Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 2:33 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 25, 2017 2:27 pm
Berichten: 6
Beste mede Kreidlerrijders,

Ik heb een nieuwe 50cc maxwell sbw op mijn 4gang blok gemonteerd. Dit in combinatie met een 17mm bing, een standaart 32 mm uitlaat en een kokusan ontstekking. Ik krijg hem voor geen meter afgesteld. Heb geen kracht onderin en zakt met schakelen enorm weg in toeren. Heb sproeier tussen de 54 en de 72 geprobeerd. En de gasnaald stand afgewisseld.

Hoop dat jullie tips hebben!

Alvast bedankt een sleutelaar met de handen in er haar

Dylan


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 2:48 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44547
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Waarom geen 20 mm Bing of een andere moderne carburateur. Een imi 17 shing ovaal is toch helemaal niks voor deze cilinder.
Hooguit een ervaren rot krijgt zoiets goed. In ieder geval met wat ori Bing zaken er in.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:22 pm 
Offline

Geregistreerd: vr sep 28, 2007 11:02 pm
Berichten: 274
Wat voor tandwiel verhouding heb je?
Naar mijn mening zit je met sproeiers onder 70 sowieso te klein


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44547
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
scheute schreef:
Wat voor tandwiel verhouding heb je?
Naar mijn mening zit je met sproeiers onder 70 sowieso te klein

voor 5 pk zit je al rond de 80


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op za feb 25, 2017 5:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:48 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4670
Woonplaats: alhier
Welkom


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44547
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hermanp schreef:
Welkom

Hij heeft een probleem, veel geld uitgegeven en hij doet het niet. Dat is toch VEEL belangrijker Herman :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:57 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 25, 2017 2:27 pm
Berichten: 6
Bedankt voor de reacties, ik heb een 21mm dell'ortho. Welke richting in maat sproeier moet ik dan denken? Tandwiel verhouding is 12-36.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 5:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44547
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dylan-rst schreef:
Bedankt voor de reacties, ik heb een 21mm dell'ortho. Welke richting in maat sproeier moet ik dan denken? Tandwiel verhouding is 12-36.

Dus de 17 Bing is er al af ?

viewtopic.php?f=6&t=43506&hilit=21+mm+black+sproeier


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 5:05 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 25, 2017 2:27 pm
Berichten: 6
De 17mm zit er op dit moment nog op, is wel een immitatie helaas. Maar met een originele sproeierbuis. En heeft van de zomer prima werk geleverd 4500 km in 3 weken. Dit was wel met een standaard cilinder. Maargoed daar heb je niks aan verder. Maar grotere sproeier in de 17 is beter dan een 21mm proberen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 5:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2399
Woonplaats: naaldwijk
de 50cc maxwell sbw ,is een hoogtoerige cilinder .[ net als de 60 cc maxwell ]

het belangrijkste is ,
dat de inlaatpoort onder de 160 gr blijft .
en de compressie naar 1-13.8 komt ... squihs 0.7
en dan nog kleine poortaanpassingen ..

##

:arrow: een standaart 32 mm uitlaat :arrow: of dat goed werkt ..?

#


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 6:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3583
Welkom op de site.
Wie ben je ??
Stel je eens voor ?
Waar woon je ?
wat doe je ?
Hoe oud ben je ?
Wat voor type kreidler heb je ??? :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 7:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Meppel
We zijn inderdaad erg benieuwd dus effe voorstellen dan ben je :thumbleft .
Mvg,Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 7:53 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 25, 2017 2:27 pm
Berichten: 6
Oke, een korte introductie :p.
Ik ben Dylan 23 jaar oud, sleutel al zo'n 7 jaar aan brommers. 7 jaar puch en 3 jaar kreidler. Ik woon in Rijsenhout. Mijn kreidler is een rmc met een 4bak en de setup weten jullie al. Ik ben van de zomer met mijn kreidler vanaf Amsterdam naar Gigon (spanje) gereden, 4500 km in 3 weken, was geweldig. Nu wil ik graag mijn brommer weer zo'n trip doen met wat meer power.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 7:55 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 25, 2017 2:27 pm
Berichten: 6
Dubbel post, mijn excuus. Ik wil de cilinder niet aanpassen. En het liefst met de 17mm rijden. 60-70 met veel power is hard zat. Ik heb evt ook een homoet p5. Maar dan heb ik helemaal niks meer onderin..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 8:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3583
Heb je een kroondop 17 mm BING ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 8:32 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44547
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jvr schreef:
Heb je een kroondop 17 mm BING ??

Lezen Jan, hij heeft een imi Bing. En die zijn ovaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 9:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8403
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Sproeier zal in deze setup waarschijnlijk rond de 82 zitten.
Maar zoals LVS al zegt : dit is een hoogtoerige cilinder met een erg smalle powerband.
Voor jouw wensen misschien niet ideaal. Vooral niet op een 4 bak met een imi 17mm Bing


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2017 5:32 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: Voorburg
Dylan-rst schreef:
Ik ben van de zomer met mijn kreidler vanaf Amsterdam naar Gigon (spanje) gereden, 4500 km in 3 weken, was geweldig. Nu wil ik graag mijn brommer weer zo'n trip doen met wat meer power.

Ik wil niet al je hoop in de grond boren, maar ik vat even voor je samen:
deze cilinder is niet geschikt voor toertrips en met die immi-carburateur (zonder aanpassingen) ga je ook een goede cilinder niet goed laten lopen. Ook je uitlaat is op zijn minst twijfelachtig: een 32 mm. aansluiting zit op uitlaten van 15 tot zo'n 200 euro (e.v.)

Daar moet ik helaas aan toevoegen dat een 21 mm. Dellorto Black Edition mij ook weinig hoopvol stemt, want om te beginnen zijn er diverse uitvoeringen van en die zijn niet allemaal geschikt voor Kreidler (gebruik de zoekfunctie maar eens). Verder is het een erg gevoelige carburateur die heel nauw luistert naar een uitgebalanceerde combi van gasschuif, gasnaald, sproeierbezetting (driemaal) en stand van de naaldclip. Verandering van temperatuur en luchtdruk zijn merkbaar van invloed. Mijn advies als je het zelf wilt doen: begin met een standaard RS-set, bij voorkeur helemaal origineel. Dat gaat geld kosten, maar gemodder met allerlei immi-spullen die niet matchen kost uiteindelijk meer en leidt tot minder resultaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2017 5:35 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44547
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Parlotti schreef:
Ik wil niet al je hoop in de grond boren, maar ik vat even voor je samen:
deze cilinder is niet geschikt voor toertrips en met die immi-carburateur (zonder aanpassingen) ga je ook een goede cilinder niet goed laten lopen. Ook je uitlaat is op zijn minst twijfelachtig: een 32 mm. aansluiting zit op uitlaten van 15 tot zo'n 200 euro (e.v.)

Daar moet ik helaas aan toevoegen dat een 21 mm. Dellorto Black Edition mij ook weinig hoopvol stemt, want om te beginnen zijn er diverse uitvoeringen van en die zijn niet allemaal geschikt voor Kreidler (gebruik de zoekfunctie maar eens). Verder is het een erg gevoelige carburateur die heel nauw luistert naar een uitgebalanceerde combi van gasschuif, gasnaald, sproeierbezetting (driemaal) en stand van de naaldclip. Verandering van temperatuur en luchtdruk zijn merkbaar van invloed. Mijn advies als je het zelf wilt doen: begin met een standaard RS-set, bij voorkeur helemaal origineel. Dat gaat geld kosten, maar gemodder met allerlei immi-spullen die niet matchen kost uiteindelijk meer en leidt tot minder resultaat.
Zeker ls je weer 4.500 km wil gaan rijden.
Dat gaat NIET met slecht op elkaar afgestemde imi spullen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2017 7:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8403
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ach , een 50cc KTT-SB cilinder kan wel.
Die hebben een veel minder scherpe timing.
Ik denk dat die beter aan de verwachtingen voldoet.
28mm uitlaat er onder , 14mm Bing er op en gaan.
Loopt met 12/36 sterk door naar ca. 70km/u
Aanrader


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2017 9:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2399
Woonplaats: naaldwijk
Caspar schreef:
Ach , een 50cc KTT-SB cilinder kan wel.
Die hebben een veel minder scherpe timing.
Ik denk dat die beter aan de verwachtingen voldoet.
28mm uitlaat er onder , 14mm Bing er op en gaan.
Loopt met 12/36 sterk door naar ca. 70km/u
Aanrader

------------------------------------------------------------------------

dan wel de oude ktt 50 cc . die heeft rond de 5 pk .
daar is de timing een heel stuk rustiger dan de laatste versie .

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2017 11:34 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 996
Zijn die oude nog te krijgen en hebben die een 28 of een 32 uitlaat? Of bedoelt Casper het monteren van een 32-28 bocht?

En loopt dat mooi uit de doos of moet daar eea aangepast worden net als bij de smalle tap kt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2017 12:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8386
Woonplaats: kreidler eiland
Heb nog originele SB cilinder met zuiger. Doe je je rest van je leven mee.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2017 1:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8403
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
mvl schreef:
Zijn die oude nog te krijgen en hebben die een 28 of een 32 uitlaat? Of bedoelt Casper het monteren van een 32-28 bocht?

En loopt dat mooi uit de doos of moet daar eea aangepast worden net als bij de smalle tap kt?


Onder een SB cilinder past (met de juiste pakking ring-) gewoon een 28mm flens bocht.
De oude KTT was idd wat tammer dan de huidige versie.
Maar voor de topic starter waarschijnlijk een beter alternatief dan de getunede Maxwell versie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2017 1:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 996
Dank je Caspar.

Zijn die tamme cilinders nog te koop en moeten die dan nog aangepast worden? Ik vraag het omdat ik anders een NOS Mahle SB zwart moet gaan spuiten en polijsten en dat is misschien wat zonde.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!