Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2017 8:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
The NC range has long had quality issues.

The new range of force-cooled cylinders looks much better than the previous NC cylinders; I tested a 40mm version last year and it runs quite good, as in 80-85kph with an 18mm Bing, stock filter and Jamarcol exhaust. The portmap looks somewhere between a 5,3-5,8pk cylinder. I can upload a few photos later as I have a new one at home.

http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... eidler.htm (€169)


Also, a "blokcilinder" with 44mm bore has been introduced. It doesn't look horrible on the photos but I haven't had the chance to inspect it.
http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... er-rmc.htm (€200 pp or as mentioned, about the same as restoring a cylinder)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2017 11:29 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
In my workshop lays a 44 mm cilinder, the alloy looks too soft because there is a difference of 0.05 mm below the inlet port.
It hasn't run that many kilometres...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2017 3:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
kreidler844 schreef:
In my workshop lays a 44 mm cilinder, the alloy looks too soft because there is a difference of 0.05 mm below the inlet port.
It hasn't run that many kilometres...


There appears to be different linings, one of which has golden tint; it is thin and soft. Put a chrome-coated piston ring in there and the coating is gone. They are really bad. Also the casting is very rough indeed.

The other lining has a blue/grey tint. These can stand much more torture. As always the pistons are far from impressive quality.

If the new product line-up matches what I've seen so far, the cylinder quality (at least) has risen a lot. I think KT stands behind the newer stuff but that's only a guess.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!