Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 11:48 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 27, 2014 5:22 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Elst (Gld)
Hierbij wat info over een nieuwe aanwinst. Ooit hoop ik de tijd te hebben dit op een kreidler blok te monteren. Het betreft een mr4 cilinder. Minarelli mr4 blokken zijn heel beperkt uitgebracht. Boring is 38 mm en slag 44 mm.

Dit betreft een polini 47 mm cilinder, met membraan (vorm am6). Moet redelijk te doen zijn dit op een kreidler blok met lange slag krukas te bouwen. Grote aanpassingen zijn niet nodig want geen overdreven grote spoelpoorten en ook geen 3e spoeler in t carter. Verder schuine uitlaat. Tapeinden vallen tussen smal en breed (sbw) in.

Bijlage:
IMG_20170221_8783.jpg
IMG_20170221_8783.jpg [ 72.59 KiB | 3447 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_20170221_55940.jpg
IMG_20170221_55940.jpg [ 64.6 KiB | 3447 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_20170221_27361.jpg
IMG_20170221_27361.jpg [ 63.3 KiB | 3447 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_20170221_17127.jpg
IMG_20170221_17127.jpg [ 57.03 KiB | 3447 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 12:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Mooi streven maar je kunt toch ook een oud type Derbi cilinder van een inlaatkanaal voorzien zoals dit model. Staan de tapeinden gelijk goed en de slag klopt ook. Je moet wel je carter aanpassen aan de extra spoelpoorten. Je kunt ermee tot boring 50 gaan voor 80cc. Zelfs 96 cc is haalbaar als je met een langere drijfstang aan de gang gaat.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 6:50 am 
Offline

Geregistreerd: wo okt 19, 2005 3:13 pm
Berichten: 680
Woonplaats: Stompwijk
Langere drijfstang vergroot de slag niet JamoJamo.

Mooie cilinder Polini80!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 9:08 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 27, 2014 5:22 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Elst (Gld)
Thx nsr, thx jamojamo. Een inlaat bouwen op een lc cilinder lijkt me verre van eenvoudig. Niet te vergelijken met het verzetten van tabeinden. Ik heb het nog niet zien gebeuren bij oud derbi cilinders, maar zie graag deze info in de oude topics. Het leuke aan de polini is een slag van 44mm. Iets wat nu al standaard leverbaar is in de krukassen. Dus je wint weer 'eenvoudig' een aantal cc's.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 9:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
47x44 kan lekker lopen als de timing niet te extreem is.

De tapeinden zitten wel net tussen de twee bestaande gaten in.
Beetje voorzichtig met boren en tappen dus.
Sowieso eerst de oude gaten afstoppen met alu proppen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 10:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
polini80 schreef:
Thx nsr, thx jamojamo. Een inlaat bouwen op een lc cilinder lijkt me verre van eenvoudig. Niet te vergelijken met het verzetten van tabeinden. Ik heb het nog niet zien gebeuren bij oud derbi cilinders, maar zie graag deze info in de oude topics. Het leuke aan de polini is een slag van 44mm. Iets wat nu al standaard leverbaar is in de krukassen. Dus je wint weer 'eenvoudig' een aantal cc's.

Het zou voor mij allebei een brug te ver zijn. Wat me wel aardig gelukt is is om spoelers in het carter te maken voor een Derbi cilinder.
Bijlage:
BewCarters3.JPG
BewCarters3.JPG [ 92.31 KiB | 3352 keer bekeken ]

Vorig jaar in de Eifel reed er iemand met een zuigergestuurd gemaakt LC cilindertje dus membraan moet ook kunnen. Bovenste spoeler dichtkleien of lassen en een inlaat frezen denk ik. Helaas geen foto's van. Het betreft vader en zoon Robert en Jan maar ik heb geen topic/foto's gevonden op het forum.

Ps., ik realiseer me nu ook dat je voor een langere slag een andere positie van je drijfstang in de krukas moet hebben en niet een andere lengte.

Groetjes en succes met deze prachtige cilinder,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 12:30 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 27, 2014 5:22 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Elst (Gld)
Dank Eric, dat is bijzonder mooi en goed gelukt met je spoelpoorten. Voor een membraan op carter lijkt me dit de ideale cilinder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 12:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Toevallig dat het ter sprake komt. Ik ben al een tijdje bezig er een te maken. De bedoeling is ook om de koelribben van een SB eromheen te maken.

Als je een goede alu bent zou je zelfs een membraam kast op de cilinder kunnen lassen, jammer wat dat betreft ben ik van anderen afhankelijk die dat wel kunnen.

Andy,


Bijlagen:
20170216_135636 (Custom).jpg
20170216_135636 (Custom).jpg [ 59.3 KiB | 3303 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 1:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Zoiets.

Andy,


Bijlagen:
malossi (Custom).jpg
malossi (Custom).jpg [ 64.39 KiB | 3300 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 1:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1112
Woonplaats: Bussum
leuke projecten,in 2007 is dit ook eens door iemand gedaan en de foto's op dit forum gepost:

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=22612


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 7:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Dat klopt Richard, was het al vergeten. Blok van Theo komt uit Limmen en is gedeeltelijk gemaakt door Martijn (emot)
De bedenker van deze kreatie is Hans eveneens uit Limmen en oud vriend van lachambre.

Van lachambre nog van de week een mba zuiger gekocht.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 9:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Heb nog een nieuwe polini 47 set liggen voor het minarelli rv4 blok wat hier wel erg op lijkt.
Is bedoeld voor ombouw op een zundapp blok.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 9:55 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 27, 2014 5:22 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Elst (Gld)
Thx voor reacties iedereen. Rv4 cilinder is idd sterk gelijkend. Tabeinden staan iets smaller en slag van dit type blok is 42 , standaard boring 38.8


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2017 10:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Dit is ook een rv4 blok met lc cilinder.

Andy,


Bijlagen:
IMG_0642 (Small).JPG
IMG_0642 (Small).JPG [ 96.94 KiB | 3070 keer bekeken ]
IMG_0643 (Small).JPG
IMG_0643 (Small).JPG [ 85.8 KiB | 3070 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2017 12:49 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 27, 2014 5:22 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Elst (Gld)
Hoi Andy, dit is een interessante variant van de rv4 cilinder. Deze lijkt op dit blok:
http://www.arf33.com/FIFTY_OLD/esploso_complessivo.jpg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2017 10:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Klopt, staat ook malaguti op de kopp.kap. Volgens mij van een malaguti fifty. Dit blok heb 3jaar geleden verkocht.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2017 11:51 am 
Offline

Geregistreerd: do feb 27, 2014 5:22 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Elst (Gld)
Weet iemand wat een veilige/ aanbevolen squish is voor zo'n set?
Als ik uit ga van een deck van 0,25 mm en een drijfstang van 85 mm meet ik een uitlaatpoorttiming van 178 graden en een spoeltiming van 126 graden, dus een blowdown van een kleine 26. Dit lijkt me een niet al te hoogtoerige cilinder?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 2:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
polini80 schreef:
Weet iemand wat een veilige/ aanbevolen squish is voor zo'n set?
Als ik uit ga van een deck van 0,25 mm en een drijfstang van 85 mm meet ik een uitlaatpoorttiming van 178 graden en een spoeltiming van 126 graden, dus een blowdown van een kleine 26. Dit lijkt me een niet al te hoogtoerige cilinder?

Ik kan je hier geen antwoord op geven. Maar dit verdient WEL een antwoord!
Misschien een squish topic even googlen?
search.php?keywords=squish&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mr4 cilinder
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2017 8:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
polini80 schreef:
Hierbij wat info over een nieuwe aanwinst. Ooit hoop ik de tijd te hebben dit op een kreidler blok te monteren. Het betreft een mr4 cilinder. Minarelli mr4 blokken zijn heel beperkt uitgebracht. Boring is 38 mm en slag 44 mm.

Dit betreft een polini 47 mm cilinder, met membraan (vorm am6). Moet redelijk te doen zijn dit op een kreidler blok met lange slag krukas te bouwen. Grote aanpassingen zijn niet nodig want geen overdreven grote spoelpoorten en ook geen 3e spoeler in t carter. Verder schuine uitlaat. Tapeinden vallen tussen smal en breed (sbw) in.

Bijlage:
IMG_20170221_8783.jpg
Bijlage:
IMG_20170221_55940.jpg
Bijlage:
IMG_20170221_27361.jpg
Bijlage:
IMG_20170221_17127.jpg



Deze cilinder lijkt heel erg op een polini aprilia af1 cilinder die ik in een ver verleden op een setje carters gemaakt had. alleen zat er op mijn cilinder een membraan met 12 ? .. weet het niet presies meer met staande plaatjes. heel apart membraan..
Ik had alles uitgerekend op slag 42 dacht ik... heb de tekening nog liggen. was iig ook een boring 47mm cilinder
De carters zijn naar claus gegaan ...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!