Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 3:58 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Beste kreidler fans

Na een tijdje weg geweest te zijn in de hobby interesse ivb andere dingen

Ben ik me weer tijd vrij aan t maken voor m'n kreidler
Ik heb een kreidler rm supper cockpit van 1976
Deze heb ik 4 jaar geleden gekocht en opgeknapt
Blok is uiteen geweest
En zitten nieuwe lagere krukas pakkingen en keerringen in

Het betreft een nl 4gang indirect blok

Vorige week heb ik deze uit de schuur gehaald en na een jaar stil gestaan te hebben naar 1 keer trappen was hij meteen weer aan

De setup die hier onder zit is
Een geheel standaart braaf cylindertje
Met standaart uitlaat en carburateur
4gang blok
Nu m'n vraag

De vertanding is voor 14 achter 35 tandwiel
De brommer rijd presies 45khm maar ik vind dit levens gevaarlijk om hier mee de weg op te moeten

Hoe kan ik iets sneller gaan doormiddel van alleen de tandwiel verhouding te verranderen?

Moet ik danVoor 1 tand groter of een tandje kleiner?
En hoeveel sneller gaat hij dan?
55kmh is voldoende
Bvd

Gr jeroen


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 4:42 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wij reden met 13/36 en een 28 mm uitlaatje al krap 60 in 1976 met onze standaard setjes.

Ik denk dat je al te ZWAAR vertand bent en hij NIET op toeren komt. Of de boel is versleten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 5:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
of de binnenpijp zit nog in de demper.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 5:57 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 12:43 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Sijbekarspel
Net wat Enzo schrijft 15/35 is te zwaar voor een standaard setje.
Heb jaren standaard gereden met 13/36 en dat geeft al problemen tegen wind, normaal loopt dat wel 50/55.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 6:23 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9232
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Herinner jij je deze nog nog nog. :wink:

Enzo-tvdzijden schreef:
kreidler1976 schreef:
Cylinder is nog goed dus warom zou ik deze dan gaan vervangen?

Mvg

Hoe heb je dat beoordeeld? Niemand zegt dat je dat moet vervangen.
Een cilinder kan je vaak nog honen op een passende zuiger.
Meten is weten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 6:29 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Het blok is 2 jaar terug uit een geweest
en is nagekeken

Nieuwe krukas
Lagers
Keerringen
Pakkingen
Koppeling

En de compressie is gemeten
Hier kwam toen het maximale uit
Heb hier toen ook nog nieuwe zuigerveren opgezet

Verder is alles van het blok goed
Alleen vind ik hem niet vooruit te branden als er op rijd

Dus mischien eenvoudig op te lossen met ander tandwiel

Inplaats 14/35
12/35 of 13/35 zal ik dan verschil merken?

Momenteel is het even niet de bedoeling om grote uitgaven te doen

Beetje wind moet ik van de 4 terug naar de 3e versnelling
En optrekken is een vespa ciao nog sneller weg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 6:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
36 is een RS maat. Brommers hebben origineel 12/36.
Effe je schuurtje in. Binnen 30 min heb je resultaat.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 6:39 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Wat moet ik dan bestellen?
En wat is me top dan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 6:48 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Wat moet ik dan bestellen?
En wat is me top dan?

Koop 12 en 13 ( en een nieuw borgplaatje ) en begin met 13 proef te rijden. Lijkt me niet zo'n moeilijke opgave.
Begrijp niet wie deze tandwiel verhouding heeft verzonnen. #-o

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 6:53 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Ik in elk geval niet
Heb destijds brommer van een zolder gehaald
Waar deze 25 jaar heeft gelegen

Dus de vorige eigenaar heeft deze vertanding erop gezet
Ik heb er verder ivb tijd niet meer na gekeken

Vandaag ben ik ze gaan tellen en vandaar nu de vraag stel
Wat kan doen eraan
Zodat komend voorjaar wat leuker rijden is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 10:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Dronten
Als je 13/35 gaat rijden kost je dat +/- 4 km/h
Bij 12/35 ruim 7 km/h.
Dus een kleiner tandwiel voor brengt geen snelheid,
wel zul je wat makkelijker tegen de wind kunnen opboxen.
Wil je harder dan moet je het dus niet in de tandwielen zoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 11:23 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Dus met andere woorden?
ik ga nog slomer? 13 tandwiel 41kmh
12 tandwiel 38kmh


Dus nog gevaarlijker op de weg tussen de auto s die op mn achterspatbord liggen te duwen
Of je blijven inhalen binnen de xbebouwde kom

Hmmm dan zijn tandwielen idd geen oplossing

Uitlaat valt niks uit te halen zover ik kan zien
Achterkant is dicht

En andere cylinder uitlaat ben ik momenteel niet van plan om geld in te steken
Ivb andere dingen die voorrang hebben

Helaas


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 11:31 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Cilinder even naar een tuner brengen mits nog goed kost je de kop niet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 11:43 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Jammer dan houd het op
Dit is origineel
Deze cylinder hoort bij de brommer deze wil ik niet gaan late bewerken

Hoopte dat het eenvoudiger kon

Helaas


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2016 11:53 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Dus met andere woorden?
ik ga nog slomer? 13 tandwiel 41kmh
12 tandwiel 38kmh


Dus nog gevaarlijker op de weg tussen de auto s die op mn achterspatbord liggen te duwen
Of je blijven inhalen binnen de xbebouwde kom

Hmmm dan zijn tandwielen idd geen oplossing

Uitlaat valt niks uit te halen zover ik kan zien
Achterkant is dicht

En andere cylinder uitlaat ben ik momenteel niet van plan om geld in te steken
Ivb andere dingen die voorrang hebben

Helaas
Verkeerde conclusie, als hij met de huidige tandwielen niet op max. toeren komt gaat hij met kleiner voortandwiel WEL harder lopen.

Je zegt uitlaat achterkant is dicht. Dan zal je geen Kreidleruitlaat hebben maar een Zündapp uitlaat. En is hij open en dus brandschoon van binnen?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:04 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Uitlaat heb ik 2 jaar terug uitgebrand
Erna denk 200km gereden

Helaas kun je hIer geen foto s uplouden via een telefoon ivb tegroot bestand
Ergens op het forum staat nog een foto met uitlaat toen hem gekocht heb


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:06 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Uitlaat heb ik 2 jaar terug uitgebrand
Erna denk 200km gereden

Helaas kun je hIer geen foto s uplouden via een telefoon ivb tegroot bestand
Ergens op het forum staat nog een foto met uitlaat toen hem gekocht heb
Ik heb op mijn smartphone app's die een foto verkleinen tot 200 kb zodat je wel kan posten.

Ik lees in een andere topic van jou hij heeft 6,5 bar compressie en hij loopt 8.000 rpm #-o

Verder alleen tig pagina's om hem stationair te laten lopen. :shock:

En alles is afgesteld en gemaakt door iemand die er verstand van heeft. :|

Enzo


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op zo dec 25, 2016 12:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:18 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Foto


Bijlagen:
IMG_0881_crop_300x300.jpg
IMG_0881_crop_300x300.jpg [ 85.79 KiB | 3263 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:20 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Foto

Dat noemen we geen dichte uitlaat hoor. Maar een blokfluit uitlaat.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:22 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Foto2


Bijlagen:
IMG_2639_crop_400x400.jpg
IMG_2639_crop_400x400.jpg [ 139.42 KiB | 3261 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:24 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Dus wel een kreidler uitlaat?
wat zou met deze uitlaat kunnen doen?

En vertanding dus maatje kleiner voor
Moet ie dus wel sneller lopen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:40 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Dus wel een kreidler uitlaat?
wat zou met deze uitlaat kunnen doen?

En vertanding dus maatje kleiner voor
Moet ie dus wel sneller lopen?

Ja ziet er zo uit.

Nog even over de compressie. Die moet toch rond de 9,5-11 bar liggen bij koude motor hoor.

Enzo


Bijlagen:
IMG_0117.JPG
IMG_0117.JPG [ 174.18 KiB | 3254 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:07 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
In bougie gat heeft hij na revisie z'n metertje ingedraait voor de compressie te meten
En de trapper rond gedraait


Dit is al 2 3 jaar geleden geweest dus verder weet ik het ook niet

De uitlaat is toen uitgebrand met benzine
Maar sneller als 45khm heeft ie nooit gereden

Volgens mij zit er achter in de uitlaat 1 boutje maar dit zou ik morgen na moeten kijken
Zoals eerder gezegt heb hele tijd ivb geen tijd niet meer naar de brommer omgekeken
En heeft onder een zeiltje gestaan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:17 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Uitlaat


Bijlagen:
20161225_001525_crop_400x400.jpg
20161225_001525_crop_400x400.jpg [ 129.04 KiB | 3243 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:32 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Dunnere voetpakking en koppakking monteren


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!