ?? o ja meer gegevens over de berijder weegt +-80kg en bij zwakke wind 2a3baufort houd ie em net op de 80...


Het gevoel, de herinnering, het vervaagt hoor.
80 km/u ook toen al.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 6:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Kon het niet laten Henk en consorten :lol: bougie ziet er niet verkeerd uit, de rand is zwart aangeroet en iets vochtig. Wat ik nu nog wel kan proberen, is meer voorontsteking proberen, gebruik nu 1.1 a 1.2mm en ik weet dat bij de standaard RS van Hugo 1.4mm voorontsteking is toegepast en dat ding loopt de bliksem! Ook Erik hanteert rijkelijk meer voorontsteking (1.5MM) met goed resultaat, dus daar zit wellicht ook nog wat in. En wie weet nog een losse opmaat binnenkop toepassen.


Bijlagen:
bougie.jpg
bougie.jpg [ 180.93 KiB | 3048 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 6:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Waar is het mis gegaan Henk :lol: vind hem wel goed, ook toen al, ook toen had ik die RS net en was het ook niet juf van het..uiteindelijk liep die echt wel wat vlotter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 7:16 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9230
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Ik vind die bougie er keurig uit zien, dit kan niet beter.
Iedere verandering aan dit verbranding proces is niet wenselijk lijkt mij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 7:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Verstandiger is om dat inderdaad niet te doen, het sentiment en de verbeelding stijgen naar m'n hoofd en daarbij gaan de jaartjes ook tellen denk ik zomaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 8:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Als ik zo eens kijk lekt die bougie flink langs het schroefdraad,beetje veel speling tussen de draad in de kop?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 8:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Daar lijkt het wel op, maar voorbij de bougie en dus aan de buitenkant is hij droog, maar nieuw is het allang niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 9:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Die van mij is wel nieuw maar lekt net zo hard,Ik moet de bougie goed vastzetten anders komt de
drap naar buiten zetten.Het was mij al eerder opgevallen dat je het bij aardig wat Kreidlers ziet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2016 9:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mach4 schreef:
Die van mij is wel nieuw maar lekt net zo hard,Ik moet de bougie goed vastzetten anders komt de
drap naar buiten zetten.Het was mij al eerder opgevallen dat je het bij aardig wat Kreidlers ziet.

Schroefdraad van de bougie is zeer zwak

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 11:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nog iets, zou het plaatsen van een busje in de uitlaatbocht van ca rond 26mm en een paar cm lang (als dat natuurlijk past in de uitlaatbocht) nog wat opleveren? Kwa doorlaat oppervlak is het uitlaatkanaal aan het einde ook iets van rond 26mm, ik weet wel van mijn oude 70cc had ik het uiteinde van het uitlaatkanaal niet aangepast, dat was 26mm breed en 17.5mm hoog, bij de standaard cilinder is dat 21mm hoog ipv 17.5mm en ik kon merken toen ik dat later groter maakte hij minder fijn reed van 'onderuit'. Ooit iemand wat mee geprobeerd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 12:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ben je niet aan het zoeken naar de bekende naald in de hooiberg,laat het apparaat lekker standaard of
breng de cilinder naar een tuner,dan weet je zeker dat je meer vermogen heb.De 0,05 pk die je nu met allerlei kunstgrepen probeert te vinden zet ook geen zoden aan de dijk. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 12:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou daar heb je een punt, maar het was mij toen opgevallen hoeveel dat scheelde bij 'lage' toeren, ik doel dan op dat uitlaatkanaal, kijk tunen kan ook, maar ergens een frees in zetten is onomkeerbaar, en vaak word het dan zo'n 60.000toeren zenuw kanon die net aan 102 loopt, wellicht dat jij daar warm voor loopt maar ik niet. Bepaalde aanpassingen kunnen en verassend rijplezier (of ellende) opleveren, kijk 10pk met een standaard cilinder setup met allerlei kunstgrepen kun je wel vergeten, maar die finesse en taaiheid van een set kun je wel behoorlijk sturen. Ook een goede binnenkop scheelt veel, niet kwa topvermogen als je al een half pk wint is het veel. het is me ook niet te doen om harder te rijden, maar vooral wat sterker/taaier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 9:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik ben het met je eens dat een 2 takt een samenspel van onderdelen is dat zéér nauw op elkaar aangepast moet zijn.
Soms kun je het puntje op de i zetten voor meer drivability. Altijd proberen.

Maar Abraham haalt nog steeds de échte mosterd uit : A:Meer toeren , of B:Meer cc's


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 10:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Daar is geen woord van gelogen Casper, ze waren vroeger echt niet gek daar bij Kreidler, dus dat verbeter je niet een twee drie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 10:11 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
nozems schreef:
Nog iets, zou het plaatsen van een busje in de uitlaatbocht van ca rond 26mm en een paar cm lang (als dat natuurlijk past in de uitlaatbocht) nog wat opleveren? Kwa doorlaat oppervlak is het uitlaatkanaal aan het einde ook iets van rond 26mm, ik weet wel van mijn oude 70cc had ik het uiteinde van het uitlaatkanaal niet aangepast, dat was 26mm breed en 17.5mm hoog, bij de standaard cilinder is dat 21mm hoog ipv 17.5mm en ik kon merken toen ik dat later groter maakte hij minder fijn reed van 'onderuit'. Ooit iemand wat mee geprobeerd?


Pascal :D Ik zou dit zeker eens overwegen om er een busje in te maken, het zal bij elke set up anders zijn maar ik rijd hier al 30 jaar mee. ( voor meer kracht onderin)
Bevalt het je niet, hij is er ook zo weer uit.

Gr
steef

( als je morgen nog mee komt nozemen kunnen we hier nog ff een ei over leggen :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 11:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Steef ik kan er morgen helaas niet bij zijn, maar als jij dat met succes gebruikt, wat ook wel blijkt want ze lopen altijd als de brandweer bij jou. Wat voor diameter gebruik jij?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2016 12:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
De motor wat meer voorontsteking gegeven, maar het maakt weinig tot geen verschil met rijden, hij blijft als brandhout lopen, vind het bar tegenvallen allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2016 1:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Tja vergeleken met een 80cc is iedere 50cc brandhout,es gibt keine ersatz für hubraum :shock: :wink:
Die van mij loopt nu heel aardig,trekt als een beer en loopt ongeveer 85 met korte eindoverbrenging van 11:34.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2016 2:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dan draait hij behoorlijk veel toeren, dat haalt de mijne niet. Vergelijken gaat inderdaad niet, maar het kan echt beter. Ik ben ook een beetje door mijn mogelijkheden heen met dingen, ik ga er waarschijnlijk samen met Wietse naar kijken, 4 ogen zien meer dan 2 en hij heeft ook meer mogelijkheden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!