upgrade cilinders voor geforceerde koeling
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:36
- Locatie: GENT !
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
upgrade cilinders voor geforceerde koeling
Hey,
Ik rij met een GT'67 5-bak, 5,2Pk, 18mm Bing, orginele setup dus.
Nu ben ik zelf aan de grote en stevige kant
Ik dacht misschien moet ik is kijken voor een 60cc of zo en cilnder upgraden maar die zijn precies niet zo te verkrijgen...
Of zijn er andere eenvoudige ingrepen om op geforceerde koeling er net iets meer uit te halen zonder heel de boel te verbouwen?
Merci
Ik rij met een GT'67 5-bak, 5,2Pk, 18mm Bing, orginele setup dus.
Nu ben ik zelf aan de grote en stevige kant
Ik dacht misschien moet ik is kijken voor een 60cc of zo en cilnder upgraden maar die zijn precies niet zo te verkrijgen...
Of zijn er andere eenvoudige ingrepen om op geforceerde koeling er net iets meer uit te halen zonder heel de boel te verbouwen?
Merci
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: upgrade cilinders voor geforceerde koeling
13 of 14T voortandwiel uitproberen,heb je meer topvermogen,alleen trekkracht wordt iets minder.Even uitproberen hoe hij het dan doet met tegenwind.Je kunt eventueel ook t.w.v 13-36 proberen.
Gr,Peter
Gr,Peter
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
- Locatie: Kortrijk
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: upgrade cilinders voor geforceerde koeling
Laat je cilinder wat tunen, simpel toch?
Een goede afstelling van ontsteking en carburateur kunnen ook wonderen doen.
Een goede afstelling van ontsteking en carburateur kunnen ook wonderen doen.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:36
- Locatie: GENT !
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: upgrade cilinders voor geforceerde koeling
Ik heb nog een 15.63.94 -> https://kreidlerdatabase.nl/40000/41000/156394_A.html liggen.
Hoeveel kan je daar uithalen met behouden van orginele carburateur en uitllaat? 7PK ?
Hoeveel kan je daar uithalen met behouden van orginele carburateur en uitllaat? 7PK ?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: upgrade cilinders voor geforceerde koeling
originele Zwitserse uitlaat die hierbij hoort is een beperkende factor.
Maar 7pk is haalbaar , met de juiste uitlaat
Maar 7pk is haalbaar , met de juiste uitlaat
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: upgrade cilinders voor geforceerde koeling
Het verschil tussen een 5,2 pk of 5,3 pk zul je echt niet merken.
Een standaard 5,3 pk geforceerd gekoelde cilinder loopt met 13x36 of 12 x33 rechtop bij een fors postuur maximaal 70/75. Wanneer je hem zwaarder gaat vertanden mis je te veel trekkracht en zakt hij met wind tegen nog verder terug. Bij een kleiner postuur of plat op de tank is 80/85 trouwens ook goed mogelijk.
In de praktijk is een 5,3 pk geforceerd gekoeld vergelijkbaar met een 5,3 pk RS cilinder.
Met tunen van deze cilinders heb ik zelf geen ervaring en je leest er ook weinig over
Een standaard 5,3 pk geforceerd gekoelde cilinder loopt met 13x36 of 12 x33 rechtop bij een fors postuur maximaal 70/75. Wanneer je hem zwaarder gaat vertanden mis je te veel trekkracht en zakt hij met wind tegen nog verder terug. Bij een kleiner postuur of plat op de tank is 80/85 trouwens ook goed mogelijk.
In de praktijk is een 5,3 pk geforceerd gekoeld vergelijkbaar met een 5,3 pk RS cilinder.
Met tunen van deze cilinders heb ik zelf geen ervaring en je leest er ook weinig over
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: upgrade cilinders voor geforceerde koeling
Ik heb de ervaring dat de geforceerde cilinders t/m 5,3 pk best sterk en relaxed te rijden zijn,
De 5,8pk is wat piekeriger met een smallere powerband.
Het is en blijft een compromis.
Of je moet het zoeken in meer cc.
Scootercilinders worden ook passend gemaakt voor geforceerde koeling.
De 5,8pk is wat piekeriger met een smallere powerband.
Het is en blijft een compromis.
Of je moet het zoeken in meer cc.
Scootercilinders worden ook passend gemaakt voor geforceerde koeling.