Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 7:22 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Uitlaat
Dat is een parkerboutje waar de demper mee vast zit. Deze moet regelmatig er uit worden gehaald en dan de gaatjes en klepjes schoonporren.
Uitbranden kan je weinig mee behalve je chroom verpesten.

Enzo


Bijlagen:
IMG_8446.JPG
IMG_8446.JPG [ 176.42 KiB | 2028 keer bekeken ]
IMG_8447.JPG
IMG_8447.JPG [ 183.46 KiB | 2028 keer bekeken ]
IMG_8448.JPG
IMG_8448.JPG [ 182.19 KiB | 2028 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 7:32 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
In bougie gat heeft hij na revisie z'n metertje ingedraait voor de compressie te meten
En de trapper rond gedraait


Dit is al 2 3 jaar geleden geweest dus verder weet ik het ook niet

De uitlaat is toen uitgebrand met benzine
Maar sneller als 45khm heeft ie nooit gereden

Volgens mij zit er achter in de uitlaat 1 boutje maar dit zou ik morgen na moeten kijken
Zoals eerder gezegt heb hele tijd ivb geen tijd niet meer naar de brommer omgekeken
En heeft onder een zeiltje gestaan

kreidler1976 schreef:
Goeden avond

Ik heb vandaag mijn blok terug van revisie
4 bak indireckt

Ontsteking staat 100% goed, nieuwe contacktpuntjes en mooie zuivere vonk, nieuwe bougie
Nieuwe lagers, keerringen pakkingen
Nieuwe krukas 100% zuiver uitgeschimt
Nieuwe koppelings platen

Standaart cylinder(1.8pk), orginele uitlaat
12mm cabureteur met 62 sproeier

Blok netjes onder het frame gehangen olie in het blokje gedaan

Start het blokje maar loopt gewoon niet stasionair
Gas open draaie schiet hij hoog in de toeren laat gas los
Brrrrrr valt hij weer uit
Reageert slecht op het gas
En op stelschroef helemaal niet

Hoe moet gasnaald staan?

Wat doe ik fout en waar moet ik gaan zoeken?

Alvast bedank


kreidler1976 schreef:
Vandaag heb ik naar t blokje gekeken loopt nu zeer netjes!
Mooi stasionair op een 60 sproeiertje
Snelheid +- 55 kmh

Probleem zat het in de caburateur en de bougiedop,het vlottertje sluite wel goed af maar bleef hange tegen de rand van de vlotterbak deze heb ik vervangen in een kleine koperen vlotter en de gasschuif was versleten dus hier is ook een nieuwe ingekomen

Tevens was er een zwarte ring op de bougie ontstaan dit kwam door dat er een verkeerde bougiedop opzat met een 0, 5 ohm weerstand en de dop was slecht de vonk sloeg over op de koelribben van de cilinderkop

Bougie dop vervangen voor een 0 ohm bougiedop en t blokje loopt nu zeer mooi stasionair en maakt bijna 8000 toeren met een 1, 8pk cylinder met 6, 5 bar compressie
Top snelheid +-55 kmh

Achterwiel zat het busje wel tussen de lagers
Het probleem zat hem in het lager van het tandwiel deze was kappot
En in de remklauw de zelfregelende klauw was vast geroest

Klinknagel eruit gehaald schoon gemaakt en weer nieuwe nagel erin geslage
Tevens was de nieuwe remblokjes te breed hier schuinkantje aangemaakt en loopt niet meer aan in de trommel alles drooit en loopt nu soepel in het achterwiel

Voorvork is scheef helaas
Waarschijnlijk heeft deze brommer un keer un ongeluk gehad en de linker voorpoot is +- 1 a 1, 5 cm scheef deze voorvork zojuist gedemonteerd en gaan proberen deze weer te richten onder een 10ton pers
Hopenlijk gaat dit lukken anders moet ik opzoek naar een nieuwe voorvork

Olie lek schakelpook moet ik alleen nog de rubber manchet vervangen
Hoop deze morgen te kunnen vinden op de brommerbeurs in lommel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 9:15 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
En andere cylinder uitlaat ben ik momenteel niet van plan om geld in te steken
Ivb andere dingen die voorrang hebben


Zet hem weer onder het kleedje tot dat je de mogelijkheden en middelen weer tot je beschikking staan.

Er zijn inderdaad zaken die veel belangrijker zijn, het is maar een hobby, een hobby die proefondervindelijke aankopen soms noodzakelijk maken.

Of je moet je eigen tevreden stellen met wat je hebt, en dat Jeroen is de geldverslindende valkuil in onze hobby, de acceptatie en de motivatie bepalen uiteindelijk de kwaliteit van je Kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 10:54 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Goed gespoken. 45 km/h loopt hij alleen met 12/36 tandwielen en de originele uitlaat met binnenpijp en 26 mm bocht. Die heb je niet dus moet hij 55 km/h kunnen. Zo niet is er een technisch mankement.

Maar goed ik lees fijn mijn blokje is terug en perfect gereviseerd. Enkele regels lager alleen nog wat olie lekkage bij de schakelpook dus nog even de rubber manchet vervangen. Dan heb ik weinig vertrouwen in gedane zaken, controles en afstellingen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 11:42 am 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 75
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
Beste,

The poor mans Porsche up-tuning ! en ik als verbrandingstechniek amateur en...

Hier vrijblijvend mijn eigen praktijk bromtol opleukervaringen, echter dient je cylinder- en zuigerpassingen dan wel perfect te zijn.
Ik doel dan op een volstrekt standaard Mahle cylinder.
Anders kan je onderstaande 100% zeker wel schudden, niets zal je dan " vooruit met de geit" verder helpen.

Mijn verbeter ervaringen ( standaard Kreidler Bromfiets ) K53-21/NL ))

1] hogedruk petvan een motofietsje gemonteerd, mooiere verbrandingskamer.
2] tandwiel verzet 12/36( 3/16" is ook belangrijk, 1/4 " onnodig en verbruikt 0.x PK's )
3] met stroboscoop ontsteking afstellen 1.1 VOOR.. HET BDP. in plaats van standaard 0.9 a' 0.95 mm
4] juiste carburateurop het juiste model, dus 1-10-77 ( 10mm ) of 1-12-237 ( 12 mm ) voor de wat latere versie's, groter.... is NOT DONE.
5] eureka ! monteer een bejaardenuitlaat( sigaaruitlaat ) waar het begin van de binnendemper ( meen ik mij te herinneren ?! ) op ongeveer 420 mm zit. demonteer de eindtuit, pak een scherpe ouwe houtbeitel en tik / buig uit het doorgaande 6 mm buisje ( draadeind gaat er later door ) naar een V-vorm achtige doorlaat. je wilt niet weten wat dat.. voor een verschil maakt.
6] mijn bromtol ( ik woon in het vissersdorp Noordwijk ) bereikt zonder... enig visserslatijn een eindsnelheid van 60 echte. kilometers !

p.s. niet verder vertellen aan de overigens 100% zeker professionele tuners van dit web hoor !
Ik denk dat zij dit advies toch betitelen als visserslatijn / cafe' en/of borrelpraet.
Maar ik... als amateur blijf beweren dat de sigaaruitlaat in de verste verte IETSIE PIETSIE weg heeft van de later ontwikkelde GP expansieuitlaat.
Vergis je niet in 1960 waren de Kreidler Kornwestheim fabrieks GP racers ( 3-bak handschakeling, ja.. ja.. ) uitgerust met dezelfde sigaaruitlaat.

Dus.. en succes ermee !

Groet,
John Smit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 11:57 am 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Demper ontkoold
Hoever moeten de klepjes open staan?
Deze heb ik wat open gebogen nu ivb het idd dicht geslipt zitten met kool


Bijlagen:
20161225_105048_crop_300x300.jpg
20161225_105048_crop_300x300.jpg [ 67.89 KiB | 2005 keer bekeken ]
20161225_105041_crop_300x700.jpg
20161225_105041_crop_300x700.jpg [ 192.91 KiB | 2005 keer bekeken ]
20161225_104943_crop_300x700.jpg
20161225_104943_crop_300x700.jpg [ 184.18 KiB | 2005 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:05 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Demper ontkoold
Hoever moeten de klepjes open staan?
Deze heb ik wat open gebogen nu ivb het idd dicht geslipt zitten met kool

Ga maar rijden. Je weet niet wat je meemaakt.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:06 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Staan klepjes goed? Voor hem terug erin zet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Staan klepjes goed? Voor hem terug erin zet

Echt open zetten is niet nodig. Maar je kan wel langer naar de volgende schoonmaakbeurt.
Hij gaat er lekker van tetteren.

Bij mijn RS scheelt deze schoonmaak actie wel 25 km :lol:

Enzo


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op zo dec 25, 2016 12:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:10 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Ok dank zet hem er terug in als afgekoeld is en als het weer het toelaat zal ik een klein blokje om maken

Het is kerst dus de buurt zal niet blij zijn als nu ga klooien llbuiten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:12 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Ok dank zet hem er terug in als afgekoeld is en als het weer het toelaat zal ik een klein blokje om maken

Het is kerst dus de buurt zal niet blij zijn als nu ga klooien llbuiten

Dempertje afkoelen na heetstoken is binnen een paar miniten gebeurd. Terug plaatsen, vastschroeven, helm pakken en gaan.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:40 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Ben stukje wezen rijden
Koude motor ging ie lekker
Recht stuk wind mee de 50 heel even 55
Trok goed door

Terug net 40khm en niet vooruit te branden


Bijlagen:
20161225_112256_crop_500x200.jpg
20161225_112256_crop_500x200.jpg [ 81.74 KiB | 1995 keer bekeken ]
20161225_112111_crop_300x300.jpg
20161225_112111_crop_300x300.jpg [ 84.15 KiB | 1995 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Ben stukje wezen rijden
Koude motor ging ie lekker
Recht stuk wind mee de 50 heel even 55
Trok goed door

Terug net 40khm en niet vooruit te branden

Grote kans dat er weer stukjes losse kool in de demperfluit zitten. Je kan verzinnen waar je nu moet gaan schoonmaken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:50 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
De demper

Dus met andere woorden?
De hele pijp zit vol shit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:52 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Enzo-tvdzijden schreef:
kreidler1976 schreef:
Ben stukje wezen rijden
Koude motor ging ie lekker
Recht stuk wind mee de 50 heel even 55
Trok goed door

Terug net 40khm en niet vooruit te branden

Grote kans dat er weer stukjes losse kool in de demperfluit zitten. Je kan verzinnen waar je nu moet gaan schoonmaken.

Enzo


Windtegen wel dan he 40khm
En zit wel 90kilo op t brommerthe
Maargoed moet beter kunnen

Heen weg trop ie lekker op en trok door

Laatste stuk reed ie sloom en trok ook niet meer door


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 12:58 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Heb eens met zaklamp in de pijp gekeken lijkt wel of er olie tussen de Schotten in staat


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Heb eens met zaklamp in de pijp gekeken lijkt wel of er olie tussen de Schotten in staat

De ellende zit vaak ook voor het eerste schot. Ik neem altijd een stuk koperen gas/water buis (de grotere diameter) en haal de bocht er af en schrap dan de demper tot aan de schotten schoon.

Tsja dat er geen vlieggewicht op de Kreidler rijd had je er niet bij verteld. Dan is een kleiner voortandwiel een MUST.

Dit is een originele Nederlandse uitvoering. Deze steekt voorbij het achterwiel. Deze meneer had ook nog nooit zijn fluitje schoongemaakt en strandde onderweg. :wink:

En de uitlaat heeft een verjongeng bij de bocht.

Enzo


Bijlagen:
IMG_0812.JPG
IMG_0812.JPG [ 181.81 KiB | 1975 keer bekeken ]
IMG_0811.JPG
IMG_0811.JPG [ 163.61 KiB | 1977 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:26 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Volgende week uitlaat er eens vanaf halen en kijken of schoon krijg

En Ik zal een 13 tandwiel bestellen
En dan kijken of dit nog baat heeft

Haha ik neem niet aan dat jullie allemaal maar 50-70 kilo wegen en 1m65 lang zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:30 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Volgende week uitlaat er eens vanaf halen en kijken of schoon krijg

En Ik zal een 13 tandwiel bestellen
En dan kijken of dit nog baat heeft

Haha ik neem niet aan dat jullie allemaal maar 50-70 kilo wegen en 1m65 lang zijn
Idd 50cc mannen. :rs


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:32 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Ik wil hem zo origineel mogenlijk houden
Maar natuurlijk wel een beetje vooruit komen

Dus uitlaat schoon en ander tandwiel moet hij dus beter gaan

Demper net gekeken zat geen nieuwe kool tussen de flapjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:40 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Hou je bougiekleur goed in de gaten. Misschien kan die ook nog kleiner.

Heb je het achtertandwiel wel goed geteld? 98 % brommers hebben 36 er op zitten.
Ook omdat 35 tandwielen meestal voor een bredere RS 420 ketting zijn.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:49 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Enzo-tvdzijden schreef:
Hou je bougiekleur goed in de gaten. Misschien kan die ook nog kleiner.

Heb je het achtertandwiel wel goed geteld? 98 % brommers hebben 36 er op zitten.
Ook omdat 35 tandwielen meestal voor een bredere RS 420 ketting zijn.

Enzo

Heb um geteld met ketting erop
Zag er verder niks opstaan
Maar wat zo telde kwam uit op 35

Voor zit in elk geval 14tands


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 1:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Hou je bougiekleur goed in de gaten. Misschien kan die ook nog kleiner.

Heb je het achtertandwiel wel goed geteld? 98 % brommers hebben 36 er op zitten.
Ook omdat 35 tandwielen meestal voor een bredere RS 420 ketting zijn.

Enzo

Heb um geteld met ketting erop
Zag er verder niks opstaan
Maar wat zo telde kwam uit op 35

Voor zit in elk geval 14tands

Nog maar eens tellen dan. Hoogst merkwaardig voor deze Kreidler.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 2:09 pm 
Offline

Geregistreerd: vr dec 27, 2013 7:46 pm
Berichten: 115
Woonplaats: omgv roermond
Ketting eraf idd 36 tands


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vertanding
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2016 2:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler1976 schreef:
Ketting eraf idd 36 tands

:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!